Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 48 av 48

Diskussion: Ang. Ban vågen.

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    går det att få över sina saves till en ny HD? eller går det bara att stoppa in den i en ny 360? tänker på battlefield 1943 osv ligger ju därpå, gamertag är inget problem att få tebax antar jag, men just saves o sånt på fallout 3 vill man ju inte direkt vara utan

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du kört igång din 360 efter banning och lirat så är dom låsta till den bannade konsollen och går inte att få tillbaka på någon annan 360... tyvär asså...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    En fråga om achivementspoints. Om man är bannad kan man inte få dessa achievements längre eller?? Fattar att man inte kan se de online men offline på min profil borde väl nya komma eller??

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    En fråga om achivementspoints. Om man är bannad kan man inte få dessa achievements längre eller?? Fattar att man inte kan se de online men offline på min profil borde väl nya komma eller??
    sålänge man spelar på den bannade boxen så funkar det som vanligt. rätta mig om jag har fel.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    En fråga om achivementspoints. Om man är bannad kan man inte få dessa achievements längre eller?? Fattar att man inte kan se de online men offline på min profil borde väl nya komma eller??
    offline achievments kan du fortfarande ta ja, men dessa kommer inte att kunna läggas ut på live (vad jag förstår av det jag läst så ska du fortfarande kunna använda din profil, och tidigare så har man fortfarande kunnat ta offline achievements)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    snabbis fråga till er bara. när ni säger att ni spelat.

    menar ni online? med boxen uppkopplad fast ni lirar single player?

    jag har varit väldigt försiktig tycker jag, men jag har ju säkert varit online på boxen utan att göra något med något bränt spel förr. inte mycket då. vill helst inte ha i nätverkssladden i det för mycket.

    vågar man starta boxen utan skiva och kolla om man är bannad? det enda jag kan tänka mig är att dom ser att jag installerat ett spel som är från en bränd skiva. även om detta känns ganska långsökt.

    vore ju pissigt om man inte kunde utnyttja lådan till installation av spel och att se på filmer och sånt via media center.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du vågar inte gå ut på live alls i dagsläget, du kan ha blivit flaggad för ban för ett bra tag sedan men inte blivit bannad förrns nu, om du då har otur är du bannad nu och blir av med massa funktioner på boxen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av najtrows Visa Inlägg
    snabbis fråga till er bara. när ni säger att ni spelat.

    menar ni online? med boxen uppkopplad fast ni lirar single player?

    jag har varit väldigt försiktig tycker jag, men jag har ju säkert varit online på boxen utan att göra något med något bränt spel förr. inte mycket då. vill helst inte ha i nätverkssladden i det för mycket.

    vågar man starta boxen utan skiva och kolla om man är bannad? det enda jag kan tänka mig är att dom ser att jag installerat ett spel som är från en bränd skiva. även om detta känns ganska långsökt.

    vore ju pissigt om man inte kunde utnyttja lådan till installation av spel och att se på filmer och sånt via media center.
    skit i live för tillfället, det är bättre du ringer supporten och säger att du inte kommer åt live, du har läst något om bans men vet inte vad det är?! du lär få reda på din status utan att avslöja att din maskin är flashad.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.269...on-xbox-konton ytterligare lite skriverier om denna banvågen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    Last edited by Tjohooo; 2009-11-13 at 17:17.

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av cornan Visa Inlägg
    Blev lite nervös när jag läste här att en ny ban våg var igång. Så jag drog igång mitt Xbox och kollade om jag var bannad..puuuh..Jag är inte bannad (än så länge)
    Har LiteOn Fw 1.51 och har alltid spelat verifierade spel och ej innan release och dom senaste jag spelat är original spel(Fifa 10 och Forza 3).

    Jahapp, då var det kört för min del då. Trodde jag hade klarat mig men icke sa nicke.

  12. #42
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har skummat igenom trådar, och försöker förbereda mig ifall jag råkar ut för hammaren. Varnade polaren för nån dag sen. Idag blev han bannad.

    Ni skriver att saved games blir koruppta på hårddisken. Men hur Är det med memory stick? Jag har både HD och MS, alla saves på MS.

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du startar spelet på en bannad xbox och spelet gör en sparning så kommer den sparningen bara fungera på den bannade boxen sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om du startar spelet på en bannad xbox och spelet gör en sparning så kommer den sparningen bara fungera på den bannade boxen sedan.
    Ok, men hur blir det med alla tidigare sparningar?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Ok, men hur blir det med alla tidigare sparningar?
    sålänge du inte laddar dem kan de vara okej, rädda dem så fort de går via minneskort eller liknande.

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej, så det går inte att ladda tidigare sparningar på en bannad xbox?

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av stingking Visa Inlägg
    Okej, så det går inte att ladda tidigare sparningar på en bannad xbox?
    jodå, det går... MEN om du gör det kommer dom bli låsta till den bannade boxen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jasså, ja men dåså. Gjorde kopior från MS till HD av alla saves, ifall.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:51
  2. jävligt puckat? (ang ban av live)
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 21:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •