Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 104

Diskussion: Call of duty modern w 2

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    att en scenegrupp släpper något. ingen vet om det är retail, det märks när det verifierats, men statestiken säger att det är retail.
    Ok. Ja för den gruppen har väl bara släppt retail hittills? Såg att de släppt Guitar Hero Van Halen bl a som inte kommer förrän i december. Men enligt dem så är det en retail till speciella kunder. Så de verkar ju ha kontakter.

    Så sugen på att börja spela det MW2. En polare fick retailversionen igår. Han jobbar inom en viss spelkedja. Jaja, får väl

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Ok. Ja för den gruppen har väl bara släppt retail hittills? Såg att de släppt Guitar Hero Van Halen bl a som inte kommer förrän i december. Men enligt dem så är det en retail till speciella kunder. Så de verkar ju ha kontakter.

    Så sugen på att börja spela det MW2. En polare fick retailversionen igår. Han jobbar inom en viss spelkedja. Jaja, får väl
    GH Van halen finns retail till folk som köper GH5 från Activision
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    GH Van halen finns retail till folk som köper GH5 från Activision
    Jaha! Haha. Ok då behöver man inga kontakter direkt. Se så fel det kan bli när jag bara slänger ur mig saker utan att kolla upp det först.

    Jag vill spela Modern Warfare 2. Det är egentligen allt jag vill säga

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Wave 4 videopartition = 1914211B CRC
    (om man nu vill kontrollera manuellt)
    gäller denna videopartition för alla wave 4?

    hur hittar man sådan här info?

  5. #35
    dragonslayer Guest
    Om du kontrollerar en verifierad wave4 image med abgx360 t.ex
    då får du upp:
    Kod:
    Video partition found
         Video CRC = 1914211B (V0 = 29D07E66, V1 = EAE76B94)
    Testar du en annan release som du tror skall vara Wave 4 så skall den ha samma CRC som den verifierade

    Personligen bryr jag mig inte om att tanka ett spel som inte finns med på den verifierade listan..

    tankar man tidigt är det bara viktigt att man fått en korrekt game.iso .. resten fixar ju abgx360 när spelet väl blivit verifierat

  6. #36
    dragonslayer Guest
    här är de tidigare oxo:
    De olika Video partitionernas CRC värde:
    Wave 4 = 1914211B
    Wave 3 = 0E58FB9D
    Wave 2 = 91410773
    Wave 1 = 66D0CB54

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    resten fixar ju abgx360 när spelet väl blivit verifierat
    om XeX värdet stämmer överens och det är samma region som den verifierade versionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    Lajton

    Jag tycker lite synd om dom som har lajton och inte kan spela detta i dagsläget.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Jag tycker lite synd om dom som har lajton och inte kan spela detta i dagsläget.
    folk med liteon kan spela det via activate.iso, så de behöver inte grina. själv har jag fullt med spel att spela fram tills det släpps, för det andra tänker jag inte stoppa detta spelet i boxen tills efter release och det verifierats, lite självkontroll får man ha.

    nu är det snart jul och man inväntar den stora bansläggan från ms. de brukar vilja sälja lite extra konsoler till jul.

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    och hur fan fixar man active.iso?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
    och hur fan fixar man active.iso?
    man googlar efter den.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    activate.iso finns på min hemsida, titta under Xbox 360 downloads
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    resten fixar ju abgx360 när spelet väl blivit verifierat
    Citat Original inlägg av swizzy Visa Inlägg
    om xex värdet stämmer överens och det är samma region som den verifierade versionen...
    Driver du med mig??
    Om spelet är verifierat!, så är det?
    Var tror du den plockar xex crc och regions informationen ifrån? jo game datat..

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    alrighty, jag ska hålla käften från och med nu, ingen idé för mig attt försöka hjälpa folk med saker jag inte vet något om
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    20
    JAg flashade om min idag till 1.61 kom hem o brände MW2 men får unreadable disc. ska man göra något speciellt?

  16. #46
    dragonslayer Guest
    kolla så att du inte har fått den Fulpatchade releasen för den lär inte funka på v1.61 som är "strict wave 4"

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    JAg flashade om min idag till 1.61 kom hem o brände MW2 men får unreadable disc. ska man göra något speciellt?
    Vänta med att köra DEN! tills den kommer ut i butik!!!!! Annars BAN eller när du kopplar upp till Live en BAN
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Hur kontrollerar man PFI värde manuellt då?

  19. #49
    dragonslayer Guest
    på samma sätt som videopartitionen
    Kod:
    Checking PFI
         PFI CRC = 05C6C409

  20. #50
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD

    Hej!
    Jag har lite problem med att få igång ovanstående spel. Har provat att bränna den med både clonecd och imgburner med 2,4 hastighet.
    Körde i activate.iso skivan och allt funkar som det ska.
    Tryckte i spelet och (uppdateringen verkade funka men är ändå lite osäker) spelet startar en kort stund, men sedan kommer dirty disc error upp och är tvungen att stänga. Har provat ett antal gånger nu, men samma problem. Kör med Verbatimskivor såklart.

    Någon som har samma problem eller Någon som har lösningen?
    Använder förresten ixtreme 1.6, med Benqläsaren.

    m v h

  21. #51
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fetegrete Visa Inlägg
    Hej!
    Jag har lite problem med att få igång ovanstående spel. Har provat att bränna den med både clonecd och imgburner med 2,4 hastighet.
    Körde i activate.iso skivan och allt funkar som det ska.
    Tryckte i spelet och (uppdateringen verkade funka men är ändå lite osäker) spelet startar en kort stund, men sedan kommer dirty disc error upp och är tvungen att stänga. Har provat ett antal gånger nu, men samma problem. Kör med Verbatimskivor såklart.

    Någon som har samma problem eller Någon som har lösningen?
    Använder förresten ixtreme 1.6, med Benqläsaren.

    m v h
    VÄNTA MED ATT SPELA DET TILL RELE DATUMET!!!

    Om du inte kör live och skiter fullständigt i om du blir bannad så, Vilka skivor använder du? bränn i 4x, uppdatera din benq till 1.61
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fetegrete Visa Inlägg
    Hej!
    Jag har lite problem med att få igång ovanstående spel. Har provat att bränna den med både clonecd och imgburner med 2,4 hastighet.
    Körde i activate.iso skivan och allt funkar som det ska.
    Tryckte i spelet och (uppdateringen verkade funka men är ändå lite osäker) spelet startar en kort stund, men sedan kommer dirty disc error upp och är tvungen att stänga. Har provat ett antal gånger nu, men samma problem. Kör med Verbatimskivor såklart.

    Någon som har samma problem eller Någon som har lösningen?
    Använder förresten ixtreme 1.6, med Benqläsaren.

    m v h
    uppgradera till 1.61, dissa Activate.iso skivan och hoppas på att det hjälper, alternativt får du vänta tills spelet släppts (och verifierats) så att du vet att det inte är någon korruption i spel datan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Spelet släpps den 10/11 på Tisdag från idag mao
    World Wide release tydligen så har ni spelen, vänta med att stoppa i dem i era 360 konsoller...

    Risk för Banning är övergängande annars!
    Som med Forza 2 folket....
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Spelet släpps den 10/11 på Tisdag från idag mao
    World Wide release tydligen så har ni spelen, vänta med att stoppa i dem i era 360 konsoller...

    Risk för Banning är övergängande annars!
    Som med Forza 2 folket....
    Forza 3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Forza 3
    Shitt skrev jag fel
    Då är jag inte.... inte en.... Robot
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
    okej, jag har nu laddat ner spelet. vad ska göras för att jag ska få det att funka?
    vänta på bättre release, det vill säga vänta tills spelet är släppt i butik och är verifierat...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fetegrete Visa Inlägg
    Hej!
    Jag har lite problem med att få igång ovanstående spel. Har provat att bränna den med både clonecd och imgburner med 2,4 hastighet.
    Körde i activate.iso skivan och allt funkar som det ska.
    Tryckte i spelet och (uppdateringen verkade funka men är ändå lite osäker) spelet startar en kort stund, men sedan kommer dirty disc error upp och är tvungen att stänga. Har provat ett antal gånger nu, men samma problem. Kör med Verbatimskivor såklart.

    Någon som har samma problem eller Någon som har lösningen?
    Använder förresten ixtreme 1.6, med Benqläsaren.

    m v h
    Tack för alla svar!
    Har precis flashat om min dvdläsare till 1.61. Testade få igång spelet men det blev samma sak som innan, d v s "dirty disc error". Har beställt nya verbatimskivor från min kontakt. Får pröva att bränna med snabbare hastighet och se om det funkar. Annars får man väl vänta in en annan version av spelet.

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    onödigt att slösa skivor, du kommer med största sannolikhet få samma sak om och om igen tills du lär dig vänta =)

    något annat som ibland kan hjälpa vid dirty disc error är att man rensar cache minnet (gå in på My Xbox taben -> System menyn -> Memory -> Markera en minnesenhet och tryck på Y (Gula knappen på handkontrollen) -> Clear cache, och acceptera rutan som kommer upp om det kommer upp någon (kommer inte ihåg hur det är nu för tiden, med gamla metoden kom det upp en ruta som frågade om man ville utföra en "system maintence")
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #59
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Finns det någon abgx som stödjer wave 4?
    Last edited by Darippsta; 2009-11-10 at 20:53.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Halloj

    Jag provade att bränna ut spelet efter att ha gjort om det till Wave3 m 360 wave patcher. Bilden på spelet kommer upp sen när jag ska trycka igång för att ladda spelet så vill den uppdatera. Efter att ha uppdaterat så vill den uppdatera igen osv. Vad kan felet vara?

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Call of duty modern warfare
    By rojaan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 08:39
  2. Call of duty 5 Multiplayer med chip
    By nidas in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:18
  3. Call of duty world at war...
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:05
  4. Call of duty 4
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 18:45
  5. Call of Duty och Splinter Cell till xbox360
    By Alarinn in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 11:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •