Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Uppdatera en 74850C

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question Uppdatera en 74850C

    Hallå där! Jag var inne hos PSXCare för en dryg vecka sedan och lät dem flasha min LiteOn DG-16D2S (74850C) och nu undrar jag om jag kan uppgradera på egen hand i fortsättningen, utan lödningar eller specialverktyg?

    Jag läste någonstans att när man väl flashat en 74850C så den mycket enklare att flasha nästa gång. Stämmer det? Kan någon rekommendera en guide någonstans?

    Jag vill gärna vara förberedd när nästa iXtreme-version kommer till LiteOn så man slipper köra wave 4-backups med loader-skivan.

    Stort tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    jo de går alldeles utmärkt att flasha på egen hand. vet inte va du menar me specialverktyg men du måste ha ett connectivity kit, de måste du ha oavsett vilken spelare du har. löda behöver du inte göra, tror inte de behövs överhuvudtaget på nån drive men har bara flasha min liteon o en samsung.

    de är lättare att flasha en liteon när den väl är flashad en gång.
    kika i Swizzy:s guide: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36720

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    ... men du måste ha ett connectivity kit, de måste du ha oavsett vilken spelare du har.
    Jag har flashat säkert 10 boxar genom åren utan något "connectivity kit" så det stämmer inte.

    När jag skulle flasha den här senaste boxen med fw 74850C läste jag på xbox-scene att jag skulle behöva öppna själva dvd-spelaren och köpa något slags "usb probe" för att extrahera dvd-nyckeln.

    Istället för att trassla med sånt åkte jag upp till PSXCare som fixade biffen på 5 minuter. Det jag undrar är om jag kan flasha på normalt vis hädanefter, eller om den där "usb proben" alltid behövs.

    Tack för länken!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Jag har flashat säkert 10 boxar genom åren utan något "connectivity kit" så det stämmer inte.

    När jag skulle flasha den här senaste boxen med fw 74850C läste jag på xbox-scene att jag skulle behöva öppna själva dvd-spelaren och köpa något slags "usb probe" för att extrahera dvd-nyckeln.

    Istället för att trassla med sånt åkte jag upp till PSXCare som fixade biffen på 5 minuter. Det jag undrar är om jag kan flasha på normalt vis hädanefter, eller om den där "usb proben" alltid behövs.

    Tack för länken!
    Proben är ju till för att läsa ut nyckeln om du har nyckeln på en fil på datan så behöver du det inte
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ja allewii, jag läste precis det i guiden som länkades till ovan:
    OBS: Du bör spara dom här filerna om något skulle hända med driven och du inte längre kan läsa ut nyckeln etc. eller om du behöver flasha om din drive med en senare firmware behöver du inte läsa ut driven igen om du har dom här filerna kvar!
    Vad BRA att PSXCare informerade mig om detta och/eller erbjöd sig att spara dessa nödvändiga filer på en thumbdrive eller maila dem.

    Nu måste jag istället åka upp och göra om hela processen igen. Den här gången får man väl ta med sig ett usb-minne och be dem spara nyckeln.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Ja allewii, jag läste precis det i guiden som länkades till ovan:
    Vad BRA att PSXCare informerade mig om detta och/eller erbjöd sig att spara dessa nödvändiga filer på en thumbdrive eller maila dem.

    Nu måste jag istället åka upp och göra om hela processen igen. Den här gången får man väl ta med sig ett usb-minne och be dem spara nyckeln.
    du kommer förmodligen inte få ut din nyckel tyvär, du får ta och köpa dig ett Connectivity kit och läsa ur själv, kör du med Windows (Jungleflasher) behöver du bara CK3, för comportens skull... den behöver du alltid ha med liteon...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Ja allewii, jag läste precis det i guiden som länkades till ovan:
    Vad BRA att PSXCare informerade mig om detta och/eller erbjöd sig att spara dessa nödvändiga filer på en thumbdrive eller maila dem.

    Nu måste jag istället åka upp och göra om hela processen igen. Den här gången får man väl ta med sig ett usb-minne och be dem spara nyckeln.


    Varför blev du sur för ?
    HAr du en Lite-On läsare oflashad eller flashad så är det bara ta den till en som kan flasha eller flasha själv om du har utrustning för ca.1500 kr

    Nyckeln ligger redan på läsaren om du kan spela spel.
    Det enda du behöver göra om du skall flasha själv o har alla komponenter som krävs är att läsa ur info, patcha o kasta in den igen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    oddish: om den redan är flashad så behöver du väl bara ladda ned jungleflasher, koppla upp ström från 360n + sata till datorn (ställa släden i halvt in/utkört läge).. klicka på "dummy from ixtreme" och du får ut den info som du behöver för att köra firmtool för att patcha ny firmware som du sedan kan flasha.. dock har inte 1.6.1 kommit till lite-on ännu..

    dummyn du får ut skall innehålla nyckel/serial info..

    helt onödigt att hetsa upp sig på psxcare..
    Last edited by S2Andreas; 2009-11-02 at 11:09.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vissa finner oss bakom kassan upphetsande
    *Rawr*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vissa finner oss bakom kassan upphetsande
    *Rawr*
    Jag har varit in till er en gång.. u did nothing 4 me <; kanske har att göra med att jag 1 är straight och 2 var på en weekend med min relativt nya flickvän och hade annat att pyssla med <;

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    Jag har varit in till er en gång.. u did nothing 4 me <; kanske har att göra med att jag 1 är straight och 2 var på en weekend med min relativt nya flickvän och hade annat att pyssla med <;
    Antingen det eller så utstrålar vi ( Upptagen ) auror som du inte vågar rubba inför ditt nya kjoltyg
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Antingen det eller så utstrålar vi ( Upptagen ) auror som du inte vågar rubba inför ditt nya kjoltyg
    haha, touche <;

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag är faktiskt väldigt nöjd med servicen i övrigt hos PSXCare. Det var väldigt smidigt (och billigt) att flasha spelaren. Det tog typ 5 minuter så hade jag en flashad spelare i handen.

    Min irritation verkar vara baserad på felaktig information: det faktum att man måste ha specialverktyg för att få ut dvd-nyckeln även på en redan flashad 74850C. Om det är på det viset vore det väl ganska rimligt om PSXCare erbjöd sig att spara dvd-nyckeln på en thumb drive el. dyl?

    Någon kanske kan ge ett definitivt svar eftersom det råder delade meningar i tråden? Måste jag beställa en usb-probe för att kunna uppgradera till nästa iXtreme-version eller kan jag flasha som vanligt med lämpligt SATA-kort och Jungleflasher?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Jag är faktiskt väldigt nöjd med servicen i övrigt hos PSXCare. Det var väldigt smidigt (och billigt) att flasha spelaren. Det tog typ 5 minuter så hade jag en flashad spelare i handen.

    Min irritation verkar vara baserad på felaktig information: det faktum att man måste ha specialverktyg för att få ut dvd-nyckeln även på en redan flashad 74850C. Om det är på det viset vore det väl ganska rimligt om PSXCare erbjöd sig att spara dvd-nyckeln på en thumb drive el. dyl?

    Någon kanske kan ge ett definitivt svar eftersom det råder delade meningar i tråden? Måste jag beställa en usb-probe för att kunna uppgradera till nästa iXtreme-version eller kan jag flasha som vanligt med lämpligt SATA-kort och Jungleflasher?
    du kan flasha som vanligt om du kör med JF
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nice! Jag hittade en bra guide här:
    http://www.ixtreme.net/xbox-360-tuto...treme-t11.html

  16. #16
    dragonslayer Guest
    Nä... dom kunde ju ha berättat direkt att om man har en flashad LitOn så kan man använda funktionen "Dummy from iXtreme" under fliken "DVDkey32" i Jungleflasher

    man behöver inga specialverktyg alls (om man har ett kompatibelt sata-kort, vilket är en förutsättning för att man skall kunna flasha själv)

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Jag är faktiskt väldigt nöjd med servicen i övrigt hos PSXCare. Det var väldigt smidigt (och billigt) att flasha spelaren. Det tog typ 5 minuter så hade jag en flashad spelare i handen.

    Min irritation verkar vara baserad på felaktig information: det faktum att man måste ha specialverktyg för att få ut dvd-nyckeln även på en redan flashad 74850C. Om det är på det viset vore det väl ganska rimligt om PSXCare erbjöd sig att spara dvd-nyckeln på en thumb drive el. dyl?

    Någon kanske kan ge ett definitivt svar eftersom det råder delade meningar i tråden? Måste jag beställa en usb-probe för att kunna uppgradera till nästa iXtreme-version eller kan jag flasha som vanligt med lämpligt SATA-kort och Jungleflasher?
    Som vi beskrev:
    http://www.forum.psxcare.com/support...15&postcount=7

    http://www.forum.psxcare.com/support...16&postcount=8

    http://www.forum.psxcare.com/support...0&postcount=16

    Har du en kompatibel utrustning ( Dator med rätt Chipset, eller connectivitykits alt jordkabel mellan din 360s chassi till dijn PC och mycket om o men senare så kan du ta din befintliga flasjhade läsares mjukvara, patcha o kasta in en ny ja... ( Har man inte rätt utrustning hemma kan det kosta ca: 1.500 kr att införskaffa ett Via-Sata kort och öppningsverktyg, och connectivitykit om man vill ha bättre kontroll på strömförsörjning till läsarna och eventuellt probar till dessa om man inte orkar löda.... ja jag slutar här o går vidare då det känns rätt... ja jag hoppas poängen gått fram

    Vi erbjuder inte folk filerna på USB minne då det tar extra tid för oss, men när folk kommer in med en läsare eller maskin o har ett minne med sig o ber snällt så brukar vi lägga över kundernas filer på dessa minnesstickor efter vi virussökt dessa först ja.
    Att lägga upp en extra tjänst där vi erbjuder våra kunder filer på minneskort för xxx kronor extra och som tillval känns lite omständigt.

    Men jag lovar att om du köper ett Micro/SD kort eller annat minne hos oss i samband med att du lämnar in din läsare/360 till oss för uppdatering/flashning o frågar snällt när du lämnar in konsollen så får du filerna av mig på minneskort Så har vi löst det dilemmat smidigt.

    Vi "Försöker" i bästa mån att behålla samtliga kunders mjukvaror... Den om någon backupdisk rasar "Villket har hänt o kan hända" så kan vi inte "Garantera" att vi har dessa kvar...

    *** När jag lämnar in min bil på service o de uppdaterar mjukvaran i datorn erbjuds jag inte en backup av mjukvaran som låg på innan...
    Last edited by Pendragon; 2009-11-05 at 11:56.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. kan jag uppdatera chippad konsol via internet?
    By doublev in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 16:31
  2. Uppdatera för att kunna spela brända spel?
    By RJse in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:47
  3. Flashat Xbox + Uppdatera
    By Metalnisse in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 18:17
  4. Uppdatera wiikey v2.1E
    By violla in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 13:38
  5. Uppdatera nu eller efter flashning?
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •