Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 143 av 143

Diskussion: Nya liteon

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    återkom med resultat när du testat är du snäll?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #122
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Swizzy det var klurigt av dig för det gjorde hela skillnaden. Nu läste den inte ur firmwaren korrekt om den var i Läge 1 på brytaren.

  3. #123
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu ska man bara lyckas reparera alla banor jag sabbat. Kan bli lite problem vid Pad 101 för som syns på en av mina bilder så följde mer än halva lödtennet med där när jag skrapa med skalpellen. Måste ha suttit lite sämre där för det var inte precis så att jag skrapa för kung och fosterland precis. Har iaf beställt en fiberglasborste på Elfa så samma öde ska inte behöva hända när jag får kunders LiteOn's att leka med.

  4. #124
    dragonslayer Guest
    i läge 1 på switchen tvingas SPI minnet ner till 1.8V (istället för det normala 3.3V) då kan driven inte läsa sin firmware (Därav meddelandet om saknad nyckel) och öppnar "vendor mode" eftersom den tror att SPIflashen är tom...
    När du slår över till läge 2 kan den läsa och skriva SPI flashen igen.

  5. #125
    dragonslayer Guest
    Ditt test borde ha fungerat oavsett vilken firmware det ligger på driven...
    kollade du om du fick ut rätt nyckel? (låter oroande att den läste korrekt med switchen i läge 1)

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Ditt test borde ha fungerat oavsett vilken firmware det ligger på driven...
    kollade du om du fick ut rätt nyckel? (låter oroande att den läste korrekt med switchen i läge 1)
    om du läser vad han skrev dragonslayer så skrev han att han fick rätt nyckel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Säg att du har en vanlig lite-on...(73xxx) den måste oxo öppnas! (så det är uppgiften utöver det)

    det är några flatkablar som skall lossas och två skruvar.. (max 30sek)
    slipa lite med glasfiberpenna (max 45 sek)
    Snitta två snitt med vass kniv (max 60sek)
    Byglen och switch med motstånd är redan klar... (har ju använt den förr)
    4 lödpunkter (max 90sek)
    montera tillbaks kretskort och koppla (max 60sek)


    det är några flatkablar som skall lossas och två skruvar.. (max 30sek)
    Löda loss 4 lödpunkter (max 15sek)
    "laga" de 2 snitten (max 15sek)
    montera tillbaks kretskort och koppla (max 60sek)

    OK det blir lite mer än 5 min men inte mycket... (visst andra har tagit extra betalt för vanliga Lite-On oxo)
    Jag har samma pris som innan Lite-on gick att flasha
    samma pris för alla drivar alltså!
    Synd bara att marknaden är så dålig häromkring

    @svantesson666
    Din pin101 punkt ser det inte ut som det finns mycket att löda på... (köp en glasfiberpenna)
    Får du kontakt rekomenderar jag att du inte löder loss den utan klipper av den så att du får lättare att återställa sen
    Har tänkt på detta länge men inte orkat skriva något men nu är det fan dags efter detta superinlägg.

    Priset på chippning/flashning har totaldumpats de senaste 2åren. Folk vet inte hur man prissätter in tjänst vara utan tänker bara på "ööö jag kan flasha en liteon på 10 min och den senaste på 15"

    1) Det tar inte 10 min att sälja/flasha en maskin räkna in inköp , annonsering , prata med kunder visa för kunder och framförallt VÄNTA PÅ KUNDER

    2) Det finns "företag" i Stockholm som moddar för 300:- INKL moms det är 240:- utan moms. Sen ska du dra bort egenavgift/arbetsgivaravgift sen den egna skatt. (300:- svart är även det dåligt jag hade 500 minst på den goda xbox 1 tiden)

    3) När man sätter ett pris bör man tänka på chansen på att misslyckas med det händer även den bästa (gissar på att psxcare måste ha några trasiga 360). Ska man in och skrapa löda ökar chansen, visst det går att fixxa säkert men igen det tar tid.

    4) Även om du har företag eller kör källarverksamhet så måste man ha råkat ut för folk som säger "jag kommer om 1h" och sedan blir skitförbannade när man har stängt/inte är hemma när dom kommer men inte efter 1h utan 4h

    5) Har du butik så har du en hyra på lokalen också

    Finns bara 1 företag i Sthlm som vet hur man driver företag och det är just Psxcare även om deras marginaler säkert har minskat.
    Last edited by Juurgen; 2009-12-08 at 19:35.

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
    Har tänkt på detta länge men inte orkat skriva något men nu är det fan dags efter detta superinlägg.

    Priset på chippning/flashning har totaldumpats de senaste 2åren. Folk vet inte hur man prissätter in tjänst vara utan tänker bara på "ööö jag kan flasha en liteon på 10 min och den senaste på 15"

    1) Det tar inte 10 min att sälja/flasha en maskin räkna in inköp , annonsering , prata med kunder visa för kunder och framförallt VÄNTA PÅ KUNDER

    2) Det finns "företag" i Stockholm som moddar för 300:- INKL moms det är 240:- utan moms. Sen ska du dra bort egenavgift/arbetsgivaravgift sen den egna skatt. (300:- svart är även det dåligt jag hade 500 minst på den goda xbox 1 tiden)

    3) När man sätter ett pris bör man tänka på chansen på att misslyckas med det händer även den bästa (gissar på att psxcare måste ha några trasiga 360). Ska man in och skrapa löda ökar chansen, visst det går att fixxa säkert men igen det tar tid.

    4) Även om du har företag eller kör källarverksamhet så måste man ha råkat ut för folk som säger "jag kommer om 1h" och sedan blir skitförbannade när man har stängt/inte är hemma när dom kommer men inte efter 1h utan 4h

    5) Har du butik så har du en hyra på lokalen också

    Finns bara 1 företag i Sthlm som vet hur man driver företag och det är just Psxcare även om deras marginaler säkert har minskat.

    Priserna över lag på dessa tjänster borde öka något, men det är svårt när kvällsmeckare gör det för 100kr. men det man som kund borde tänka på att dom lämnar ingen som helst garanti för att allt funkar efteråt, skulle det gå åt skogen så är det garanterat kunden som får ta smällen.
    Kanske medför nu den nya driven att många hemmapysslare försvinner.

  9. #129
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag håller helt med. När folk ringer till mig och undrar varför jag tar 300:- när det finns andra som gör det för 100:- brukar jag hälsa dem, visst gör det hos dem då. Hittills har ALLA utom en faktiskt valt att göra hos mig iaf, då jag helt enkelt verkat mer seriös. Så det finns absolut ingen som helst mening att prisdumpa om man bara tar sin business (oavsett om den är vid sidan om eller inte) på allvar.

    Jag tänker ta 700:- för de nya, det har jag redan annonserat om. Vore intressant att höra er andras priser.

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Vi tar *** för den nya iaf tills andra alternativ än att löda finns.
    Last edited by Henkad; 2009-12-08 at 22:39.

  11. #131
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Vi tar 700 för den nya iaf tills andra alternativ än att löda finns.
    jag ska ta 200 kr då det är dåliga tider nuförtiden för alla

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    jag ska ta 200 kr då det är dåliga tider nuförtiden för alla
    Du gör ju inte tiderna bättre för alla oss seriösa heller, har du sett ICA sänka priserna för att du har det dåligt ställt?

    tro inte att jag är gniden men har man en verksamhet vill man gärna kunna leva på den vilket man inte kan om man skall ta 200kr, men det är klart du lär ju inte ha några kostnader så som, lokal, skatt etc
    Last edited by Henkad; 2009-12-08 at 22:36.

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Med respekt för PSXcare så tycker jag inte vi skall diskutera konkurenters priser på deras forum.

  14. #134
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Med respekt för PSXcare så tycker jag inte vi skall diskutera konkurenters priser på deras forum.
    Nä det har du förstås helt rätt i. Jag ber om ursäkt.
    Jag tänkte dock som så att de flesta av oss operarar ju bara på vår lilla hemma marknad där PSXCare kanske inte direkt har sin kundkrets, och de som ändå väljer PSXCare skiter mer eller mindre i vilket pris vi andra har.
    För övrigt misstänker jag att Konya skämta. Om inte så borde han nästan skämmas.

  15. #135
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    någon som vet vad det brukar sitta för dvd i en 360 som är tilverkad 2009-08-17

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Kan nog vara vilken som av v1 eller v2 men nu kan man ju flasha vilken som så det spelar ju inte längre så stor roll

  17. #137
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Kan nog vara vilken som av v1 eller v2 men nu kan man ju flasha vilken som så det spelar ju inte längre så stor roll
    ok får öppna och kolla tack för hjälpen

  18. #138
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    ok får öppna och kolla tack för hjälpen
    Det kan vara värt för dig att veta att du inte kan se det på den om det är en 83850 v1 eller v2. Ända sättet att få reda på det är att koppla upp den mot en dator och se om du kan läsa ur firmware ur den med JungleFlasher eller inte. Lycka till.

  19. #139
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    vad är det för datum på dvd läsaren? är den tillverkad innan luli är det nästan garanterat en v1

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    man kan köra V1 på samma sätt som V2, jag råkade testa idag utav misstag när jag höll på med några 93450C, kollade inte så noga på FW versionen, så jag tog fel först (93450C templaten) vilket resulterade i att jag fick RROD på den (1 lampa, sedan efter X antal omstartningar slutade det med att jag fick error koden E66 på skärmen, E66 = Felaktig Firmware version/Drive/Spoofning eller liknande)

    så vill du vara säker på att du ska få det att fungera kan du köra med den nya liteon metoden på den, och då antingen köra på iXtreme 1.6 83850C eller köra iXtreme 1.6 83850C V2 templaten, båda fungerar lika bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    dragonslayer Guest
    Eftersom jag inte kan länka till min egen site ... så länkar jag nu till ett av mina inlägg på xboxhacker och hoppas att det kan hjälpa någon lite
    http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=13205.0
    (fjantigt va)
    En metod som är lite säkrare än MRA's .. lite mer material åtgång och arbete men fortfarande enklare än att plocka bort epoxy och löda på mtk chippet

  22. #142
    dragonslayer Guest
    fan... då har man lagt ner onödigt jobb igen... redan nån annan som hade gjort likadant
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=698256&st=0

  23. #143
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den har funnits ett tag, vi på PSXCare har redan börjat använda den använda första diagrammet typ dom 2-3 första nya liteons som vi gjorde, tror jag... sedan dess har vi använt den här nya, lättare metoden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande diskussioner

  1. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  2. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 14:22
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Nya spel = butiksoriginal?
    By aaiiyytt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •