Sida 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #151
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Men hur ska dom se det att jag har en konsoll som jag kör offline med? Tycker ju det borde funka utan att de finns risk för att bli bannad eller

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    enklast är att du kör på 1 profil till varje box istället... dom kan lagra info på ditt minneskort annars...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #153
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Men då får ju jag inte alla mina GS på samma GT. Seriöst vafan kan dom lagra på minneskortet också. Går det inte lura MS på nåt sätt???

  4. #154
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Fy Fan! Då blev jag bannad också.

    Jag och brorsan satt och snackade om bannvågen precis när det hände, snacka om skön ironi. Jag körde Dragon Age: Origins (original, inte bränd) när det hände. Och då hände det som inte fick hända... BANNNED!

    *Liteon ixtreme 1.51
    *Flashad sedan 10 månader
    *Jag har spelat över 50 brända skivor på konsollen. Jag har inte alltid kollat om spelen var verifierade och även kört en del spel innan release som t.ex Batman: AA

    Är min hdd körd nu också även om jag skulle flytta den till en annan konsol? Jag tyckte nämligen att Britney skrev lite otydlig ang. detta.
    Alltså, om det ja skrev:
    Om du vill kolla om du är bannad eller inte så gör som jag skrev och visade med bilder, får du felmeddelandet är du bannad.
    Du slipper därmed starta din xbox för att få ett meddelande om att du är bannad samt slipper få din hdd muppad, du kan alltså använda din xbox som vanligt med full funktionaliet av hdd'n.

    Har du däremot i nätverkskabeln när du startar upp så blir din hdd fucked.

    Och nej, du kan flytta över din hdd till en ny box, men du måste formatera den om du haft i nätverkskabeln när du kollade din ban.

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av XboxarN Visa Inlägg
    Men då får ju jag inte alla mina GS på samma GT. Seriöst vafan kan dom lagra på minneskortet också. Går det inte lura MS på nåt sätt???
    det säger sig själv lite att dom kan lagra på minneskortet, det är juh trots allt ett minne, vad använder man det till tror du? jo lagar information, och vill microsoft vara fula kan dom göra någon liten kod snutt som lagrar information om boxarna den setat i, vart dina achievements togs etc... du håller på så på egen risk (flytta fram och tillbaka)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #156
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ja men va i helvete. Chansen kan ju inte va så jälva stor ändå? :P

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av XboxarN Visa Inlägg
    Ja men va i helvete. Chansen kan ju inte va så jälva stor ändå? :P
    vem vet?! 50-50 kanske? vill du ha svaret; det är säkert, kör på? issåfall, kör på. chansen var inte stor att jag skulle dra in lite cash på lite tippande, men jag gjorde det ändå, det säger en del.

  8. #158
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag ska fan prova. Är ju ba Arcaden som blir bannad då isf ändå så.

  9. #159
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Satte på boxen för en minut sedan och har också blivit bannad nu. Har en Xbox, drygt ett år gammal som jag fått utbytt av Psxcare. Köpte en originalbox samtidigt som jag skickade iväg den andra för lagning som jag hade och körde Live-spel på. För 1,5 månader sen drog jag till Norge och tyckte det kändes onödigt att ta med mig båda boxarna, så jag tog med den flashade och kopplade upp mig på Live för första gången på den boxen, tror det är en spoofad Samsung-drive som sitter den.

    Som jag skrev blev jag bannad för en liten stund sedan och jag har sedan jag kopplade upp mig för en månad sedan lirat ca 10 backuper på den, däribland Forza 3, Borderlands, NHL och FIFA 10, PES 10, WET, Band Hero etc. Spelade nog en del overifierade spel mellan dec 08-sep 09 då boxen endast användes i offline-läge, men har sedan uppkopplingen mot Live alltid verifierat via ABGX, dock bara före bränning (då dvd-brännaren är slöare än fan själv).

    Nu till frågan, jag ska resa hem till Sverige igen nästa vecka och ta ner min "reservbox" från vinden och fortsätta som jag gjorde innan Norge-flytten att köra den helt original och använde min nyss bannade box till offline-spel. Jag skapade gamertagen på originalboxen i dec 08, körde recovery gamertag på den flashade boxen. Kommer jag få problem nu när jag kommer hem och ska koppla upp originalboxen till Live och bli tvungen att ta recovery gamertag igen, på grund av att jag skaffat en del gamerpoints på den bannade? För så vitt jag vet så går det bara att köra recover gamertag en gång var 12 månad? Eller är det så enkelt att det bara är att tuta och köra som vanligt när jag kommer hem att den blir uppdaterad automatiskt med de nya poängen? Vore för jävligt annars.

    Ska sägas också att på originalboxen har jag en 60 gb stor hårddisk och på den flashade 20 gb, så jag har inga planer att flytta över 20 gb till 60 gb-versionen.

    Blev rätt mycket text nu men hoppas nån vänlig person orkar läsa det och har nåt intelligent svar att komma med. Tack på förhand

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Fortfarande online trots bannad box enligt supporten......nån mer som har liknande konstiga "dilema"?nån som inte fått godkänt för service som fortfarande är online?

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Joker Visa Inlägg
    Satte på boxen för en minut sedan och har också blivit bannad nu. Har en Xbox, drygt ett år gammal som jag fått utbytt av Psxcare. Köpte en originalbox samtidigt som jag skickade iväg den andra för lagning som jag hade och körde Live-spel på. För 1,5 månader sen drog jag till Norge och tyckte det kändes onödigt att ta med mig båda boxarna, så jag tog med den flashade och kopplade upp mig på Live för första gången på den boxen, tror det är en spoofad Samsung-drive som sitter den.

    Som jag skrev blev jag bannad för en liten stund sedan och jag har sedan jag kopplade upp mig för en månad sedan lirat ca 10 backuper på den, däribland Forza 3, Borderlands, NHL och FIFA 10, PES 10, WET, Band Hero etc. Spelade nog en del overifierade spel mellan dec 08-sep 09 då boxen endast användes i offline-läge, men har sedan uppkopplingen mot Live alltid verifierat via ABGX, dock bara före bränning (då dvd-brännaren är slöare än fan själv).

    Nu till frågan, jag ska resa hem till Sverige igen nästa vecka och ta ner min "reservbox" från vinden och fortsätta som jag gjorde innan Norge-flytten att köra den helt original och använde min nyss bannade box till offline-spel. Jag skapade gamertagen på originalboxen i dec 08, körde recovery gamertag på den flashade boxen. Kommer jag få problem nu när jag kommer hem och ska koppla upp originalboxen till Live och bli tvungen att ta recovery gamertag igen, på grund av att jag skaffat en del gamerpoints på den bannade? För så vitt jag vet så går det bara att köra recover gamertag en gång var 12 månad? Eller är det så enkelt att det bara är att tuta och köra som vanligt när jag kommer hem att den blir uppdaterad automatiskt med de nya poängen? Vore för jävligt annars.

    Ska sägas också att på originalboxen har jag en 60 gb stor hårddisk och på den flashade 20 gb, så jag har inga planer att flytta över 20 gb till 60 gb-versionen.

    Blev rätt mycket text nu men hoppas nån vänlig person orkar läsa det och har nåt intelligent svar att komma med. Tack på förhand
    tråkigt du är en av de bannade. ännu tråkigare är att jag tror inte ens ms själva vet hur det ligger till med gamertags eller flyttande hdd's. deras forum är ett jävla skämt där moderatorer postar samma jävla meddelande till varje person som frågar, de går absolut inte in på detaljer. däremot har användare här fått andra svar via deras support om de ringer. så slutsatsen är att på deras forum så har de standard svar för den hela massan, så de inte uppmuntar folk till att flasha eller flytta saker och på tele får man mer personlig hjälp. ang. recovery är jag osäker, det finns delade åsikter på deras forum, så fan vet. du bör vända dig till deras tele support för att få det bästa svaret antar jag, allt annat är bara vilda gissningar?!

  12. #162
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Tack så mycket för svaret int21 Jag ska kontakta MS när jag kommer tillbaka till Sverige nästa vecka och höra vad de säger. Du har nog helt rätt angående att man får ett betydligt bättre svar om man ringer dem personligen och frågar direkt än att ställa frågor i Xbox-forumet.

  13. #163
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    LOL kom på att min idé inte var så jävla smart. Fakkar alla online funktioner å så då ju.

  14. #164
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag är inte bannad än och klarat mig vid tidigare "ban-waves". Alltid uppdaterat f/w när det kommit ut en ny version och sitter på 1.61 nu - och alltid spelat innan release på live (alla stora titlar: gow, cod, gta, fifa, guitar hero osv).

    Uppdaterar om det händer något nytt.

    En xbox live-vän åkte precis dit när vi spelade NHL, vilket är det enda spelet han kört på sin box.

  15. #165
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Left4dead1 & 2 utan live = Värdelöst
    COD-serien utan live = Värdelös(efter du klarat campaign)
    Borderlands utan live = Halv värdelös, då kompisen måste komma hem till en varje gång man vill köra.
    GOW 2 = Boooring utan live.

    Finns ett dussin mer spel som blir värdelösa utan Live
    Hörru, lugna ner dig lite, COD, GOW2 är 2 Feeeta spel som man inte behöver live till!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  16. #166
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Jag och min kompis har blivit bannade också. Både har Falcon (Lite-on). Jag har 1.51 och han 1.6 firmware. Vi båda checkar våra spel med abgx (har missat några gånger dock). Vi har nog båda spelat något/några spel innan release-datum också.

    Min kompis spelade Dragon Age och på dagen efter när han slog på boxen så var bannad. Jag tror inte det har bara med detta spel att göra iofs.

    Om man ska tro på vad folk säger på forum så verkar det inte finnas någon gemensam nämnare för dem som blir bannade. Många checkar med abgx, men inte alla. Många säger att de alltid checkat med abgx och aldrig spelat innan spelet släpps, men bannade ändå.

    Det är helt enkelt en risk man måste ta. Nu är bara frågan om man ska köpa en ny box. Jag kommer nog inte göra det. Alla mina köpte låtar till Rockband/Guitar hero funkar ju ännu Det enda jag kommer sakna är att kunna installera på HD.

    Blir väl att köra mer PS3. Tycker ändå att den konsollen känns mer 'ärlig'. Inga dyra specialkablar, gratis Live, regionsfria spel, byta HD. Mindre tjafs och mer öppenhet. Även bättre exclusive-spel imo.
    Last edited by Fruktmoasen; 2009-11-07 at 18:02.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  17. #167
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    blev bannad idag, suger ju gött hårt. Men skit samma. Jag vet att det beror på Forza 3, men även fast jag väntat 2 veckor efter release, verifierat spelet, så har jag nu blivit bannad i alla fall.

    Hur är det om man flyttar över sin HDD till en annan box, finns det risk för att även den skiten blir bannad då i och med att allt forza 3 material ligger ju på HDDn?

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    blev bannad idag, suger ju gött hårt. Men skit samma. Jag vet att det beror på Forza 3, men även fast jag väntat 2 veckor efter release, verifierat spelet, så har jag nu blivit bannad i alla fall.

    Hur är det om man flyttar över sin HDD till en annan box, finns det risk för att även den skiten blir bannad då i och med att allt forza 3 material ligger ju på HDDn?
    såg att du började skriva i livesäkerhetstråden någongång efter banvågen förra året.. har du alltid kollat dina releaser med xdvdmulleter eller abgx360, även före vi klistrade en tråd om programmet här på forumet? ms kan nämligen flaggat dig direkt efter förra banvågen, men du åkte på denna.

  19. #169
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Ja, alla spel som jag minns har jag kört genom antingen xdvdmulleter eller nu på senare tid abgx. Är ju fan med. Någon som vet hur det ligger till om man kan bli bannad eller ej via innehållet på själva hårddisken, för där ligger ju achivments, sparad data osv..?

  20. #170
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Ja, alla spel som jag minns har jag kört genom antingen xdvdmulleter eller nu på senare tid abgx. Är ju fan med. Någon som vet hur det ligger till om man kan bli bannad eller ej via innehållet på själva hårddisken, för där ligger ju achivments, sparad data osv..?
    Skulle vilja veta detta med, då jag funderar på att bara kopiera över sakerna till min nya 120Gb hdd, men vill inte gärna ha min helt nya box bannad för mina MW2 saves som då följer med.

  21. #171
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    2 till av mina polares xbox bannade..

    en samsung spoofad benq med ixtreme 1.61
    och en tysk killes box med lite-on... vet inte firmware eller vad han har pillat med -.-

  22. #172
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Norbius Visa Inlägg
    Skulle vilja veta detta med, då jag funderar på att bara kopiera över sakerna till min nya 120Gb hdd, men vill inte gärna ha min helt nya box bannad för mina MW2 saves som då följer med.
    jag har svarit lite på detta tidigare, en omoddad box kan dom inte banna bara sådär, om dom skulle göra det kan man överklaga och bevisa att du inte rört boxen inuti, var någon som inte trodde det var möjligt, men jag tror det är det... det låter mest logiskt, jag menar att dom bannar dig av misstag, då ska du fan kunna överklaga det?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #173
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har svarit lite på detta tidigare, en omoddad box kan dom inte banna bara sådär, om dom skulle göra det kan man överklaga och bevisa att du inte rört boxen inuti, var någon som inte trodde det var möjligt, men jag tror det är det... det låter mest logiskt, jag menar att dom bannar dig av misstag, då ska du fan kunna överklaga det?!
    ja, de har faktiskt omprövningar om man kollar deras forum.

    http://forums.xbox.com/29835703/ShowPost.aspx

    deras första standardsvar är:

    For more information on console bans, please visit the following link: http://www.xbox.com/en-US/consoleban/

    Please thoroughly review the information and Frequently Asked Questions at the link noted above prior to responding.
    tjatar man lite till får man detta:

    Our investigations are very thorough. However if you PM Tatsu24 with your consoleID and serial number we will re-verify our investigation. Your console ID is located in System Settings>Console Settings>System Info

    Before replying, please be sure that you:

    1. Purchased your console brand new and unopened from a reputable retailer

    2. No individual has ever handled the Xbox outside your direct physical supervision.

    3. You have thoroughly reviewed the information and FAQ located at http://www.xbox.com/en-US/consoleban/

    Please be aware that if our re-verification is correct, this could result in a permanent suspension of the Xbox LIVE accounts on this console, along with all associated licenses and gamerscore.
    trevliga typer.

  24. #174
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag kommer göra som några pratade om i forumet, köpa två xbox arcade, flytta över hdn från min elite 120 gb till arcade å lira alla spel offline, sen kopierar jag profilen då och då till min omoddade xbox, om något blir fel då skickar jag bara in boxen till microsoft....tror ni på det? om någon har testat så messa gärna.....

  25. #175
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av predaking10 Visa Inlägg
    Jag kommer göra som några pratade om i forumet, köpa två xbox arcade, flytta över hdn från min elite 120 gb till arcade å lira alla spel offline, sen kopierar jag profilen då och då till min omoddade xbox, om något blir fel då skickar jag bara in boxen till microsoft....tror ni på det? om någon har testat så messa gärna.....
    Om man gör så så betyder ju det att din moddade box aldrig någonsin kommer att gå online. O Firmware ska ju inte heller kunna upptäckas. Därav skickas ingen som helst information till MS gällande den konsolen. Så det enda möjliga sättet som MS överhuvudtaget skulle kunna se att din gamertag någonsin spelat back-ups är om den informationen finns lagrad i din profilfil. Det känns väl ändå inte troligt? Vill man vara extra säker kan man ju se till att alltid kolla backupsen i abgx och inte spela före release även om man bara ska spela på offlineboxen.

    Och om de trots allt ändå kan ana att du har spelat vissa backups med din profil så är det ju profilen som bannas, inte din omodade konsol som aldrig har gjort något fel. Såvitt vad de vet så kan det vara så att du har spelat back ups ovetandes hos en kompis och då tagit med dig din profil. Den omoddade boxen ska vara helt safe om man kör på denna variant.

    Vad tror ni?

  26. #176
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Man vet aldrig vad MS har kokat ihop, så det du säger om att mindre troligt att dom bakat in infon i din Profil tror jag inte på, jag tror dom mycket väl lagt in lite information där, t.ex. SS värden eller något sådant, stealthen...

    vad gäller det andra du pratar om, att kunna köra profilen på 2 boxar, en bannad (eller modifierad) och en normal orginal, det ska fungera och vara hyffsat säkert MEN... en bannad box från den här banvågen korrupterar dina profiler/saves... iaf enligt rykten som går just nu, inget jag kan verifiera då jag inte är bannad ännu!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #177
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jupp, jag e bannad jag med nu :/ Hållt mig till pri. datum och ABXG men men, nåt har väll gått snett

  28. #178
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hittade på hxxp://paste2.org/p/504066

    20.The same applies to game saves - if you access a game save on a banned 360, it too will be corrupted when accessed on a legit/unbanned 360! YOU HAVE BEEN WARNED! There is no way around this, either.

    Alltså spelar du spel med savefiler så blir de corrupta, köper du en ny xbox då kan du flytta över dem, så har ja fattat det......

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av predaking10 Visa Inlägg
    hittade på hxxp://paste2.org/p/504066

    20.The same applies to game saves - if you access a game save on a banned 360, it too will be corrupted when accessed on a legit/unbanned 360! YOU HAVE BEEN WARNED! There is no way around this, either.

    Alltså spelar du spel med savefiler så blir de corrupta, köper du en ny xbox då kan du flytta över dem, så har ja fattat det......
    då ska folk skaffa ett minneskort nu alltså.

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Man vet aldrig vad MS har kokat ihop, så det du säger om att mindre troligt att dom bakat in infon i din Profil tror jag inte på, jag tror dom mycket väl lagt in lite information där, t.ex. SS värden eller något sådant, stealthen...

    vad gäller det andra du pratar om, att kunna köra profilen på 2 boxar, en bannad (eller modifierad) och en normal orginal, det ska fungera och vara hyffsat säkert MEN... en bannad box från den här banvågen korrupterar dina profiler/saves... iaf enligt rykten som går just nu, inget jag kan verifiera då jag inte är bannad ännu!
    Sant sant.

    Men jag menar att man kan köpa två nya boxar. Ingen av dem är bannade, dock ska en av dem vara modifierade. Den ska också fungera som offlinemaskinen. Då funkar det ju att föra gamertagen mellan konsolerna. O som sagt, än så länge har finns väl inget känt fall där en omoddad box har blivit bannad just pga den orsaken.

    Och när det gäller savegames och profiles så är de korrupta så fort du för vidare dem ifrån den bannade boxen. Testade innan. Man kan alltså inte föra över varken saves eller gamertags ifrån denna vågen av bannade boxar till en ny box.
    Last edited by eternalist; 2009-11-08 at 00:59.

Sida 6 av 13 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •