Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ljudlös Ps3 HDMI

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Ljudlös Ps3 HDMI

    Hej jag har ett problem med min PS3 det är att ljudet inte fungerar med min hdmi kabel, allt funkade hur bra som helst förra gången jag lirade med hdmi kabel. Den spelar lugnt upp ljudet när jag har i scart kabel men vill ju att min hdmi skall fungera hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har inget exakt svar men prova ändra settings så din ps3 inte skickar ljudet i någon standard som din tv inte förstår sig på. Dvs kör så enkelt som möjligt, börja med digital stereo eller liknande, inte dts eller ac3/dolby digital.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jo har testat lite sånt men skall försöka lite ida igen, helt skummt.. måste ändrat sig när jag tog med ps3an upp te farsan och körde med scart då

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Zido Visa Inlägg
    jo har testat lite sånt men skall försöka lite ida igen, helt skummt.. måste ändrat sig när jag tog med ps3an upp te farsan och körde med scart då
    Jag tycker du ska återställa dina ljud- och bildinställningar i PS3:an. Det gör du genom att hålla in POWER-knappen tills det piper två gånger.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det var det första jag fösökte med, men anyway jag har ljud nu, fixade en optisk kabel och hemmabio system så allt e bra nu :P

Liknande diskussioner

  1. HDMI med Xbox 360 funkar INTE!
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 11:21
  2. Ps3 PRO. FÖRSTA FUNGERANDE CHIPPET TILL PS3
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 10:02
  3. Dubbla utsignaler PS3 möjligt?
    By Zyhorn in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 11:29
  4. HDMi Switch
    By PhR34k in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 17:22
  5. Xbox 360 HDMI kabel + förlängare
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 13:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •