Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: MS fråga

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    MS fråga

    Har en liten fundering på hur lång tillbaka som M$ kan se att en konsol är modifierad innan dom bannar.

    Hade en flashad konsoll som gick sönder. Lämnade in den till psxcare som återställde den till original då jag skulle skicka in den för reparation.
    Den reparerades i Augusti om jag inte minns fel. Därefter har jag inte flashat om den. D.v.s den har varit "original" sen dess.

    Hur kan dom då veta att den har varit flashad?
    ngn som har ett klurigt o bra svar på det?

    //Bepees

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har dom bannat din box nu?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    yep. Inatt vid 1-tiden

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    De har sparat alla flaggningar sedan ungefär 1 år tillbaka i tiden så tyvärr spelar det ironiskt nog ingen roll om den var original nu eller inte. Du har ju haft rätt otur det måste medges.
    Å andra sidan har du en Xbox 360 som fungerar vilket du inte borde ha haft... (å andra sidan till det borde de inte gå sönder från första början förstås... haha)

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    De har sparat alla flaggningar sedan ungefär 1 år tillbaka i tiden så tyvärr spelar det ironiskt nog ingen roll om den var original nu eller inte. Du har ju haft rätt otur det måste medges.
    Jo det kan man ju säga...Hyffsat.

    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Å andra sidan har du en Xbox 360 som fungerar vilket du inte borde ha haft... (å andra sidan till det borde de inte gå sönder från första början förstås... haha)
    Skön kommentar! LoL

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bepees Visa Inlägg
    Har en liten fundering på hur lång tillbaka som M$ kan se att en konsol är modifierad innan dom bannar.

    Hade en flashad konsoll som gick sönder. Lämnade in den till psxcare som återställde den till original då jag skulle skicka in den för reparation.
    Den reparerades i Augusti om jag inte minns fel. Därefter har jag inte flashat om den. D.v.s den har varit "original" sen dess.

    Hur kan dom då veta att den har varit flashad?
    ngn som har ett klurigt o bra svar på det?

    //Bepees
    du borde kunna överklaga din ban eftersom det är en originalkonsol, orörd i dagläget! eftersom de tog in den på lagning och sedan lagade den så har ju ms tagit på sig ansvaret att den är okej. ring dem och säg du inte har gjort ett skit med din box och undra var du ska vända dig, de kommer få svårt eftersom deras verkstad fick in och har lämnat ut den i originalskick.

    men visst, pissig situation du hamnade i.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Joo iofs.
    Provade för skojs skull att peta i en backup och den funkade.
    Måste ha en dvd som inte gick att återställa till original.
    hmm.. Om dom då tar in den för kontroll och upptäcker att den fortfarande är flashad hur ska man då bete sig?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kolla färgen på kablarna, är dom gula så är det så ja, annars så fick du den inte återställd av ngn anledning...

    ta loss faceplaten och titta in i hålet där DVD trayen sitter... om du har problem att hitta hålet så ska får du kolla lite i forumet, finns en klistrad tråd om hur man identifierar en läsare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Asså jag lämna in min på återställning hos psx och när jag fick tillbaka den från MS så va drivern fortfarande flashad? =S

    Psx care har även bytt min läsare från Benq till Hitachi. Får dom göra det? prisskillnaden är ändå 500 för hitachi 999 för benq. Besviken på dem =/ känner mig lurad

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    halloj...

    Swizzy är en klippa här..
    hade varit gött om man kunde skapa en egen tråd för dom som har blivit bannade och dom som har fått flaggad banning men ej fått det bekräftat på xboxen än..
    typ vad man ska göra för att kunna lira offline då boxen redan är körd för vidare live.. formatera och sedan tuta och köra offline?? eller??

    själv har jag inte blivit bannad i själva boxen men via xbox.com så känns det som jag blivit bannad. för mig är det bara att tuta och köra med backup offline.. och aldrig koppla upp boxen igen..
    min kompis fick banningsbilden på boxen.. men vad ska han nu göra för att kunna lira backups offline med sin box??

    tack för all info man fått här.. ni är guld värda....

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bepees Visa Inlägg
    Joo iofs.
    Provade för skojs skull att peta i en backup och den funkade.
    Måste ha en dvd som inte gick att återställa till original.
    hmm.. Om dom då tar in den för kontroll och upptäcker att den fortfarande är flashad hur ska man då bete sig?
    då förändras din situation tyvärr, då den inte är original. du är i sitsen som alla andra.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    swizzy, kom igen nu, ser dig sällan på live nuförtiden. inte en käft är online längre.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    swizzy, kom igen nu, ser dig sällan på live nuförtiden. inte en käft är online längre.
    jag väntar på ny FW

    *edit:*
    Har inte heller så mycket tid över till att spela då jag har mycket annat att göra (skola och min hemsida)
    Last edited by Swizzy; 2009-11-13 at 18:32.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av stingking Visa Inlägg
    Asså jag lämna in min på återställning hos psx och när jag fick tillbaka den från MS så va drivern fortfarande flashad? =S

    Psx care har även bytt min läsare från Benq till Hitachi. Får dom göra det? prisskillnaden är ändå 500 för hitachi 999 för benq. Besviken på dem =/ känner mig lurad

    Vad hade vi gjort o varför ?
    Varför lämnades den in o fick en annan läsare ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag väntar på ny FW

    *edit:*
    Har inte heller så mycket tid över till att spela då jag har mycket annat att göra (skola och min hemsida)
    så säger alla möss.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns ingen anledning till att vi skulle ha bytt driven, det hade varit extra jobb för oss och att benq står på 999:- i webshoppen beror bara på att vi aldrig haft anledning att köpa in lådvis med benq, nuförtiden är dom inte dyrare än andra drivar att köpa in.

    När skulle du ha upptäckt att driven var bytt? Före eller efter boxen hamnade hos microsoft? Det kan inte vara så att du fick nytt moderkort + matchande dvdläsare från deras lager av reparerade prylar? Där den ursprungliga ägaren i sin tur fick en ny box/andra reparerade prylar för att det skulle gå fortare?

    De enda drivar vi inte återställer till originalfirmware är lite-on...för vi har ingen originalfirmware att flasha dom med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    så säger alla möss.
    vad menar du nu int?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du nu int?
    riktiga män är på live, man eller mus.

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag lämnade in mitt xbox efter felmeddelande, så ni kunde återställa den o skicka in den.

    Fick sedan tillbaka boxen från MS, och upptäckte att läsaren var bytt. Självklart tänkte jag först att det var microsoft som bytt den, men efter att rent spontant provat ett bränt spel, märkte jag att xboxet fortfarande var flashat.
    Min gissning skulle va då att ni bytte ut min läsare, satte in en som ni trodde va "oflashad", som en snabbare process.

    Om ms hade upptäckt detta hade jag väl riskerat Ban/garanti upphör. =/

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av stingking Visa Inlägg
    Jag lämnade in mitt xbox efter felmeddelande, så ni kunde återställa den o skicka in den.

    Fick sedan tillbaka boxen från MS, och upptäckte att läsaren var bytt. Självklart tänkte jag först att det var microsoft som bytt den, men efter att rent spontant provat ett bränt spel, märkte jag att xboxet fortfarande var flashat.
    Min gissning skulle va då att ni bytte ut min läsare, satte in en som ni trodde va "oflashad", som en snabbare process.

    Om ms hade upptäckt detta hade jag väl riskerat Ban/garanti upphör. =/
    Vi byter inte ut DVD läsare vid återställningar, vad skall vi med gamla, överhettade, dammiga, trasiga, skrotiga läsare till ?
    Det vi gör vid återställningar är att vi återställer läsaren till orginalmjukvara ( ej Lite-on ) och tar bort våra garantisigill o sätter på ett nytt Ms sigill så det inte märks så mycket att någon varit inne i maskinen.
    Hade du tittat innan vi återställt maskinen vad du hade för läsare o efteråt o även markerat med en spritpenna hade du sett att vi låtit din läsare sitta kvar

    Min gissning är att Ms som vanligt varit snälla o bytt ut din läsare som de så ofta gör när folk skickar in sina bråkiga lådor till dem som en service för att du skall kunna fortsätta spela dina spel utan att läsaren kanske är trött.

    I vissa fall där folk haft in sina maskiner till Ms o fått läsare utbytta har vi sett att de fått vad sett ut som gammal brun gulfiberdammade läsare, dessa har då fått gamla hitatchiläsare tillbaka.

    I de sällsynta fall vi inte kan återställa en läsares orginalmjukvara pg.av att styrkorten kanske värmts sönder a vmaskinerna när de rödringat pg.av överhettning så kan det hända att vi inte kan få kontakt med moderkortet o inte kan skjuta tillbaka en mjukvara i läsaren lika lite som läsa ur, detta meddelas isf till er kunder.

    Din historia låter klurig dock.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    riktiga män är på live, man eller mus.
    jag är en liten liten mus med en professor mössa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi byter inte ut DVD läsare vid återställningar, vad skall vi med gamla, överhettade, dammiga, trasiga, skrotiga läsare till ?
    Det vi gör vid återställningar är att vi återställer läsaren till orginalmjukvara ( ej Lite-on ) och tar bort våra garantisigill o sätter på ett nytt Ms sigill så det inte märks så mycket att någon varit inne i maskinen.
    Hade du tittat innan vi återställt maskinen vad du hade för läsare o efteråt o även markerat med en spritpenna hade du sett att vi låtit din läsare sitta kvar

    Min gissning är att Ms som vanligt varit snälla o bytt ut din läsare som de så ofta gör när folk skickar in sina bråkiga lådor till dem som en service för att du skall kunna fortsätta spela dina spel utan att läsaren kanske är trött.

    I vissa fall där folk haft in sina maskiner till Ms o fått läsare utbytta har vi sett att de fått vad sett ut som gammal brun gulfiberdammade läsare, dessa har då fått gamla hitatchiläsare tillbaka.

    I de sällsynta fall vi inte kan återställa en läsares orginalmjukvara pg.av att styrkorten kanske värmts sönder a vmaskinerna när de rödringat pg.av överhettning så kan det hända att vi inte kan få kontakt med moderkortet o inte kan skjuta tillbaka en mjukvara i läsaren lika lite som läsa ur, detta meddelas isf till er kunder.

    Din historia låter klurig dock.
    Anledningen till att han fick tbx en flashad spelare är troligen att dom helt enkelt tog första bästa läsare dom hade på lager, läste ut key och kolla version och slängde i eller något...

    jag vet att Anderzxb här på forumet fick tillbaka en Samsung spoofad Hitachi med iXtreme 1.4 förut från en MS rep
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej :/ antar att MS ligger bakom det då. Fördelen är väl att jag fortfarande har kvitto tillgodo för en flashning, och kan fortfarande spela brända spel i väntan på ny firmware.

    Men jag har dock ingen aning om vilken firmware de e på läsaren. Klarar wave 3 spel iallafall, har ej provat wave 4 än.

    Tack för de svar jag fått iallafall

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om den klarar Wave 3 spel har du 1.51, och därmed klarar den även av Wave 4
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Det kan inte va 1.4 då? Klarar inte den alla waves också?

    E de 1.51 så kan jag vara lite nöjd iallafall

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.4 klarar av upp till Wave 2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Okej, då va det frågetecknet borta iallafall

    Tack för hjälpen

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag gissar:

    1: Någon skickar in en trasig xbox360 med flashad dvdläsare till microsoft
    2: Moderkortet är sönder och läggs i högen av moderkort som skall repareras. Eftersom dvdläsaren är bunden till moderkortet så läggs den i samma låda.
    3: Den som skickade in den trasiga xboxen får ett reparerat moderkort + tillhörande dvd
    4: Moderkortet lagas och moderkort+drive passerar alla tester...som inte inkluderar koll av firmware eller brända spel
    5: Du får det lagade moderkortet+den flashade driven i din box
    6: Någon annan får ditt gamla moderkort+drive efter reparation å test


    Låter som om reparationer/utbyten alltså görs med så få tester som möjligt och med prioritet att boxarna skall tillbaka till kund så fort som möjligt, dvs man sätter i nya eller redan reparerade komponenter.

    De komponenter man bytt ut repareras i en fristående process. Inte ens säkert reparationscentret kan göra egna matchningar av dvdläsare/styrkort och moderkort, tror microsoft är lite försiktiga med den processen för att undvika att information för hur man gör detta läcker ut.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag gissar:

    1: Någon skickar in en trasig xbox360 med flashad dvdläsare till microsoft
    2: Moderkortet är sönder och läggs i högen av moderkort som skall repareras. Eftersom dvdläsaren är bunden till moderkortet så läggs den i samma låda.
    3: Den som skickade in den trasiga xboxen får ett reparerat moderkort + tillhörande dvd
    4: Moderkortet lagas och moderkort+drive passerar alla tester...som inte inkluderar koll av firmware eller brända spel
    5: Du får det lagade moderkortet+den flashade driven i din box
    6: Någon annan får ditt gamla moderkort+drive efter reparation å test


    Låter som om reparationer/utbyten alltså görs med så få tester som möjligt och med prioritet att boxarna skall tillbaka till kund så fort som möjligt, dvs man sätter i nya eller redan reparerade komponenter.

    De komponenter man bytt ut repareras i en fristående process. Inte ens säkert reparationscentret kan göra egna matchningar av dvdläsare/styrkort och moderkort, tror microsoft är lite försiktiga med den processen för att undvika att information för hur man gör detta läcker ut.
    låter troligt. lite synd att microsoft indirekt bannar sina egna användare. de borde åtminstone kolla att de lämnar ut är original.

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    låter troligt. lite synd att microsoft indirekt bannar sina egna användare. de borde åtminstone kolla att de lämnar ut är original.
    Ääh hade jag blivit bannad med den boxen hade jag tvingat ms motbevisa att jag flashat läsaren när deras sigill sitter helt o fint på maskinen
    Vad personen innan som ägde konsollen/Frivern gjort o de sparat den skall inte jag drabbas av
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fråga om flashning.
    By RedC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 21:06
  2. Fråga ang. Region kodning.
    By Shadenim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 14:55
  3. fråga angående xbox versionen med hdmi kontakt
    By djtail in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 10:23
  4. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  5. en fråga om SSBB...
    By Animega in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •