Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Activate.iso

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy Activate.iso

    Tja.

    Har nu i enlighet med alla tutorials bränt en s.k. Activate.iso skiva och skulle använda den till dess ändamål dvs COD6 m.fl. Allting fortlöpte på precis det sätt som det skulle ända tills att konsollen begärde att man skulle göra en uppdatering "update required" och man ställdes inför 2 val dvs. uppdatyera eller ej. Vilket man än väljer så blir inte effekten den önskvärda så att säga. Såg på nätet att det finns flera som har stött på samma hinder, dock ingen rekommenderad åtgärd. Vad göra?

    Jag har för övrigt en några månader gammal (troligtvis Lite-On då) Elite som är flashad med Ixtreme1.6 hos världens bästabutik

  2. #2
    dragonslayer Guest
    du kan inte starta spelet förrens du har minst den dashboard som ligger i Wave 4
    Du måste med andra ord välja Yes för att kunna spela

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har provat detta och det som händer då är att konsollen startar om och fortsätter att ställa samma fråga i all oändlighet (åtminstånde 5-10ggr).

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Verkar som om den inte lyckas något vidare med dashboard installationen

    Du kan försöka dig på en manuell installation från ex USB-minne
    http://***********/Guide-Manuell-install-Dashboard.html
    i guiden finns länkar till senaste dashboarden oxo

    Har du föresten provat att tömma cachen genom att starta upp 360'n medans du håller inne synk-knappen

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när man startar upp boxen med synkknappen rensar man väl inte cache minnet, det är väl snarare uppdateringarna som försvinner, alltså Dashboard uppdateringarna?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    dragonslayer Guest
    exakt vad som var målet här

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, att rensa cache minnet brukar man oftast prata om när man rensar cachen på hårddisk etc. (genom att gå in i dashboarden -> my xbox taben -> system menyn -> memory -> Y (gula knappen på handkontrollen) när man har en minnesenhet markerad -> välja "clear cache memory" eller hur det nu står formulerat... alternativt i dashboarden gå in på system taben, välja menyn memory följt av att man markerar en minnesenhet och först tryck på Y (Gula knappen på handkontrollen) sedan trycker in följande knapp sekvens: X X LB RB X X varpå man får upp en ruta som frågar om man vill utföra en "system maintence" eller hur det nu står...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Uppdaterade dashboarden genom att ladda ner den senaste uppdateringen och flytta den till usb för att senare stoppa in i konsollen. Altting skötte sig självt därefter. Tack för hjälpen.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem, vi finns här för att hälpa till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    activate.iso fungerar kanon. ställ in "calculate optimum i imgburn".. svara sedan "yes" när imgburn frågar om det ska brännas till första lagret. mw2 startade utan problem.

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Fick just min att fungera!

    Tog mig ett tag att förstå (kanske är uppenbart egentligen?) att man måste ha usb-stickan i, med firmware i, när xboxen ber om uppdateringar.

    Länkar under till firmware för Lite-on, Benq och Samsung.
    Ber om ursäkt om jag inte får göra såhär, jag är lite ringrostig på reglerna.
    Hoppas de Ok? Vill hjälpa till.

    http://www.alivetorrents.com/torrent...ack-teamhyperx

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ON TOPIC :-)

    Lägg in iXtreme 1.6 nostealth eller nya iXtreme 1.61 för lite-on för att slippa ACTIVATE.ISO
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Aha, finns den att få tag på nu alltså?
    Fina grejer, nån som kan länka?

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Varför envisas folk med att använda activate.iso eller krångla med att uppdatera firmware till 1.6 nostealth när det tar ca 3sek att patcha spel som är wave 4 till wave 3 i programmet "360 Waves Patcher"

    Någon som kan förklara det för mig tro? :S

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Okunskap, skulle jag tro.
    För det var faktiskt nytt för mig, låter toppen dock. Nog med klydd!
    Ska tankas! ^^

    360 Wave patcher
    Fan vet hur länge megaupload brukar hålla dock :S

    http://www.megaupload.com/?d=2CCCE1OQ
    Last edited by Jokkopokko; 2009-12-30 at 01:41.

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Jokkopokko Visa Inlägg
    Okunskap, skulle jag tro.
    För det var faktiskt nytt för mig, låter toppen dock. Nog med klydd!
    Ska tankas! ^^

    360 Wave patcher
    Fan vet hur länge megaupload brukar hålla dock :S

    http://www.megaupload.com/?d=2CCCE1OQ
    Kört så med samtliga wave4-spel o de funkar hur bra som helst.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Varför envisas folk med att använda activate.iso eller krångla med att uppdatera firmware till 1.6 nostealth när det tar ca 3sek att patcha spel som är wave 4 till wave 3 i programmet "360 Waves Patcher"

    Någon som kan förklara det för mig tro? :S
    varför hålla på förstöra spelen på det där viset?? att patcha om spelen innebär bara massa problem för folk som inte har den senaste dashboarden, dom försöker uppdatera och det skiter sig... då MÅSTE man uppdatera manuellt, och alla fattar inte hur man ska göra det... utöver det, om man uppgraderar till iXtreme 1.6 No Stealth slipper man patcha, då bränner man ut spelet som det är, och vipps, fungerar hur bra som helst... man slipper bry sig om något i huvudtaget vad gäller spelen... och hur lång tid tar det att uppdatera till den här firmwaren istället för att sitta och patcha om varenda spel man vill bränna och spela??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    varför hålla på förstöra spelen på det där viset?? att patcha om spelen innebär bara massa problem för folk som inte har den senaste dashboarden, dom försöker uppdatera och det skiter sig... då MÅSTE man uppdatera manuellt, och alla fattar inte hur man ska göra det... utöver det, om man uppgraderar till iXtreme 1.6 No Stealth slipper man patcha, då bränner man ut spelet som det är, och vipps, fungerar hur bra som helst... man slipper bry sig om något i huvudtaget vad gäller spelen... och hur lång tid tar det att uppdatera till den här firmwaren istället för att sitta och patcha om varenda spel man vill bränna och spela??
    Förstöra? Nämn något som blir förstört i själva spelet så är du schysst
    Jo för att flasha om sin 360 kan ju BETYDLIGT fler än folk som förstår hur man uppdaterar sin dashboard (aningen ironisk)

    Tänk på att det är många där ute som inte har en aning om hur man flashar sin 360. Då är det betydligt smidigare att patcha om spelet istället för att behöva starta sitt spel med ännu en skiva (activate.iso) liksom. Nu när dom alltså INTE måste byta firmware (extra kostnad för dom som ej kan detta själv) för att spela wave4-spel.

  19. #19
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    att patcha om spelen innebär väl en ännu större risk att bli bannad från live så att patcha dem om man inte är bannad är bara dumt. enligt mig iaf.

    att flasha sitt xbox kan nog dem flesta bara man läser på lite. klarar jag av de så gör nog dem flesta de!

  20. #20
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    att patcha om spelen innebär väl en ännu större risk att bli bannad från live så att patcha dem om man inte är bannad är bara dumt. enligt mig iaf.

    att flasha sitt xbox kan nog dem flesta bara man läser på lite. klarar jag av de så gör nog dem flesta de!
    Vad säger att en activate.iso-skiva är mer livesäker än att patcha ett spel? Att däremot flasha om till 1.6 nostealth som nämnt ovan är ju som att skaka hand med banhammaren. Tror dock att samtliga utav dessa metoder är lika riskabla för ban.

    Jodå visst går det att läsa på så man klarar av det. Men har du tex en lite-on vilket dom flesta med hyfsat ny 360 eller renoverad 360 har så måste du därmed köpa verktyg för att göra detta. Därmed känns det rejält onödigt att byta till denna firmware med tanke på att den delvis inte är live-säker och att det kostar en slant för att få samma funktion som om du patchar ett spel som tar ca 3sek.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Vad säger att en activate.iso-skiva är mer livesäker än att patcha ett spel? Att däremot flasha om till 1.6 nostealth som nämnt ovan är ju som att skaka hand med banhammaren. Tror dock att samtliga utav dessa metoder är lika riskabla för ban.

    Jodå visst går det att läsa på så man klarar av det. Men har du tex en lite-on vilket dom flesta med hyfsat ny 360 eller renoverad 360 har så måste du därmed köpa verktyg för att göra detta. Därmed känns det rejält onödigt att byta till denna firmware med tanke på att den delvis inte är live-säker och att det kostar en slant för att få samma funktion som om du patchar ett spel som tar ca 3sek.
    activate.iso eller 1.6 nostealth är ur bansynpunkt EXAKT SAMMA SAK

    Nackdelarna med att "wavepatcha" spelen är:

    - Spelen startar inte på en 360 som inte är uppdaterad eftersom wavepatchen tar bort uppdateringen som spelet kräver för att fungera. Löses genom att köra uppdateringen från USB. Vilket man troligen måste göra även om man kör med activate.iso eftersom uppdateringsprocessen brukar hamna i ett moment22-läge när man försöker göra det med activate.iso

    - När man senare skaffar iXtreme LT och vill utnyttja dess livesäkerhet så måste man bränna om spelen igen.

    Gör som ni vill, är definitivt inget att tjafsa om vilket som är bra eller dåligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Tackar Hansi! Alltid gött att få höra en åsikt om det hela från någon som jobbar med det hela istället för en massa spekulationer. Mer sådant tack!

    Jag själv har en bannad 360, så jag patchar helt enkelt för att jag är för lat för att uppdatera min lite-on.. Orka skruva o ha sig liksom

    Köpte mig en sprillans ny 360 nu på mellandagsrean men den får ligga kvar i kartongen till det finns något mer säkert sätt att spela på den

  23. #23
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Vad säger att en activate.iso-skiva är mer livesäker än att patcha ett spel? Att däremot flasha om till 1.6 nostealth som nämnt ovan är ju som att skaka hand med banhammaren. Tror dock att samtliga utav dessa metoder är lika riskabla för ban.

    Jodå visst går det att läsa på så man klarar av det. Men har du tex en lite-on vilket dom flesta med hyfsat ny 360 eller renoverad 360 har så måste du därmed köpa verktyg för att göra detta. Därmed känns det rejält onödigt att byta till denna firmware med tanke på att den delvis inte är live-säker och att det kostar en slant för att få samma funktion som om du patchar ett spel som tar ca 3sek.
    jag syftade inte på activate.iso utan mer allmänt, vad som är säkrast att köra på, antingen patcha elr uppdatera fw. o man kan ju hoppas att framtida fw gör en typ "osynlig" för banhammaren.

    jo de måste man ju göra. har en liteon som jag flashat sj så jag vet att man behöver verktyg för att kunna flasha. men man måste väl ha dem verktygen för att kunna flasha dem andra driverna också? elr har jag missuppfattat de?

    men men.. kan bara tala för mig sj, säga va jag tycker är de bästa osv. o de är att uppdatera fw. man vet aldrig va framtida fw kan behöva för grejer. har man då mixtrat me sina spel kan de innebära att man måste bränna om spelen vilket kan tyckas va jäkligt onödigt, tråkigt o dyrt. o är man smålänning så är de extra jobbigt att behöva bränna om spelen!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tackar Hansi! Alltid gött att få höra en åsikt om det hela från någon som jobbar med det hela istället för en massa spekulationer. Mer sådant tack!

    Jag själv har en bannad 360, så jag patchar helt enkelt för att jag är för lat för att uppdatera min lite-on.. Orka skruva o ha sig liksom

    Köpte mig en sprillans ny 360 nu på mellandagsrean men den får ligga kvar i kartongen till det finns något mer säkert sätt att spela på den
    tror du hansi är ensam med att flasha 360's, chippa wii och annat? jag är den personen på PSXCare som sitter och gör dom nya liteons, jag håller även på med RROD fixar... och flashningar, activate.iso är inte alls ett måste om man väljer rätt firmware det vill säga: iXtreme 1.6 Nostealth... den har liksom activate.iso läget aktiverat ständigt och jämt... den är inte officiell, men ändå... utöver det: har man en gång fått sin 360 flashad lär man veta vart man kan vända sig för att få den uppgraderad... man sparar även pengar i längden om man uppdaterar flashen till just denna firmwaren... då man slipper bränna om spelen om man har kollat dom med ABGX360, dessutom slipper man problem med att det inte fungerar för attt man tagit bort uppdateringen från skivan

    vilket är det jag syftade på när jag skrev att man förstör spelet, man ändrar inget i spelets kod eller liknande, men man förstör skivan så att den inte är livesäker längre (i framtiden om det nu är så att det blir livesäkert igen) och man orsakar problem med uppdateringar, alla vet inte hur man gör för att uppdatera manuellt... många förstår inte vad man skriver heller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tror du hansi är ensam med att flasha 360's, chippa wii och annat? jag är den personen på PSXCare som sitter och gör dom nya liteons, jag håller även på med RROD fixar... och flashningar, activate.iso är inte alls ett måste om man väljer rätt firmware det vill säga: iXtreme 1.6 Nostealth... den har liksom activate.iso läget aktiverat ständigt och jämt... den är inte officiell, men ändå... utöver det: har man en gång fått sin 360 flashad lär man veta vart man kan vända sig för att få den uppgraderad... man sparar även pengar i längden om man uppdaterar flashen till just denna firmwaren... då man slipper bränna om spelen om man har kollat dom med ABGX360, dessutom slipper man problem med att det inte fungerar för attt man tagit bort uppdateringen från skivan

    vilket är det jag syftade på när jag skrev att man förstör spelet, man ändrar inget i spelets kod eller liknande, men man förstör skivan så att den inte är livesäker längre (i framtiden om det nu är så att det blir livesäkert igen) och man orsakar problem med uppdateringar, alla vet inte hur man gör för att uppdatera manuellt... många förstår inte vad man skriver heller...
    I praktiken lär väl de flesta få bränna om sina spel ändå, det är väl en "ny" detalj som måste vara korrekt på skivan för att det skall vara livesäkert med "iXtreme LT", tror det var splitvid? Och det är säkert många brända skivor där ute som inte är korrekta nog att vara livesäkra med framtida firmware :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Har man kunskap att flasha ser jag ingen annledning varför man skall patcha spelen och riskera ännumera att bannas( om man går ut på live igen)
    Bättre att spelen är så bra som möjligt så man slipper risken.
    Men givetvis är det fritt för alla.
    Synd bara om folk som har lite pejl på detta börjar patcha spelen istället och tror att det går lika bra.

    Greetz

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. wave 4
    By mrflim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 228
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 12:56
  3. Klistrad tråd om uppdatering av flashning?
    By Seldin in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 20:03
  4. Activate.iso
    By outlines in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 14:53
  5. UFC 09 startar ej?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 42
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 09:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •