Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Problem med trådlöst nätverk

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18

Problem med trådlöst nätverk

Jag har en airport express och en macbook. mitt xbox 360 har utan problem varit kopplat till detta nätverk hur länge som helst. tills igår. det hittar inte ens nätverket i listan. jag har testat att manuellt skriva i namn och lösenord, men inget.

har gjort en massa olika inställningar i airporten, hård-resettat den etc. etc. inget funkar.

den hittar ett annat olåst nätverk, så nätverks-grejen verkar inte vara trasig i alla fall....

iphonen hittar det.
    mitt ps3 hittar det.

har "WPA/WPA2 PERSONAL" som trådlös säkerhet. detta har som sagt funkat smärtfritt tidigare.

vad kan ha hänt?

Citat Original inlägg av mac-boy Visa Inlägg
    Jag har en airport express och en macbook. mitt xbox 360 har utan problem varit kopplat till detta nätverk hur länge som helst. tills igår. det hittar inte ens nätverket i listan. jag har testat att manuellt skriva i namn och lösenord, men inget.

har gjort en massa olika inställningar i airporten, hård-resettat den etc. etc. inget funkar.

den hittar ett annat olåst nätverk, så nätverks-grejen verkar inte vara trasig i alla fall....

iphonen hittar det.
    mitt ps3 hittar det.

har "WPA/WPA2 PERSONAL" som trådlös säkerhet. detta har som sagt funkat smärtfritt tidigare.

vad kan ha hänt?
    Har nästan samma problem... Min macbook eller ipod touch kan inte hitta nätverket men våra windows datorer kan. va e felet??

Sen för dig mac-boy, har du comhem? (vet inte hur det ska påverka men det hände nästan samtidigt som mig...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30

iphonen hittar det.
    mitt ps3 hittar det.

vad kan ha hänt?
    Kör du trådad anslutning med Rj-45 ( Cat-5e ) kabel eller med den trådlösa adaptern som kommer som tillbehör med 350 eller en brygga/Ap ?

Om kabel, prova ny kabel, gå in under Settings på din 360 prova live connect, du kanske är bannad, återställ nätverksinställningar o prova skriva i alla uppgifter på nytt..

Om trådlöst lan, återställ nätverksinställningar o prova skriva i alla uppgifter på nytt.

Din Trådlösa router kanske har blivit påhälsad o vissa mac-id kan blivit spärrade...

allt beror på hur avancerade anslutningar du har.

Prova först med att koppla en lan kabel från din ISP direkt till din 360,, från bredbandsjack direkt till 360 med raka kablar.

Har du BBB så har de ofta korsade kablar om du kör med deras ADSL lösning villket suger apa.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Kan du inte surfa på nya sidor med din Mac kan du förmodligen inte använda din 360 på live heller
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    jag har com hem. men det borde inte påverka.. det har ju funkat tills nu? alltså typ 6 månader.

jag har ingen aning om sladdar.. men som sagt, exakt samma setup har funkat tills igår.

och jag borde ju inte vara bannad.. den hittar ju andra trådlösa nätverk.. man borde ju kunna koppla upp sig men inte logga in på live i såna fall.

och nej, min macbook fixar alla möjligt nya sidor.

som sagt.. ps3 hittar det.. det är ju lite skumt.. så det är inte bara mac-prylarna som hittar nätverket.

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kan du inte surfa på nya sidor med din Mac kan du förmodligen inte använda din 360 på live heller
    Behöver verkligen hjälp, kan inte så mycket kring uppkopplning o sånt... Allt som inte är apple fungerar och jag kan inte alls förstå varför, exakt tvärtemot mac-boy's beskrivning :S

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Com hem är en skit isp, saker som fungerar innan kan sluta fungera.
    De har även gett bort skit routrar som hänger sig ( DIR 54* ) gamla grå lådor med antenner...

För mig har digitalTv funkat fint när jag hade alla kanaler sen nu får jag signalförlust när de tog bort vissa "Gratis i 6.mån" kanaler.
    Jag har haft backspänning på 110Volt i antennuttaget som fått ett ex att flyga tvärs genom rummet när hon installerade första generationsns digitalbox o tog i skalet o antennen när hon skulle montera o Zapp...
    Det har även bränt en VHS samt en TV för 26.000 för mig.

nog om det.

Stäng av allt som har uppkoppling mot internet, laptoppar, datorer, tv.spel o digitalboxar.

Stäng av ditt ComBort modem, stäng av routern "Dra ut salddarna i 1.minut" Dra ut strömmen ur din Switch med.

Sätt tillbaka strömmen i ComBort modemet, vänta tills alla lampor kvittrar 5.min
    Sätt tillbaka strömmen i din router, vänta 5.min
    Sätt tillbaka sladden i din Switch vänta 2 min

Slå igång din laptop o provsurfa, funkar det prova att slå igång din 360 o gå till settings ( Restore network settings ) sen Test live connection.
    Får du felkod där kan du vara bannad.
    För att testa det prova en kompis box.
    O för guds skull prova med en nätverkskabel o inte trådlöst, o se till att den nätverkskabeln är hel genom att koppla in den i en dator/laptop först

Har du gjort en sån felsökning o det fortf inte fungerar koppla 360 direkt till ComBort modem med kabel, funkar inte det o du är 100% att kabeln fungerar med din dator så kanske Combort filtrerat trafik för dig elelr så är du bannad.
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    ok ska testa att stänga av rubbet.

men. om man bli bannad från Xbox Live. vad händer då? man borde ju fortfarande kunna se nätverk (vilket jag kan emellanåt) men bara inte koppla upp sig på xbox live?

eller?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    ok ska testa att stänga av rubbet.

men. om man bli bannad från Xbox Live. vad händer då? man borde ju fortfarande kunna se nätverk (vilket jag kan emellanåt) men bara inte koppla upp sig på xbox live?

eller?
    Stämmer, du kan söka i det lokala nätverket men livespelande begränsas.
    ComHem har ju aningen problem i sitt gamla föråldrade kabelnät rätt ofta.
    / Pendragon

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    jag fick en ny router från Com hem. en trådlös. så nu har jag inte airporten via nätverket. nu funkar det med xboxen. MEN. jag har blivit bannad.

jävla skit.

Uppdateringar/expansiorner till spel går inte att ladda ner och bränna ut på ett "lagligt" och korrekt sätt? alltså att man laddar ner/köper från xbox live utanför xboxen.. typ via PC.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du fick troligtvis inte en router, utan snarare ett modem med inbyggd router funktion från Combort...

det går inte nej tyvär, eller ja, vissa expansioner kan du få hem och lira, men det kräver att du hackar boxen och har dig, plus har tillgång till live i dom flesta fallen, eller så kommer dom på skiva i vilket fall du kan få hem dom från nätet också (brukar finnas med på "GOTY" versioner (Game Of The Year)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Låt oss skylla allt på ComSkit ... Hade 8 favoriter ett tag och det krånglade hela tiden ... Sen jag gjorde mig av med det och gick med i en cardsharing ring och fick alla ComSkit kanaler funkar allt klockrent ... Skumt!!! Men jag klagar inte ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Låt oss skylla allt på ComSkit ... Hade 8 favoriter ett tag och det krånglade hela tiden ... Sen jag gjorde mig av med det och gick med i en cardsharing ring och fick alla ComSkit kanaler funkar allt klockrent ... Skumt!!! Men jag klagar inte ..
    Oooh lät intressant, pma mig
    Dreambox ringen eller?
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    @ Pendragon ... Nu är det inte jag som är huvudman för ringen men visst kan jag höra mig för om det finns mer plats ... Blir bara billigare för oss ... Tror det ligger nån gräns vid ca. 15 st ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Ingen som har listat ut problemet? har samma fast tvärtom min macbook/ipod är inte funkis med nätverket fast alla windows/microsoft prylar funkar...
    Nån idé om vad som kan ha hänt, ena dan fungerade allt andra stod det att datan inte hittar någon IP? IP'n till modemet finns iallafall.....
    Har ComHems nya svarta tv/tel/internet låda och en Dlink trådlös router.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Ingen som har listat ut problemet? har samma fast tvärtom min macbook/ipod är inte funkis med nätverket fast alla windows/microsoft prylar funkar...
    Nån idé om vad som kan ha hänt, ena dan fungerade allt andra stod det att datan inte hittar någon IP? IP'n till modemet finns iallafall.....
    Har ComHems nya svarta tv/tel/internet låda och en Dlink trådlös router.
    modell på "svarta TV/TEL/INTERNET lådan"?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    18
    nu när jag är bannad kan jag ju lira spel innan relese? haha just fan..

Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    modell på "svarta TV/TEL/INTERNET lådan"?
    EPC2203-NS står det på den

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner