Tja flashade mitt xbox360 idag till senaste firmwire, men...
skulle testa spelet sen och den läses som en dvd fil...
sen när det ska starta står det "Cant read media file", har någon fått det?
vad kan det bero på?
tack för svar!
Tja flashade mitt xbox360 idag till senaste firmwire, men...
skulle testa spelet sen och den läses som en dvd fil...
sen när det ska starta står det "Cant read media file", har någon fått det?
vad kan det bero på?
tack för svar!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
ja jag flashade idag, o dom sa att senaste 1.61 hade kommit in hos dom igår, jag har senaste!
har spelet blivit verifierat ännu då? gick den igenom abgx?
För det första så har spelet absolut inte blivit verifierat än. O jag kan tänka mig hur Microsoft har ögonen extra på detta spel.
Sedan har jag läst om att MW2 är det första spelet som inte går igång trots 1.61 firmware. Alltså, man behöver active.iso även om man har 1.61. De vet ännu inte om det är för att spelet innehåller ett nytt skydd som inte har funnits tidigare, eller om det är firwaren som innehåller fel.
Någon som vet mer om detta?
Last edited by eternalist; 2009-11-01 at 12:22.
en av releasena startar inte för att wave paritionen är felaktig. kollar du crc värdet så är det D28A9228 och wave 4 ska ha 1914211B. alltså inte konstigt alls att du behöver activate.iso när spelet är korrupt i den delen, patcha om med riktig wave 4 så är allt okej.
de vet inte om det är nytt skydd? dummaste jag hört, även en blind kan se varför det inte startat. ingen ide att spekulera om nya skydd, bättre att kolla siffror istället.
det finns en release ute med riktigt crc värde.
Vad heter den releasen ? Hittar bara en enda.
strikeforce rellen är nukad för p2p repack. det finns ingen just nu som är grön
Nu verkar det ha kommit en ny release som ska vara retail och proper. Men det behöver iofs inte stämma bara för att det står det.
Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD har iaf pre:ats nu.
Konstigt, jag körde ABGX nyss med uppdatering o den checkade den inte
Tekken 6 får fel på videopartitionen med, har jag missat en ny ABGX360 version för 4w eller
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Tänkte bara säga att min "polare" sitter o lirar MW2 online just nu, själv tycker jag att han är en idiot som offrar sig så :S
Vad betyder att den har pre:ats?
Enligt en del så är detta retailversionen och kommer inte behöva autofixas när det väl är verifierat. Är det bara en gissning eller kan de veta det på något sätt?
Funderar nämligen att spela igenom det offline och inte koppla upp mig tills spelet kommer. Visst var det så att man sällan blir bannad om man gör så?
1.51 på Hitatchi kör alla i dag släppta Waves från 1-4 ja
och för er som kör iXtreme 1.6 o behöver en Activate.iso följ denna guide:
http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
/ Pendragon
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Om man har Firmware ix1.61 på sin MS28 funkar "Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_USA_RF-XBOX360-RRoD" då???
det ska fungera om PFI och Video värdena stämmer mot Wave 4
Google is your friend!
Ja den kommer då att fungera. Dock är spelet som sagt ej verifierat än i abgx360 då det inte är släppt än.
Men enligt infon för releasen så är det den riktiga retailversionen. Vilket inte alls är omöjligt då jag vet att de svenska spelkedjorna fick sina leveranser av spelet idag.
Någon som vet mer om releasen och om det verkligen är rippat ifrån retailen?
Wave 4 videopartition = 1914211B CRC
(om man nu vill kontrollera manuellt)
Bookmarks