Sida 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Spelar nog ingen roll om man kollar spelen i abgx360, man blir nog Bannad ändå tyvärr. Microsoft verkar ju ha sina hemliga metoder.

    Det är ju hundratals personer i USA som blivit Bannnade fasten dom spelar verifierade spel, bara en tidsfråga innan vi stryker med.
    källa? det är mycket prat om det men aldrig några direkta bevis. i varje fall kommer det fram att de någon gång spelat en backup som inte är korrekt eller gjort någon annan modifikation. det spelar stor roll om du kollar dina backuper eller inte. förr blev hur många som helst bannade, det blir de inte idag. det beror nog inte på att microsoft är snällare idag.

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    källa? det är mycket prat om det men aldrig några direkta bevis. i varje fall kommer det fram att de någon gång spelat en backup som inte är korrekt eller gjort någon annan modifikation. det spelar stor roll om du kollar dina backuper eller inte. förr blev hur många som helst bannade, det blir de inte idag. det beror nog inte på att microsoft är snällare idag.
    Jag hoppas att du har rätt.
    Last edited by dr_fredrik; 2009-11-01 at 18:13.

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    min låda tycker att det är 1/1-06, och inte har jag blivit bannad för det.
    alla mina achivments har jag fått 1/1-06. ingenting från MS. låter mer som en modern skröna tillverkad av MS.
    Irrfomationen om att boxen lagrar data och skickar till live är det nog jag som är källan till, men jag har aldrig sagt att det ÄR så, bara att det rent tekniskt skulle KUNNA vara så...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Irrfomationen om att boxen lagrar data och skickar till live är det nog jag som är källan till, men jag har aldrig sagt att det ÄR så, bara att det rent tekniskt skulle KUNNA vara så...
    Ja, det är smart om inte annat.
    De kan ju också spara hur många dagar man har spelat oberoende av datumet i boxen. De kan ju också spara logg över när man ändrar datum osv för att på så sätt få fram att folk har spelat före release om de kopplar upp sig på releasedagen eller några dagar efter. Man vet aldrig....

  5. #35
    dragonslayer Guest
    Dirty NAND konseptet är känt i hela världen... kul att det kom härifrån...

    Den som har möjlighet kan ju testa att dumpa sitt NAND data...
    starta om konsollen och dumpa igen...
    Jämför NAND datat ... Det är inte LITE som ändrats...

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    sålänge saker krypteras på ett schysst sätt så vore det konstigt om allt var likadant varje gång, självklart ska det skilja det sig från gång till gång.

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Läst om flera som inte kan installera spel på hårddisken efter ban.
    Verkar vara ett nytt straff från ms utöver att man förlorar sin garanti och möjligheter till xbox live, boxen blir ju i princip en jävla arcade med 120/60 gb minneskort.

    Hårddiskarna ska tydligen fungera på icke bannade boxar.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Läst om flera som inte kan installera spel på hårddisken efter ban.
    Verkar vara ett nytt straff från ms utöver att man förlorar sin garanti och möjligheter till xbox live, boxen blir ju i princip en jävla arcade med 120/60 gb minneskort.

    Hårddiskarna ska tydligen fungera på icke bannade boxar.
    arcade är identisk med vanliga boxar, skillnaden är innehållet... så det stämmer inte att den blir som arcade...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #39
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16

    Arrow

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    arcade är identisk med vanliga boxar, skillnaden är innehållet... så det stämmer inte att den blir som arcade...
    Nu förstår jag inte vad du menar: identisk, och sen skillnad.
    Jag vet skillnaderna mellan arcade och övriga.
    Jag menade att man inte kan installera på hårddisken så den fyller ungefär lika mycket funktion som ett jättestort minneskort på en arcade som saknar möjlighet att ladda ner live arcade spel.
    Eller en pre nxe elite utan tillgång till internet.

    edit: Jag menar inte att arcades saknar möjlighet till live arcade eller att pre nxe elite saknar tillgång till internet.
    Det var en liknelse av hur kul det måste vara att förlora möjligheten att installera spelen.
    Last edited by ndrangheta; 2009-11-04 at 13:39.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    innehållet i förpackningen, alltså det som följer med.. sorry att jag förvirrade dig... :$

    jo, det är rent förjävligt... men det borde gå att fixa när wave 5 spel kommer (A)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    innehållet i förpackningen, alltså det som följer med.. sorry att jag förvirrade dig... :$

    jo, det är rent förjävligt... men det borde gå att fixa när wave 5 spel kommer (A)
    Lugnt.
    Ja man får hoppas att dash uppdateringen på skivan skulle låsa upp möjligheten att installera spel igen.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  12. #42
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag har åkt dit på en bann! Det tråkiga är att jag har inte spela något spel i Live mode och alla versioner har varit verifierade.

    Finns det något man kan göra eller är det bara att slänga konsollen och köpa ett nytt?

  13. #43
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Har din box alltid varit uppkopplad mot Live (nätverkssladden i boxen)?

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    i början kopplade jag ur den. sen blev jag lat. nu har den suttit i. troligtvis var det batman releasen som fixade bannen. dock ska det vara stealthad o allt.

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det du kan göra är att sälja boxen till någon och köpa en ny, en ban kan du inte göra något åt (enkelt) det du måste göra i så fall är att kopiera massa grejer från en annan 360 och skriva till den nya, viss specifik data... vilket i slutändan förmodligen skulle kosta mer än att bara köpa en ny konsoll... och sälja den du redan har, finns dom som köper bannade konsoller för att lira offline enbart, eller för att plocka reservdelar från...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag blev precis också bannad. Förmodligen på grund av att jag spelat ickeverifierade backuper för över ett år sedan då jag inte använde mig av xbox live. Sedan dess har jag varit väldigt noga med att verifiera.

    Behöver dock hjälp med en grej nu.

    Jag kommer köpa en ny box som inte är moddad. Den tänkte jag använda till onlinespel. Jag kommer alltså att köpa spelen som jag verkligen vill ha i retailversion. Samtidigt tänkte jag använda min bannad box för offlinespel, o jag tänker verifiera alla spel som jag spelar på den också.

    Min fråga är, kan jag använda mig av samma gamertag på båda? Kan man bli bannad på en box som inte är moddad med bara retailspel på om man använder sig av en gamertag som spelar backups? Märk som sagt att jag även i fortsättningen kommer att verifiera mina backups mot abgx.

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Då spelar de alltså ingen roll hur nogrann man är att kolla sin spel i abgx360.

    Som ja anade då! Surt!

  18. #48
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Först kan jag berätta att jag nyss blev bannad från live och att jag inte längre kan installera spel på min hdd.

    Tänker nu köpa en arcade för att köra originalspel live, men jag undrar hur det egentligen ligger till med hddn. Har därför lite frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig besvara:

    Kan man helt enkelt flytta hddn från en bannad konsoll till en ny (obannad/oflashad) och sedan köra med originalspel som om ingenting har hänt? Dvs, kan jag installera spel, använda mina sparfiler och min gameprofile utan att min nya oflashade konsoll också blir bannad?

    Tacksam för hjälp :-)

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angry Bannad!

    Jaha. Då blev man bannad då.
    Och inte har jag spelat något spel som inte ännu är utgiven (har bara spel som idag är äldre än 3-4 månader) samt har iExtreme 1.60

    Verkar vara en stor banning våg och det är tydligen firmware som de lyckas jaga denna gång.
    Skit!

  20. #50
    ljungkullen Guest
    Bannad.... Variit väldigt försiktig med verifierade backuper... Jag tror dom har gjort nåt j'vligt stort nu... jag köper ny och kör original from now on... Beware of the dragon

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Jag blev precis också bannad. Förmodligen på grund av att jag spelat ickeverifierade backuper för över ett år sedan då jag inte använde mig av xbox live. Sedan dess har jag varit väldigt noga med att verifiera.

    Behöver dock hjälp med en grej nu.

    Jag kommer köpa en ny box som inte är moddad. Den tänkte jag använda till onlinespel. Jag kommer alltså att köpa spelen som jag verkligen vill ha i retailversion. Samtidigt tänkte jag använda min bannad box för offlinespel, o jag tänker verifiera alla spel som jag spelar på den också.

    Min fråga är, kan jag använda mig av samma gamertag på båda? Kan man bli bannad på en box som inte är moddad med bara retailspel på om man använder sig av en gamertag som spelar backups? Märk som sagt att jag även i fortsättningen kommer att verifiera mina backups mot abgx.
    Kan någon svara på denna fråga? Vore väldigt tacksam.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Kan någon svara på denna fråga? Vore väldigt tacksam.
    de bannade gamertags för de som spelade vissa spel innan release. innan har det gått bra att köra vidare på samma gamertag från en bannad konsol, men vill du veta 100%, ring deras support och fråga!

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Då spelar de alltså ingen roll hur nogrann man är att kolla sin spel i abgx360.

    Som ja anade då! Surt!
    jag antar att du inte är bannad eftersom du är nogrann, inte lirar titlar innan release och inte har moddad hdd.

  24. #54
    Jag har läst på abgx hemsida att det var nått fel på tidigare verifierade Red Faction Guerilla.
    har spelat det en hel del utan problem eftersom den då förut var verifierad, men det vari nte länge sen jag läste detta på deras hemsida
    "If you have recently AutoFixed "UFC 2009 Undisputed", "Red Faction: Guerilla" or "Up" using abgx360, it may have patched a corrupt DMI to your ISO."
    det här skrevs som en nyhet 2009/06/14 gammalt men jag kan tänka många som jag inte läst detta.

    kan man oroa sig för en bad? har självklart kastat skivan och gjort en ny men kanske försent?

  25. #55
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag antar att du inte är bannad eftersom du är nogrann, inte lirar titlar innan release och inte har moddad hdd.
    Jag är inte bannad, men borde ju bli de eftersom andra blivit de fastän dom bara kör verifierade spel!

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av The Game Visa Inlägg
    Jag har läst på abgx hemsida att det var nått fel på tidigare verifierade Red Faction Guerilla.
    har spelat det en hel del utan problem eftersom den då förut var verifierad, men det vari nte länge sen jag läste detta på deras hemsida
    "If you have recently AutoFixed "UFC 2009 Undisputed", "Red Faction: Guerilla" or "Up" using abgx360, it may have patched a corrupt DMI to your ISO."
    det här skrevs som en nyhet 2009/06/14 gammalt men jag kan tänka många som jag inte läst detta.

    kan man oroa sig för en bad? har självklart kastat skivan och gjort en ny men kanske försent?
    vem vet, har du spelat det och varit uppkopplad på live så är du i farozonen. de felaktiga filerna låg uppe en dag, de ordnade databasen fort, möjligt att du har haft korrekta värden om du inte verifierade backupen direkt.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Jag är inte bannad, men borde ju bli de eftersom andra blivit de fastän dom bara kör verifierade spel!
    spelar du inte titlar innan release och inte har en moddad hdd, box så kommer du antagligen inte bli det. kollar du ban tråden på xbox-scene så är det enkelt att se vad som får en bannad. de som lirat modern warfare 2 får passa sig.

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    de bannade gamertags för de som spelade vissa spel innan release. innan har det gått bra att köra vidare på samma gamertag från en bannad konsol, men vill du veta 100%, ring deras support och fråga!
    Ja just det det såg jag. Det jag undrar mest är väl om de kan banna en icke modifierad konsol för att jag använder en gamertag som jag har spelat backups med. Det är alltså den nya maskinen som jag ska köpa som jag tänker på.

  29. #59
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vem vet, har du spelat det och varit uppkopplad på live så är du i farozonen. de felaktiga filerna låg uppe en dag, de ordnade databasen fort, möjligt att du har haft korrekta värden om du inte verifierade backupen direkt.
    jo eftersom det var verifierat första gången jag körde så har jag spelat det och varit uppkopplad.

    nåja vi får se vad som händer.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Ja just det det såg jag. Det jag undrar mest är väl om de kan banna en icke modifierad konsol för att jag använder en gamertag som jag har spelat backups med. Det är alltså den nya maskinen som jag ska köpa som jag tänker på.
    de gjorde inte det förr iaf, vet inte hur deras policy är nu. ring och fråga dem som sagt.

Sida 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •