Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 35

Diskussion: Vad är sant?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16

    Exclamation Vad är sant?

    Jag har läst många threads etc...Och ser att många USA har blivit bannade. Så till mina frågor.

    1. När Consolen är bannad säger dom att HD blir låst för att kunna installera spel på.
    2. Alla save filer blir corupted
    3. Alla download och dom du köpt ärligt slutar att fungera.

    Jag bara undrar om det är sant eller en metod att skrämmas.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    1:
    de äger inte din HD
    2:
    dina savefiler är din egendom
    3:
    dina downloads som du köpt är din egendom, men du måste följa copyright etc.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. falskt, din HDD komme fungera på vilken ny 360 som helst

    2. samma där, men det kan hända att dina saves inte kommer fungera på andra boxar ibland...

    3. du kan inte använda dom som ska fungera på live, och du kan tyvär inte använda dom på en annan box heller (förrns du laddar ner dom på nytt som är gratis)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    1. falskt, din HDD komme fungera på vilken ny 360 som helst
    Men på den bannade console då ?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Men på den bannade console då ?
    den kommer fungera där med, att den är bannad från live ändrar inget på själva konsollen, det som ändras är på live servrarna, du läggs till i den "svarta" listan... alltså listan/databasen med spärrade konsoller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Har läs nästan alla threads här och alla säger lika dant:

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...694798&st=1665

    Att M$ låser din HDD så det inte går att installera på HDD. När man blir bannad. Hajar inte vad dom har för rätt att göra det?. Jag har vissiligen inte läst TOS/Agreement men ser inte vad dom ska ha rätt att låsa privat egdom. Kan F*** inte vara lagligt någon gång i veckan.
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-04 at 22:35.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jo är boxen bannad och du lägger in den nya dashboarden är det faktiskt många, därav en som jag känner i Kanada, som inte kan installera spel på sin HDD längre. Vet dock inte om det bara är Wave 4 spel utan om det gäller alla. Så det är inte bara tomt prat utan faktiskt sant.

    Sedan måste jag säga att jag personligen tycker det är en jävla massa gnäll från folk som har fått sin Xbox bannad av Microsoft. Som jag ser har man absolut ingen att skylla än sig själv. Det är som det gamla ordspråket. "Ger man sig in i leken, får man leken tåla".

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Helt klart att man kan bli bannad från Xbox live det köper jag helt klart. Men vart i det hela är det rätt att man gör din/min HDD obrukbar?. Det är min stora fråga.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det gör de inte. Jag har läst folk som säger att Saves, Profile och Arcade's som de har på sin HDD fungerar alldeles utmärkt. Jag har inte läst någon vars saves och dylikt inte fungerar så jag undrar var du läst det?

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Ok fel av mig menar att det går inte att installer spel på den. Men forfarande är det en funtion som tars bort. Nästa steg är att dom gör lika dant med folk som kör crackade windows på pc
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-05 at 00:42.

  11. #11
    dragonslayer Guest
    @Swizzy !!! nu Ljuger du igen (men det vet du ju inte)

    Nej med den här nya banningen så går det inte att använda hårddisken som vi har blivit så vana vid sen NXE... Det går inte att installera nya spel.. och det går ej heller att spela redan installerade spel..
    Nu har jag inte testat med annat än "retail spel" (original och kopior)
    Arcade spel har jag inte hunnit testa..

    Någon sa något om korrupta savegames... men det är inget jag har märkt något av

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    @dragonslayer: Bidra gärna med klargörande information men lägg ner attityden med att kalla folk, som har motsägande information, för lögnare osv. Sånt prepubertalt tjafs bidrar inte till något konstruktivt, tvärtom. Vad det verkar så kan vissa inte installera spel på HDD efter senaste banvågen medan det är såvitt jag vet inte fastställt att det gäller samtliga som blivit bannade eller om det handlar om ett fåtal (i sammanhanget) individer.

  13. #13
    dragonslayer Guest
    Topicen är "Vad är sant?"

    passar det att komma med annat än fakta då?

    Det framgick kanke inte riktigt att mina uppgifter var förstahandsinformation... (inget jag läst eller gissat mig till)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Då har jag två frågor:
    Kan Microsoft se vilken box ens acheivements har tagits med? Alltså om jag köper en ny omoddad box och drar över min gamla gamertag, kommer de kunna se att min gamertag tillhörde en bannad konsol?

    O andra frågan är då logiskt nog:
    Har någon hört om Microsoft bannar konsoler som inte är modifierade men som använder sig just av gamertags som har tillhört en moddad konsol?

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nej Microsoft har inte bannat boxar som använt/använder ett gamertag så använts på en tidigare bannad Xbox. Däremot gjorde MS något nytt med en del människor som spela Forza 3 lite tidigt med att inte banna dennes Xbox utan bara själva gamertaget i sig. Så till den fråga så ska alternativ 1 gå alldeles utmärkt. Det har det iaf hittills gjort i alla tider.

    För övrigt håller jag med superboss att det börja bli rätt tröttsamt att dragonslayer kallar Swizzy för träskalle i alla samtliga svar. Jag säger inte att du har fel dragonslayer för allt du sagt har i sig varit korrekt men det finns 2 sätt att säga det på. Ett trevligt och ett mindre diplomatiskt och du har tyvärr använt det senare lite väl många gånger.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    @Swizzy !!! nu Ljuger du igen (men det vet du ju inte)

    Nej med den här nya banningen så går det inte att använda hårddisken som vi har blivit så vana vid sen NXE... Det går inte att installera nya spel.. och det går ej heller att spela redan installerade spel..
    Nu har jag inte testat med annat än "retail spel" (original och kopior)
    Arcade spel har jag inte hunnit testa..

    Någon sa något om korrupta savegames... men det är inget jag har märkt något av
    har du gett dig fan på att du ska få mig att försvinna från forumet eller vad är det frågan om? det är BARA mig du hackar på, är det BARA jag som har fel på det här forumet??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    dragonslayer Guest
    nej nej nej... det är inget personligt alls... bara det att jag tål inte att se ..speciellt i ett support forum ... svar som inte är riktigt korrekta...
    och nej.. jag vill inte att swizzy försvinner från forumet... jag förstår att du har goda kunskaper om xbox 360, och dom behöver forumet helt säkert

    Min uppfattning är att om man inte har 100% koll skall man avstå från att svara eller åtminstånde tydliggöra detta på något vis...

    @eternalist:
    enligt FAQ på xbox-scene sägs att console-id finns med i acheivements och att microsoft kan välja om man får tillgodogöra sig den om den är tagen på på en bannad konsoll ... (hitintills har man fått göra det)

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Fattar inte varför "folk" gör samma trådar hela tiden!!! Om de inte vill bli bannade spela ALDRIG spel innan UTGIVNINGSDATUM , Och kolla spelen både före och efter bräningen med ABGX360!!! Men man är aldrig 100% säker
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    på ms support forum håller de käften stängd när det kommer till hdd frågor iaf.

    http://forums.xbox.com/29803222/ShowPost.aspx

    http://forums.xbox.com/29750955/ShowPost.aspx

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    @dragonslayer: vad du tål och inte tål är ditt problem, låt inte det drabba oss andra. Har du klargörande information är den varmt välkommen men om det är på bekostnad av att du måste förlöjliga veteraner som lagt ner åtskilliga timmar på att hjälpa användare här föreslår jag att du kilar vidare. Jag är heller inget fan av misinformation men den attityd du uppvisar är inte särskilt smickrande den heller.

  21. #21
    dragonslayer Guest
    eller kanske... om man inte vill bli bannadskall man inte modifiera sin konsoll

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    eller kanske... om man inte vill bli bannadskall man inte modifiera sin konsoll
    Eller kolla sina"nerladningar" före och efter bräningen med ABGX360 så har du en bra chans att vara kvar
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Eller kolla sina"nerladningar" före och efter bräningen med ABGX360 så har du en bra chans att vara kvar
    Det är inte säkert det hjälper, folk bannas ändå.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    @dragonslayer: vad du tål och inte tål är ditt problem, låt inte det drabba oss andra. Har du klargörande information är den varmt välkommen men om det är på bekostnad av att du måste förlöjliga veteraner som lagt ner åtskilliga timmar på att hjälpa användare här föreslår jag att du kilar vidare. Jag är heller inget fan av misinformation men den attityd du uppvisar är inte särskilt smickrande den heller.
    jag är inte någon "veteran" jag har hållt på med Xbox 360 flashningar och mods sedan i december förra året, jag har lärt mig ganska mycket sedan dess, och jag lär mig fortfarande, något som jag däremot var duktig på redan innan var datorer, därav har jag hyffsat enkelt att komma på saker som möjligtivs kan fungera, givetvis har jag inte kunnat testa alla dom tips jag ger folk då jag inte har stött på alla deras problem, dom problem jag stöter på brukar jag oftast kunna lösa själv hyffsat enkelt, alternativt hittar jag info om dom genom google, dom tips jag har gett folk har hittils fungerat hyffsat bra, förmodligen för att jag haft lite flyt snarare än att jag verkligen kunnat säga att det kommer fungera till 100%...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Med 2807 inlägg är du veteran på forum i jämförelse med någon som enbart har en tiondel så många inlägg Jag hoppas min poäng framgick trots tveksam benämning på din insats!

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    nej nej nej... det är inget personligt alls... bara det att jag tål inte att se ..speciellt i ett support forum ... svar som inte är riktigt korrekta...
    och nej.. jag vill inte att swizzy försvinner från forumet... jag förstår att du har goda kunskaper om xbox 360, och dom behöver forumet helt säkert
    Men snälla lägg ned tråkattityden!
    Lika väl som du är irriterad på folk som inte kommer med 100% korrekt info är vi andra trötta på folk som rackar på medlemmar som är lekmän o försöker sig på att hjälpa andra.
    Inte ens jag kommer alltid med 100% info fast än jag moddat o servat maskiner sedan lång tid innan jag började i gymnasiet.
    Vi är inte Robotar!!! O även om så kan de göra fel...

    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Min uppfattning är att om man inte har 100% koll skall man avstå från att svara eller åtminstånde tydliggöra detta på något vis...
    Undrar om du hade haft ett eget forum hur många som hade "Vågat" ställa dumma frågor i den ?
    Visst vi som har några år på nacken i detta forum kan ibland tycka att folk skall använda sökfunktioner innan de skriver, men sen har vi alla andra som Swizzy som tar sig tid o förklarar hur saker ligger till även i trådar som det redan finns dubletter i o gör lättförstådda guider. Jag vet att några av mina Videoguider suger i kvalitet men jag gör dem idiellt jag med.

    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    @eternalist:
    enligt FAQ på xbox-scene sägs att console-id finns med i acheivements och att microsoft kan välja om man får tillgodogöra sig den om den är tagen på på en bannad konsoll ... (hitintills har man fått göra det)
    Gällande senaste utkastningen folk åkte på pg.av Forza 2 var väl att både konsollen o Kontot blev spärrat...
    Jag har personligen svårt o tro att du inte kan skapa ett nytt konto på samma disk men på en annan maskin...
    ( Ta din bannade konsoll med ditt bannade konto, formatera disken o rensa all info etc samt sedan ta den disken o kasta på en ny Arcademaskin.. )
    Ja jag spekulerar då jag inte spelar spel innan release o klarat mig från att bli av med mina konton/konsoller.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Med 2807 inlägg är du veteran på forum i jämförelse med någon som enbart har en tiondel så många inlägg Jag hoppas min poäng framgick trots tveksam benämning på din insats!

    Det handlar mer om kvaliten på inläggen än kvantiteten
    Kör man med devisen ( Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar!" och är hjälpsam o menar väl blir man 100% mer bättre bemött än om man framstår som en bitterfitta

    Ja ni får ursäkta ibland när vi oldschoolers ber noobs att använda sökfunktionerna eller kika i FAQ först när vi "Vet" att svaren på era frågor finns där eller är länkade där
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Tycker det bara är tråkigt om nån rackar ner på nån pga. smådetaljer ... Har nån fel är det banne mig inte svårare än att rätta personens inlägg utan att gå till några ytterligheter ... Nu vet jag inte vad Begränsad användare riktigt innebär men det verkar inte bra ... Har själv nån gammal infractions liggandes vad du nu det berodde på vette gudarna inte ens personen det gällde hade nån aning ... Men va fan det är bara fortsätta i samma spår så ordnar det sig nog ...
    Last edited by Begga; 2009-11-05 at 14:59.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  29. #29
    dragonslayer Guest
    Oj hade missat det här!!
    Är väl på plats att jag försvarar mig lite! (fast jag kanse inte borde, eftersom det antagligen bara kommer att generera mer pajkastning)
    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
    För det första har jag aldrig kallat någon för träskalle i ett forum!

    Visst jag har inte så många inlägg i det här forumet... men har ändå samlat på mig 10 respekt poäng

    Totalt har jag väl ca 3000 foruminlägg bakom mig.. & då svarar jag bara på sånt som jag är helt säker på!
    eller så markerar jag tydligt att det är en teori eller dyligt!

    Jag heter likadant i alla forum förutom på Xbox-Scene där jag heter Dra60nSlayer

    Jo jag har ett eget forum ... Där finns redan det mesta man behöver veta så det lämnar inte mycket utrymme för frågor

    Begränsad Användare har jag frågat efter varför jag blivit... och bara fått till svar att det inte var något som passade Hansi.
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36193
    Mina egna misstankar är att det beror på att jag länkat till mina guider i mitt forum som råkar ligga på samma domän som en simpel webshop.. men som sagt det är bara misstankar

    När man är Begränsad Användare visas inte respekten
    man kan inte Editera sina inlägg
    man kan inte ha en avatar
    man kan inte ha en signatur
    man kan inte bättra på någon annas respekt
    och säket fler saker som man inte kan göra...

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du läser i texten som står i min signatur som du så vackert har citerat så ser du att det står bevisa, det du gjort är inte att bevisa, utan snarare säga åt mig att hålla käften och inte säga saker som inte stämmer rakt ut, det är inte vad jag kallar för att bevisa, visst har du kommit med info som stämmer i samband med det, men du hade kunnat välja att visa för andra att jag hade fel på ett mycket mycket vänligare vis, vilket dom andra här på forumet som även skrivit i den här tråden har påpekat...
    Last edited by Swizzy; 2009-11-06 at 09:49.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 17:14
  2. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter...
    By TonyW in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 16:13
  3. Nekad lagning - Vad ska jag göra?
    By Molin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 16:51
  4. Vad är det frågan om?!
    By Pepzen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 12:09
  5. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •