Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: 1.61, måste använda one shot boot ändå?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    1.61, måste använda one shot boot ändå?

    Jag köpte igår en ny xbox som skall inneha ixtreme 1.61. problemet är att för att starta tekken 6 måste jag använda one shot boot. jag kan använda alla nadra brända spel utan problem... när jag kollade imagen med abx360 så var det ganska mycket gul text kan det ha att göra med det?,. eller har dom gamla firmwaren? förstår inget..

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Är den ny med liteon så är det 1.6 för nya har inte kommit till liteon (1.61). Jag har oxo ny xbox och väntar på 1.61 för min Liteon .

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag har kollat lite på internet och det verkar vara så att min drive är en benq, så ser den ut utifrån bilder jag sett iallfall..

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Ok men om det är en BenQ och 1.61 så ska det funka utan ison. Hela poängen med 1.61 är ju att den ska ta wave 4..

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Öppna http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf och gå till sidan 8 där kommer du se en bild som avgör vilken DVD-spelare du har. Har du en BenQ finns iXtreme 1.61 och du ska inte behöva använda Wave 4. Det vet jag med all säkerhet för det har jag sett med mina egna ögon efter att jag flasha en BenQ tidigare i veckan. Så om det sitter en BenQ i din så har den iXtreme 1.6 eller tidigare.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok så om jag har benq som jag troligvis har ska jag itne behlöva använda One shot boot?. det kan inte ha att göra med att tekken inte är riktigt stealthad eller något sånt,?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Tekken 6 är nog rätt stealth på annars hade vi sett en "Proper" release för evigheter sedan. Mer troligt att din bränning blivet fel utförd eller att du inte har iXtreme 1.61.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det spelet som jag testa var dock, Dragon Age. Så jag har inte själv provat Tekken 6.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ringde till de jag köpte den av nyss och förklarade hur det låg till, och då sa han något i stil med att 1.61 inte hade kommit till liteon än så jag antar att det är den jag har. jag skulle få den omflashad så fort det nya kom utan kostnad så det verkar ha löst sig. Tack för hjälpen

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av donkeypunch Visa Inlägg
    Ringde till de jag köpte den av nyss och förklarade hur det låg till, och då sa han något i stil med att 1.61 inte hade kommit till liteon än så jag antar att det är den jag har. jag skulle få den omflashad så fort det nya kom utan kostnad så det verkar ha löst sig. Tack för hjälpen
    Hur kan man sälja något som 1.61 på liteon när inte mjukvaran finns.
    Rakkarns lurendrejjare för att öka på försäljningen.
    Jag skulle gått tillbaka o krävt en box med 1.61 samt full garanti och rabatt eller pengarna tillbaka o köpa en box från en seriös firma

    Har de inte ett eget forum ens.... Jag förstår att du skrev hos oss... men de får sköta sin support själva tycker jag
    Dock är du välkommen här ändå
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. DMS 4 Lite måste flashas om efter man bryter strömen
    By forhike in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 01:35
  2. DMS 4 Lite måste flashas om efter man bryter strömen
    By forhike in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 20:18
  3. Måste man använda Linux Software ??
    By svelov5 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 00:37
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Måste man använda chip?
    By Revolver Ocelot in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-12, 15:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •