Sida 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #121
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    En annan sak....
    Ni som blivit bannade utan att "gjort" något fel såsom: brända kopior med nukade releaser, spelat innan officiell release, modifierad fw typ 8x eller 6x, hackad hd osv osv.

    Har ni haft 360'n sedan ny, eller har ni köpt den begagnad med flash?
    Det kan ju faktist vara så att tidigare ägare kan ha lirat releaser som varit crap.

    /360RFUN

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag e fortfarande inte bannad, och min konsoll har min syrra spelat ngra icke-verifierade spel på när jag lånade ut min konsoll till henne >_< men dom var för hoppningsvis Retail rips som inte blivit verifierade bara

    dagen jag blir bannad har jag 2st andra 360 konsoller att köra på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    britneyspears, blev du bannad nyss?
    Posta gärna tid och dvd modell och vilken fw.

    /360RFUN
    Last edited by 360RFUN; 2009-11-06 at 16:35.

  4. #124
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    En snabb fråga bara till alla er som har blivit bannade.
    Hur har eran box blivit flashad?
    Med connectivity kit?
    Användes boxen som strömkälla vid flashiningen av driven?

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag e fortfarande inte bannad, och min konsoll har min syrra spelat ngra icke-verifierade spel på när jag lånade ut min konsoll till henne >_< men dom var för hoppningsvis Retail rips som inte blivit verifierade bara

    dagen jag blir bannad har jag 2st andra 360 konsoller att köra på

    Men snälla nån. Är live så jävla viktigt ? Hur fan kan man vara så vrickad så man slänger boxen om man blir bannad. Live är fan sjukt tråkigt och inte viktigt någonstans.

  6. #126
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    britneyspears, blev du bannad nyss?
    Posta gärna tid och dvd modell och vilken fw.

    /360RFUN
    Någon gång mellan kl 10 imorse och 16 idag.
    Om du kollar i mitt inlägg med bilder på förra sidan så ser du om du är bannad via xbox.com och således funkar din hdd som vanligt om du drar ur ethernetkabeln och kör så.

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Men snälla nån. Är live så jävla viktigt ? Hur fan kan man vara så vrickad så man slänger boxen om man blir bannad. Live är fan sjukt tråkigt och inte viktigt någonstans.
    är du galen? tror du jag slänger en fullt fungerande box?!?!?!?! nej du, jag sparar den och kör offline på, men vill ha en box jag kan visa upp mina achievements på, och även spela med polare ngn gång då och då över live eller så...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #128
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Men snälla nån. Är live så jävla viktigt ? Hur fan kan man vara så vrickad så man slänger boxen om man blir bannad. Live är fan sjukt tråkigt och inte viktigt någonstans.
    Left4dead1 & 2 utan live = Värdelöst
    COD-serien utan live = Värdelös(efter du klarat campaign)
    Borderlands utan live = Halv värdelös, då kompisen måste komma hem till en varje gång man vill köra.
    GOW 2 = Boooring utan live.

    Finns ett dussin mer spel som blir värdelösa utan Live

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör man live matcher mot folk man inte känner brukar det inte vara så kul om man inte är så bra på spelen, som mig t.ex. jag är rätt kass på dom flesta spelen när jag lirar mot andra människor, men det är alltid kul att köra med polare, folk man känner, då spelar det ingen roll om man dör eller förlorar i spelen man brukar oftast lira för att det är skoj när man kör med polare, annars brukar det oftast vara för att visa vad man kan... typ... eller ta online achievements
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #130
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kör man live matcher mot folk man inte känner brukar det inte vara så kul om man inte är så bra på spelen, som mig t.ex. jag är rätt kass på dom flesta spelen när jag lirar mot andra människor, men det är alltid kul att köra med polare, folk man känner, då spelar det ingen roll om man dör eller förlorar i spelen man brukar oftast lira för att det är skoj när man kör med polare, annars brukar det oftast vara för att visa vad man kan... typ... eller ta online achievements
    Left4dead är ju skit kul även om man kör med främlingar, då pratar jag om Versus mode =)

    Finns dock andra spel som Borderlands, vilket är skiiiit tråkigt om man kör mot andra människor som man inte känner.

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ringde precis supporten för min xbox börjat krångla med div frysningar och 3 röda lampor,skulle lämmna in den för reparation tänkte jag,han svarade att den inte var godkänd för reparation då det serienr jag uppgett var bannat p,g,a användar avtalen..Sitter just nu i skrivande stund med den på xboxlive,han fattade inte hur det kunde vara sant,,min gissning den är bannad men jag har ännu inte fått det till boxen,med andra ord det kommer minst en bannvåg till.

  12. #132
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Bannad i onsdags.

    FW:1.51 Connectivety kit från psxcare

    Spelat Forza 3, Shift, Dirt2. GH5 De senaste månaderna.

    Alla klarade abgx innan jag spelade dom.

  13. #133
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Då har man varit och köpt en ny box, blir till att sälja min bannade.
    Dock så har den en fullt fungerande hårddisk som man kan installera på och inga korrupta filer.

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Då har man varit och köpt en ny box, blir till att sälja min bannade.
    Dock så har den en fullt fungerande hårddisk som man kan installera på och inga korrupta filer.
    Så hdd blir inte bannad, bara konsollen? Har du testat att installera spel på den nya xboxen tillsammans med den gamla hdd?

  15. #135
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Blev bannad idag. Har en gammling med samsung, alltid haft senaste FW, alltid IXtreme, aldrig spelat overifierat eller före release... Dock kunde jag spela GTA4 live flera månader efter att mitt guld gått ut. Undrar om det är därför som jag har blivit utsparkad?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #136
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Så hdd blir inte bannad, bara konsollen? Har du testat att installera spel på den nya xboxen tillsammans med den gamla hdd?
    Jo, hdd'n blir konstig om man har den i boxen, startar boxen och får upp meddelandet att man blir bannad, men om man istället gör som jag beskrev här så blir inte hårddisken fucked.

    Där ser man om boxen är bannad, och är den det så drar man ur nätverkskabeln å fortsätter så funkar allt som vanligt, bara att du inte är ute på live då givetvis.

  17. #137
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Konstigt, jag har fått ban-informationen på boxen, men när jag provar enligt din metod så får jag inget error meddelande...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #138
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Snart Jul och microsoft kör mycket Xbox 360 reklam på tv. Oväntat att det kommer en banvåg?

    Förra vågen klarade jag mig. Och sen jag flasha min nya konsol har jag bara spelat NHL 10 och Fifa 10 och efter rel. date så får hoppas att det räddar mig.

  19. #139
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Jag blev bannad nu.

    Har enbart kört verifierade releaser efter släppdatum som jag trippelkollat med abgx. Boxen är köpt på PSXcare i våras och har 1.51.

  20. #140
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag har blivit bannad, 1.6 firmware..

    Är det någon som kan berätta i detalj om vad som händer med hårddisken

  21. #141
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Tänkte köpa en ny box i helgen, kan man använda sin gamla Gametag på sin "bannade" xbox till den nya eller måste man skapa en helt ny på den nya?

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Fy Fan! Då blev jag bannad också.

    Jag och brorsan satt och snackade om bannvågen precis när det hände, snacka om skön ironi. Jag körde Dragon Age: Origins (original, inte bränd) när det hände. Och då hände det som inte fick hända... BANNNED!

    *Liteon ixtreme 1.51
    *Flashad sedan 10 månader
    *Jag har spelat över 50 brända skivor på konsollen. Jag har inte alltid kollat om spelen var verifierade och även kört en del spel innan release som t.ex Batman: AA

    Är min hdd körd nu också även om jag skulle flytta den till en annan konsol? Jag tyckte nämligen att Britney skrev lite otydlig ang. detta.

  23. #143
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    ok nu är jag också bannad

    har bara kört verifierade releaser några dagar efter släppdatum

  24. #144
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Angående hddn så slängde jag över hårddisken från min bannade konsoll i en obannad för att testa. På den obannade boxen går det utmärkt att installera spel på hårddisken, men jag kan inte komma åt min profil eller mina savegames - det står att de är korrupta. Profilen och savegames går dock att komma åt på den bannade konsollen utan problem.

  25. #145
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tråkigt att höra att så många blir bannade, speciellt när några verkar varit noggranna. själv är jag inte bannad.

  26. #146
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av waLL Visa Inlägg
    Angående hddn så slängde jag över hårddisken från min bannade konsoll i en obannad för att testa. På den obannade boxen går det utmärkt att installera spel på hårddisken, men jag kan inte komma åt min profil eller mina savegames - det står att de är korrupta. Profilen och savegames går dock att komma åt på den bannade konsollen utan problem.
    Hmm, vad skumt att du inte kan föra över din profil. Har du testat att göra en profile recovery genom xbox live? Försök också att backa upp sparfilerna på en minneskort om du har en.

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Om ni får det error-meddelandet som står ovan så plocka ur er hårddisk så kommer inte filerna att skadas tydligen.

    Har inte testat detta själv men hoppas att det kanske kan hjälpa någon.

    Den där metoden fungerar inte för mig. Min konsol är redan bannad men jag får ingen error meddelande när jag ska begära en ny reperation.

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av waLL Visa Inlägg
    Angående hddn så slängde jag över hårddisken från min bannade konsoll i en obannad för att testa. På den obannade boxen går det utmärkt att installera spel på hårddisken, men jag kan inte komma åt min profil eller mina savegames - det står att de är korrupta. Profilen och savegames går dock att komma åt på den bannade konsollen utan problem.
    så är det för mig med, den "nya" är det HDMI eller NON-HDMI?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #149
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Funderar på att köpa en Arcade och ha som Live konsoll, sedan så flashar jag min Pro och kör offline med. På Arcaden har ja tänkt spela original spel som jag redan har tex Halo 3 på Live såklart. Tänker då ha min gamertag på ett minneskort och flytta över mellan boxarna och då är det ingen risk att jag blir bannad eller? Alla GS och så följer ju med på profilen på så sätt?

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det ska inte vara någon risk för att bli bannad för det, men chansen finns alltid där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •