Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 104 av 104

Diskussion: Call of duty modern w 2

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Kan du spela andra spel ?
    japp han sa det
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  2. #92
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    japp han sa det
    Stämmer bra, det är just detta jag tycker e så konstigt.

    En liten extra fråga som e off-tropic men vilken ix ska man slänga in som startar alla waves? e de 1.51?
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Stämmer bra, det är just detta jag tycker e så konstigt.

    En liten extra fråga som e off-tropic men vilken ix ska man slänga in som startar alla waves? e de 1.51?
    1.51 på Hitatchi startar alla wave annars finns det ju nya IX 1.61 till Samsung och Benq
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  4. #94
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    1.51 på Hitatchi startar alla wave annars finns det ju nya IX 1.61 till Samsung och Benq
    Okej, Men lite-on e de också 1.51? Still off-tropic
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  5. #95
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Stämmer bra, det är just detta jag tycker e så konstigt.

    En liten extra fråga som e off-tropic men vilken ix ska man slänga in som startar alla waves? e de 1.51?
    1.51 (endast hitachi) och kommande iXtreme LT (Lite touch) ska boota allt samt alla xtreme firmwaresen som finns

    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Okej, Men lite-on e de också 1.51? Still off-tropic
    liteon kör man 1.6 med activate.iso
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #96
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Grabbar har ett fett konstigt problem med spelet. Jag får unreadable disc trots att jag har verifierat spelet + bränt med 2.4x som vanligt alltså är det inga skillnader på det jag har gjort tillskillnad mot dom andra spelen. Senaste spelet jag testade var den nya GTA4 och den funkar utan problem det gäller bara Modern Warfare 2 då jag får det här konstiga unreadable skiten!

    Har iXtreme 1.61

    Vet någon proffs där ute vad det beror på?

  7. #97
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dålig skiva, Trött laser, Behov av att rensa cache minnet, taskig bränning, dålig rip...

    Vad kör du på för skivor? Verbatim? då kan du utesluta skivorna

    Fungerar det med/utan minne anslutet? Om med minne: testa rensa cache minnet, om utan minne: då kan du utesluta Cache minnet

    Hur gammal är din läsare och vad är det för modell? Samsung? då kan det bero på trött laser, Benq? då är det troligen inte lasern

    Har du testat skivan i ABGX360 efter bränning och den är grön? då kan du nästan utesluta dålig bränning

    Dålig rip är inte så lätt att utesluta trots att den gått igenom ABGX360 checken... det händer... men är mindre troligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #98
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dålig skiva, Trött laser, Behov av att rensa cache minnet, taskig bränning, dålig rip...

    Vad kör du på för skivor? Verbatim? då kan du utesluta skivorna


    Fungerar det med/utan minne anslutet? Om med minne: testa rensa cache minnet, om utan minne: då kan du utesluta Cache minnet

    Hur gammal är din läsare och vad är det för modell? Samsung? då kan det bero på trött laser, Benq? då är det troligen inte lasern

    Har du testat skivan i ABGX360 efter bränning och den är grön? då kan du nästan utesluta dålig bränning

    Dålig rip är inte så lätt att utesluta trots att den gått igenom ABGX360 checken... det händer... men är mindre troligt
    Har alltid kört Verbatim skivor, dom har alltid funkar. Testat utan hårddisk utan framgång ska testa rensa Cache minnet. Läsaren är en Samsung MS28 de kan inte bero på lasern alla mina spel funkar förutom Mordern Warfare 2!. Jag har inte testat skivan efter bränningen endast verifierat den innan hur gör man testet efteråt? Det är ingen dålig rip så det kan inte vara det. .Tack

  9. #99
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Okej nu är det så att jag stoppade in skivan i datorn och checkade den med ABG360. Problemet verkar vara LAYERBREAK den är bränd på 1848.... istället för 1913... Så den måste brännas om på nytt, eller hur?

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis, det är där felet ligger, kolla i dina settings att det inte står fel layerbreak där, kolla även i .dvd filen att det inte är fel...

    om det blir fel sedan på nästa skiva du bränner trots att inställningarna stämmer så tycker jag du ska kolla om det finns nyare firmware och drivrutin till din brännare, om inte köper du en ny då den börjar säga upp sig och har fått eget liv...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Japp. Felet låg i layerbreak och nu har jag en fungerande Mordern Warfare 2 som funkar utmärkt. Jag hade tydligen lagt in .img filen istället för .dvd i CloneCD men men nu är det fixat. Danke =)

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    Japp. Felet låg i layerbreak och nu har jag en fungerande Mordern Warfare 2 som funkar utmärkt. Jag hade tydligen lagt in .img filen istället för .dvd i CloneCD men men nu är det fixat. Danke =)
    dissa CloneCD och kör på IMGBurn istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #103
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej pojkar.
    jag har en fråga som kanske är dum men jag är väl lite dum så jag vill gärna ha en förklaring i klartext

    Jag har tagit hem "XBOX360.RF-IPT" releasen av modern warfare 2. jag har iextreme 1.51 på min box som har gamla läsaren som var billig att flasha (kommer inte ihåg vad den heter). När jag brände ut spelet på en verbatim skiva i imgburn och satte i den i boxen läste den skivan som en DVD. När jag startade spelet fick jag upp att boxen inte kunde läsa mediafilerna..

    Såvitt jag har förstått ska jag inte behöva köra "activate.iso", vad det nu är, på min version eftersom jag har firmware version 1.51.

    Vad gör jag för fel och hur kan jag åtgärda det? jag vill ju hemskt gärna spela MW2. Min box är redan live-bannad och jag bryr mig inte om det, jag vill bara ha igång spelet för att köra single-player.

    tack på förhand

    [EDIT]
    LB är korrekt inställt och det har fungerat att bränna ut alla andra spel jag har tagit hem. Jag har testat att mounta ISOn med daemontools och istället för att få upp den gamla vanliga "this is an xbox disc put it in a xbox" så blir det bara svart skärm.

    Är det releasen som är dålig, behöver jag cracka eller gör jag nåt fel?

    [EDIT2]
    Kom på att man kan ta bort fronten och kolla.. två vita sladdar har jag och det innebär att det är BenQ läsaren? Jag har kollat runt lite men jag har inte kunnat hitta något svar på min fråga här i forumet. Inte formulerat så att jag förstod det iallafall :P
    Last edited by MShogun; 2009-11-21 at 14:24.

  14. #104
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MShogun Visa Inlägg
    hej pojkar.
    jag har en fråga som kanske är dum men jag är väl lite dum så jag vill gärna ha en förklaring i klartext

    Jag har tagit hem "XBOX360.RF-IPT" releasen av modern warfare 2. jag har iextreme 1.51 på min box som har gamla läsaren som var billig att flasha (kommer inte ihåg vad den heter). När jag brände ut spelet på en verbatim skiva i imgburn och satte i den i boxen läste den skivan som en DVD. När jag startade spelet fick jag upp att boxen inte kunde läsa mediafilerna..

    Såvitt jag har förstått ska jag inte behöva köra "activate.iso", vad det nu är, på min version eftersom jag har firmware version 1.51.

    Vad gör jag för fel och hur kan jag åtgärda det? jag vill ju hemskt gärna spela MW2. Min box är redan live-bannad och jag bryr mig inte om det, jag vill bara ha igång spelet för att köra single-player.

    tack på förhand

    [EDIT]
    LB är korrekt inställt och det har fungerat att bränna ut alla andra spel jag har tagit hem. Jag har testat att mounta ISOn med daemontools och istället för att få upp den gamla vanliga "this is an xbox disc put it in a xbox" så blir det bara svart skärm.

    Är det releasen som är dålig, behöver jag cracka eller gör jag nåt fel?

    [EDIT2]
    Kom på att man kan ta bort fronten och kolla.. två vita sladdar har jag och det innebär att det är BenQ läsaren? Jag har kollat runt lite men jag har inte kunnat hitta något svar på min fråga här i forumet. Inte formulerat så att jag förstod det iallafall :P
    1.51 till Hitachi är den ända som är "wave free" då behöver uppgradera till iXtreme 1.61 alternativt vänta på LT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. Call of duty modern warfare
    By rojaan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 08:39
  2. Call of duty 5 Multiplayer med chip
    By nidas in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 21:18
  3. Call of duty world at war...
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 19:05
  4. Call of duty 4
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 18:45
  5. Call of Duty och Splinter Cell till xbox360
    By Alarinn in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 11:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •