Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 165

Diskussion: Live bannad :(

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är en banvåg nu, om du inte märkt det så har jätte många blivit bannade, därför det är 5 sidor snack i den här tråden som skapade tidigare idag typ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #122
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är en banvåg nu, om du inte märkt det så har jätte många blivit bannade, därför det är 5 sidor snack i den här tråden som skapade tidigare idag typ
    vej du var som orsakat banningen denna gång

  3. #123
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är en banvåg nu, om du inte märkt det så har jätte många blivit bannade, därför det är 5 sidor snack i den här tråden som skapade tidigare idag typ
    Vet inte om du menade mig , men jag är fullt införstådd med problemet(vilket jag trodde framgick).

  4. #124
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ban

    dom bannar fortfarande boxar tråkigt

  5. #125
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Har spelat sist på xboxet i söndags förra veckan. Har koppla ur hårddisken och testat connection till live. Z är 8015-1002 så är inte bannad (?)

    Men den tycker jag ska göra en system update, är det för att HDDn är ute eller för att det har kommit en senare update än i söndags?

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej, nu blir jag riktigt nojjig.

    Brukar inte spela titlar före release, men Batman AA kunde jag inte vänta med.
    Tekken 6 använde jag Activasion Disc för att rulla.

    Förutom det har jag inte använt den skivan.

    Spelade en del Forza, men inget pre-release.

    Saken är att jag inte startat upp boxen på några dagar.

    Borde jag helt enkelt dra ur nätverkssladden, tills allt blåser förbi?
    Att inte kunna installera spel till HDD låter ju inte så kul.

    Vad tror ni? Hur borde jag agera?

  7. #127
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Rätta mig om jag har fel men min 360 brukar vilja vara ansluten till Live när jag kör divx från ett USB-minne. Det borde ju sluta funka också eller kan man lösa det på något annat sätt?

    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Shit för att summera då, så borde ju inte externa hdd funka heller, eller är det bara din box som skumma på detta viset!? önskar jag hade min hdd hemma nu alltså...

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av let_forever_be Visa Inlägg
    Okej, nu blir jag riktigt nojjig.

    Brukar inte spela titlar före release, men Batman AA kunde jag inte vänta med.
    Tekken 6 använde jag Activasion Disc för att rulla.

    Förutom det har jag inte använt den skivan.

    Spelade en del Forza, men inget pre-release.

    Saken är att jag inte startat upp boxen på några dagar.

    Borde jag helt enkelt dra ur nätverkssladden, tills allt blåser förbi?
    Att inte kunna installera spel till HDD låter ju inte så kul.

    Vad tror ni? Hur borde jag agera?
    spelar ingen roll hur länge du väntar, är du flaggad blir den bannad nästa gång du connectar. man tjänar inget på att skita i live under vågen, de har redan hittat dig om du ska bli bannad. skillnaden är att kopplar du inte upp dig, och inte blir bannad så kan du fortsätta installera spel på din hdd. finns ett sätt att kolla om man är bannad utan att använda boxen. står i någon annan bantråd här, man ska logga in på xbox.com och be om att få reperera boxen, är den bannad ska de inte gå.

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    spelar ingen roll hur länge du väntar, är du flaggad blir den bannad nästa gång du connectar. man tjänar inget på att skita i live under vågen, de har redan hittat dig om du ska bli bannad. skillnaden är att kopplar du inte upp dig, och inte blir bannad så kan du fortsätta installera spel på din hdd. finns ett sätt att kolla om man är bannad utan att använda boxen. står i någon annan bantråd här, man ska logga in på xbox.com och be om att få reperera boxen, är den bannad ska de inte gå.
    Ringde supporten i fredags kväll för att min xbox krångla lite,då säger han att det serienr jag uppget är bannat,sitter just nu Söndag och spelar live..jag tror dom kommer banna folk i några dagar till,den som lever får se....

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Ringde supporten i fredags kväll för att min xbox krångla lite,då säger han att det serienr jag uppget är bannat,sitter just nu Söndag och spelar live..jag tror dom kommer banna folk i några dagar till,den som lever får se....
    tråkigt, ge fan i att koppla upp dig så kommer du iaf kunna installera spel på din hdd i framtiden.

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tråkigt, ge fan i att koppla upp dig så kommer du iaf kunna installera spel på din hdd i framtiden.
    Har kopplat ur hårddisken,,,,,

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Det jag ville komma fram till är att många är nog bannade bara att dom inte vet om det än,jag har vart extremt försiktig med den här xboxen då jag fått 2 boxar bannade i tidigare bannvågor,har bara kört fifa10 och dirt2 på denna...fullt kollade m.m.

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Rätta mig om jag har fel men min 360 brukar vilja vara ansluten till Live när jag kör divx från ett USB-minne. Det borde ju sluta funka också eller kan man lösa det på något annat sätt?
    du kan se till att installera in media uppdateringen ordentligt, det vill säga ta bort media uppdateringen från hårddisk/minne, rensa cache minnet, radera updateringar från minne/hårddisk (på samma sätt som du gör när du rensar cache minnet) därpå laddar du hem det på nytt så ska du se att du kan få det att fungera i offline läget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #134
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Nu har jag läst diverse trådar om Live bann, själv har ja väl bränt ca 10 spel som ja kört på min xbox Liteon_ixtreme 1.60, även online, men när ja fick höra att folk bannades i USA körde jag bara Original spel, dock över live hela tiden, Har inte blivit bannad. Alla spelen kollade i AGBX360 både före å nu i veckan kollade jag igenom alla igen å samtliga gick igenom. Nu kommer jag bara köra originalspel online, och Backuper offline.

  15. #135
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Går det att reklamera en bannad box? Jag köppte min elite hoss en större elektronikkedja, men skulle jag tex kunna lämna in boxen igen och få firmware återställt för att sedan traska in i butiken med lådan under armen och vilja reklamera den på grund av att det tex "inte går att instalera spel på hårdisken" eller känns det som en tveksam metod?

  16. #136
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Har kopplat ur hårddisken,,,,,
    Kommer nog inte att hjälpa då det förmodligen inte är hårddisken som de spärrar utan xboxens möjlighet hårddiskinstallationer i allmänhet.
    Det säkraste skyddet mot det är nog att inte vara online
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  17. #137
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ljung Visa Inlägg
    Går det att reklamera en bannad box? Jag köppte min elite hoss en större elektronikkedja, men skulle jag tex kunna lämna in boxen igen och få firmware återställt för att sedan traska in i butiken med lådan under armen och vilja reklamera den på grund av att det tex "inte går att instalera spel på hårdisken" eller känns det som en tveksam metod?
    jag tvivlar på att det fungerar, men visst kan du väl försöka, du kan också säga att det inte går att ansluta till live om du skulle vilja göra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #138
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    ny xbox

    Citat Original inlägg av Ljung Visa Inlägg
    Går det att reklamera en bannad box? Jag köppte min elite hoss en större elektronikkedja, men skulle jag tex kunna lämna in boxen igen och få firmware återställt för att sedan traska in i butiken med lådan under armen och vilja reklamera den på grund av att det tex "inte går att instalera spel på hårdisken" eller känns det som en tveksam metod?
    har du extra försäkring på din box?
    släng den i golvet o du fåe en ny xbox

  19. #139
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Kan vi inte skippa diskussioner om hur man begår bedrägeri? Skaffa lite ryggrad och moral pojkar...

  20. #140
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    blev bannad igår eller om det var i förrgår.

    flashade för en vecka sedan till ixtreme 1.61 och spelade en regionsfri ntsc-version av dragon age(wave 4).

  21. #141
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kollade mitt med ABGX och skulle spela COD6 nu vid releasen och blev bannad då oxå Finns det inget sätt att bli obannad på?

  22. #142
    nej en bannad box är svartlistad och kommer aldrig att fungera med live nåt mer

  23. #143
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av The Game Visa Inlägg
    nej en bannad box är svartlistad och kommer aldrig att fungera med live nåt mer
    Haha där hade du fel! Jag kollade och det är min EEPROM som är bannad och den kan man ändra, speciellt jag eftersom jag har 2 xbox. Men alla passa er! Efter den 28 okt (Min födelsedag ) så har xbox gått ut med något nytt som söker igenom alla xbox om de är modifierade så gå inte online!

  24. #144
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Själv fick jag min moddade xbox 360 60gb "jasper" från psxcare i juli månad och gick då på live lite med ett orginal spel och testade runt lite.
    Efter updateringen i aug (NXE uppdateringen) så har jag haft boxen blockad i routern och bara spelat abgx360 verifierade spel efter släppdatumet. Jag har enbart gjort connection test för att få hem de senaste uppdateringarna och spelat allt annat offline (med offline profil). Den senaste uppdateringen gjorde jag i fredags och då var allt ok.

    Om jag trots detta är flaggad men jag struntar i att gå online någonsin igen med boxen kommer de att kunna blocka min HDD från spel installationer?
    Vad jag förstått kör det något script eller liknande i mjukvaran som skapar blocken och är detta något de i sådana fall kan göra med en mjukvaruppdatering eller måste den blocken komma från live?
    Uppdateringen kan man ju göra offline med USB eller CD skiva.

  25. #145
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vossen Visa Inlägg
    Haha där hade du fel! Jag kollade och det är min EEPROM som är bannad och den kan man ändra, speciellt jag eftersom jag har 2 xbox. Men alla passa er! Efter den 28 okt (Min födelsedag ) så har xbox gått ut med något nytt som söker igenom alla xbox om de är modifierade så gå inte online!
    där har du fel! det är din konsols ID som är svartlistat oavsett vad du har för eeprom. dumt att komma och va smart med saker som redan är kända här på forumet, den tidigare förklaringen var en förenklad variant för de som inte hänger med så mycket antar jag.

  26. #146
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    där har du fel! det är din konsols ID som är svartlistat oavsett vad du har för eeprom. dumt att komma och va smart med saker som redan är kända här på forumet, den tidigare förklaringen var en förenklad variant för de som inte hänger med så mycket antar jag.
    bajs

  27. #147
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vossen Visa Inlägg
    Konsolens ID är just eeprom din nöt
    du obannar fortfarande inte din box om du byter ID din nöt.

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    http://pinoycosplay.blogspot.com/200...-accounts.html

    A conversation with a friend who works for a call center that handles an Xbox 360 account has yielded a disturbing truth: Microsoft has started its annual Xbox Live banning spree and it has disabled 600,000 accounts so far in the US and Canada.

    The target of the banning spree are mainly people who have modified their consoles to play pirated games. My trusty source says that they have been given instructions to push for a million banned accounts by the time the holidays are over.

    "Our office has gone to hell," says the source. "People have been calling in around the clock and most of them are screaming teen-agers who don't understand the terms of use that comes with the console they bought."

    There you have it. If you're a big Mininova fan like GamerTotoy, stay away from Xbox Live until after Christmas to continue playing online.

  29. #149
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Då la dom väl ut en guide helt i onödan? x)
    http://www.se7ensins.com/forums/xbox...xbox-live.html

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vossen Visa Inlägg
    Då la dom väl ut en guide helt i onödan? x)
    http://www.se7ensins.com/forums/xbox...xbox-live.html
    ID't är fortfarande svartlistat, det kan du inte göra något åt, du kan däremot byta ID't, ingen nyhet. men du kan aldrig aktivera det ID't du hade på boxen från början. inget av detta är en nyhet för oss på forumet så sluta tjafsa tack. tack ändå för att du tipsar folk.

Sida 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. Bannad på Xbox live 360
    By Perser in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:28
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:28
  5. Live 4 månader nu och ej bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 23:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •