Sida 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Vilket datum kom den senaste updaten?
    28 oktober tror jag.

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...upmyKvtDjJ.php

  2. #212
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    börjar komma lite intressanta synpunkter på xbox-scene nu.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=695529&st=405

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561452

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561454

    btw.. hur många av er som blivit bannade har lagt in senaste updaten?
    Jag var med i preview-programmet när jag blev bannad för två dagar sen, om det är den du menar?

    EDIT: Såg nu på föregående post, borde nog ha haft den uppdateringen då.
    Last edited by The Joker; 2009-11-08 at 21:58.

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    börjar komma lite intressanta synpunkter på xbox-scene nu.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=695529&st=405

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561452

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...post&p=4561454

    btw.. hur många av er som blivit bannade har lagt in senaste updaten?
    jag tror att alla som varit online i huvudtaget sedan den senaste updaten kom har den man kommer juh inte in på live annars
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #214
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Läste ni om teorin att MS upptäcker FWn när DVDn bootas vid start?

    Att det tar längre tid att läsa iXtreme FWn.

    (Stod i någon av Int21 länkar.)

  5. #215
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Läste ni om teorin att MS upptäcker FWn när DVDn bootas vid start?

    Att det tar längre tid att läsa iXtreme FWn.

    (Stod i någon av Int21 länkar.)
    Min kompis som jag för tillfället bor ihop med har alltid en skiva i Xboxen samt alltid uppkopplad till Live. Han flashade sin box hos en kille här i Oslo för ca 3-4 veckor sedan och har kört ett 10-15-tal backuper. Han har inte blivit bannad än. Vi provade även att testa om att begära reparation på hans serienummer och det var inte heller några problem så han är antagligen inte flaggad.

    Angående länkarna så vetefasen vad man ska tro egentligen, var ju ett par som hade flashat sina boxar för bara några veckor sedan och inte ens spelat ett enda piratkopierat spel och ändå blivit bannade. Är ju väldigt många åsikter som går isär om att MS kan upptäcka firmware-versionen eller ej.

  6. #216
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17
    hoppar in i klubben på att ha blivit bannad då =)

  7. #217
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hittade en video över hur du kan se om du är bannad eller inte utan att koppla upp dig.

    http://www.youtube.com/watch?v=UVmuJw_IPNg
    Varning, använde just den metoden och det fick mig bannad, ms frågade inte alls om update utan den frågade hur vida jag ville skicka infon till ms eller inte, och blev bannad. Gjorde exakt som guiden sade, dvs tog ut min hårddisk före jag satt in internet sladden och slog på konsolen. Dvs använd inte denna metod, min konsol blev bannad då jag gjorde detta.

    Jaha blir till att köpa ny arcade och starta om på ny kula då, kännns inte som man vill ha kvar gamla gamerprofilen :/, aja var väll väntat att denna dag skulle komma förr eller senare.
    Last edited by Paddy; 2009-11-08 at 23:37.

  8. #218
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jodå, nu var man bannad... Får nog bli en ny Pro som man recovrar gamertagen till och sedan endast kör orginalspel på. Den gamla boxen kommer användas till att spela offline.

  9. #219
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    hoppar in i klubben på att ha blivit bannad då =)
    haha.. fyfah, ms kör hårt med oss nu, halva forumet är med i klubben snart.

  10. #220
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
    Varning, använde just den metoden och det fick mig bannad, ms frågade inte alls om update utan den frågade hur vida jag ville skicka infon till ms eller inte, och blev bannad. Gjorde exakt som guiden sade, dvs tog ut min hårddisk före jag satt in internet sladden och slog på konsolen. Dvs använd inte denna metod, min konsol blev bannad då jag gjorde detta.

    Jaha blir till att köpa ny arcade och starta om på ny kula då, kännns inte som man vill ha kvar gamla gamerprofilen :/, aja var väll väntat att denna dag skulle komma förr eller senare.
    det var tråkigt. vad du än gör, sätt inte in din hdd i din bannade box så ska den vara helt okej att köra vidare på med din nya arcade. klart man väntar sig en ban, men man vill ju dra ut på det så länge det går.

  11. #221
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det var tråkigt. vad du än gör, sätt inte in din hdd i din bannade box så ska den vara helt okej att köra vidare på med din nya arcade. klart man väntar sig en ban, men man vill ju dra ut på det så länge det går.
    Jo visst är det tråkigt men man förstår ju som sagt varför ms bannar om de har chansen, är ju svårt att vara sur på dem då de gör det enda rätta.

    Tack för tipset men tror dock jag kommer köra med hårddisken ändå och formatera den när jag väl fått tid att handla och flasha en arcade, känner att jag vill starta om totalt och göra en ny profil och allt, och inte ha kvar massa gamla achivments från skit många spel. Ska också tillägga att jag har en lite-on som flashades dagen då 1,5 släpptes, samt att jag uppdaterade till 1,6 när det kom. Körde aldrig spel som ej veriferats genom abgx över live, det senast släppta spelet jag spelat på den är batman AA, men har ej vart inne på live sedan jag först körde det. Dock förekom det att jag spelade titlar som ej var kontrollerade med abgx offline (dessa titlar hade dock släppts i sverige då jag spelade dem), och installerade aldrig dessa på hårddisken.

    Tror själv på att anledningen till bann beror som tidigare nämnts på att abgx bas inte är korrekt på vissa titlar, vilket är trusted users fel. Tror även att ms lär hållt koll på mig extra, då jag spelat en väldigt stor mängd olika titlar, som dessutom är från en rad olika regioner .

  12. #222
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    HAHA suckeeers , jag hatar live så jag lägger den åt sidan så jag ej blir bannad. ( Har en ny xbox360 ) .

    Har inte aktivierat xbox360 live heller .

  13. #223
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Blev bannad ikväll också. ixtreme 1.6 + alltid abgx. Dessutom flashade jag för första gången för bara 1 mån sedan man hade ju hört om folk som spelat flashat i flera år utan problem. Suck! Men är man med i leken får man leken tåla. Vågar man sig på att köra en flashad xbox 360 igen nu eller bör man satsa på en original? Svårt...

  14. #224
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag kommer att köra på original ett tag framöver. Pallar inte ovissheten över att kanske bli bannad varje gång man ska koppla upp sig. O som sagt, ingen idé att klaga. Min konsol höll i 2,5 år så jag är nöjd.

    Nu när man måste börja köpa de spel man verkligen vill ha kommer man ju även lägga ner betydligt mer tid på dem. Är det gratis så hafsar jag bara igenom dem. Värdet försvinner nästan. Så på ett sätt ska det bli kul att börja köpa spelen igen. Men jag antar att långt ifrån alla håller med.

  15. #225
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    17
    jag håller inte me, hur kan det bli kul från 20 kr till 600 kr =)

  16. #226
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Möjligen ett litet sidospår: Köp spel från England. Då tjänar man 100-150 kr per spel. Men visst det är ändå mycket mer än 20 kr

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  17. #227
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vart köper du spel då? ebay? du måste även räkna med frakt och omräknings kostnader (vissa omvandlings kontor/betalnings tjänster tar ut en avgift för att omvandla dina kronor till pund eller vad nu säljaren accepterar för valuta)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #228
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Lite olika, Simplygames eller Zavvi (som i detta exempel).

    Dragon age kostar, inkl frakt £39.. ca 450 kr.
    Det är möjligt att min bank har en något sämre växlingskurs än enligt Google. Men du spar ändå lätt över 100 kr.

    Billigaste i Sverige är 588 kr (men den butiken har fått dåligt betyg på Prisjakt; annars minst 600 kr.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  19. #229
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men vågar man verkligen lita på sidor som inte är så stora som dessutom finns i utlandet? jag gör det då inte, dom kan enkelt blåsa dig på en massa pengar genom att ha låga priser på populära spel, som du som utlänning köper av dom men aldrig får levererat, det finns allt för många sådana rötägg (säger inte att Simplygames eller Zavvi är det, då jag inte testat själv, men många är tyvär sviniga och vill bara ha dina pengar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #230
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men vågar man verkligen lita på sidor som inte är så stora som dessutom finns i utlandet? jag gör det då inte, dom kan enkelt blåsa dig på en massa pengar genom att ha låga priser på populära spel, som du som utlänning köper av dom men aldrig får levererat, det finns allt för många sådana rötägg (säger inte att Simplygames eller Zavvi är det, då jag inte testat själv, men många är tyvär sviniga och vill bara ha dina pengar)
    Jag tror inte engelska firmor är mer oärliga än svenska överlag.
    Man behöver ju inte handla hos små garagefirmor om man inte vill (jag har dock handlat flera saker på t.ex. Ebay och det har funkat bra.). De företag jag hade som exempel ovan är enligt min vetskap stora och seriösa.
    Jag sparade t.ex. nästan 1000 kr på att handla min ps3, extra kontroller och två spel från Simplygames jämfört med ett stort svenskt företag (som jag tydligen inte för skriva namnet på här, då det ersätts med stjärnor.)
    Last edited by Fruktmoasen; 2009-11-09 at 10:12. Anledning: Felstavning

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  21. #231
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har ingen koll på vilka företag i utlandet man kan lita på sådär, däremot vet jag att Divineo är ett bra företag att köpa t.ex. chip från, om dom är slut i lager i sverige... även andra moddnings tillbehör går att köpa där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #232
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Du får väl bedömma dem på samma sätt som du bedömmer svenska företag? Hur vet du vilka du kan lita på här? Finns ju oseriösa aktörer här också. Knappast någon garanti för kvalitet och bra service bara för att företaget är svenskt.

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  23. #233
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    självklart, men utlands företag är lite svårare att lita på tycker jag, då vissa kanske har problem med posten/tull bara, men i det stora hela är bra...

    svenska företag har inte samma typ av problem (om dom inte skickar grejerna från utlandet såklart)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #234
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    What the...

    Blev bannad häromdagen, köpte en ny Elite. Gjorde ett snabbt försök med att bara flytta över hårddisken. Gick givetvis inte att komma åt live.
    Så jag tog min nya hårddisk, la på min gametag på nytt (alla achievments låg kvar och följde med) och kunde nu spela live igen med alla poäng kvar.

    Idag tänkte jag blåsa min andra hårddisk och slog på den gamla xbox:en. Glömde dock bort att jag hade ett trådlöst kort installerat på den och vips så låg man med mot nätet igen.
    Det sjuka var att nu kunde jag plötsligt logga på mot live igen!! På min bannade xbox och hårddisk.

    Gick in på xbox.com och gjorde ett försök på reparation och det gick bra. Fick inte upp felkoden att boxen skulle vara bannad.
    Har jag på något sätt fått tillbaka min live? Fattar ingenting....

  25. #235
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är du helt 100% säker på att du blev bannad då? eller är det så att du helt enkelt inte kunde logga in på live?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #236
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    självklart, men utlands företag är lite svårare att lita på tycker jag, då vissa kanske har problem med posten/tull bara, men i det stora hela är bra...

    svenska företag har inte samma typ av problem (om dom inte skickar grejerna från utlandet såklart)
    OFF TOPIC: Det enda irriterande med brittiska online-butiker är de långa fraktiderna. Själva fraktkostnaden är ungefär som i Sverige. Sen så strular brittiska "Royal mail" väldigt mycket med post-strejk hit och dit. Priserna på spelen är riktigt bra tack vare lägre moms och svag brittisk pund.

    Swizzy, är du "last man standing" på denna forum gällande ban eller?

  27. #237
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det känns lite som så ja, men tror det finns flera här som inte blivit bannade ännu, t.ex. Pendragon och Psytroll...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #238
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det känns lite som så ja, men tror det finns flera här som inte blivit bannade ännu, t.ex. Pendragon och Psytroll...
    Nej jag är inte bannad ännu som tur är, min sambo kommer döda mig om jag blir det *Peppar peppar knacka på Psytroll* Ni märker när jag slutar skriva på forumet *skratt*

    Personligen har jag "Inte" kört någon Wave4 titel ännu o inte en Activate.iso skiva heller.
    Jag har 1.61 ( BenQ ) och satt o spelade Batman AA senast igår.
    Kontrollerar allt i ABGC både före bränning ( av iso filer ) och efter bränning ( Från DVD ).

    Har även rippat en hel del orginalspel själv jag lånat av vänner o annat med en Samsung läsare som kör 0080 mjukvara o XboxBackupCreator o de titlar som inte kunnat checka OK med ABGX har jag vägrat lägga på DVD+R DL skivor o köra.

    Nitisk ja... Checkar inte spel OK kör jag dem aldrig.
    Nya spel väntar jag med ungefär en månad efter release ifall något skiter sig ( lite som Tekken6 CODMWF2 ) verkar göra för folk.

    Jag har en bokning på CODMWF2 Prestige edition själv som jag hämtar ut imorgon ( Orginal med nattgoggles ) och den kommer förbli inplastad en månad även den fastän det är ett orginal.
    * Ja ja jag kommer nog anväda nattglasögonen ikväll *
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #239
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    märks att folk bannas hej vilt nu. inte många som är online på min friendslist längre

  30. #240
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det känns lite som så ja, men tror det finns flera här som inte blivit bannade ännu, t.ex. Pendragon och Psytroll...
    Jag har klarat mig från ban än så länge. Men är väl min tur snart...

    En del kamrater brukar beställa från www.videogamesplus.ca då Kanada dollarn är på på ca 6.6kr och bra fraktpriser.

    Dock måste man bara välja dom regionfria titlarna. (Finns en egen kategori till dom.)

Sida 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •