Sida 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 363

Diskussion: Ny våg igen... :(

  1. #331
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sc654 Visa Inlägg
    Kan man se ifall lådan är bannad på sin sida på xboxlive.com? (Logga in, välj Support>Registrering och reparation>Xbox360 Spelkonsol (SN: <##########>)

    Man måste registrera lådan där, men ni som haft era krysslådor hos M$ för RROD har redan gjort det.
    Jag vet inte om min låda är bannad då jag inte kommer koppla i nätverkssladden förrän en ny iXtreme kommer.
    Men på min sida står det så här:


    Det jag undrar är ifall garantistatusen möjligen ändras när lådan bli bannad?
    inte på svenska sidan, det är på den amerikanska man kan se om den blivit bannad eller ej (tydligen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #332
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Är lite förvånad att jag själv inte har blivit bannad ännu.
    Haft min xbox sedan den släpptes, flashade den för flera år sedan.
    I början var jag slarvig, spelade spel lite hur som helst etc.

    Senaste året har jag varit noga och alltid verifierat releaserna jag spelar, och inte spelat innan släppdatum.

    Kunde inte hålla mig och spelade dock Dragon Age en vecka innan release, offline givetvis.
    När jag hörde om banvågen tog jag för givet att jag var bannad.
    Loggade in för en vecka sedan och det gick bra.
    Nu har jag spelat MW2 online de sista två dagarna och kollade just igen och ingen ban so far.

    Den kommer säkert att komma, men skall bli intressant att se hur lång tid det tar.
    Jag kan käka bannen, då jag spelat så många år utan att bli upptäckt.

    Jag har massvis med DLC och sådant jag betalt för, vet inte om det har någon som helst betydelse, troligtvis inte.

    Sedan har jag en Hitachi läsare med 1.6, flashad på psxcare.
    Jag kan köra alla spel utan active.iso, trodde det endast skulle vara möjligt med 1.51 ?

    Återkommer och informerar när bannen kommer

  3. #333
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag blev bannad idag
    Har 1.51 samt bara kört upp till på senare tid wave3 spel som den tydligen ska klara
    Vetefanken vad som hänt. Har alltid dubbelkollat med abgx både före och efter bränning och allt varit grönt.
    Eller är det något jag missat?

    Köpte en elite i jan i år.
    Last edited by Chrester; 2009-11-12 at 10:41.

  4. #334
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    själv är inte bannad heller .. men efter jag update mitt dashbord så har jag bara spelat orginal spel . om det har nån betydelse

  5. #335
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    denna finns i topic av #fw http://docs.google.com/View?id=dg89m98b_24cmprv6gz


    THIS IS A FAQ link here: http://*******.com/fwreadthisplz


    Read the topic first! No ETA on anything! Don't even ask! Stop asking the same questions every day, multiple times! Stop making stuff up!

    As of Nov 11 this is all the info we have. You might want to just read this page, leave, then check back in a week or two.


    No, you can't unban your Xbox 360. Just no.


    The unban DVD is fake. Don't ask about this! If there were a legit method of unbanning, don't you think everyone would know about it by now? Stop confusing the newbies!



    The banwave is well underway. It is affecting all drives, all fw, all waves, and as far as we know, it's not over yet. MS changed something and we don't know exactly what. Some people have been banned for playing 100% abgx360-verified games. Nobody knows the exact causes yet. Plenty of people are NOT banned. This does not mean you are safe. Kushan wrote a very good article about getting banned: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=695529



    Your old HDD will NOT get your new console banned, this is confirmed! you may have to reformat and recover your gamertag though, because if you make gamesaves on that hard drive with your banned console, those profiles/saves may appear as "corrupted" on other consoles! confusing, right?


    Ixtreme LT (light-touch) is in development
    These were taken from the topic in #fw:
    [c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!
    <+c4eva> ixtreme LT is real, no ETA, for EVERY drive
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=695817
    There's NO ETA! Don't ask!



    Drives made in august 09 or later, are unmoddable (although some aug 09 might still work fine!) You can't dump the key and therefore cannot mod it. No ETA whatsoever! don't ask!


    Stop saying "the firmware is detectable!" c4eva himself denied this. He also said he's writing ixtreme LT, which is "indistinguishable from orig". This seems to imply that the old fw is detectable by Microsoft. He didn't actually say that.
    The fact is we don't know for 100% sure if it's possible that Microsoft detects JUST the firmware (even with no burned discs inserted into the drive at all). We have no way of knowing exactly how they are detecting modded systems.
    Not that it matters. Maybe it's fully detectable, maybe it isn't. The fact is that right now, you are probably not safe, even when using abgx360. You will just have to wait and find out what c4eva like everyone else! Stop confusing all the newbies!


    Want a safe method of checking if you are banned? Logging onto xbox.com and trying to create a repair order is NOT confirmed to work 100%.

    People keep asking about reflashing stock fw, or refusing to connect to live until the new ix comes out. You can certainly try that if you want. Personally I doubt it will make a difference... you may have been flagged months ago.

    Grab the new abgx360: http://abgx360.net/download.html it probably won't save you from being banned or anything, but it is news.



    STOP TRYING TO SPREAD YOUR CRAZY RUMORS/THEORIES ABOUT THE BANWAVE/FAKE QUOTES FROM c4eva - NOBODY CARES!
    CONFIRMED FAKE STUFF:
    <+c4eva> its going to have to wait, i'll be busy, just found out how they're banning MAJOR BREAKTHROUGH
    The unban DVD is fake too.. come on, guys...

  6. #336
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BigD Visa Inlägg
    Sedan har jag en Hitachi läsare med 1.6, flashad på psxcare.
    Jag kan köra alla spel utan active.iso, trodde det endast skulle vara möjligt med 1.51 ?
    detta är en omöjlighet, 1.6 FINNS INTE TILL HITACHI du har 1.51, därför kan du spela wave 4 spel utan activate.iso (OBS: endast på hitachi)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #337
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    detta är en omöjlighet, 1.6 FINNS INTE TILL HITACHI du har 1.51, därför kan du spela wave 4 spel utan activate.iso (OBS: endast på hitachi)
    Om du fått med en lapp från vår butik med info om ABGX så står det på 1.6 på alla.
    Vi delar ut dem som gratis godis på en godisfabrik för de kunder som ser ut som levande frågettecken när vi frågar om de känner till ett program som heter ABGX360 o om de vet hur de använder dem

    Hitatchi 1.51 - Kör 4w
    Samsung 1.61 - Kör 4w
    BenQ 1.61
    Lite-On 1.60

    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=35327
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #338
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Hejsan...

    finns säkert svar här någonstans i djungeln men hittar inte, därför drar jag en fråga igen..

    har följt med så långt att man kan kika om sin box är spärrad via xbox.se - logga in - support - registrering och reparation.

    väl där inne så förstår jag inte... Har inte pillat något där heller dvs lagt in något serienummer. måste man göra det för att se om man är bannad??

    såhär står det för mig:

    Hantera registrerade enheter (välj en nedan)
    Du har inga registrerade enheter.

    Andra alternativ
    Kontrollera reparationsstatus genom att använda numret för din serviceförfrågan.(*en länk som går att klicka på*)
    Registrera en ny enhet(*en länk som går att klicka på*)
    Redigera kund(*gråskuggad, går ej att klicka på*)


    Till höger har jag: (och inget går att klicka på)

    Vad kan jag göra på sidan för att hantera enheter?

    Begära en ny reparation eller visa din aktuella reparationsstatus
    Se garantistatus


    Då jag inte har blivit bannad än och har inte kopplat upp min box på live sedan den 10/11 så vågar jag inte det nu.. undrar då om man kan se via xbox.se eller xbox.com om man är bannad eller det är bara via inloggning till live via boxen som gäller för att kika av detta??

    PS. tack på förhand för alla inlägg ni gör här.. är mycket nyttigt att läsa igenom om både tips och vad ni har varit med om.. trist för er som redan är bannade och jag lider med er....

  9. #339
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är den amerikanska sidan som fungerar, och ja du måste registrera din konsoll för att det ska fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #340
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    oki..
    blir ju reggning om alla mina personliga info.. men har kanske ingen fara...

    går det bra att regga sin box såhär sent oxå? kommer det då att synas om den är spärrad..?

    ska jag regga den på xbox.com eller xbox.se?? eller syns den på .com om jag reggar den på .se me???

  11. #341
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är ingen fara att regga den såhär sent, jag vet inte om dom har synkat mellan .com och .se sidorna... testa...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #342
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    perfekt..

    reggade mig nu...
    vad för info och var står det nu om den skulle vara bannad??

    (loggade dock in på xbox.com och får allt på engelska. men kör man på check repair status så skiftar han automatiskt över till svenska.. )

    tackar för hjälpen...

  13. #343
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Du ska inte välja check repair status utan contact support - Repair Your Console och sedan request a repair

  14. #344
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Error

    This service is temporarily unavailable. Please try back again later.

    Fick det svaret när jag testade Archimonds metod....

  15. #345
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    Error

    This service is temporarily unavailable. Please try back again later.

    Fick det svaret när jag testade Archimonds metod....
    Då är du förmodligen bannad.
    Men se det från den ljusa sidan, eftersom din box inte vet om att den är bannad än så kan du ju fortfarande installera spel på hdd så länge du inte kopplar i nätverkskabeln
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  16. #346
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    va.. ärligt... suck...
    är ni säkra att det ger det meddelandet när man är bannad?

  17. #347
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    va.. ärligt... suck...
    är ni säkra att det ger det meddelandet när man är bannad?
    Är man bannad får man det meddelandet, men jag vet inte om man kan få det utan att vara bannad.
    Ring annars supporten och säg att du ska köpa en "kompis" maskin och du undrar om den är modifierad eller bannad.
    De kommer be om "hans" serienummer, och kontaktuppgifter som du angivit när du registrerade boxen.
    Därefter kommer de säga om den är bannad eller inte.
    Om du är bannad, koppla inte i nätverkskabeln igen.
    Och om du inte är bannad, låt kabeln vara ur tills du uppdaterat till ixtreme LT.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  18. #348
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Tjohooo Visa Inlägg
    va.. ärligt... suck...
    är ni säkra att det ger det meddelandet när man är bannad?
    det är ganska säkert, den metoden fungerar rätt bra. i bästa fall är det som det står, problem med något annat.

    snackade lite med supporten idag ang. ett annat ärende. de har lagt in meddelande i väntkön att deras supportfolk inte kan häva en ban eller diskutera den. antar de blir spammade med samtal från arga kids...

  19. #349
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Faaaan skit också.. skit MS kan ju suga min.. ... Finns det något typ "XBconnect" till 360?

    Tror jag är bannad,, ringde supporten o sa att jag var o kollade på en beggad konsol o sa serienr.. han i supporten sa att "Jag skulle inte köpa den, mer säger jagi nte" .. loool ;O och jag har inte spelat 360 på 3 veckor.. så.. dom verkar ha loggat en tid.

  20. #350
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    sök här på forumet på "Xbconnect" så hittar du en tråd som snackar om 360

    *Edit:*

    Känner mig snäll idag: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37720
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #351
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Om jag fattat rätt så kmr det en ny fw?
    och nån som vet när??

  22. #352
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Om jag fattat rätt så kmr det en ny fw?
    och nån som vet när??
    japp, den nya Firmwaren kommer heta Lite Touch, ingen som vet något mer än att den kommer vara minimalt patchad och finnas till ALLA spelare, först kommer den till LITEON...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #353
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Men ska den kunna funka med xbox live! alltså?

  24. #354
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej,
    Jag är väldigt ny med konsoler och har ganska nyligen införskaffat ett 360, det vart bannat idag och jag tänkte köpa en ny konsol imorn, som jag inte tänker flasha.. har konstaterat att jag inte har behovet med en flashad konsoll.

    Till min fråga, kan jag använda min gamla gamertag på den nya konsolen och vara 100% safe? eller finns det risk att den helt nya konsollen kan bli bannad i samband med att jag var inloggad på den gamertagen när jag vart bannad?
    Tacksam för svar!
    tack

  25. #355
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Är visst bannad också, undrar bara om man köper en jävla arkad konsoll om man tar hårddisken o kopplar in den i arkaden kommer allt fungera som vanligt igen fastän man är bannad?

  26. #356
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Masta Visa Inlägg
    Är visst bannad också, undrar bara om man köper en jävla arkad konsoll om man tar hårddisken o kopplar in den i arkaden kommer allt fungera som vanligt igen fastän man är bannad?
    antagligen inte då savegames etc. spärras (korrupteras) står typ 20 inlägg om detta om du kikar ban trådarna.

  27. #357
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Krokanen Visa Inlägg
    Hej,
    Jag är väldigt ny med konsoler och har ganska nyligen införskaffat ett 360, det vart bannat idag och jag tänkte köpa en ny konsol imorn, som jag inte tänker flasha.. har konstaterat att jag inte har behovet med en flashad konsoll.

    Till min fråga, kan jag använda min gamla gamertag på den nya konsolen och vara 100% safe? eller finns det risk att den helt nya konsollen kan bli bannad i samband med att jag var inloggad på den gamertagen när jag vart bannad?
    Tacksam för svar!
    tack
    svar ja, ta bara recover gametag. t.o.m. ms har intygat det är safe! är du uberkänslig, ring supporten och få samma svar.

  28. #358
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    svar ja, ta bara recover gametag. t.o.m. ms har intygat det är safe! är du uberkänslig, ring supporten och få samma svar.
    Tack för hjälpen

  29. #359
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrester Visa Inlägg
    Men ska den kunna funka med xbox live! alltså?
    den ska fungera på live, och vara säker (är planen iaf) sen om han lyckas med det eller ej, är en annan femma
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #360
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Min 360 vet ännu inte om att den är bannad.. eftersom jag inte anslutit till live något.. Ger det något ? .. Vad händer när man blir bannad förutom att inte kunna ansluta till live?

    Mvh

Sida 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Subtitles igen
    By feb in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:33
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:33
  3. problem igen :P
    By joebruer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:29
  4. Xbit - hra tagit bort det o satt dit igen
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 13:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •