Sida 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #91
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Archimond Visa Inlägg
    Kan MS upptäcka att man spelat med icke-verifierade skivor offline om man aldrig haft i skivan när man sedan gått online?
    Ja, vad jag vet så sparades information även när xboxen är offline. Sedan när du går in på Live så skickas informationen iväg till microsoft.


    En vän blev bannad igår, troligen för han kört ett spel innan release. Han körde spelet på en offline profil som han sedan tog bort, men endå blev han bannad...

  2. #92
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Aj då, då jag bara haft tur hittills. Men kan en ban komma så långt som flera månader efter att man gjort något?

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Ja, vad jag vet så sparades information även när xboxen är offline. Sedan när du går in på Live så skickas informationen iväg till microsoft.


    En vän blev bannad igår, troligen för han kört ett spel innan release. Han körde spelet på en offline profil som han sedan tog bort, men endå blev han bannad...
    det är inte 100% säkert att den gör det, det finns rykten som säger det... men inget som är verifierat...

    Citat Original inlägg av Archimond Visa Inlägg
    Aj då, då jag bara haft tur hittills. Men kan en ban komma så långt som flera månader efter att man gjort något?
    Ja, det kan ta ett bra tag innan man blir bannad, allt för att du inte ska kunna lista ut vad exakt du blir bannad för
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #94
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Alldeles nyss blev min konsol bannad , satt i party me nå polare å snacka då boxen bara plötsligt kopplade från nätet , nu står det att den är banned.....

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Morge Visa Inlägg
    Alldeles nyss blev min konsol bannad , satt i party me nå polare å snacka då boxen bara plötsligt kopplade från nätet , nu står det att den är banned.....
    Säkert att du inte spelat ett spel innan rel? eller felpatchat.. Kom ALLTID ihåg att kolla spelen före och efter bräning med ABGX360
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #96
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jodå ja vet va ja gör , kollade andra boxen nu och den var oxå bannad...

    Men ja vet nog anledningen , NHL 10 lockade såpass att ja inte orkade vänta , nu skiter ja i att boxarna e bannade då dom e så billiga och man ha tjänat igen dom redan då ja kört ett år och spelat extremt mkt spel.

    Tänkte mest bara bekräfta att det börjat bannats boxar här oxå.

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Satt och streamade film när mitt försvann...

    Har spoofat min drive, 1.6.
    Har kollat de flesta spelen på ABGX.

  8. #98
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Kan du streamade film forfarande ?

  9. #99
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jepp, inga problem. Xboxen känns som vanligt fast utan live. Hängde sig dock när jag satt och spelade innan och lyckades låsa upp ett achievement som kräver live (Som jag uppenbarligen fick när jag satt och spelade offline) . Lite lagom udda

  10. #100
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ygge Visa Inlägg
    Satt och streamade film när mitt försvann...

    Har spoofat min drive, 1.6.
    Har kollat de flesta spelen på ABGX.
    Du blev bannad nästan säkert för du kollade de flesta spelen "i" abgx360:P
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  11. #101
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Hej, fick konsolban för en timme sen, hörde av en polare att de kan bero på achivments reggade före relaese på fifa 10 som jag spelat, stämmer d?

    ..och kan jag bara skaffa ny box och ta med mig min profil från hdd och fortsätta lira lr vill mina gamla achivements ligga mig till last på min profil?
    R.I.P Hitachi-GDR3120L-0079 "Du var en vän men nu finns bara ett stort tomrum kvar, dina vänner saknar dig"

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Blev oxå precis bannad, finns det något man kan göra? Jag har en till obannad xbox konsoll här med trasig läsare. kan man byta läsare rakt av eller de fungerar inte så? Den "obannade" konsollen är en gammal modell utan hdmi med en LiteOn-läsare, den bannade köpte jag för 1 vecka sedan, jasper, lagom tråkigt. Även den nya har såklart LiteOn. mvh

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av roo Visa Inlägg
    Blev oxå precis bannad, finns det något man kan göra? Jag har en till obannad xbox konsoll här med trasig läsare. kan man byta läsare rakt av eller de fungerar inte så? Den "obannade" konsollen är en gammal modell utan hdmi med en LiteOn-läsare, den bannade köpte jag för 1 vecka sedan, jasper, lagom tråkigt. Även den nya har såklart LiteOn. mvh
    du kan inte byta läsare rakt av, du måste ha nyckeln från den läsaren som sak bytas ut och sätta in den nyckeln i dvdn som ersätter. i varje box sitter det en nyckel i moderkortet, samma nyckel finns i dvdn och de måste matcha.

  14. #104
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av roo Visa Inlägg
    Blev oxå precis bannad, finns det något man kan göra? Jag har en till obannad xbox konsoll här med trasig läsare. kan man byta läsare rakt av eller de fungerar inte så? Den "obannade" konsollen är en gammal modell utan hdmi med en LiteOn-läsare, den bannade köpte jag för 1 vecka sedan, jasper, lagom tråkigt. Även den nya har såklart LiteOn. mvh

    byt läsare men kom ihåg att spoofa in rätt nyckel på den, sen finns det ju sån kabel att anv då man inte har hdmi-port
    R.I.P Hitachi-GDR3120L-0079 "Du var en vän men nu finns bara ett stort tomrum kvar, dina vänner saknar dig"

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lumar Visa Inlägg
    byt läsare men kom ihåg att spoofa in rätt nyckel på den, sen finns det ju sån kabel att anv då man inte har hdmi-port
    Nu är det så att läsaren i den gamla boxen är helt död. Hur får jag då reda på nyckeln?!

  16. #106
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av roo Visa Inlägg
    Nu är det så att läsaren i den gamla boxen är helt död. Hur får jag då reda på nyckeln?!
    Den måste du läsa ut med ett "flashnings-kit"
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  17. #107
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Har klarat mig än så länge =) hoppas att man klarar sig helt så man slipper köpa ny box.

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av roo Visa Inlägg
    Nu är det så att läsaren i den gamla boxen är helt död. Hur får jag då reda på nyckeln?!
    är driven helt död är din key med 99.9% säkerhet borta... om den inte ejectar alltså, ejectar den fortfarande har du chans att få ut nyckeln...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #109
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Har oxå blivit Bannad idag, jäkla skit.
    Har inte spelat något spel innan release, kollat alla noga med abgx, trodde fan inte man skulle bli bannad.

  20. #110
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Har oxå blivit Bannad idag, jäkla skit.
    Har inte spelat något spel innan release, kollat alla noga med abgx, trodde fan inte man skulle bli bannad.
    Har du verkligen kollat spelet efter och innan bräning i ABGX360?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Har du verkligen kollat spelet efter och innan bräning i ABGX360?
    är inte stealth okej (felbränning) så startar inte spelet. skulle det brännas fel i gamepartitionen så påverkar detta bara spelets spelbarhet, dvs det buggar ur, hänger sig, grafik fel etc.. game-crc är alltså ingen avgörande för om spelet är säkert eller inte, utan mer om det kommer vara spelbart. alltså är det lite överdrivet att kolla spelen efter bränning, men det skadar inte för den paranoida.

  22. #112
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Har du verkligen kollat spelet efter och innan bräning i ABGX360?
    Yes, varit riktigt noga på detta, först verifierat releasen, sen brännt, sen kollat skivan innan jag satt den i boxen, absolut inga spel innan release heller. Allt det för att detta inte skulle inträffa.

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    folk kanske blir lite lugnare när man läser detta iaf. tydligen så kan de inte se vilken firmware du har.. så frågan är vad de hittat på denna gången, eftersom många ryker.. för en del verkar varit försiktiga.. vad har missats?

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4557581

    QUOTE(armyof1ne @ Nov 5 2009, 03:34 PM) *

    Are you saying that its not feasible that *Without changing the internal architecture* that they cant find the firmware version at all? If a computer can do it... They can make an software emulation of a computer that could read the firmware just not dump it or anything... I think this is a possibility, unfortunetly with everything being encrypted to high hell on the Mobo.. it would be hard to figure just how these consoles are being detected, They arent doing random shots in the dark, There is a method to their madness... The obvious thought is unstealthed games, things of that nature... But because numbers dont jive(Between people doing legit backups and knowin wtflark is up vs the people that dont)... I believe a dormant Emulation proggy was loaded via older update and captured data(Including dvd serials and product_Id numbers and even the firmware version things like that)... a program running in the background hidden is extremely easy to make... Since they know all the encryption and everything else, it would be a million times easier for them to make vs peeps here who cant crack it completely yet......
    BenJeremy: Well, I could just ask you to defer to my user number, moderator status, and reputation, but that would be petty of me, heh heh.

    The reality is that in order to bypass firmguard, you have to cycle power. The Xbox 360 console is not designed to do this. The test/debug mode that the optical drive makers kept in their firmware, which enables us to read the firmware (well, not any longer, since drives made from August on) is designed for a QA /refurb department, with human intervention and specialized equipment. There are even reasons only certain chipsets work with this. The console hardware simply is not equipped to get around Firmguard. The whole "feature" was intended to defeat anybody from reading the drive once flashed (it just had lots of holes that could be exploited with a PC, the right chipset, and human intervention).

    Beyond all that, people like C4Eva know the firmware inside and out... and they have tools to monitor traffic across the SATA connection. In other words, they know EXACTLY what is possible for the console to query to the drive, and what the responses should be. **EVEN IF** Microsoft started using a different query from the ones they've used in the past, those bases have already been covered (even so, we'd have heard about it on the news page - every dash update gets scrutinized by C4Eva and probably a hundred others in the scene).

  24. #114
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    So a method has been determined to discover if your 360 is banned from live or not. I've tested this myself, and it seems to be true. My banned 360 returns the error code, my legit xbox will work fine.

    Credits go to the posters at X-S.

    To see if your console is banned without logging on:

    1. Register (if it is not already) console on Xbox.com
    2. Click "Request a Repair" button
    3. Check the returned URL. If it contains "Errors.aspx?id=54420" console is banned.

    Unfortunately this information came too late for me, but if your console is modded and you've been reluctant to take it online for fear of losing your hard drive, you can use this check to find out with no sleazy destruction of your HDD capabilities.






    Om ni får det error-meddelandet som står ovan så plocka ur er hårddisk så kommer inte filerna att skadas tydligen.

    Har inte testat detta själv men hoppas att det kanske kan hjälpa någon.

  25. #115
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Morge Visa Inlägg
    Jodå ja vet va ja gör , kollade andra boxen nu och den var oxå bannad...

    Men ja vet nog anledningen , NHL 10 lockade såpass att ja inte orkade vänta , nu skiter ja i att boxarna e bannade då dom e så billiga och man ha tjänat igen dom redan då ja kört ett år och spelat extremt mkt spel.

    Tänkte mest bara bekräfta att det börjat bannats boxar här oxå.
    Har du testat att du kan installera spel till hårddisken efter att du blev bannad? Och att köra DLC spel? Funkar alla funktioner som normalt men du kan inte komma åt Live bara?

    Är lite orolig på att man inte ska kunna använda allt man lagt på hårddisken nämligen då man hört att folk säger att det inte går när man blivit bannad.

  26. #116
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Allt jag Har läst/frågat mig till så det ännda som inte kommer att funka är att du inte kan installera spel på HDD. Men allt annat ska funka.
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-06 at 14:00.

  27. #117
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Blev bannad idag också efter många år, mest irriterande när man förbokat mw2 men men. Inte lirat några spel pre-release och checkat allt med abgx innan.
    Last edited by R3beL; 2009-11-06 at 15:23.

  28. #118
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Min kusin blev bannad idag. Han har en lite-on med 1.6.. han har aldrig spelat något spel innan realease eller liknande... fast vettefan hur noga han verifierat sina "backuper" :F:..
    aja... surt iaf

  29. #119
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vilka spel har ni senast spelat innan ni blev bannade, och vilken mjukvara har ni kört på era läsare?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #120
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Då var consolen bannad då, men hårddisken har klarat sig iaf, om man kollar via xbox.com som jag tidigare skrev så klarar den sig.

Sida 4 av 13 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •