Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 165

Diskussion: Live bannad :(

  1. #31
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Och nu över till något helt annat ... matte.90 jag såg att du hade två chippade Gamecubes ... Är du sugen att kursa någon av dem???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    det verkar vara mycke olika bud,
    jag flashade min box för ca,2 månader sedan och hade ingen aning om allt detta med stealth och abgx å alla olika program och grejer, jag flashade min och 4 polares boxar samtidigt hos en kille och han sa att de var safe att lira online så vi laddade ner spel som fan och brände med IBURN och imgburn vi kan haft tur men det ända spelet som gått igenom abgx nu när jag testat i efterhand är bc de andra är de lite "gula" grejer på men ingen av oss har blivit bannade ännu.
    annars får man väl köpa en box och lira live orginal spel med och ha den andra och llira brända gratis spel med.

    fuck Ms och deras jävla greed de e helt sjukt va gnidna dom e, dom drar ju redan in rätt fett me cash ca 70 spänn / person x flera hundra tusen i månaden. hade de funnits lika bra spel till ps3 eller annan konsol så hade jag slängt boxen för länge sedan
    men tyvärr rular den ju ganska bra

  3. #33
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    En grej hajjar jag inte. Microsoft tillverkar ju väldigt lite spel till 360. Om de banar folk från live så är det inte alla som springer iväg direkt för att köpa en ny. Jag hade min bannade i typ 3 år innan den pajja och jag köpte en ny. Så jag förstår riktigt inte varför de vill banna folk? De tjänar ju inget på det. Men visst om man blir bannad efter typ 2-3 månader och sedan springer iväg och köper en ny box då ere klart de tjänar pengar på det men de som har haft en box i 1 år de har jag sparat 600kr på varje spel och de betyder att 5-6 så har du redan sparat in de pengarna.

    Äh, hoppas inte jag blir bannad än iaf

    Är det inget som hänt med en "pirat" live tjänst? Gamla xboxen kunde man ju ha sin egen server via sin egen dator kommer jag ihåg de borde fixas ett sånt alternativ.
    Edit: http://www.xbconnect.com/
    Last edited by PhR34k; 2009-11-07 at 07:34.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    efex,
    har du updaterat konsollen i okt?
    Har du testat att få igång ett wave 4 spel utan 1.61 fw?

    /360RFUN

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Nu har jag fått min xbox ixtream 1.6 bannad.
    Förmodligen genom Lips, startat med activation.iso ..

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Mmmmm, det är bara att lägga till sig själv till listan, 2,a boxen som blivit bannad nu, dock så hade jag min första way back när det inte var på tal om stealth och allt skit (den varade länge på live), den senaste boxen fick jag från reperation av ms för kanske 7-9 månader sen har skött allt KLOCKRENT! ja man skulle ju vilja ta en titt i MS Headquarters i det där förseglade rummet ingen talar om som styr allt det här med banning.... aja . man får väl hoppas att min andra box med en "hitachi" 1.51 klarar sig genom DHW09 iallafall.

    P.s satt och lirade Gow2 igår kväll, och när jag gick ner i dashbord så kom det Disconnected. följt av ett meddelande där det stog att this consol has been banned for bla bla bla bla. (gow2 e orginal)


    Konsolen som blev bannad nu var en benq 1.6

  7. #37
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    SWPHOBIA,
    har du testat att starta något wave4 spel med activate.iso eller testat att köra direkt med ett wave4 spel med 1.6?

    /360RFUN

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    SWPHOBIA,
    har du testat att starta något wave4 spel med activate.iso eller testat att köra direkt med ett wave4 spel med 1.6?

    /360RFUN



    Nej inte ett enda wave4 spel har varit i boxen... Och Aldrig använt activate iso skiva heller...
    Last edited by SWPHOBIA; 2009-11-07 at 10:29.

  9. #39
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    och activate.iso bränd på skiva.....du har inte testat den nånsin?

    /360RFUN

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Fick min konsol bannad igårkväll eller imorse, 360elite lite-on 1.6

    Alltid kollat abgx360 innan och efter bränning och bara spelat orignalspel senaste veckan.


    Blir väll behandlad som man förtjänar men jag använder ju ändå inte live så rör mig inte så mycket. Tråkigt att inte ha möjligheten bara :-)

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    efex,
    har du updaterat konsollen i okt?
    Har du testat att få igång ett wave 4 spel utan 1.61 fw?

    /360RFUN

    Har uppdaterat ja, då jag varit online på LiVE konstant när jag spelat.
    Har spelat ett wave4-spel genom activate.iso - Madagascar Kartz fick syrran hålla sig sysselsatt med. Även det spelet spelades efter release, som alla andra.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    från #fw

    <c4eva> fw is not detectable! no eta on liteon fw! suspect they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!

  13. #43
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    från #fw


    Men va Fan... fel användning av agbx, inte i mitt fall,, dom måste ju ha ett ess i armskjortan bara för att jävlas. Inte mer än det, vet bara att jag ska försöka kränga den lilla skönheten under tv:n nu.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Men va Fan... fel användning av agbx, inte i mitt fall,, dom måste ju ha ett ess i armskjortan bara för att jävlas. Inte mer än det, vet bara att jag ska försöka kränga den lilla skönheten under tv:n nu.
    suspect.. alltså inget bekräftat.

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Detta verkar inte bra, jag kör också 100% säkert d.v.s kollar förre och efter med abgx360 (trotts att img burn också kör en verifiering på skivan).

    Min maskin är inte bannad än, men så spelar jag aldrig på live(har inte gold membership) och har inte häller kört något wave4 spel än.

    Frågan är så klart om ni som blivit bannade nu trotts att ni gjort vad ni kunnat har kört wave 4 spel?

    Kanske det finns något mer i wave 4 som agbx inte stöder/"känner till" idags läget?

  16. #46
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    har inte blivit bannad än så länge. inte va jag vet iaf. har inte koppla upp mig mot live, tänkte försöka se de på xbox sidan. men jag har inte registrerat den här boxen än, bara den gamla o den använder jag inte pgr av RROD. tänkte att jag kanske skulle registrera den nya för att kunna se där om jag blivit bannad o så. men om jag gör de nu så kanske dem håller lite mer koll på en, lättare för dem att se om man kör brända spel elr inte. jag kanske ber om en ban om jag reggar den? va tror ni? hur ska jag göra?

    va jag förstått så kan man alltså se de på xbox sidan om man är bannad o att man då slipper en massa strul me att man inte kan använda sin hdd me att spara o sånt senare, som kan hända om man kopplar upp sig mot live va jag förstått de som?

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Läste den här tråden och var tvungen att sätta på min maskin och kolla.. Och ja, jag är också bannad. Konsolbannad, tror jag. Skumt som fan, har alltid kollat mina spel i ABGX360 och sett så allt är grönt och så. Har aldrig spelat något spel före release. Har aldrig spelat något wave 4 spel. Börjar undra om det är affären där jag köpte den färdigflashade konsolen hos som fuckat upp. De hade testat spelet HAWKS på min maskin innan jag fick den. Det spelet kanske inte var "rent"..

    Har en Elite, Ixtreme 1.6, Lite-On btw...

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Detta verkar inte bra, jag kör också 100% säkert d.v.s kollar förre och efter med abgx360 (trotts att img burn också kör en verifiering på skivan).

    Min maskin är inte bannad än, men så spelar jag aldrig på live(har inte gold membership) och har inte häller kört något wave4 spel än.

    Frågan är så klart om ni som blivit bannade nu trotts att ni gjort vad ni kunnat har kört wave 4 spel?

    Kanske det finns något mer i wave 4 som agbx inte stöder/"känner till" idags läget?
    Jag har inte kört eller försökt köra några wave4 spel därimot har jag updaterat till senaste NXE som kom härom veckan.

  19. #49
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av bombaklut Visa Inlägg
    fuck Ms och deras jävla greed de e helt sjukt va gnidna dom e, dom drar ju redan in rätt fett me cash ca 70 spänn / person x flera hundra tusen i månaden. hade de funnits lika bra spel till ps3 eller annan konsol så hade jag slängt boxen för länge sedan
    men tyvärr rular den ju ganska bra
    tycker inte du ska klaga. du har redan tjänat in en del pengar på att inte köpa spel. vi som har många brända spel har lätt tjänat in pengar på dem till en ny konsoll. jag tycker också de är väldigt tråkigt att dem tar betalt för live men de är kanske deras sätt att tjäna in lite pengar på de dem förlorar på varje konsoll. nu vet ju inte jag om de stämmer men de har ju varit snack om att dem förlorar pengar på varje konsoll dem tillverkar. om de stämmer elr inte vet jag inte som sagt

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Är fortfarande inte bannad.

    Uppgraderade min Benq till 1.1 i veckan. Satte i MW2 o la in det på hdd men ej spelat det och inte använt activation disc eller spelat något wave 4 spel.

    Kollar väldigt sällan något i abgx utan litar på de spel jag tankar ner. Spelar massa spel och nästan alltid på live.

    Har hållt mig ifrån HALO spelen, inte spelat borderlands mfl.

    Dock spelar jag nästan alltid spel för tidigt, inklusive Forza 3.

    Vad fan är mönstret? Kan det var Halo som MS fortfarande bannar för?

  21. #51
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Ni som spelar spelen innan de släppts. Jag undrar, hur fan tänker ni? Alla säger gör det inte du kommer att bli bannad. Ändå så gör ni det? Varför i överhuvudtaget kollar ni spelen med abgx? De finns de som lirat spel utan att checka dem och ännu inte blivit bannad. Men de e bara en tids fråga.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  22. #52
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Jag har aldrig spelat Halo :/

    En fråga, läste någonstans att när man blivit bannad så kan man inte längre installera spel på hårddisken, stämmer det? Suger ju skit isåfall. Spelade aldrig på live ändå, men lite synd att jag inte kan uppdatera spelen nu. Och jag kan inte köpa Gay Tony ;(

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    en kompis sitter o kör MW2 på sin ps3:a fast det släpps på tisdag. Är ju ofta affärer släpper spel tidigt så några dagar innan ska je vara några problem. Sen om jag minns rätt har MS sagt att de inte bannar för att folk spelar tidigt. De kan inte bara gå på det då massa folk får sina spel tidigt. Måste ha med märkta eller dåliga releaser att göra.

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    ja då har man oxå blivit bannad från live... har alltid kollat mina spel med abgx och alla har gått igenom abgx.. undrar nu om abgx är så säkert som det sägs?? har aldrig spelat innan release..

  25. #55
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Jag har aldrig spelat Halo :/

    En fråga, läste någonstans att när man blivit bannad så kan man inte längre installera spel på hårddisken, stämmer det? Suger ju skit isåfall. Spelade aldrig på live ändå, men lite synd att jag inte kan uppdatera spelen nu. Och jag kan inte köpa Gay Tony ;(
    De finns typ en milj trådar och inlägg om detta. Lägg ner lite energi och läs.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Jag är inte så bra på att hitta. Lägg ner lite energi på att svara på en enkel fråga istället för att bara vara snäsig.

  27. #57
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Du kan tex läsa den fjärde tråden i forumet som inte är låst

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37663
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  28. #58
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Har uppdaterat ja, då jag varit online på LiVE konstant när jag spelat.
    Har spelat ett wave4-spel genom activate.iso - Madagascar Kartz fick syrran hålla sig sysselsatt med. Även det spelet spelades efter release, som alla andra.
    Man kan bli bannad av ACTIVATE.ISO!!
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  29. #59
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Du kan tex läsa den fjärde tråden i forumet som inte är låst

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37663
    Tack.

    En annan fråga, kan MS polisanmäla eller något?
    Last edited by AshTray; 2009-11-07 at 12:21.

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Brorsan blev bannad idag.

    Alla spel är 100% kontrollerade och verifierade i ABGX. Det kan jag garantera.
    Aldrig ett spel före release.
    Inget wave4.

    Nåja.
    Last edited by N!klas; 2009-11-07 at 12:53.

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. Bannad på Xbox live 360
    By Perser in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:28
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:28
  5. Live 4 månader nu och ej bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 23:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •