Sida 1 av 5 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 143

Diskussion: Nya liteon

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15

    Nya liteon

    Någon som vet om det finns risk för att man får den nya oflashbara liteonläsaren om man köper en konsol nu. eller har den inte kommit till SVERIGE?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns risk för det ja, vill du vara säker på att du får en flashbard köper du färdig flashad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det finns risk för det ja, vill du vara säker på att du får en flashbard köper du färdig flashad
    Psx hade fått in en oflashbar drive de kommer nog finnas i alla nya boxar framöver
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Nu var min tanke att köpa på mig ett antal och flasha för att sedan sälja när dom blir allt svårare att få tag i =) men det är klart dom knäcker väl den med inom kort skulle jag tro

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det är bara en tidsfråga innan C4eva & company knäcker den nya liteon driven
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    denna tråd var skapad för 20min sen.. jag har försökt skapa en tråd i över en timme och kommer bara till något cgi fel.. någon annan som har det problemet? inte första gången!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har fått det några gånger tidigare för ett tag sedan när jag skulle skriva inlägg... men det är väldigt sällan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Psx hade fått in en oflashbar drive de kommer nog finnas i alla nya boxar framöver
    Tror du den finns på en elite där MFR datumet is : 30 augusti 2009 ? Jag har en men inte säker på vilken det är.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Är det inte så att MFR datumet alltid är en månad senare än dvd driven ?

    Om Xbox MFR datumet är 2009-08-30 så borde väl driven vara gjord i Juli ?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    denna tråd var skapad för 20min sen.. jag har försökt skapa en tråd i över en timme och kommer bara till något cgi fel.. någon annan som har det problemet? inte första gången!
    Japp jag kan inte alltid skapa nya trådar jag heller.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Japp jag kan inte alltid skapa nya trådar jag heller.
    Samma här:P
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Är det inte så att MFR datumet alltid är en månad senare än dvd driven ?

    Om Xbox MFR datumet är 2009-08-30 så borde väl driven vara gjord i Juli ?
    Jag flashade en elite igår med mfr 2009-07-27 och i den satt en 83850c med tillverkningsdatum juli 2009.

  13. #13
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    denna tråd var skapad för 20min sen.. jag har försökt skapa en tråd i över en timme och kommer bara till något cgi fel.. någon annan som har det problemet? inte första gången!
    har också haft problem me att starta trådar ibland. har även haft problem me att sidan varit grymt seg, har inte kunnat gå in på vissa trådar elr ändrat sida utan att de lägger av för mig

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova starta en tråd med ärende "test" och bara ordet "test" i texten om det blir cgifel. Då brukar det gå att spara. Sedan kan man redigera tråden utan problem.

    Har inte hittat orsaken till cgifelet sist, har provat optimera/reparera databaser samt ändra antalet tillgängliga php-processer, tycker väl det går lite bättre nu men inte perfekt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Japp de nya spelarna har dykt upp som sagt. Fick en 93450c till mig idag för första gången. Var ju bara att montera ihop Xbox:en igen. Inte någon idé att prova läsa ur den. Som tur var hade jag redan förvanad kunden om att jag med största sannorlikhet inte skulle kunna flasha hans Xbox som var gjord 2009-09-18. Så han vart inte ens särkilt besviken. Vi får se hur lång eller om det ens kommer något hack till den här nya drivern. Förmodligen lär den ju dock knäckas. C4EVA och grabbarna verkar ju rätt haja på hur man löser upp knuterna som MS knyter.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Jag flashade en elite igår med mfr 2009-07-27 och i den satt en 83850c med tillverkningsdatum juli 2009.
    Bullshit

    Fan , vad händer

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Bullshit

    Fan , vad händer
    Eller rättare sagt så läste jag ur nycklarna ur 83850 läsaren och spoofade en benq, bara så grabben som äger boxen ska ha kvar den intakt för framtida bruk.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av jonas_p Visa Inlägg
    Eller rättare sagt så läste jag ur nycklarna ur 83850 läsaren och spoofade en benq, bara så grabben som äger boxen ska ha kvar den intakt för framtida bruk.
    fast på dom nya 8xxxx går det inte att "ta ut nyckeln" och skriva till den
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    fast på dom nya 8xxxx går det inte att "ta ut nyckeln" och skriva till den
    tror det går att skriva till dom, men inte läsa ut nyckeln...

    på sätt och vis kan man väl säga att det inte går att skriva till dom då man inte har något att skriva till dom heller (då det kanske är någon skillnad i firmwaren som gör att boxen säger att det är fel spelare i den om man kör på den 83850C FW som finns ute på nätet nu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tror det går att skriva till dom, men inte läsa ut nyckeln...

    på sätt och vis kan man väl säga att det inte går att skriva till dom då man inte har något att skriva till dom heller (då det kanske är någon skillnad i firmwaren som gör att boxen säger att det är fel spelare i den om man kör på den 83850C FW som finns ute på nätet nu)
    Fast om man inte får ut nyckeln så finns det ju lixom ingen anledning att skriva till dom heller,mom man nuinte tycker det är ett nöje

    eller klart man kanske vill spoofa dom och använda dom i någon annan xbox som man redan har nyckeln till

    Tycker labeln på baksidan med serienummret etc även borde innehålla nyckeln

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Hmm, så... Om man nu ska börja tänka i banor att köpa en xbox till tills LT kommer. Vad bör jag tänka på?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    att köpa en med en dvd tillverkad senast juli, för att vara 100%-igt säker på att få en flashbar så senast Juni

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Hmm, så... Om man nu ska börja tänka i banor att köpa en xbox till tills LT kommer. Vad bör jag tänka på?
    inget speciellt, det kommer verktyg för att läsa ut från dom "nya" läsarna också, men inte öppet till ALLA som tidigare (då MS patchar igen hålen om man släpper det öppet så att dom kan få tag på det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inget speciellt, det kommer verktyg för att läsa ut från dom "nya" läsarna också, men inte öppet till ALLA som tidigare (då MS patchar igen hålen om man släpper det öppet så att dom kan få tag på det)
    Självklart kommer det gå att knäcka denna med är ju bara en fråga om tid. att det inte släps öppet tror jag därimot inte är troligt då någon ändå alltid kommer över det så spelar ingen roll hur dom gör.

    Om inte Iriez ser till att endast de själva har dekryptverktyget så att man själv läser ut nyckeln i kodad form och sedan sänder denna till dom och för en summa får den dekrýpterad.
    Last edited by Henkad; 2009-11-22 at 18:00.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är troligen så det kommer bli, att man får skicka mjukvaran till dom så får man tbx den sen, decrypterad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Låter ju som en hyfsad lösning men troligen kommer det läcka ut iaf , hum känns som en dejavú, känner igen detta på något sätt ihop med $40.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Låter ju som en hyfsad lösning men troligen kommer det läcka ut iaf , hum känns som en dejavú, känner igen detta på något sätt ihop med $40.
    det var så det var tidigare med 83850C ja, det e klart det kommer läcka ut, så småningom, förhoppningsvis inte på ett sådant sätt att Microsoft kan ta reda på hur vi gör, vilket hål vi använder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det var så det var tidigare med 83850C ja, det e klart det kommer läcka ut, så småningom, förhoppningsvis inte på ett sådant sätt att Microsoft kan ta reda på hur vi gör, vilket hål vi använder...
    synd bara att detta kommer drabba slutkund då det innebär en ganska stor kostnad för dem, jag menar vi kommer ju fortfarande ta ut en kostnad + att det kostar att få den dekrypterad, vi säger att $40 gäller även denna gång (tror iofs det blir något dyrare då iriez tyckte att 40usd var för billigt sist om jag inte minns fel) + 4-500 för jobbet då blir ju slutpriset 800kr+.

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jävla skit-stil att hålla en eventuell lösning för sig själv. Visst vill vi få slut på katt & råtta syndromet, men hela pirat/hacking/whatever-scenen handlar ju om att vem som helst ska kunna modifiera sin konsol om man vill.

    Vart har all heder tagit vägen? Förvisso är det väl omöjligt att hålla det hemligt i all tid, men än dock lika störande att man ens kommer på tanken...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    tycker iofs att det är bra att det känns bra att hålla lösningen kyddad men att profitera på det är ju lite mot allt vad scenen står för i övrigt därför tror jag lösningen läcker ut relativt snabbt.

Sida 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  2. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 14:22
  3. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  4. Nya spel = butiksoriginal?
    By aaiiyytt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •