Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 143

Diskussion: Nya liteon

  1. #91
    dragonslayer Guest
    De gånger jag har länkat har det gått direkt till en guide!
    Förutom den gången då jag meddelade att man kunde följa de viktigaste twittrarna via sidan... (ixtreme)
    Angående google, så är det ju det man tvingats använda eftersom man inte kan länka till dragonslayer siten... hur skall man annars hjälpa folk att hitta bra information?
    Visst man kan upprepa samma information hela tiden oxo.. men det försämrar din google status.. men det kanske du vill?

    Vill du inte att ditt forum skall hjälpa till att ranka andra siter så använd en rewrite rule för alla länkar (typ nofollow/noindex)

    Varsågod.. radera alla mina inlägg så blir det säkert lätt att följa något i forumet

  2. #92
    dragonslayer Guest
    Du kan inte spoofa till en annan modell utan att använda en hexeditor

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Du kan inte spoofa till en annan modell utan att använda en hexeditor
    jag är lite noob på det, så kanske du har lust att hjälpa mig med det?

    *edit:*

    Nvm... löst problemet
    Last edited by Swizzy; 2009-12-04 at 14:46.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #94
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    PSXCare har nu flashat en liteon med 9000 serien firmware! (Jag fixade detta) det är inte så svårt att göra, men kräver lödningar... och lite annat, jag kommer försöker hjälpa övriga tekniker här i butiken med att komma igång då jag numera vet exakt hur det ska gå till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #95
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Wooohooo äntligen fick vi iväng den första Elite 9**** läsaren flashad åt en kund.
    Men villket jävla meckande....

    Det blev inte bättre av att folk inte jobbade idag utan åkte på kryssning eller andra var borta på läkarbesök så vi hade fullt schå i kassan heller

    men en maskin är iaf trollad.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Wooohooo äntligen fick vi iväng den första Elite 9**** läsaren flashad åt en kund.
    Men villket jävla meckande....

    Det blev inte bättre av att folk inte jobbade idag utan åkte på kryssning eller andra var borta på läkarbesök så vi hade fullt schå i kassan heller

    men en maskin är iaf trollad.
    trevligt.. skoj när problemlösning fungerar som den ska.

  7. #97
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    trevligt.. skoj när problemlösning fungerar som den ska.
    osså idag första failure vi fick in en 83850C som vägrade med vanliga metoden, jahopp en V2 tänkte vi (typ jag?) så vi testade att läsa ur FW'n direkt, det ska fungera på ALLA Liteon DG-16D2S vad jag vet? anyhow, det gick åt helvete, den VÄGRADE gå in i rätt läge så det sket sig som tur var dog inte driven iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #98
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    osså idag första failure vi fick in en 83850C som vägrade med vanliga metoden, jahopp en V2 tänkte vi (typ jag?) så vi testade att läsa ur FW'n direkt, det ska fungera på ALLA Liteon DG-16D2S vad jag vet? anyhow, det gick åt helvete, den VÄGRADE gå in i rätt läge så det sket sig som tur var dog inte driven iaf
    Om det var att den inte ville gå in i status 0x72 utan bara hamna i 0x52 hela tiden ska man tydligen kunna avhjälpa detta igenom att antingen göra hela proceduren i JungleFlasher eller byta ut motståndet mot ett mindre omkring 18 eller 20 ohm.

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jo, det var där problemet låg, testade i JF, Dosflash 32 OCH Dosflash 16... (senaste versionerna för alla)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #100
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    OK, så prova att använda ett lite mindre motstånd, 18 eller 20 ohm. Och hoppas det går bättre.

    Det finns för övrigt en ny, tydligare och ännu enklare guide att följa här.
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=698256&st=0

    Och för er som undrar vad sjutton en lenline är för något så kan jag meddela att det blir glasfiberpenna på svenska. Själv äger jag tyvärr ingen men det verkar vara en bra sak att investera i. Blir både snyggare och enklare att jobba med än skalpell.

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det blir till att testa detta senare då tackar Svantesson666!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #102
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Då finns det alltså inte någon oflashbar dvd nu då eller? Eller är jag ute och simmar?

  13. #103
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dom går att flasha nu ja, men... dom är krångliga och blir därför dyra att flasha
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #104
    dragonslayer Guest
    Ähh det blir väl inte dyrare är ju bara 5 min längre jobb... (jag tar i vart fall inte mer)

    Glasfiberpennan är inte en ersättning för skallpellen.. glasfiberpennan har man för att slipa bort skyddslacken ... vad är ericssons lödskola?

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Ähh det blir väl inte dyrare är ju bara 5 min längre jobb... (jag tar i vart fall inte mer)

    Glasfiberpennan är inte en ersättning för skallpellen.. glasfiberpennan har man för att slipa bort skyddslacken ... vad är ericssons lödskola?
    vadå 5 minuter mer jobb?? och varför skulle det inte bli dyrare när du håller på löder vilket man inte gör annars??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #106
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ericssons lödskola är en skola som alla jobbar på Ericsson och dess underleverantörer måste gå. Minns att den leddes, i Borås, av någon dam från Balkan som ALDRIG sa att en lödning var bra. Man satt där och slet sitt gråa hår tills man tyckte att det var bra. Hon kom över, skaka på huvudet och gjorde om en perfekt lödning hur jävla omöjligt svår den än var på 2 nanosekunder och gick sedan därifrån. haha

    Och for the record. Jag kommer nog vilja ha mellan 700-800:- för att göra en sådan här. Dragonslayer du måste vara sjukt snabbt på att skrapa bort lack och löda om du lyckas göra det här på 5 minuter! Jag säger inte att det inte går, jag är bara impad!

  17. #107
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tar man inte mer för att löda när man vanligtvis inte behöver det, då måste man ha varit dyr ifrån början...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  18. #108
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag lova ju några bilder på hur det ser ut så här kommer dem. Nu finns det ju redan fullt med bilder på nätet så de lär knappast göra till eller från, utan snarare mer bara ett bevis på att det går.




  19. #109
    dragonslayer Guest
    Säg att du har en vanlig lite-on...(73xxx) den måste oxo öppnas! (så det är uppgiften utöver det)

    det är några flatkablar som skall lossas och två skruvar.. (max 30sek)
    slipa lite med glasfiberpenna (max 45 sek)
    Snitta två snitt med vass kniv (max 60sek)
    Byglen och switch med motstånd är redan klar... (har ju använt den förr)
    4 lödpunkter (max 90sek)
    montera tillbaks kretskort och koppla (max 60sek)


    det är några flatkablar som skall lossas och två skruvar.. (max 30sek)
    Löda loss 4 lödpunkter (max 15sek)
    "laga" de 2 snitten (max 15sek)
    montera tillbaks kretskort och koppla (max 60sek)

    OK det blir lite mer än 5 min men inte mycket... (visst andra har tagit extra betalt för vanliga Lite-On oxo)
    Jag har samma pris som innan Lite-on gick att flasha
    samma pris för alla drivar alltså!
    Synd bara att marknaden är så dålig häromkring

    @svantesson666
    Din pin101 punkt ser det inte ut som det finns mycket att löda på... (köp en glasfiberpenna)
    Får du kontakt rekomenderar jag att du inte löder loss den utan klipper av den så att du får lättare att återställa sen

  20. #110
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Japp jag ska ta och införskaffa en glasfiberborste. Måste göra hela jobbet avsevärt mkt enklare, plus mindre risk för att man ska av misstag få med sig lödtennet när man skrapar av lacken. Ska ta och åka ut och besöka Elfa i Mölndal. Måste skaffa mer lödtenn, plus ett gäng andra komponenter med så det är ju bara att slå många flugor i en smäll...

  21. #111
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Inte för att klaga men, aldrig löda en tråd i 90 graders vinkel mot kortet! Särskilt inte om man har flerkärnig tråd, kan lätt bli stel och rätt som det är råkar man bryta loss via'n eller pad'en.

    Bara ett tips, då jag själv fått laga en del kort då folk gjort på detta vis...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #112
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    OK tack för tipset. Tyckte det var enda sättet jag fick dem att sitta fast.
    Det var lite synd att jag inte såg den andra guiden (som jag posta här lite ovanför) innan jag börja. Det är ju naturligtvis mkt enklare om man löder på själva banan istället för över via'n. Hade man haft en skarp hjärna hade man ju kunnat räkna ut det själv........men tyvärr föll inte lotten ut så...

  23. #113
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Hmmm lite skumt här. Prova att läsa ur min firmware för första gången idag i en gammal LiteOn 74850c som jag har liggandes. Gjorde själv utläsningen i JungleFlasher då kan känner mig mest hemma där. Skumt något kunde jag läsa ur firmware (.bin) med DVD-nyckel oavsett om jag hade drivern i läge 1 eller 2 på min brytare. Är det bara för att det låg iXtreme 1.6 på den som det gick eller är det någon som har något bättre mer kvaliciferat svar?
    Om det är någon som är vass på att analysera .bin filer så skickar jag er gärna filen för att kolla om den är rätt. Det var hur som helst rätt nyckel som kom ur.

  24. #114
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag gjorde förresten utläsningen med alla flatkablar kvar på kortet, inte för att jag tror att det ska spela någon roll. Fatta inte riktigt hur jag skulle få loss dem och ville inte slita av dem. Vet att min far har gjort det av misstag någongång på så här små veka kablar.

  25. #115
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, jadu... jag vet ärligt talat inte varför du får ut hela firmwaren på det viset, det ska du inte få nämligen... när du sätter din switch i läget "on" ska du inte komma åt NAND chippet alls, eller ja, informationen på NAND chippet iaf...

    lödde du dit en kabel uppe vid ström ingången också? eller vart satte du gnd för switchen? satte du ngn i huvudtaget?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #116
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja det gjorde jag. Alla kablar var på plats. Jag drev hela DVD'n med min Maximus Xtractor Pro.

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kom att tänkap å en sak precis, du sa att du köra iXtreme 1.6, kör du med trayen hallvvägs öppen? om ja, då kan det vara därför du får ut hela firmwaren varje gång, den hamnar nämligen i 0800-Mode, som är konstruerat för att underlätta framtida flashningar och även göra så att datorn hittar driven och kan använda den trots att den är 360 drive... det kan vara därför du får ut hela Firmwaren oavsett om du har switchen i läget "on" eller "off"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #118
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ah ok, ja jag har följt dragonslayers guide och där står det att den ska vara i "half-open" så jag får med andra ord prova igen och se om det blir någon skillnad.
    Jag kan dessutom meddela att jag verkar behöva "power cycla" rätt många ggr innan jag får den i 0x72, den vill hela tiden hamna i 0x52. Jag får prova igen då.

    Fast ändå undrar jag om det verkligen inte blir rätt för jag får upp det här meddelandet efter jag läst ut den och får man verkligen det annars?


  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ah ok, ja jag har följt dragonslayers guide och där står det att den ska vara i "half-open" så jag får med andra ord prova igen och se om det blir någon skillnad.
    Jag kan dessutom meddela att jag verkar behöva "power cycla" rätt många ggr innan jag får den i 0x72, den vill hela tiden hamna i 0x52. Jag får prova igen då.

    Fast ändå undrar jag om det verkligen inte blir rätt för jag får upp det här meddelandet efter jag läst ut den och får man verkligen det annars?

    jag har för mig det medelandet dök upp när man körde JF, men jag är inte säker, vet att jag sett den tidigare iaf... testa att köra med trayen inne, det ska fungera lika bra det... då ska den dessutom INTE gå in i vendor mode automatiskt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #120
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nu har jag provat att läsa ur den med släden stängd, det blev gick det med. Iofs inte provat att läsa ur den med switchen i fel läge. Får ta och prova det med.

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  2. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 14:22
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Nya spel = butiksoriginal?
    By aaiiyytt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •