Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: dålig laser?

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Post dålig laser?

jag köpte ett beg nhl 2001 här om dagen, när ja kom hem så tog det inte länge innan spelet hängde sig, det gjorde likadant 4 ggr ganska snabbt ja hade börjat spelat. ibland startade inte ens skivan (det va orginalspel) och idag när jag kom hem och skulle starta mitt fifa world cup så vill det inte starta, ´när jag swapar så laddar den som vanligt men sen hoppar den tillbaka till skärmen när det är valet mellan minneskortet och blåa skivan. man kan trycka på blåa skivan igen men då händer samma sak.. laddar ett tag och hoppar tillbaka till samma skärm. jag har ju haft problem med många brända spel, trots att dom är brända i alla olika sorters hastighet och med rekomenderade märken.

vad kostar ett laserbyte?
    kan man lämna in den och ni kollar på den?
    och om lasern då är bra och inte behöver bytas, vad kostar det då ?

för visst kan det vara så att jag har en dålig laser?
    /Tommy

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

nån förklaring på det där att när man swapar så laddar den lite (skärmen hoppar till och det verkar funka) men sen "hoppar" den tillbaka till skärmen där man väljer mellan blåa skivan och minneskortet. (för det har aldig hänt mej förut)
    /Tommy

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag kan inte säga vad det beror på utan att någon tekniker tittat på den. Dålig laser, dålig skiva, problem med chippet...vad som helst...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

problem med swap:

Antingen har inte orginalspelet större toc än din kopia.
    Prova även med att hjälpa släden in innan den åker in automatiskt. det hjälpte mig. tryck in den halvvägs å låt den åka in resten själv...

Liknande diskussioner

1. Laser problem?.
    By rayman4 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-04-07, 20:45
  2. Dålig kvalitet på dvd-filmer
    By Chj in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 19:24
  3. "tickande" laser....
    By innuendo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 00:15
  4. Ny laser eller repareringsset?
    By Ms E in forum Playstation produktsupport - övrigt