Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=12956.0 lite info från geremia & company...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
bara firmwaren kvar om dom inte gör så att man patchar det man läser ur bara, inte skapar en helt ny Fw utan istället använder det man läser ut och patchar bort vissa delar
i vilket fall som helst betyder den här informationen som finns på länken att vi inom kort kommer kunna återställa original firmwares på Liteon också!
dock får man troligtvis läsa ut från någon annan spelare innan man kan återställa så att det inte syns att den varit flashad, ananrs är det rätt meningslöst att återställa
Google is your friend!
så nu ser man ju åter ljuset i tunneln, synd bara detta med lödning etc. kommer att bli ganska dyrt för kund att få dessa flashade tills dess att man funnit en enklare lösning alá probeliknande =). Testade i morse att läsa ut firmware på detta sätt och det funkade, skall testa ikv. att lägga in den igen (visserligen original men måste ju testa med nått tills ix finns)
Till en början skulle jag nog kunna tänka mig att priset blir 4-500kr + ord flashningspriser.
Frågan är nu bara hur lång tid det tar innan det kommer en ny läsare där detta inte längre är möjligt, troligen ganska snart tyvärr.
så nu har jag läst ut + flashat (med Ix 1.6 för LiteOn 83850c) den nya läsaren och den fungerar som tänkt vad jag inte gillar är att benen på IC'n är för små, får nästan använda en synålsspets i lödstationen 0,4mm spets känns som att försöka pilla öronen med eifeltornet *S*.
ett tips för att lyfta benen är en skalpell eller liknande, Epoxyn på denna känns mycket lättare att få bort gämfört med Wii-epoxyt
Att flasha 93450c läsaren är inget gemene man kommer att klara av om det inte kommer något nytt sätt så att man bara läser ut själva nyckeln som i de vanliga modellerna.
Last edited by Henkad; 2009-11-30 at 17:05.
Nu har ju den varianten kommit med där man slipper löda bort benen. Verkar mkt enklare. Ska nog ta mig tid att ge mig på detta om ett litet tag. Kan ju börja med att bråka med min egen LiteOn 74850c som jag har här hemma så jag inte börjar med att sabba en kunds Xbox 360... haha
För jag antar att man även kan läsa ur en LiteOn som har iXtreme inlagt på sig på detta vis, inte bara stock va?
Gäller det här bara för den nya driven ? Inte den där som börjar med 8 ?
Hoppas det funkar för min , har en xbox elite mfr date 30 augusti. Driven är nog en månad äldre. När LT kommer ut ska det väl gå och flasha den utan problem ?
jo du skall kunna läsa ur fw oavsett stock elle ix, detta ser mycket lättare ut än att lyfta benen på ic'n, lättaste för att laga banorna efteråt måste ju vara en penna men borde även gå å löda dom eller dra kabel.
Det går alltså att kortsluta banorna med en enkel blyertspenna (för jag antar att du menar blyerts, bläck misstänker jag inte gör ett skit).
Frågan är ju dock vad sjutton man ska kortsluta vid den övre "cut-linjen" närmast de vita siffrorna.
hehe jo men när du är klar måste du koppla dem igen
skallpell eller rakblad funkar för att kapa banan, du skall inte komma åt pin 101 utan du kapar banan mellanlödpunkten och den banan du ser
Aha. Så den övre gula linjen är egentligen bara onödigt lång? Man ska bara kapa linjen strax ovanför lödpunkten helt enkelt?
Google is your friend!
Ny liteon beställd att träna på, nice.... och freeBOOT 0.2 ... julafton tidigt ju
Kan bekräfta att den senare bilden är lättare, relativt stora lödpunker efter att man skrapat lite lack osv. Works like a charm!!! skulle dock inte rekomendera att alla hemmaflashare ger sig på detta då det är STOR skillnad på att bara flasha och detta.
Skulle kunna tänka mig att priset för detta hamnar runt en tusing med tanke på allt jobb. men tillsammans med LT så blir det trots allt prisvärt.
Ska nog ta och ge mig på detta i helgen nu när jag tentat min ekonomistyrning och jag får lite mer lugn och ro. Det verkar helt enkelt alldeles för roligt för att låta bli...
En sådan där penna som du prata om, kan man köpa en sådan på Clas Ohlson eller Kjell & Co? Behöver köpa en skallpell med för den delen men det vet jag att de har.
Vet ej vart man kan hitta den, jag löder ihop banorna efteråt men kolla ELFA dom har väl allt och lite till.
vet du vad man ska söka på för att hitta en sådan penna?
Google is your friend!
inte en aning, hittar ingen nu när jag letar men vet vi använde det i skolan för ett tiotal-årsedan *S* men kolla typ på biltillbehör för det är samma som man lagar dom där upptiningsränderna i bakrutan har jag för mig så borde vara silver av något slag
Bry er inte om pennan, löd istället.
Sen var ju detta trevligt: "LT is complete, more testing!"
Last edited by POi2; 2009-12-01 at 10:00.
har lagt upp twitter på *********** nu så det är bara en site man behöver följa
Den följer både JungleTeam & Xbox-Scene
Jag sitter just nu med en av våra reservdels Lite-On läsare med Fw: 748xx
Lödde ihop lite motstånd o en strömställare på ett labkretskort o skall väll sätta mig o prova läsa ut mjukvaran.
Hur det går.... *Friskt kopplat, hälften brunnet säger man ju
Vi får se... återkommer med resultat när jagh slipper ta telefon eller kunder i kassan.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bara lägga en pytteliten klick lödtenn på banan istället alltså. Hur svårt är det att separerar banorna om du får gradera från 1-5? Jag har lött en hel del i mitt liv, bl.a. gått Ericssons lödskola. Men separera banor med skallpell var faktiskt inget vi syssla med vad jag kan minnas. Däremot löda med mikrosokop vilket jag vet med mina skakiga händer var i pilligaste lagret.
att skära av en bana är inte alls svårt bara dra ett snitt rätt över den tillräkligt djupt för att gå igenom kopparn.
att löda ihop dem e inte heller svårt, bara skrapa bort lacken å löd båda sidor av den avkapade banan å lägg en klump som förenar dem igen.
hoppas du fattar vad jag menar, är kass på att förklara mig.
Bookmarks