Sida 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #241
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Det där med hårddisken tycker jag är skumt.
    1. När jag hade min första generations 360 som blev bannad efter 1 år hade jag kvar den i 2 år till, jag skaffade den nya dashborden via nedladdning o brände på skiva o installerade. Då funkade det att installera spel. Så frågan är om man typ resetar 360n och installerar om dashborden med en sån install skiva, undra ifall inte den funktionen kommer tillbaks?

    2. Har m$ rätt att förstöra en hårddisk? Det är som tex Samsung skulle börja stänga av alla hdmi ingångar på tv apparater för de som kör kopierade dvd filmer?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  2. #242
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Det där med hårddisken tycker jag är skumt.
    1. När jag hade min första generations 360 som blev bannad efter 1 år hade jag kvar den i 2 år till, jag skaffade den nya dashborden via nedladdning o brände på skiva o installerade. Då funkade det att installera spel. Så frågan är om man typ resetar 360n och installerar om dashborden med en sån install skiva, undra ifall inte den funktionen kommer tillbaks?

    2. Har m$ rätt att förstöra en hårddisk? Det är som tex Samsung skulle börja stänga av alla hdmi ingångar på tv apparater för de som kör kopierade dvd filmer?
    1. Det kommer nog inte att funka. Jag har inte hört talas om någon som har lyckats göra så.
    2. De förstör ju inte hårddisken utan tar bort en del av funktionaliteten från själva konsollen. Jag håller dock med att det är en ful trick av M$

  3. #243
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    http://burn360.net/xbox360/pirates-p...phen-toulouse/
    Underhållande läsning, Xbox live policy bla bla snubben blev hotad till livet samt hans fru och barn. Han joinar en IRC kanal #360banned för att tala ut.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #244
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    http://burn360.net/xbox360/pirates-p...phen-toulouse/
    Underhållande läsning, Xbox live policy bla bla snubben blev hotad till livet samt hans fru och barn. Han joinar en IRC kanal #360banned för att tala ut.
    Vem hotade honom ?

  5. #245
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Ingen aning, han höll på få samtal hela tiden tydligen. Ända fram tills att han joina kanalen.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  6. #246
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Ingen aning, han höll på få samtal hela tiden tydligen. Ända fram tills att han joina kanalen.
    Vet är det som blev hotad ? C4eva ????

  7. #247
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det var en snubbe som jobbar på microsofts avdelning för "ban & policy" som fick sitt telefonnummer listat någonstans vilket ledde till att en massa idioter ringde och hotade.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #248
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    52
    Respekt
    16
    Jag använder min box som media extender också och vill inte bli av med den funktionaliten. Nu har jag lyckligtvis haft lite nätstrul senaste veckan och min box har inte kunnat ansluta till live, mao vet jag inte om jag är bannad.

    Är tricket med serviceregistrering tillförlitligt, testade precis på MS och det kom inte upp ngt särskilt?

    Ngt annat sätt att ta reda på om man är bannad, utan att riskera boxen?

  9. #249
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det var en snubbe som jobbar på microsofts avdelning för "ban & policy" som fick sitt telefonnummer listat någonstans vilket ledde till att en massa idioter ringde och hotade.
    Jaså , knas

    Jag förstår fortfarande inte anledningen till att banna folk. Microsoft har ju redan lurat miljontals folk med RROD.

  10. #250
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jaså , knas

    Jag förstår fortfarande inte anledningen till att banna folk. Microsoft har ju redan lurat miljontals folk med RROD.

    Hur tänker du när du gör kopplingen mellan BAN och RROD... knas om något...

    BAN av modifierade xboxar är självklar, inte minst för att en modifierad xbox kan starta modifierade skivor där datafiler kan vara hackade vilket ger spelaren fördelar online = förstör spelandet för alla andra.

    RROD = kvalitetsproblem. Är man inte nöjd med kvaliteten på det man köper så reklamerar man, häver köpet, köper någonting annat från någon annan tillverkare. Och vill man ha bättre kvalitet så får man räkna med ett högre pris.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #251
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Vad jag inte förstår är varför M$ bannar folk som har moddat sina konsoller fast köper Live. De tjänar ju lite pengar iallafall? Vilket är bättre än att bannad folk och inte tjäna in något alls.

    De som inte köper Live borde ha större risk att bli bannad än de som köper Live...

  12. #252
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Vad jag inte förstår är varför M$ bannar folk som har moddat sina konsoller fast köper Live. De tjänar ju lite pengar iallafall? Vilket är bättre än att bannad folk och inte tjäna in något alls.

    De som inte köper Live borde ha större risk att bli bannad än de som köper Live...
    ....

  13. #253
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Jag har klarat mig från ban än så länge. Men är väl min tur snart...

    En del kamrater brukar beställa från www.videogamesplus.ca då Kanada dollarn är på på ca 6.6kr och bra fraktpriser.

    Dock måste man bara välja dom regionfria titlarna. (Finns en egen kategori till dom.)
    Inget problem med svensk moms/tull?

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  14. #254
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Vad jag inte förstår är varför M$ bannar folk som har moddat sina konsoller fast köper Live. De tjänar ju lite pengar iallafall? Vilket är bättre än att bannad folk och inte tjäna in något alls.

    De som inte köper Live borde ha större risk att bli bannad än de som köper Live...
    Läs mitt senaste inlägg igen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #255
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    En fråga bara - Jag blev ju bannad och tänkte köpa en ny xbox och använda min gamla hårddisk i den? Finns det någon risk att jag blir bannad eftersom det finns achievements på den som jag tagit med brända spel? Dock aldrig installerat något bränt spel på hårddisken.

  16. #256
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Det är lätt att se det från det perspektivet hansi. Men när är i den sits att man inte har råd att köpa spel osv och därav flashar sin 360 och sedan får den bannad. Då tror jag inte man ser det från m$ ögon. Du kan inte äga en butik och sedan tycka att det microsoft gör är rätt? För fortsätter de så här så kommer du bli utan jobb för jag tror inte du kommer klara dig genom att sälja tillbehör och reservdelar.
    Man kan tycka vad man vill, men jag tycker att de borde iaf skicka en varning. Tjena vi har sett att du lirat olagliga spel. Var god sluta annars kommer du att bannas permanent. Och vi vet att dom bannar för att man lirat pirat spel och inte för att skydda andra spelare (vilket skitsnack)
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  17. #257
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Det är lätt att se det från det perspektivet hansi. Men när är i den sits att man inte har råd att köpa spel osv och därav flashar sin 360 och sedan får den bannad. Då tror jag inte man ser det från m$ ögon. Du kan inte äga en butik och sedan tycka att det microsoft gör är rätt? För fortsätter de så här så kommer du bli utan jobb för jag tror inte du kommer klara dig genom att sälja tillbehör och reservdelar.
    Man kan tycka vad man vill, men jag tycker att de borde iaf skicka en varning. Tjena vi har sett att du lirat olagliga spel. Var god sluta annars kommer du att bannas permanent. Och vi vet att dom bannar för att man lirat pirat spel och inte för att skydda andra spelare (vilket skitsnack)
    PSXCare håller inte bara på med Xbox 360 så hansi's butik kommer definitivt klara sig, visst blir det en betydligt mycket lägre inkomst om alla 360 flashningarna bara upphör, men det är sådant man får leva med
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #258
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av FillilutteN Visa Inlägg
    En fråga bara - Jag blev ju bannad och tänkte köpa en ny xbox och använda min gamla hårddisk i den? Finns det någon risk att jag blir bannad eftersom det finns achievements på den som jag tagit med brända spel? Dock aldrig installerat något bränt spel på hårddisken.
    det ska inte finnas någon risk att din nya konsoll blir bannad nej, däremot rekomenderas du att formatera hårddisken och sedan ladda hem profilen från XBL, alternativt börja om på ny kula...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #259
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Ok, vad håller ni på med då? Jag tror knappast att de kommer att gå runt med att flasha nds och psp. Jag menar inte bara 360. Men PS3 går ej att chippa. Och MS börjar bli grymma på att banna folk. Nästa enhet kommer säkert bli lika ohackbar som ps3.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  20. #260
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Ok, vad håller ni på med då? Jag tror knappast att de kommer att gå runt med att flasha nds och psp. Jag menar inte bara 360. Men PS3 går ej att chippa. Och MS börjar bli grymma på att banna folk. Nästa enhet kommer säkert bli lika ohackbar som ps3.
    har du hört talas om en konsoll som heter Nintendo Wii? och Xbox (ej 360)? och Game Cube? samt Playstation 2?

    PSXCare moddar alla dessa... Xbox 360 flashningar är en stor inkomst för PSXCare, då det kommer inte massor speciellt under hög säsongerna (runt jul och nyår t.ex. och när STORA spel släpps exklusivt till Xbox 360)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #261
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    nintendo wii visst men de andra, seriöst. Hur länge till kommer ni att chippa dem? Men de e inte vad det här handlar om. Det jag säger är att man kan inte sitta och ta en annans parti som förstör för en själv.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  22. #262
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Är inte folk lite bortskämda nu för tiden? För mig har alltid ett brännt spel inneburit offlinespelande. Jag är nästan mer förvånad att MS inte stoppat det tidigare.

    Och många kommer fortsätta chippa/flasha sina enheter även om det innebär att man bara kan spela dem offline.

  23. #263
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Det är lätt att se det från det perspektivet hansi. Men när är i den sits att man inte har råd att köpa spel osv och därav flashar sin 360 och sedan får den bannad. Då tror jag inte man ser det från m$ ögon. Du kan inte äga en butik och sedan tycka att det microsoft gör är rätt? För fortsätter de så här så kommer du bli utan jobb för jag tror inte du kommer klara dig genom att sälja tillbehör och reservdelar.
    Man kan tycka vad man vill, men jag tycker att de borde iaf skicka en varning. Tjena vi har sett att du lirat olagliga spel. Var god sluta annars kommer du att bannas permanent. Och vi vet att dom bannar för att man lirat pirat spel och inte för att skydda andra spelare (vilket skitsnack)
    Haha, det är ju knappast en rättighet att få spela gratis spel och dessutom online. Och har du inte råd med spelen så fortsätt att ladda ner. Men som sagt, vill du spela dem riskfritt online så får du köpa original. Om det inte passar så låt bli. Ingen som blir tvingad till att göra någonting. Tycker absolut att det inte finns något som helst fel i det Microsoft gör. De vill tjäna pengar, och de är riktigt bra på det. O precis som Hansi säger, fusk förekommer ganska ofta på Live. Även många av oss "oärliga" personer med moddade konsoler stör oss på det. Detta är ett sätt för MS att förhindra fusk.

    Jag är nöjd. Klarade mig ganska länge och nu när jag är bannad så kan jag fortfarande använda maskinen till offlinespelande.

  24. #264
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jag har inte sagt att jag inte har råd.. Säger att de finns folk som inte har det.
    Jag tycker de e väldigt roligt att ni tycker att det är fel det ni gör men ändå gör ni det?
    Jag kan 100% säga att jag inte tycker de e fel att spela nerladdade spel, eller kolla på film eller lyssna på musik som är nerladdade. Och jag kommer att forsätta göra det tills den dagen då de finns ett bättre och bekvämare sätt att få spel o film på, Spotify är ett bra alternativ men inte helt 100 än, voddler verkar lovande. Men när kommer spelen? Jag menar m$ tar betalt 350kr för gamla spel på deras marketplace? Hade de istället kostat 100kr som vissa utav de spelen kostar på *********. Så tror jag att många hade skitit i att flasha.
    Jag tycker fortfarande de som m$ gör är fel. Tex min elite 120gb kommer med funktionen att installera spel i maskinen. Nu har de tagit bort den funktionen? Har suttit o läst på xs forum och de kan inte riktigt hitta nåt om att m$ ska ha rättigheter att ta bort funktioner som finns med från början. På gamla modeller är det annorlunda då den funktionen inte fanns förens uppdateringen som kom.
    Jag tycker fortfarande även att de ska först skicka en varning sedan bana.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  25. #265
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det ska inte finnas någon risk att din nya konsoll blir bannad nej, däremot rekomenderas du att formatera hårddisken och sedan ladda hem profilen från XBL, alternativt börja om på ny kula...
    Ah okej. Visst inte att det gick? Men då får jag väl bara tillbaka mina achievements + användarnamn? Men jag menar, jag tappar väl bort massa game saves då? Måste jag börja spela om från början på massa single player-spel då?

  26. #266
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av FillilutteN Visa Inlägg
    Ah okej. Visst inte att det gick? Men då får jag väl bara tillbaka mina achievements + användarnamn? Men jag menar, jag tappar väl bort massa game saves då? Måste jag börja spela om från början på massa single player-spel då?
    det beror på om dom blivit låsta till boxen eller inte, det är inget jag kan svara på sådär på rak arm...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #267
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Fan nu blev man bannad Har varit sjukt försiktig och trott att alla som blivit bannade har slarvat osv men nu sitter man här med bannad konsoll iaf.

  28. #268
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jag tror alla kommer bli bannade.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  29. #269
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag tror alla kommer bli bannade.
    alla som loggar in på live nu ja om man har lite is i magen och håller sig borta från live tar man troligen inte samma risker...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #270
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det beror på om dom blivit låsta till boxen eller inte, det är inget jag kan svara på sådär på rak arm...
    oj då, visste inte att de kunde låsa game saves också. får hoppas man klarade sig då, hade varit jobbigt att behöva spela om alla spel.

Sida 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •