Sida 1 av 6 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 165

Diskussion: Live bannad :(

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    Unhappy Live bannad :(

    Tjohej...
    Jo såhär är det, har 3 brända spel till xbox360, cod4/cod5 och left 4 dead.
    alla 3 är rätt 100% i abgx, alla är wave 3

    flashade om min xbox till 1.61 för 3-4 dagar sedan så jag kan lira wawe 4 spel och nu för 3 minuter sedan blir jag live bannad? har inte spelat nå fler brända spel, inte änns testat nått wave 4 spel.
    har ju lirat dom 3 spelen i över 4 månader och inget har hänt!

    kan han jag flasha hos gjort nå fel elr har microsoft lyckats komma på mig på annat sätt? ingen aning jag sadface

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Synd att du blev bannad så snabbt. Jag hade i alla fall hunnit spela väldigt många spel innan banningen. Jag kommer nog inte köpa en xbox, jag körde aldrig så mycket på Live ändå.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    :(

    Jag tänker köpa en ny xbox och lira köpta spel nu , men kan man köpa en arcade eller en med 20gb och sätta in min 120gb hdd från den bannade consolen i den samt spela live ?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Han du flasha hos kanske bytte ut boxen för dig? eller vad vet jag? låter jävligt mysko iaf...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Jag fick se på när han flashade det :P

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    verkar som att många blivit bannade nuförtiden fastän dom kört relativt säkert (abgx, lira efter release osv.)

    jag inväntar ännu min ban också

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    verkar som att många blivit bannade nuförtiden fastän dom kört relativt säkert (abgx, lira efter release osv.)

    jag inväntar ännu min ban också
    Eller så "säger" de att de kollar spelen noga men bara kollar innan bräning och kör spel innan relen
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Eller så "säger" de att de kollar spelen noga men bara kollar innan bräning och kör spel innan relen
    räcker att kolla innan bränning. är inte stealth okej (felbränning) så startar inte spelet. skulle det brännas fel i gamepartitionen så påverkar detta bara spelets spelbarhet, dvs det buggar ur, hänger sig, grafik fel etc.. game-crc är alltså ingen avgörande för om spelet är säkert eller inte, utan mer om det kommer vara spelbart. alltså är det lite överdrivet att kolla spelen efter bränning. spela före release är en annan femma.

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    räcker att kolla innan bränning. är inte stealth okej (felbränning) så startar inte spelet. skulle det brännas fel i gamepartitionen så påverkar detta bara spelets spelbarhet, dvs det buggar ur, hänger sig, grafik fel etc.. game-crc är alltså ingen avgörande för om spelet är säkert eller inte, utan mer om det kommer vara spelbart. alltså är det lite överdrivet att kolla spelen efter bränning. spela före release är en annan femma.
    Men för att vara riktigt säker så kollar man spelen efter bräningen i ABGX360
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag kollar spelen före och efter bränning, gjort länge... av den enkla anledningen att man känner sig säkrare då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Men för att vara riktigt säker så kollar man spelen efter bräningen i ABGX360
    har man överdrivet mycket tid och tycker det är kul att vänta gör man det. jag och swizzy är obannade så det talar ju 50%-50% för båda metoderna.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Eller så "säger" de att de kollar spelen noga men bara kollar innan bräning och kör spel innan relen
    Ja det är ju på ett anonymt forum man behöver ljuga om sådant eller?

    Nä, synd för dom som skött sig efter konstens alla regler, men blivit bannade ändå.

    Tro vad du vill. Dom som skriver så, kanske bara vill varna/informera andra?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Eller så "säger" de att de kollar spelen noga men bara kollar innan bräning och kör spel innan relen
    Jag lovar att jag har kört med både hängslen och livrem och väntat på att alla spel ska bli ordentligt verifierade och släppta och kollat bränningarna efteråt. Jag blev bannad ändå.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Samsung iXtreme 1.61 Har spelet både GH Van Halen och Lego Rockband innan release.
    Har inte ABGX-checkat alla ISO-filer men aldrig spelat releaser som inte godkänts i ABGX-listan.
    Bannades i torsdags, flashade lådan på Psxcare i tisdags.

    Överväger en ny säker box och offline box för annat alternativt att kränga den bannade och hoppas på bättre lycka i fortsättningen.
    Last edited by Skrotet; 2009-11-07 at 00:10.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Skrotet Visa Inlägg
    Samsung iXtreme 1.61 Har spelet både GH Van Halen och Lego Rockband innan release.
    Har ABGX-checkat alla ISO-filer men aldrig spelat releaser som inte godkänts i ABGX-listan.
    Bannades i torsdags, flashade lådan på Psxcare i tisdags.

    Överväger en ny säker box och offline box för annat alternativt att kränga den bannade och hoppas på bättre lycka i fortsättningen.
    detta är en tydlig spela innan release ban signal, tyvärr.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Kan säga att jag rätt så precis blev bannad. misstänker att det var att jag hade spelat borderlands :/

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ola931 Visa Inlägg
    Kan säga att jag rätt så precis blev bannad. misstänker att det var att jag hade spelat borderlands :/
    mer info tack! abgx360? innan release?

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    MS kör hårt med oss nu.

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Ni som blivit bannade, startar ni konsolen och ser efter eller loggar ni in på xbox.com och kollar garantistatus?

    Och förövrigt, varför bannar MS folk i vågor och inte kontinuerligt?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av XboxarN Visa Inlägg
    MS kör hårt med oss nu.
    det är lite svårt att ge ms creds för att de bannar, men de är smarta jävlar. bannar inte i onödan utan samlar oftast data i ett helt år för att sedan döda alla som missbrukat deras tjänst. under ett år kan mycket hända och användare glömmer bort vad de gjort vilket skapar missinformation etc. de utnyttjar situationen bra och tiger rejält, precis som ett företag ska göra i situationer som denna, tyvärr. en vacker dag kommer lösningen fram...

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    mer info tack! abgx360? innan release?

    Nej det var ingen riktigt release jag fr bara skylla mig själv. Men det behöver ju inte vara det heller. Det kan ju bara vara något gammalt som jag har lirat p helt fel tidpunkt bara också.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Ni som blivit bannade, startar ni konsolen och ser efter eller loggar ni in på xbox.com och kollar garantistatus?

    Och förövrigt, varför bannar MS folk i vågor och inte kontinuerligt?
    läs mitt svar över.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har man överdrivet mycket tid och tycker det är kul att vänta gör man det. jag och swizzy är obannade så det talar ju 50%-50% för båda metoderna.
    jag är obannad
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    jag är obannad
    du är väl typen som kollar före och efter?

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2009
    Från
    Vet inte
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Får se om en kompis som kör flashat åker dit snart. Då vågar jag fan inte flasha. Fan för MS nu asså.

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du är väl typen som kollar före och efter?
    Japp jag och swizzy
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Då ska jag berätta något roligt som hände mig idag.
    Jag flashade 2 x360 hos psxcare idag. När jag satt i bilen på väg hem pratade jag med min polare och han berättade om att en vän till honom hade blivit bannad, vilket fick mig att skratta eftersom jag alltid säger till folk att vänta och verifiera innan bränning.

    När jag kom hem och kopplade in min box, så fick jag upp den jävla rutan som säger att min box är bannad pga privacy regler etc, ringde min polare och höll på att prata med honom sen efter ca 5 min försökte jag koppla upp mig till live igen eftersom xboxen var på och handkontrollen låg precis där. Hur tror ni att det gick? Plötsligt var jag inte bannad längre, spelade 2 matcher fifa (live) och stängde av.

    Provade igen för 1 timme sen och det gick alldeles utmärkt, inget ban.
    Misstänker att boxen hade problem att ansluta till live men "råkade" visa fel felmeddelande.

    Vad tror ni?
    Burn or get Burned

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Jag är obannad (senast jag kollade) å har vart de sen ja flashade min box med Xtreme 2.3 stealth rev2 i april år 2007 =D har såklart uppdaterat firmware så fort de kommer en ny version.
    dock har ja inte loggat in på live på länge då ja inte vill ha en senare kernel (homebrew-dödaren)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag kollar före och efter och väntar med att spela en eller två dagar efter release datumet och jag är bannad

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Blev bannad nu jag också. Har aldrig spelat ett spel före release, har LiteOn med iX 1.6. så passa er nu, ms verkar ha något fuffens på gång tyvärr.. får bli att köpa en ny box för min del.. Console ban nu iaf, inte account.
    Verkar vara en våg, en polare skrev just precis samma sak, att han var bannad, och vet att han inte kör spel som inte är verifierade av ABGX.

Sida 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. Bannad på Xbox live 360
    By Perser in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:28
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:28
  5. Live 4 månader nu och ej bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 23:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •