Sida 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #181
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Men om man först kör RECOVER på profilen, innan man flyttar HDDn, till en ny omoddad xbox, så den är rensad, och sedan köra tillbaka all info till HDDn ifrån MS xbl servrar, då är det väl bara att köra, då är väl filerna inte korrupta?

  2. #182
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dina gamesaves etc. finns INTE på XBL, det som finns där är din profil...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #183
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Men om man först kör RECOVER på profilen, innan man flyttar HDDn, till en ny omoddad xbox, så den är rensad, och sedan köra tillbaka all info till HDDn ifrån MS xbl servrar, då är det väl bara att köra, då är väl filerna inte korrupta?
    Nu förstod jag inte riktigt. Det går bra att köra recover gamertag till din nya box. Ringde supporten själv och de sa att det är okej och du blir inte bannad på din nya box p g a det. Sedan funkar det även att föra över profilen ifrån din nya box till den gamla bannade. Men det spelar ju egentligen ingen roll då den blir korrupt så fort den uppdateras i den bannade boxen.

    Vad du än gör så kan du alltså inte uppdatera din profil med den bannade boxen.

  4. #184
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Okej, det var det enda egentligen som bekymrade mig. Så länge Achivments, friendlist och gamertag går att recovra till en ny xbox så tycker jag det är lugnt. Jag tycker inte det spelar någon större roll med gamesaves, det kan man ju som sagt spela om och börja på nytt..

  5. #185
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Bannad som en liten gris med fingrarna i kakburken!
    Nu känns det lönlöst att satsa på live tyvärr...tråkigt men man kan ju inte säga att man inte fått valuta för pengarna med alla spel man aldrig betalat för.

    Fukk MS säger jag bara
    º¿º

  6. #186
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av TheMerc Visa Inlägg
    Bannad som en liten gris med fingrarna i kakburken!
    Nu känns det lönlöst att satsa på live tyvärr...tråkigt men man kan ju inte säga att man inte fått valuta för pengarna med alla spel man aldrig betalat för.

    Fukk MS säger jag bara

    Jag tycker att alla vi som har blivit bannade ska vägra köpa en ny xbox och skaffa en PS3 Slim istället. PS3 är tveklöst en bättre konsol på alla möjliga vis. Den bannade xboxen kan du ha kvar för att spela brända spel i singleplayer, typ bioshock och mass effect.

  7. #187
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    PS3 är inte enligt mitt tycke speciellt mycket bättre då den inte går att modda i dagsläget, så i det samanhanget är Xbox 360 bättre

    jag tycker också att många bra spel som kommer till PS3 även kommer till 360, visst har PS3 sina fördelar, men blir svindyrt i längden ändå så håll er till Xbox 360 om ni inte är stormrika men vill spela mycket bra spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #188
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Ratchet,
    slit upp plånboken och köp en arcade istället.
    Sälj den bannade konsollen med nätsladd + comp.kabel, du får lätt 500-700:- på olika försäljningssajter.
    RROD boxar går ju för laxen ju.
    spara din hd, trådlösa hk, m.m till den nya.

    mellanskillnad blir cirka en lax ..... ps3 = 4000:- + 600:-/st per spel

    ja för mig är det självklart att köpa en ny iaf.

    /360RFUN

  9. #189
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Jag tycker att alla vi som har blivit bannade ska vägra köpa en ny xbox och skaffa en PS3 Slim istället. PS3 är tveklöst en bättre konsol på alla möjliga vis. Den bannade xboxen kan du ha kvar för att sp'ela brända spel i singleplayer, typ bioshock och mass effect.
    ärsch, ger man sig in i leken får man leken tåla. 360 har mer och roligare spel så är det bara, det är bara handla en ny och se glad ut.

  10. #190
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Jag tänker skita i Live nu, har patchat dragon age till wave 3, så jag kan köra på min liteon 1.51. Har inte blivit bannad enligt reparationsstatusen på xbox.com, men vill inte riskera att de fuckar upp min h-disk. Det enda jag kommer sakna är att köpa lite spel på xbox live arcade typ. Lirade aldrig online iaf
    Sen får det väl bli en ny elite på avbetalning början av nästa år (fattig som man är).
    Så kan man ha den omoddad iaf

  11. #191
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    frågan är om det är så smart att göre en recover gametag när man har 100+ spel i listan. man borde hamna som suspekt rätt lätt även om man kör på en originalkonsol. frågan är om man ska börja på ny kula, med ny gamertag, eller att köra vidare på den man har. personligen känns det bättre att börja på ny gamertag på varje box man förbrukar.

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    frågan är om det är så smart att göre en recover gametag när man har 100+ spel i listan. man borde hamna som suspekt rätt lätt även om man kör på en originalkonsol. frågan är om man ska börja på ny kula, med ny gamertag, eller att köra vidare på den man har. personligen känns det bättre att börja på ny gamertag på varje box man förbrukar.
    Men frågan är om de verkligen kan basera bannandet på hur många spel du har spelat. Min kompis blev bannad idag. Han hade spelat 3 spel. Alla verifierade med abgx. Jag är säker då jag även kollade dem åt honom en extra gång. Spelen var Fifa 10, Batman AA och Resident Evil 5. Spelade minst en vecka efter release.

    Så visst, att man har 100 spel kan visserligen vara en indikator. Eller bara en välbärgad person som gillar spel. Bör inte vara en viktig faktor för ban.

  13. #193
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Om min box och hdd blir bannad, kan jag ändå använda hddn på den bannade boxen och använda mina savegames eller är dom också förstörda?

  14. #194
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    19
    Kan man i förebyggande syfte göra en backup på sin xboxhdd med xplorer360 till pchdd, om man nu blir bannad så kan man formatera gamla hdd och köra tillbaka backupen och sätta in i den nya xboxen man ev köper.
    Funkar detta eller är det större risk att öka på en ny ban då??

  15. #195
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Men frågan är om de verkligen kan basera bannandet på hur många spel du har spelat. Min kompis blev bannad idag. Han hade spelat 3 spel. Alla verifierade med abgx. Jag är säker då jag även kollade dem åt honom en extra gång. Spelen var Fifa 10, Batman AA och Resident Evil 5. Spelade minst en vecka efter release.

    Så visst, att man har 100 spel kan visserligen vara en indikator. Eller bara en välbärgad person som gillar spel. Bör inte vara en viktig faktor för ban.
    jag menar inte att de ger en ban för att man har många spel, utan att det kanske mer är en varningsflagga för en gamertag som de kollar närmare på vilket kan sluta i ban om de har koll på konsolen den är kopplad till. har faktiskt en originalkonsol som det inte är så mycket spelat på, men vet inte om jag vill slänga in gamertag:en som man använde på en av de bannade boxarna, svårt val.

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Kan man i förebyggande syfte göra en backup på sin xboxhdd med xplorer360 till pchdd, om man nu blir bannad så kan man formatera gamla hdd och köra tillbaka backupen och sätta in i den nya xboxen man ev köper.
    Funkar detta eller är det större risk att öka på en ny ban då??
    vet faktiskt inte, men jag har gjort precis detta, ifall att det går att få tillbaka sina savegames, vilka jag värderar en del. iåfs gjorde jag backup efter att den boxen blev bannad, men jag har inte spelat sen dess så savegames borde vara okej och inte blivit korrupta.

  17. #197
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vart också bannad nyligen, kändes som om jag blev bannad så fort jag slängde i Forza 3 :/ Aja blir o sälja den arcade, behålla hddn. Sen tror jag att jag kommer formatera hdd och köra på en ny gamertag, blir nog säkrare 30k gamerscore åt helvette! Kommer förövrigt också flasha om och sedan bränna om de nyare spelen.

  18. #198
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Köpte en ny 120gb box idag, den kommer inte flashas iallafall. Kan man använda Strömsladden som var till 60gb till 120gb oxå? Blir en jäkla massa sladdar annars, lättare att bara byta från den ena boxen till den andra beroende på om man ska spela live eller offline.

    En fråga till, skall boxarna stå upp eller ligga ner? vilket är att rekomendera?
    Last edited by reddie; 2009-11-08 at 19:40. Anledning: missat en fråga

  19. #199
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Köpte en ny 120gb box idag, den kommer inte flashas iallafall. Kan man använda Strömsladden som var till 60gb till 120gb oxå? Blir en jäkla massa sladdar annars, lättare att bara byta från den ena boxen till den andra beroende på om man ska spela live eller offline.

    En fråga till, skall boxarna stå upp eller ligga ner? vilket är att rekomendera?
    du kan köra på äldre ström sladdar med nyare boxar ja

    vad gäller ligga/stå vet jag inte, min står upp, den fungerar fortfarande, min morbrors låg ner och den höll i 3 år~
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #200
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Köpte en ny 120gb box idag, den kommer inte flashas iallafall. Kan man använda Strömsladden som var till 60gb till 120gb oxå? Blir en jäkla massa sladdar annars, lättare att bara byta från den ena boxen till den andra beroende på om man ska spela live eller offline.

    En fråga till, skall boxarna stå upp eller ligga ner? vilket är att rekomendera?
    spelar ingen roll, mina ligger ner. du kan använda samma adapter som andra konsoler, saken är att de gamla boxarna krävde 175w och de nya 150w.. så vet inte hur bra de fungerar om en 175w får 150w..

  21. #201
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hittade en video över hur du kan se om du är bannad eller inte utan att koppla upp dig.

    http://www.youtube.com/watch?v=UVmuJw_IPNg

  22. #202
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    spelar ingen roll, mina ligger ner. du kan använda samma adapter om det är samma ampere på dem. kika om det står 12.1A bakpå båda konsolerna.
    går att köra på samma adapter ändå, om den första boxen var en 203 wattare kommer den PSU'n även fungera på en 175 wattare samma med 175 ->
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #203
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PS3 är inte enligt mitt tycke speciellt mycket bättre då den inte går att modda i dagsläget, så i det samanhanget är Xbox 360 bättre

    jag tycker också att många bra spel som kommer till PS3 även kommer till 360, visst har PS3 sina fördelar, men blir svindyrt i längden ändå så håll er till Xbox 360 om ni inte är stormrika men vill spela mycket bra spel
    Du har en bra poäng där men jag befarar att banvågen inte är slut ännu så jag vågar inte köpa en ny flashad konsoll. Om man kör "lagligt" så är ju PS3 en bättre system.

    När c4eva och hans Haxxor vänner lyckas knäcka den senaste revisionen av Liteon och släpper en ny version av ixtreme så kommer jag kanske köpa en ny xbox 360 arcade.
    --------------------------------------------------------------
    Jag skulle vilja upplysa folk om DRM problematiken också. Du kan bara göra en "license transfer" en gång per år! Det innebär att om din nya konsoll också blir bannad så kommer inga av era arkadspel och mediauppdateringar fungera om ni inte har gjort en license transfer!

    Läs mer om det här:

    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...on/default.htm
    ----------------------------------------------------------------
    Alternativen för de som har blivit bannade är följande:

    1) köp en ny oflahsbar xbox 360 och köra "lagligt"
    2) köp en flashad xbox 360 och köra som vanligt och hela tiden vara rädd att man blir bannad trots att man alltidd checkar sina spel (Tänk om abgx databasen innehåller felaktiga värden? Vem som helst kan ladda upp verifieringar)
    3) fortsätt köra på den bannade konsolen och spara dina pengar (det jag ska göra)

    Om ni väljer alternativ 1 så är ju PS3 ett självklart bättre val. Du kan fortsätta köra xbox exklusiva spel som mass effect 2 och nya Splinter Cell på den bannade konsollen.

  24. #204
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Du har en bra poäng där men jag befarar att banvågen inte är slut ännu så jag vågar inte köpa en ny flashad konsoll. Om man kör "lagligt" så är ju PS3 en bättre system.

    När c4eva och hans Haxxor vänner lyckas knäcka den senaste revisionen av Liteon och släpper en ny version av ixtreme så kommer jag kanske köpa en ny xbox 360 arcade.
    --------------------------------------------------------------
    Jag skulle vilja upplysa folk om DRM problematiken också. Du kan bara göra en "license transfer" en gång per år! Det innebär att om din nya konsoll också blir bannad så kommer inga av era arkadspel och mediauppdateringar fungera om ni inte har gjort en license transfer!

    Läs mer om det här:

    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...on/default.htm
    ----------------------------------------------------------------
    Alternativen för de som har blivit bannade är följande:

    1) köp en ny oflahsbar xbox 360 och köra "lagligt"
    2) köp en flashad xbox 360 och köra som vanligt och hela tiden vara rädd att man blir bannad trots att man alltidd checkar sina spel (Tänk om abgx databasen innehåller felaktiga värden? Vem som helst kan ladda upp verifieringar)
    3) fortsätt köra på den bannade konsolen och spara dina pengar (det jag ska göra)

    Om ni väljer alternativ 1 så är ju PS3 ett självklart bättre val. Du kan fortsätta köra xbox exklusiva spel som mass effect 2 och nya Splinter Cell på den bannade konsollen.
    jo, du har en poäng. vet att jag kommer flasha en ny box inom kort, men sen är frågan om det blir en ps3 för onlinelir, tveksam till att använda en flashad box till live igen. den äldre boxen vill jag inte koppla upp nu, då den fungerar bra som den gör, tyvärr är hdd'n liten.

  25. #205
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, du har en poäng. vet att jag kommer flasha en ny box inom kort, men sen är frågan om det blir en ps3 för onlinelir, tveksam till att använda en flashad box till live igen. den äldre boxen vill jag inte koppla upp nu, då den fungerar bra som den gör, tyvärr är hdd'n liten.
    Men du är inte bannad väl?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #206
    en kompis blev precis bannad.
    BenQ med ixteme 1.51 inte kört releaser ej godkända enligt abgx360

  27. #207
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Men du är inte bannad väl?
    hahaha.

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    börjar komma lite intressanta synpunkter på xbox-scene nu.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=695529&st=405

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561452

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561454

    btw.. hur många av er som blivit bannade har lagt in senaste updaten?

  29. #209
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag menar inte att de ger en ban för att man har många spel, utan att det kanske mer är en varningsflagga för en gamertag som de kollar närmare på vilket kan sluta i ban om de har koll på konsolen den är kopplad till. har faktiskt en originalkonsol som det inte är så mycket spelat på, men vet inte om jag vill slänga in gamertag:en som man använde på en av de bannade boxarna, svårt val.
    Förstår vad du menar och det är en bra poäng. Jag tänkte mer på att när jag ringde MS så sa killen att det är helt okej att flytta över sin gamla gamertag. Ingen risk för ban enligt dem. Så det verkar inte som att gamertagen ska kunna påverka konsolen. Särskilt inte om den är omoddad.

  30. #210
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Vilket datum kom den senaste updaten?

Sida 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •