Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Visar resultat 151 till 165 av 165

Diskussion: Live bannad :(

  1. #151
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ID't är fortfarande svartlistat, det kan du inte göra något åt, du kan däremot byta ID't, ingen nyhet. men du kan aldrig aktivera det ID't du hade på boxen från början. inget av detta är en nyhet för oss på forumet så sluta tjafsa tack. tack ändå för att du tipsar folk.
    Åh förlåt för att jag inte sitter och geekar här med mina 4000 inlägg... Jag har inte sagt att jag någonsin skulle ha samma ID igen? Jag har en till hårddisk som jag väl skulle kunna ta id:t ifrån?

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vossen Visa Inlägg
    Åh förlåt för att jag inte sitter och geekar här med mina 4000 inlägg... Jag har inte sagt att jag någonsin skulle ha samma ID igen? Jag har en till hårddisk som jag väl skulle kunna ta id:t ifrån?
    du skrev man kunde obanna en konsol, det kan man inte. du kan ta ett id från en obannad konsol för att obanna en annan. du har fortfarande en bannad konsol så vad är poängen? det var väl din attityd som var lite kass när du påpekade för en användare att han hade fel, när han i själva verket inte har det.

  3. #153
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du skrev man kunde obanna en konsol, det kan man inte. du kan ta ett id från en obannad konsol för att obanna en annan. du har fortfarande en bannad konsol så vad är poängen? det var väl din attityd som var lite kass när du påpekade för en användare att han hade fel, när han i själva verket inte har det.
    Min ena har the red ring of death och orkar inte pilla med det längre så det bara står där... Så jag kan väl ta det? Kan du länka en sida där dom har en guide... :P Är inte så värst insatt på xbox haha. Det enda man kan är att bränna och spela :P Så jag kan behöva lite hjälp, åh fölåt för att jag skrev en sak men menade en annan.

  4. #154
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vossen Visa Inlägg
    Min ena har the red ring of death och orkar inte pilla med det längre så det bara står där... Så jag kan väl ta det? Kan du länka en sida där dom har en guide... :P Är inte så värst insatt på xbox haha. Det enda man kan är att bränna och spela :P Så jag kan behöva lite hjälp, åh fölåt för att jag skrev en sak men menade en annan.
    det stämmer att du kan ta ID från din RROD box och sätta i din bannade. har tyvärr ingen guide om det, swizzy eller superboss kanske har något som passar dig.

  5. #155
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det stämmer att du kan ta ID från din RROD box och sätta i din bannade. har tyvärr ingen guide om det, swizzy eller superboss kanske har något som passar dig.
    Drog ett GB till Swizzy :P

  6. #156
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av vossen Visa Inlägg
    Då la dom väl ut en guide helt i onödan? x)
    http://www.se7ensins.com/forums/xbox...xbox-live.html
    Den där guiden är för xbox (1)

  7. #157
    dragonslayer Guest
    Det är lungt att byta ID på xbox360 det är bara att byta KV.bin från den ena NAND till den andra... Kruxet är att man behöver ha CPU-nyckel till båda för att decrypta
    och den kan man omöjligt få fatt i om man uppgraderat dashboarden över 84xx vilket du antagligen har om du blivit bannad eller spelat wave4 spel

  8. #158
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Hmmm. måste man aktivt stänga av sitt guld-medlemskap? Jag menar, det är ju bara boxen som är bannad, inte mitt konto? Vore trist att betala 70 kr i månaden nu, för ingenting.

  9. #159
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ej, bannad ännu. Dock blir jag väll det när som helst.

    Min box är ca 1 år och den modellen dom var tvugna att byta DVD på.
    Firmware på den är 1.4 skulle jag tro. Jag har aldrig spelat på Live dock laddar jag ner mycket Demos och köper addons. Dom backupper jag har är ca 1 år gammla.

    Jag har flera profiler på min box, en för varje familje medlem och ett extra för live. Live konoto har aldrig haft en backup skiva i när den varit igång utan bara orginalspel som jag uppdaterat och jag har laddat ner demos.

    Om man blir bannad, blir dom lokala kontona också oåtkomliga.

    Det ända jag är intresserad av är mina save games.

    Skulle det fungera att kopiera savegamesen från boxen till ett xbox minne och sedan över till en ny box. Det handlar om 1 lokalt konto med massa saves.

    För tillfället plockade jag ut nätverkskabeln.

    Senast jag var uppe mot live var i förrgår. Jag är inne ofta och kollar runt.

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xsint Visa Inlägg
    Ej, bannad ännu. Dock blir jag väll det när som helst.

    Min box är ca 1 år och den modellen dom var tvugna att byta DVD på.
    Firmware på den är 1.4 skulle jag tro. Jag har aldrig spelat på Live dock laddar jag ner mycket Demos och köper addons. Dom backupper jag har är ca 1 år gammla.

    Jag har flera profiler på min box, en för varje familje medlem och ett extra för live. Live konoto har aldrig haft en backup skiva i när den varit igång utan bara orginalspel som jag uppdaterat och jag har laddat ner demos.

    Om man blir bannad, blir dom lokala kontona också oåtkomliga.

    Det ända jag är intresserad av är mina save games.

    Skulle det fungera att kopiera savegamesen från boxen till ett xbox minne och sedan över till en ny box. Det handlar om 1 lokalt konto med massa saves.

    För tillfället plockade jag ut nätverkskabeln.

    Senast jag var uppe mot live var i förrgår. Jag är inne ofta och kollar runt.
    kopiera dina saves nu, blir din box bannad så börjar dina profiler/saves bli korrupta på hdd:n desto mer du använder den. allt kommer fungera på den bannade boxen men inte om du flyttar hdd:n till en annan box. så gör backup nu eller skit i och ha i hdd:n om du använder live, iaf tills vi vet mer om läget.

  11. #161
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Skriv in mig i listan på bannade boxar men det har funkat i många år så jag är inte så bitter, men det suger en del visst särskillt när man är beroende av world at war.

    Vet inte hur man ska gå till väga nu tror jag behåller xboxen o drar ner spel o testar sen köper jag en ps3 o lirar dom spel jag gillar gratis online

  12. #162
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Har kollat min box på xbox.com och den verkar bannad, dock har den ej varit online och fått bort hdd funktionen och allt det, kan jag nu köpa en till box använda som online box och bara flytta hårddisken i mellan?

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp det ska du kunna göra utan några som helst problem

    men du rekomenderas ta bort saves från brända spel och börja om från början
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #164
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp det ska du kunna göra utan några som helst problem

    men du rekomenderas ta bort saves från brända spel och börja om från början
    Blir de korrupta även fast min "bannade" konsol egentligen bara är flaggad då de ej har fått sätta in stöten.

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dark2 Visa Inlägg
    Blir de korrupta även fast min "bannade" konsol egentligen bara är flaggad då de ej har fått sätta in stöten.
    det är inte det jag menar, det jag menar är att det finns en risk för att dom innehåller dålig data som kan få dig bannad på den nya...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 6 av 6 FörstaFörsta ... 456

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. Bannad på Xbox live 360
    By Perser in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:28
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:28
  5. Live 4 månader nu och ej bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 23:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •