Sida 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #61
    dragonslayer Guest
    bahhh... http://***********/guide-bli-bannad.html
    Min har hitachi v1.51 och har varit urkopplad sen innan augusti för att inte få uppdateringen som brände e-fuses så att man inte kunde köra homebrew...
    Men så körde frun Lips no one hits på den (wave4) så då kunde jag ju lika gärna koppla in den...

    Glömde förresten att jag har SMC JTAG inkopplat ... Vidare har den en homebrew 120gb disk
    Xenon Release som varit på service en gång.

  2. #62
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Jag är iaf inte bannad men vågar fan inte koppla in xboxen i nätet . Jag kör vissligen inte så mycket Live.....Men vill fan inte ha en värdelös HDD. Hajar bara inte att M$ kan göra så....Är det någon som kan visa vart det står i TOS/Agreement att dom har rätt att låsa hdd?. Jag hittar det inte

  3. #63
    dragonslayer Guest
    hehe ... vilket påstående... hur vet du att du inte är bannad om du inte provat att ansluta?

  4. #64
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    NU är jag inte banad eller hur?. Men om jag sätter i den kan jag bli det som det ser ut. Då menar consolens HDD.

  5. #65
    dragonslayer Guest
    Jag vet att Ni anser Er förstå
    det Ni tror att jag skrivit.
    Men jag är ej säker på
    Att Ni inser att det Ni har läst
    inte är vad jag har menat.

  6. #66
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Eller så förstår jag inte vad dom säger som förstår det dom säger.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    NU är jag inte banad eller hur?. Men om jag sätter i den kan jag bli det som det ser ut. Då menar consolens HDD.
    skulle det vara så att du är bannad, så är det ett klokt val att inte koppla upp dig om du vill använda din hdd till offlinespel. saken är den att du vet ju inte om du är bannad förrän du provat.

  8. #68
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Vad jag menar. Var att jag har iaf tills nu inte någon ban/HDD etc....Stora frågan var. Vart det står i Agreement/TOS att dom har rätt att låsa min HDD för att jag FW min console. . Om du vet jag kan inte hitta det

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Vad jag menar. Var att jag har iaf tills nu inte någon ban/HDD etc....Stora frågan var. Vart det står i Agreement/TOS att dom har rätt att låsa min HDD för att jag FW min console. . Om du vet jag kan inte hitta det
    möjligt de inte har rätt till det, men vad ska folk göra åt saken, anmäla dem? lycka till.. ingen kommer bry sig om ett litet xbox-fall.

  10. #70
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Tyvär sant, Man är rätt liten då

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    .. om jag rensar HDD'n och stoppar in den i en ny konsoll. då ska den väl fungera som vanligt eller är detta ett perma block?

  12. #72
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av wizzler Visa Inlägg
    .. om jag rensar HDD'n och stoppar in den i en ny konsoll. då ska den väl fungera som vanligt eller är detta ett perma block?
    Det är fortfarande en hårddisk. de bannar inte din profil utan din maskin ..
    mao inte hårddisken.
    iaf vad jag har märkt. min disk har körts på bannade maskiner resp obannade maskiner. och min söta hitachi 59 spoofad som en 47a med iXtreme 1.51 är fortfarande inte bannad. och tillbörjan verifierade jag inte spel överhuvetaget.
    men ban vågerna kan också ha med antalet spel du pular i på 24timmar dvs nya releaser?!

    eller bara att nån varit klantig. att jänkarna åker dit är ingen nyhet.. de har ju övervakning på allt .. m$ satt säkert i deras vardagsrumm när de brände ut spelen ;D


    nej nog trollande och fortsätta eran av dagning och åka till jobbet så fort jag får arslet ur datorstolen !

    *edit*
    spana ... http://majornelson.com/archive/2009/...sole-bans.aspx lol
    Last edited by psytroll; 2009-11-05 at 04:00.

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Jag blev precis också bannad. Förmodligen på grund av att jag spelat ickeverifierade backuper för över ett år sedan då jag inte använde mig av xbox live. Sedan dess har jag varit väldigt noga med att verifiera.

    Behöver dock hjälp med en grej nu.

    Jag kommer köpa en ny box som inte är moddad. Den tänkte jag använda till onlinespel. Jag kommer alltså att köpa spelen som jag verkligen vill ha i retailversion. Samtidigt tänkte jag använda min bannad box för offlinespel, o jag tänker verifiera alla spel som jag spelar på den också.

    Min fråga är, kan jag använda mig av samma gamertag på båda? Kan man bli bannad på en box som inte är moddad med bara retailspel på om man använder sig av en gamertag som spelar backups? Märk som sagt att jag även i fortsättningen kommer att verifiera mina backups mot abgx.
    Det ska inte vara någonting att oroa sig för, men om du skulle bli konsoll bannad kan du be dom bevisa att du har moddat den här konsollen som dom bannat (den nya)

    *edit:*
    Du bör dock göra som int21 säger ringa ms supporten om du vill vara säker på att det verkligen är safe...
    Last edited by Swizzy; 2009-11-05 at 07:43.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Vad jag menar. Var att jag har iaf tills nu inte någon ban/HDD etc....Stora frågan var. Vart det står i Agreement/TOS att dom har rätt att låsa min HDD för att jag FW min console. . Om du vet jag kan inte hitta det
    Om man kollar spelen med ABGX360 före bräning och efter bräning och om det är ett wave 4 spel checkar man crc checken..:P Då är det så säkert som det kan bli men inte 100%
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  15. #75
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Det finns många som hävdar att de alltid checkar sina backuper med abgx och aldrig spelat dem innan spelet släpps där de bor och ändå blivit bannade. Inget vet riktigt vad MS kollar efter.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  16. #76
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Fruktmoasen Visa Inlägg
    Det finns många som hävdar att de alltid checkar sina backuper med abgx och aldrig spelat dem innan spelet släpps där de bor och ändå blivit bannade. Inget vet riktigt vad MS kollar efter.
    Hur kan man kolla spelen i abgx360 efter man bränt ut dom på skiva igentligen?

  17. #77
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hur kan man kolla spelen i abgx360 efter man bränt ut dom på skiva igentligen?
    Byt INPUT (längst upp)


  18. #78
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Byt INPUT (längst upp)

    Tack! Verkar ju ta himla lång tid att verifiera ett redan brännt spel.

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Tack! Verkar ju ta himla lång tid att verifiera ett redan brännt spel.
    ja, tiden det tar att verifiera ett bränt spel beror mycket på hur snabbt din brännare/läsare kan läsa skivan, min brukar läsa i mellan 8-10x men vissa brännare/läsare kanske inte klarar av att läsa mer än 4x eller så, då går det betydligt mycket långsammare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Kollade nyss och än har jag inte blivit bannad iaf.

    Alltid dubbel/tripplekollat mina spel i abgx, iofs så har jag inte spelat direkt många brända spel, är väl kanske runt 3-4st eller så.

    Inga spel innan release förutom Forza 3 dumt nog

    Håller tummarna nu, annars har jag en köpare på xboxen, kanske lika bra att sälja den nu innan den eventuellt blir bannad så han kan installa och köra spel offline =)

  21. #81
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Hajar bara inte att M$ kan göra så....Är det någon som kan visa vart det står i TOS/Agreement att dom har rätt att låsa hdd?. Jag hittar det inte
    De har förmodligen rätt att göra så.
    Du äger din konsol, men inte microsofts tjänster. De kan inte ta ifrån dig din konsol även om du moddat den, men de kan dra in vissa tjänster för att de tycker att du misskött dig.
    En av tjänsterna (ingen rättighet) är att kunna installera spel på hårddisken och har bara funnits i ett år och inte funnits med från release.
    Av samma anledning undviker jag live just nu, vill inte att min hdd blir ett stort dyrt minneskort.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    En sak är tjänsten att kunna installera spel på HD, det köper jag.
    Men har de rätt att begränsa vilken konsoll du vill använda dina saves på? för om jag förstår det rätt så kommer dina saves bara funka på den bannade boxen om du blir bannad?

  23. #83
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    De har förmodligen rätt att göra så.
    Du äger din konsol, men inte microsofts tjänster. De kan inte ta ifrån dig din konsol även om du moddat den, men de kan dra in vissa tjänster för att de tycker att du misskött dig.
    En av tjänsterna (ingen rättighet) är att kunna installera spel på hårddisken och har bara funnits i ett år och inte funnits med från release.
    Av samma anledning undviker jag live just nu, vill inte att min hdd blir ett stort dyrt minneskort.
    Skulle aldrig hålal i en Domstol...
    Om Ms börjar spärra hårddiskar skulle det bli lika mycket rama skri som om en biltillverkare startspärrade bilar som kommer in på service om de upptäcker att någon Chipptrimmat bilen...

    Att live ryker på konsollen o att kontot låses ut från Live är en sak.
    Att låsa en HDD är helt fel i mina o förmodligen lagens ögon.

    Kanske Macintosh ( Apple ) skall börja låsa alla laptoppar med folk installerar ett annat operativsystem på.... Klart Mac supproten inte kan hjälpa folk som installerat Windows OS på en MAC när den blåskärmar.... och att Microsoft kan ha lite svårt att hjälpa pg.av att det är en MAC...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Hur länge brukar en banwave hålla på i en region?
    Just nu så verkar det som att dom svenskar som blivit bannade blev bannade igår (för ca 15h sen).

    Så undrar om det fortfarande finns chans till ban eller om man kan känna sig hyffsat lugn nu.

  25. #85
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Snackade faktiskt med MS support för ett par timmar sedan om hddn och möjligheterna att använda en hårddisk från en nu bannad konsoll i en ny.

    Svaret var något undvikande, men efter att ha överlagt med en kollega sa hon till mig att det inte borde vara några problem alls. Hon rådde mig dock att ta bort alla "piratgrejer" och t om ta bort savegames även fast de inte borde få mig bannad i framtiden.

  26. #86
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av waLL Visa Inlägg
    Snackade faktiskt med MS support för ett par timmar sedan om hddn och möjligheterna att använda en hårddisk från en nu bannad konsoll i en ny.

    Svaret var något undvikande, men efter att ha överlagt med en kollega sa hon till mig att det inte borde vara några problem alls. Hon rådde mig dock att ta bort alla "piratgrejer" och t om ta bort savegames även fast de inte borde få mig bannad i framtiden.

    Låter logiskt.
    Mao: Formatera en Beggad HDD innan den säljs eller efter ett köp så borde det inte vara några problem.
    Har man en oflashad konsoll man köper en beggad HDD till o sedan blir bannad fastän man kör orginalspel så kan inte Microsoft spärra den konsollen. Det är ett orginaltillbehör för böveln.
    Förklarar man läget och ber microsoft ta in konsollen + HDD för undersökning o man har 100%rent mjöl i påsen o säger att man förväntar sig en saftig ersättning om det visar sig att de har fel o du rätt så kommer dom nog överväga att häva din bannlysning.

    Det kan ju hända att man köper begagnat från affärer som Game o annat...
    Last edited by Pendragon; 2009-11-05 at 16:23.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #87
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Skulle aldrig hålal i en Domstol...
    Om Ms börjar spärra hårddiskar skulle det bli lika mycket rama skri som om en biltillverkare startspärrade bilar som kommer in på service om de upptäcker att någon Chipptrimmat bilen...

    Att live ryker på konsollen o att kontot låses ut från Live är en sak.
    Att låsa en HDD är helt fel i mina o förmodligen lagens ögon.

    Kanske Macintosh ( Apple ) skall börja låsa alla laptoppar med folk installerar ett annat operativsystem på.... Klart Mac supproten inte kan hjälpa folk som installerat Windows OS på en MAC när den blåskärmar.... och att Microsoft kan ha lite svårt att hjälpa pg.av att det är en MAC...
    De låser den inte helt och hållet, bara vissa (men jävligt bra) funktioner som ryker.
    Av det jag läst kan man fortfarande spara gamesaves efter ban.
    Jag anser inte att det de gör är kul/bra/rättvist.
    Men jag tror nog att de kollat upp hur pass långt de kan gå rent lagligt, och försöker vara så nära gränsen som möjligt för att fista pirater på smärtsammast möjliga sätt.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  28. #88
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    De låser den inte helt och hållet, bara vissa (men jävligt bra) funktioner som ryker.
    Av det jag läst kan man fortfarande spara gamesaves efter ban.
    Jag anser inte att det de gör är kul/bra/rättvist.
    Men jag tror nog att de kollat upp hur pass långt de kan gå rent lagligt, och försöker vara så nära gränsen som möjligt för att fista pirater på smärtsammast möjliga sätt.

    Problemet kommer vara när någon med en oflashad konsoll köper en begagnad disk... det är upp till dem att påbevisa att konsollen blivit mixtrad med... o är den omoddad så skiter de i det blå skåpet.
    Folk köper ju begagnade orginalreservdelar till bilar för de inte har råd med nytt lika som folk köper begagnade konsolltillbehör för att spara en krona eller fler.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #89
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Problemet kommer vara när någon med en oflashad konsoll köper en begagnad disk... det är upp till dem att påbevisa att konsollen blivit mixtrad med... o är den omoddad så skiter de i det blå skåpet.
    Folk köper ju begagnade orginalreservdelar till bilar för de inte har råd med nytt lika som folk köper begagnade konsolltillbehör för att spara en krona eller fler.
    Ingen risk att köpa en beggad disk.
    Hårddisken fungerar ju som den ska på boxar som inte är bannade, dvs installationer och andra funktioner.
    Det är bara på den bannade boxen som installation av spel inte funkar.

    Problemet ligger därför i boxen och inte på själva disken.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  30. #90
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Jag blev precis också bannad. Förmodligen på grund av att jag spelat ickeverifierade backuper för över ett år sedan då jag inte använde mig av xbox live.
    Kan MS upptäcka att man spelat med icke-verifierade skivor offline om man aldrig haft i skivan när man sedan gått online?

Sida 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •