Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Varför?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Varför?

    Kan någon snabb räka förklara för mig hur min xbox kan ta wave 4?
    Det var samma sak när spelen för ett tag sedan började komma i wave 3 då jag blev orolig att jag inte skulle kunna lira spelen men det funkade.

    Läsaren jag har är en Benq-philips och frimwaren som den är flashad med vet jag inte vad den är. Min xbox är från usa och jag har flashat den för lite mer än ett år sedan ungefär.

    Jag tycker bara det är konstigt att den tar alla spelen utan att påverkas av att det kommer nya waves

    Jag har läst att om man har en hitachi läsare någon model och någon frimware så kunde man lira wave 4 men jag har ju inte det utan benq-philips läsare

    Aja hoppas någon fattar och kan förklara


    Edit: Jag använder inte mig av Activare.iso cdn heller
    Last edited by ola931; 2009-11-01 at 22:20.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    NU fattar jag ingenting. Om jag har ett flashat xbox ( 1.6 ) så kan jag väl köra wave 4 spel ?

    Wave-saken bara när det gäller xbox live ? E

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ola931 Visa Inlägg
    Kan någon snabb räka förklara för mig hur min xbox kan ta wave 4?
    Det var samma sak när spelen för ett tag sedan började komma i wave 3 då jag blev orolig att jag inte skulle kunna lira spelen men det funkade.

    Läsaren jag har är en Benq-philips och frimwaren som den är flashad med vet jag inte vad den är. Min xbox är från usa och jag har flashat den för lite mer än ett år sedan ungefär.

    Jag tycker bara det är konstigt att den tar alla spelen utan att påverkas av att det kommer nya waves

    Jag har läst att om man har en hitachi läsare någon model och någon frimware så kunde man lira wave 4 men jag har ju inte det utan benq-philips läsare

    Aja hoppas någon fattar och kan förklara


    Edit: Jag använder inte mig av Activare.iso cdn heller
    du har din box flashad med 1.41-Nonstealth en firmware som ENBART finns till BenQ lycko ost! den sväljer allt, men är INTE livesäker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    NU fattar jag ingenting. Om jag har ett flashat xbox ( 1.6 ) så kan jag väl köra wave 4 spel ?

    Wave-saken bara när det gäller xbox live ? E
    om du har 1.6 och använder Activate.iso kan du spela vilka spel du vill ja, Wave har INGENTING med Xbox Live att göra egentligen, det som "Wave 1", "Wave 2", "Wave 3" och nu senast "Wave 4" är, är en partition på skivan som innehåller videon som visas när du kör brända skivor på en omoddad konsoll, alternativt om du har en konsoll som inte har rätt nyckel, den innehåller dessutom Dashboard uppdateringar (Wave 3 och Wave 4 är lite speciella då dessa ligger lite annorlunda mot tidigare uppdateringar pga sin storlek... är osäker på hur exakt men ja...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du har din box flashad med 1.41-Nonstealth en firmware som ENBART finns till BenQ lycko ost! den sväljer allt, men är INTE livesäker
    Woohuu Fan vad nice! Aja jag spelar aldrig spel som inte har kommit ut i butik än. Det är DUMT!
    Finns den inte så den är lite mer säker men sväljer allt ändåå?


    Tack för kanon svar!

    Edit: Tänkte bara höra när man lirar ett spel som är stealth patchat då är det väl nästan samma sak som att lira med en låda som har stealth frimware och lirar ett spel som inte är patchat med stealth?


    Skit samma jag kör på som jag alltid gjort, det verkar fungera synd att bara E74 dyker upp lite då o då, tycker det är synd att göra av med den så jag får varma den tills vidare för det funkar allafall!
    Last edited by ola931; 2009-11-01 at 23:43.

Liknande diskussioner

  1. Varför får jag detta felmeddelande när jag bänner??
    By busta_rhyme in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 09:11
  2. Samma fråga här som på ps3, varför 60gig+??
    By bmansweden in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 13:11
  3. Varför funkar inte NTSC GTA 4 med Pal konsol?
    By davidos90 in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:53
  4. Men varför .wii ???
    By bmansweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 18:13
  5. Varför får jag detta fel när jag försöker uppdatera Argon
    By pixar in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 12:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •