Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Inkjet printable skivor?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15

    Inkjet printable skivor?

    Hejsan, finns det något sett att få xboxet att ta Inkjet printable skivor?

    tacksam för svar

  2. #2
    dragonslayer Guest
    Verbatim #43667 (0709-20) Är ju sånna... säljs i bland annat 25 pack

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    jo jag vet, jag har bränt 7 skivor redan, inget fel på dem men xbox kan inte läsa dem, finns det nåt man kan göra för att xboxet ska kunna läsa?

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Läser xbox 360 original?
    Vad har du för drive och firmware?
    Har du kollat image filerna eller skivorna med Abgx360?
    Vad händer när du stoppar i dina brända skivor?
    Hur har du brännt dom?

    (jag kan nog komma på fler relevanta frågor)
    Ge oss lite mer information så skall vi nog hitta en lösning!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    jo jag vet, jag har bränt 7 skivor redan, inget fel på dem men xbox kan inte läsa dem, finns det nåt man kan göra för att xboxet ska kunna läsa?
    Kan vara att du har en Hitachi som inte gillar printable skivor. Vissa Hitachi är kinkiga vissa tar printable och vissa dom silvriga vanliga
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Den läser original
    jag har Hitachi 1.51
    jag har kollat både image filerna och skivorna med ABGX360 före och efter bränning.
    jag bränner i ImgBurn med 2.4x
    jag har både silver surface skivor och printable surface skivor, båda skivorna bränner jag felfritt men båda skivorna stannar runt 50% i ABGX360 för den kan inte slutföra game CRC


    MENSilver surface skivan funkar i xboxet precis som det ska men inte printable surface skivan, då säger xboxet "This disc is unreadable" och att man ska göra rent skivan och starta om.

    Då undrar jag om man kan få den att läsa printable surface skivor?

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Kan vara att du har en Hitachi som inte gillar printable skivor. Vissa Hitachi är kinkiga vissa tar printable och vissa dom silvriga vanliga
    Ah, de va som tusan. Då är det inget jag kan göra åt saken eller?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Ah, de va som tusan. Då är det inget jag kan göra åt saken eller?
    Jo prova att bränna i 4x och prova ett annat spel men det där med ABGX36o verkar mysko, Är din dvd brännare gammal?? kan vara den..
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Den läser original
    jag har Hitachi 1.51
    jag har kollat både image filerna och skivorna med ABGX360 före och efter bränning.
    jag bränner i ImgBurn med 2.4x
    jag har både silver surface skivor och printable surface skivor, båda skivorna bränner jag felfritt men båda skivorna stannar runt 50% i ABGX360 för den kan inte slutföra game CRC


    MENSilver surface skivan funkar i xboxet precis som det ska men inte printable surface skivan, då säger xboxet "This disc is unreadable" och att man ska göra rent skivan och starta om.

    Då undrar jag om man kan få den att läsa printable surface skivor?
    det kan bero på att din brännare är lite gammal som allewii säger, kan också bero på att den börjar bli trött, verkar som att den hänger på sluttampen eftersom den har problem att läsa sina egna skivor, det kan också vara så att du har extrem otur och har fått tag på dåliga skivor, det händer även med verbatim skivor, men inte lika ofta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ser ut som att din brännare strular vid layerbreak. prova annan brännare eller att uppdatera firmware på den du har.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Jo prova att bränna i 4x och prova ett annat spel men det där med ABGX36o verkar mysko, Är din dvd brännare gammal?? kan vara den..
    jo det är en gammal brännare, jag har beställt en ny. har provat andra spel också men ABGX360 säger samma sak ändå. Är det större bann risk att spela med den skivan?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    jo det är en gammal brännare, jag har beställt en ny. har provat andra spel också men ABGX360 säger samma sak ändå. Är det större bann risk att spela med den skivan?
    speldatan stämmer inte till 100% därmed kommer skivan hacka mycket, få clean disc symtom mitt under spelande, du kan även utsättas för stora buggar i grafiken etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Ok, då provar jag med min nyinköpta brännare och hoppas att de funkar bättre :d tack för hjälpen

  14. #14
    dragonslayer Guest
    Jag har kört alla varianter av Verbatim skivor i min Hitachi-LG utan några som helst problem!!

    Jag har en Pioneer 212D med original firmware 1.21
    Jag bränner skivorna i 4x eftersom jag får optimalast resultat då!
    (har du kollat vad som är optimalast för din konfig)

    Jag har testat de här skivorna i nästan alla läsare med olika firmware och aldrig stött på problem...

    Om du vänder på skivan ser du några ringar eller något då??
    (de kan uppkomma om datorn är stressad under bränningen och då funkar inte skivan) eller ytan ser jämn ut?

    Min förra pionner brännare slutade att fungera med dual layer skiver helt plötsligt och då fick man liknande problem ...
    (brännaren används fortfarande men bara till singlelayer skivor)

  15. #15
    dragonslayer Guest
    oj vad jag tog lång tid på mig att skiva...

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Gör det för jag har nästan helt oavkortat använt Verbatim's Inkjet skivor och de har fungerat perfekt i alla Hitachi jag någonsin provat dem i. Så skivorna är det i sig inget fel på.

  17. #17
    jag lånar tråden lite men vad menas med printable
    hur skriver man ut på dom? det är inte lightscribe va som man vänder upp och ner och printar i brännaren?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är antingen brännaren som håller på ger upp eller lasern i läsaren som är kalibrerad på ett sådant sätt att den inte vill läsa dessa skivorna, med största sannolikhet... men det finns alltid en liten risk för att skivorna är felet också, dock är det mest troliga brännaren pga resultatet i ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av The Game Visa Inlägg
    jag lånar tråden lite men vad menas med printable
    hur skriver man ut på dom? det är inte lightscribe va som man vänder upp och ner och printar i brännaren?
    full face printable (inkjet printable) är helvita på ovansidan och kan läggas i en inkjet skrivare som har stöd för att skriva på skivor....
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    full face printable (inkjet printable) är helvita på ovansidan och kan läggas i en inkjet skrivare som har stöd för att skriva på skivor....
    En sån skrivare har jag Canon Pixma IP4600
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag har kört alla varianter av Verbatim skivor i min Hitachi-LG utan några som helst problem!!

    Jag har en Pioneer 212D med original firmware 1.21
    Jag bränner skivorna i 4x eftersom jag får optimalast resultat då!
    (har du kollat vad som är optimalast för din konfig)

    Jag har testat de här skivorna i nästan alla läsare med olika firmware och aldrig stött på problem...

    Om du vänder på skivan ser du några ringar eller något då??
    (de kan uppkomma om datorn är stressad under bränningen och då funkar inte skivan) eller ytan ser jämn ut?

    Min förra pionner brännare slutade att fungera med dual layer skiver helt plötsligt och då fick man liknande problem ...
    (brännaren används fortfarande men bara till singlelayer skivor)
    Grattis då, vissa kunder har läsare i sina 360 enheter som har problem med att reflektera ettor o nollor från olika media
    Vanligast förekommande problemet på´Hitatchiläsare dock.

    Jag har tidigare skrivit att vi haft kunder inne " två på samma gång " Båda med Hitatchiläsare o ena kunden kunde inte spela SilverSurface o andra inte Printable "Vita" skivor.. när de bytte skivor med varandra när vi testade fungerade deras konsoller felfritt

    Lasrar är lite olika kalibrerade från fabrik, även om de ligger som nr1 och nr2 på ett transportband...
    Jämförelsen jag gjort tidigare håller fortfarande.
    Jämför lasrar med två killar som är födda av samma mamma ( Samma modell på läsare ) som går ut på krogen o tittar på tjejer... ( Läs: Olika märken på skivor ) ena brodern gillar Brunetter o rödhåriga ( Läs SilverSurface o andra skitmärken än Verbatim ) o den andra tittar bara på Blondiner (Läs Printable ).
    Så samma genpool ( Kommer på transportbandet direkt efter varandra... men olika kalibrerade "Reflekterar data olika / Har olika smak på kvinnor"...

    Enkel förklaring utan att behöva gå in på laserns våglängd, reflektionsvinkel, potentiometrars värde etc. etc.

    Kort o gott, Fungerar inte Verbatim Silver, prova Printable o tvärt om...
    Fungerar inte något av dem prova ett annat "Vad vi kallar budgetmärke" o fungerar inte ens det... ja byt läsare

    Dammsuger man dåligt hemma kan det hamna damm o skit på eller under linsen vilket gör att lasern måste kompensera genom att skicka mer ström till lasern ( få den o lysa starkare ) linsen måste fokusera onödigt mycket o det gäller även budgetmärken på skivor man bränner till... Ju lättare en laser har att läsa ju längre håller den...

    Logiskt... jajjemänn
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Nu har jag fått min nya brännare brände i ImgBurn felfritt, kör skivan i ABGX360 felfritt och tillomed xboxet läser skivan (printable skiva)

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Nu har jag fått min nya brännare brände i ImgBurn felfritt, kör skivan i ABGX360 felfritt och tillomed xboxet läser skivan (printable skiva)
    då hade jag en korrekt gissning.

Liknande diskussioner

  1. Vilka skivor?
    By ThaiEvil in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 18:52
  2. 8x eller 2.4x skivor??
    By Rev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 10:39
  3. Skivor o dyl?
    By Tre Kronor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 17:06
  4. frågor angående val av skivor!
    By wiidii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 13:58
  5. Kan ej läsa skivor
    By danmik in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •