Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 143

Diskussion: Nya liteon

  1. #61
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lite bra å ha filer som förenklar fulflashning av ixtreme 1.6 till de nya drivarna (har ej hunnit testa ännu)
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    underbart.. tack så mycket

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Också till det tråkiga.

    iX 1.7 (kanske samma som LT (ingen som vet)) kan komma att kosta pengar enligt Commodore4Eve i TeamJungle/THX

    texten nedan kommer från Iriez som citerar C4E

    1.7 will have new one shot boot and anti ap25, MS has been readying the routine in the new liteons, it is ready to use and is very accurtae
    wholesale modders ship new drive pcbs to us, we mod, send back but this can include older liteons if they wish, no fw released ever, no public released, but wholesale modders can sell modded systems or drives
    1.61 fw is only for benq and sammy
    1.7 will be for liteon only
    1.7 has some extra features and the drive key is encrypted
    new features are anti-ap25 and one shot boot session (until power off)
    in the end their drivekey will not work in 1.7 unless it is our encrypted version
    1.7 will be for all liteons
    the liteon will have 1.7
    it will have an encrypted drive key, customised by us, normal drivekeys wont work
    no release to the public for now either
    probably never

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Också till det tråkiga.

    iX 1.7 (kanske samma som LT (ingen som vet)) kan komma att kosta pengar enligt Commodore4Eve i TeamJungle/THX

    texten nedan kommer från Iriez som citerar C4E
    och sagan börjar om, jakten att knäcka dessa nycklar börjar snart.

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    och sagan börjar om, jakten att knäcka dessa nycklar börjar snart.
    Japps och nu är det inte LiteOn som skall hackas, nu är det hackarna som hackar hackarna.

    Skall man vara ärlig kommer detta aldrig att hålla även om så skulle bli fallet.

    att ALLA från hela världen skulle skicka in sin box till THX för att få den flashad. detta skulle ju bli en industri och dessutom olaglig sådan då dom gör profit på det så hade nog inte tagit mångfa dagar innan poliser och MS advokater knackar poå deras dörrar, svår att hålla hemligt vart man finns när adressen måste bli offentlig
    Last edited by Henkad; 2009-12-02 at 12:44.

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Japps och nu är det inte MS som skall hackas, nu är det hackarna som hackar hackarna
    som jag fattat det så är LT inte 1.7. om jag fattat allt rätt så ska LT vara så lite ändrad som möjligt, alltså boota all möjligt skit, men vara säker sålänge du stoppar i den bra backuper. 1.7 verkar vara en ny variant av LT fast med mer säkerhetsfunktioner (som 1.6 men som inte ms kan se) och man måste köpa den (för att få den unika nyckeln). det märks snart, spekulerar bara snabbt och friskt.

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Japps och nu är det inte LiteOn som skall hackas, nu är det hackarna som hackar hackarna.

    Skall man vara ärlig kommer detta aldrig att hålla även om så skulle bli fallet.

    att ALLA från hela världen skulle skicka in sin box till THX för att få den flashad. detta skulle ju bli en industri och dessutom olaglig sådan då dom gör profit på det så hade nog inte tagit mångfa dagar innan poliser och MS advokater knackar poå deras dörrar, svår att hålla hemligt vart man finns när adressen måste bli offentlig
    nja, räcker ju de har en sida där du betalar och skriver ner din nyckel, du får tillbaka en krypterad nyckel som du lägger i din firmware, klart. samma utförande att du flashar själv du behöver bara deras egna krypterade variant av nyckeln.

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    som jag fattat det så är LT inte 1.7. om jag fattat allt rätt så ska LT vara så lite ändrad som möjligt, alltså boota all möjligt skit, men vara säker sålänge du stoppar i den bra backuper. 1.7 verkar vara en ny variant av LT fast med mer säkerhetsfunktioner (som 1.6 men som inte ms kan se) och man måste köpa den (för att få den unika nyckeln). det märks snart, spekulerar bara snabbt och friskt.
    Låter logiskt att det skulle vara så, men att dom gjorde LT med så få ändringar som möjligt är ju för att den inte skall upptäckas, om man då börjar lägga in spärrar etc. igen då är man ju tillbaka till 1.6 igen. humm nåja vi märker vart det slutar med tiden.

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men dom måste släppa LT för att alla andra ska kunna spela ändå, MS upptäcker ju 1.61, och det som står här är att 1.7 kommer vara till Liteon ENBART det vill säga, man måste i så fall köpa en Liteon och montera in för att vara safe på nätet?! nej, jag tror att dom kommer släppa LT och 1.7 hellre än bara 1.7 till liteon

    1.7 kommer vara till för noobs som inte kollar spelen troligtvis, medans LT kommer vara för alla andra, och dom som har bannade boxar...

    vi får väl hoppas det blir så iaf, och att LT inte kommer kräva krypterad nyckel som 1.7 gör (enligt den här infon)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #70
    dragonslayer Guest
    orkade ni läsa hela artiklen?
    som jag fattade det så var det här ett förslag från c4e till teamet...
    på annat håll har det gått att läsa att det inte blir tal om någon v1.7 (iom ban waves)

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    orkade ni läsa hela artiklen?
    som jag fattade det så var det här ett förslag från c4e till teamet...
    på annat håll har det gått att läsa att det inte blir tal om någon v1.7 (iom ban waves)
    jag läste igenom allt iriez skrev ja, rätt intressant läsning... som jag förstod det var det inte något förslag från c4eva, utan snarare något han och resten av teamet planerat tillsamans, bakom ryggen på iriez, mer eller mindre iaf

    har inte läst något om att 1.7 inte kommer alls, har du lust att länka till dom ställena du läst om detta på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    dragonslayer Guest
    Nä.. det var i början av november ju ...tror att det stog på xbox-scenes nyhets sida...

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, vi får väl se vad som händer och sker iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag blir tokig snart, för mycket o göra + detta
    Är det någon som fått igång detta o vad dumpade ni nyckeln med för program ?

    Har försökt nu någon timme med en 93450C Lite on o får spelet *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #75
    dragonslayer Guest
    finns en guide på mitt forum

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Arrow

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag blir tokig snart, för mycket o göra + detta
    Är det någon som fått igång detta o vad dumpade ni nyckeln med för program ?

    Har försökt nu någon timme med en 93450C Lite on o får spelet *skratt*
    jag dumpade precis en Liteon 73850C med hjälp av den här metoden, då använde jag mig av Dosflash 1.7, just den driven var iXtreme 1.6 på...

    *edit:*
    Taget mig närmare 3 timmar att löda och hålla på, men jag e rätt långsam och kass på att löda därför det tagit sådan tid för mig, om du vill kan jag ta bild på exakt hur det ser ut för mig... hör av dig på MSN eller skicka ett sms så fixar jag det, jag ska testa detta på en annan Liteon drive jag har liggandes, som ska ha original FW

    *edit2:*
    Man behöver inte alls köra med halvöppen tray som det står i din guide dragonslayer, jag körde med stängd, det viktiga är att du får in driven i vendor mode (0x72) och INTE 0x52, iaf när man startar om driven

    *edit3:*

    hoppas ni kan se något på bilden, jag är kass på att fotografera, nästan lika kass som jag är på att löda

    http://i171.photobucket.com/albums/u...n/100_1355.jpg

    kan säga såhär btw om detta: Kan jag kan du
    Last edited by Swizzy; 2009-12-03 at 15:13.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    för er som vill ha 73850C original firmware finns den att ladda hem på följande länkar:

    Rapidshare
    Megaupload

    det är MIN dumpning, raderat nyckeln av säkerhetsskäl, nyckeln är numera "FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF"
    Last edited by Swizzy; 2009-12-03 at 18:35.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag dumpade precis en Liteon 73850C med hjälp av den här metoden, då använde jag mig av Dosflash 1.7, just den driven var iXtreme 1.6 på...

    *edit:*
    Taget mig närmare 3 timmar att löda och hålla på, men jag e rätt långsam och kass på att löda därför det tagit sådan tid för mig, om du vill kan jag ta bild på exakt hur det ser ut för mig... hör av dig på MSN eller skicka ett sms så fixar jag det, jag ska testa detta på en annan Liteon drive jag har liggandes, som ska ha original FW

    *edit2:*
    Man behöver inte alls köra med halvöppen tray som det står i din guide dragonslayer, jag körde med stängd, det viktiga är att du får in driven i vendor mode (0x72) och INTE 0x52, iaf när man startar om driven

    *edit3:*

    hoppas ni kan se något på bilden, jag är kass på att fotografera, nästan lika kass som jag är på att löda

    http://i171.photobucket.com/albums/u...n/100_1355.jpg

    kan säga såhär btw om detta: Kan jag kan du
    Coolt! Jag ska ge mig på min LiteOn 74850c (iXtreme 1.6) drive till helgen. Och fotot hade nog varit rätt ok om det inte var för den rent överjävligt usla kameran (mobil?) du måste ha använt.
    Jag ska ta en (bättre) bild om jag lyckas i helgen.

  19. #79
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för er som vill ha 73850C original firmware finns den att ladda hem på följande länkar:

    Rapidshare
    Megaupload

    det är MIN dumpning, raderat nyckeln av säkerhetsskäl, nyckeln är numera "FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF"
    Ehh jag ladda ner din firmware från Rapishare och jag får att din nyckel är 5055BD2*************181E8FB65DF5. Om det är din nyckel så måste du ha laddat upp fel fil...

    Tack ändå.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Coolt! Jag ska ge mig på min LiteOn 74850c (iXtreme 1.6) drive till helgen. Och fotot hade nog varit rätt ok om det inte var för den rent överjävligt usla kameran (mobil?) du måste ha använt.
    Jag ska ta en (bättre) bild om jag lyckas i helgen.
    faktiskt använder jag en kompakt kamera (Kodak EasyShare C530), men jag är rätt kass på att ta bilder i största allmänhet, vore trevligt om du kunde få till lite bättre bilder än mina (jag tog flera men detta var den bästa typ) det är viktigt att du ser till att kapa av banorna, ett annat tips från mig är:

    skrapa rent lödpunkterna och försök fästa lödtenn mot punkten INNAN du försöker fästa kabeln annars tar det flera timmar att försöka och försöka...

    du behöver inte använda ett 22ohms motstånd heller, jag körde med ett 18 ohm och ett 2.7ohms motstånd kopplade i serie, hittade inget 22ohms så körde på detta istället då det är ganska närliggande... om du får problem kan du höra av dig så ska jag försöka hjälpa dig lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja om jag lyckas. Borde klara det då jag gått Ericssons lödskola (mer avancerat än så här) så ska jag ta ett foto med farsans Nikon D200 på stativ. Då ska vi kunna läsa den pyttelilla texten på kortet tom.

    Jag har ett 22 ohm, men tack ändå. Var inne på Kjell & Co igår och införskaffa ett paket. Det minsta om innehöll ett 22 ohms var på 480 motstånd. Så nu har jag några över till annat med... haha

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ehh jag ladda ner din firmware från Rapishare och jag får att din nyckel är 5055BD2*************181E8FB65DF5. Om det är din nyckel så måste du ha laddat upp fel fil...

    Tack ändå.
    woops, haha, hade packat fel fil :$ nu ska den vara med FFFFF... >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    *edit2:*
    Man behöver inte alls köra med halvöppen tray som det står i din guide dragonslayer, jag körde med stängd, det viktiga är att du får in driven i vendor mode (0x72) och INTE 0x52, iaf när man startar om driven
    Har man luckan i halvöppet läge funkar det i både Dosflash och Jungleflasher utan att du behöver (återsända kommandot)

    Jag tycker att det är lite orättvist att du får länka till dina guider vad är det för fel på ixtreme se måntro? Hansi vill kanske köpa domänen?

  24. #84
    dragonslayer Guest
    jag har iof bara testat på 93450C

  25. #85
    dragonslayer Guest
    ixtreme se har varken webshop eller forum! det finns på dragonslayer siten

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    ixtreme se har varken webshop eller forum! det finns på dragonslayer siten
    ixtreme har dragonslayer siten's forum länkat, kanske därför hansi blockerar din sida? jag spekulerar bara... en annan anledning till att han inte blockerat min sida ännu kan vara för att jag inte har någon form av betalnings grejer i huvudtaget, eller jo, jag har en donations knapp i botten på varje sida, men det kan knappast ses som konkurens i huvudtaget, utöver det så länkar jag tillbaka till PSXCare support forum, och typ känner hansi och dom andra på PSXCare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #87
    dragonslayer Guest
    han menar alltså att man inte får länka till en site som länkar till en annan

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Vi kan ju göra så att vi lägger upp ett öppet forum där man kan lägga ut guider osv utan att det tillhör någon kommersiellt företag, dock skall det ej bli någon reklamplats

    då får vi ju alla svenska guider etc på samma ställe

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag gillar dragonslayer och ixtreme MEN det är väldigt mycket "hej jag skriver på psxcare, men kolla på min sida / googla på ditt och datt för där står det si och så" samtidigt som det finns en prislista på tjänster mitt på sidan.

    Och ser andra att det är OK att jaga trafik till sina sidor så har vi snart bara en massa spam i forumet. Därför håller jag det "censurerat".

    Och har jag beslutat att lägga en "censur" på en sida och man envisas med att kringgå ****-orna med att hänvisa till google osv så slutar det med att användare och inlägg raderas osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag sitter här och håller på bråkar lite med en av dom senaste Liteon drivarna, har fått ut hela firmwaren, men jag lyckas inte spoofa en annan firmware med rätt identitet, är det någon som har tips på vad man kan prova? vi har juh iX1.6 templates här... testat att flytta key till dom med hjälp av JF men det går inte kanske gjort fel, vad vet jag... hur som helst har ni några idéer så hör av er, ASAP
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  2. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 14:22
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Nya spel = butiksoriginal?
    By aaiiyytt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •