Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Lira nya EA-titlar (tex NHL 10) online

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16

Lira nya EA-titlar (tex NHL 10) online

Tjena!

Jag vill spela NHL 10 online men när jag försöker göra det så kommer det upp ett meddelande som talar om att jag inte är tillräckligt gammal för det (är 16 år och angav min "riktiga" ålder när jag gjorde mitt XBL-Gamertag) och jag skickas tillbaka till föregående meny.
    I meddelandet som kommer upp har jag inga som helst alternativ, utan jag kan bara välja OK och sedan skickas tillbaka till föregående meny..

Är det någon av er som har en aning om hur jag ska göra för att få bort detta meddelande och därmed kunna spela online?

Tack på förhand.

P.S Har mailat EA's support men de har inte svarat på två veckor nu, och sitta i kö flera timmar i telefon för att komma i kontakt med deras support har jag inte tid med. Så hoppas att någon här vet hur man löser detta istället..

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av X360Spyder Visa Inlägg
    Tjena!

Jag vill spela NHL 10 online men när jag försöker göra det så kommer det upp ett meddelande som talar om att jag inte är tillräckligt gammal för det (är 16 år och angav min "riktiga" ålder när jag gjorde mitt XBL-Gamertag) och jag skickas tillbaka till föregående meny.
    I meddelandet som kommer upp har jag inga som helst alternativ, utan jag kan bara välja OK och sedan skickas tillbaka till föregående meny..

Är det någon av er som har en aning om hur jag ska göra för att få bort detta meddelande och därmed kunna spela online?

Tack på förhand.

P.S Har mailat EA's support men de har inte svarat på två veckor nu, och sitta i kö flera timmar i telefon för att komma i kontakt med deras support har jag inte tid med. Så hoppas att någon här vet hur man löser detta istället..
    Tror du får göra ett nytt Gamertag och ta en ålder över 18. Så löser sig det, Det är familje inställning annars
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Tror du får göra ett nytt Gamertag och ta en ålder över 18. Så löser sig det, Det är familje inställning annars
    man behöver inte göra en ny gamertag till sig själv, däremot måste du se till att du har en förälders tillåtelse till att gå live (du måste koppla ett annat konto till din gamertag som din "förälder" som då är registrerad som 20+ (jag reggade mig inte så långt innan jag fyllde 18 men fick vänta ett bra tag innan jag kunde trixa om kontot så använd ett konto som är typ 20+ gärna äldre ändå)

alternativt kan du ringa Microsoft supporten och be dom låsa upp ditt konto, att du ringer EA supporten kommer troligen inte hjälpa dig mycket då det handlar om din Xbox 360 Gamertag och inte spelet i sig...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2009
    Respekt
    16
    Först och främst, tackar för svaren.

Men Swizzy (eller någon annan som har koll), hur "kopplar man ihop" mitt Gamertag med ett annat? Har gjort ett "föräldra"-Gamertag nu men vet inte riktigt vad jag ska göra som nästa steg för att få rätt på detta..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag är osäker på det, det bästa du kan göra är att ringa Microsoft supporten och be dom om hjälp, jag är rätt dålig på det där med Live Gamertags etc. det jag kan det är att få igång spel, flasha drivar och felsökning... (med inriktning hårdvarufel)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    ÄR det bara för mig som Nhl 2010 hänger sig ibland? (Originalspelet). Xboxen har hängt sig några gånger innan matchen börjar (På xbox-live). Kan tillägga att det är på en ny Xbox360. Så jag funderar på ifall det är Xboxen som strular, eller ifall det är Nhl-speletl?

Liknande diskussioner

1. Risker med att koppla upp sig online?
    By Jowy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 15:06
  2. Nya titlar ...
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 15:33
  3. NHL 08 - nya tröjorna
    By oscqr in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 14:06
  4. Nhl 08 online elitserieliga
    By mickys in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 00:21

Bookmarks