Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 48

Diskussion: Ang. Ban vågen.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Ang. Ban vågen.

    Är troligtvis bannad, kan ej kolla då jag ej är hemma.

    Kommer nog som sagt köpa en ny maskin. och ej flasha den.

    1, kan jag ta mina savegames mm. från min bannade 60gb och flytta dom till en oflashade elite maskin utan att m$ på mig igen?

    2, kan jag flytta över mina save till datorn.
    sen formatera HDD, flytta tillbaka saves mm.
    och stoppa i den i en arcade maskin?

    Sökt om detta, men väldigt luddigt svar överallt.

  2. #2
    ljungkullen Guest
    Jag ringde MS och frågade om jag kunde flytta över grejer från min bannade till den nya.

    Dom rekommenderade mig att inte göra det... Men att han inte visste riktigt hur boxen skulle te sig.
    Det finns en liten risk om jag skulle göra det. Så jag började om på ny kula då.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av niino Visa Inlägg
    Är troligtvis bannad, kan ej kolla då jag ej är hemma.

    Kommer nog som sagt köpa en ny maskin. och ej flasha den.

    1, kan jag ta mina savegames mm. från min bannade 60gb och flytta dom till en oflashade elite maskin utan att m$ på mig igen?

    2, kan jag flytta över mina save till datorn.
    sen formatera HDD, flytta tillbaka saves mm.
    och stoppa i den i en arcade maskin?

    Sökt om detta, men väldigt luddigt svar överallt.
    det ska inte vara någon fara att flytta över hårddisken som den är, om du mot förmodan skulle bli konsoll bannad kan du skicka in boxen och bevisa att den inte är modifierad alls då kan du få den "unbannad" alltså upplåst...

    profiler och sparningar kan dock om du har otur visas som korrupta på andra boxar... det har hänt för mig (min box är INTE bannad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag ringde också MS. Killen i supporten sa till mig att det är helt okej att använda min gamla gamertag och helt okej att använda hårddisken till den bannade boxen. Dock rekommenderade han att ta bort gamla savegames. Men så länge en box är omodifierad så ska den inte kunna bli bannad.

    Det jag har gjort nu är att jag har köpt en ny box som är omodifierad. Och även ett minneskort som jag kommer att använda för att flytta min profil mellan båda mina konsoler. På så sätt kan jag få acheivements när jag spelar på min bannad offlinekonsol också. Den nya kommer jag bara köpa spel till som jag vill spela online. Vilket ändå bara är typ 3 per år känns det som.

    Denna lösningen känns säker tycker jag.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Saxat från #FW

    [02:56] <@[X]nWo[X]> c4eva : lots of rumors/speculation
    [02:56] <@[X]nWo[X]> as usual
    [02:56] <@[X]nWo[X]> fw is detectable
    [02:56] <@[X]nWo[X]> etc etc
    [02:56] <@[X]nWo[X]> activate iso is detectable blah blah
    [02:56] <@[X]nWo[X]> realisticly sum1 said u mentioned new/stronger
    challenges
    [02:56] <@[X]nWo[X]> on media
    [02:57] <+c4eva> just to let you know that im looking into the current ban wave. I am currently running several brand new xboxs on live! These xboxs are in various configs. All are running ixtreme 1.61
    [02:58] <@[X]nWo[X]> excellent news
    [02:58] <+dialtone> u the man
    [02:58] <@[X]nWo[X]> anything new in the live logs ?
    [02:59] <+c4eva> One is running original discs, another is running on xbl (no discs) , another is running a backup from my region!
    [03:00] <+c4eva> Testing is ongoing! Live logs are done daily, no changes!
    [03:01] <+c4eva> until tests are completed, no eta on liteon fw!
    [03:04] <+c4eva> live logs look good!
    [03:06] <+c4eva> fw itself not detectable!
    [03:06] <+dialtone> thats forsure hehe
    [03:06] <+dialtone> knew it wasnt gonna be that
    [03:11] <+c4eva> they are going hard on warez releases and incorrect use of abgx!
    [03:11] <+dialtone> but i cant wait to do a victory dance on the proven track record of bad rips =p
    [03:12] <+dialtone> thats why me and fishy are unbanned cuz we have been stict on verified only online boots for the past year since last wave
    [03:12] <+Fishcake> see, this is why kids shouldn't rip :>

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Bannad nu också,

    har inte kört något spel före release, kollat alla spel med ABGX360, min ixtreme version är 1.6

    Har inte kört Live eller vanligt på ca 1 vecka, när jag logga in idag på mitt konto stod de att jag var bannad.


    Antar att M$ har hittat något sätt

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Bannad nu också,

    har inte kört något spel före release, kollat alla spel med ABGX360, min ixtreme version är 1.6

    Har inte kört Live eller vanligt på ca 1 vecka, när jag logga in idag på mitt konto stod de att jag var bannad.


    Antar att M$ har hittat något sätt
    tråkigt. vilka titlar har du spelat det senaste? spelat innan release?

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Har utmanat ödet och kört online sedan i torsdag och är inte bannad änn iaf .
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-07 at 19:23.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Jag ringde också MS. Killen i supporten sa till mig att det är helt okej att använda min gamla gamertag och helt okej att använda hårddisken till den bannade boxen. Dock rekommenderade han att ta bort gamla savegames. Men så länge en box är omodifierad så ska den inte kunna bli bannad.

    Det jag har gjort nu är att jag har köpt en ny box som är omodifierad. Och även ett minneskort som jag kommer att använda för att flytta min profil mellan båda mina konsoler. På så sätt kan jag få acheivements när jag spelar på min bannad offlinekonsol också. Den nya kommer jag bara köpa spel till som jag vill spela online. Vilket ändå bara är typ 3 per år känns det som.

    Denna lösningen känns säker tycker jag.
    http://paste2.org/p/504066

    #
    So, in summary:
    #
    Your Banned 360:
    #
    * Cannot go on Xbox Live
    #
    * Cannot install games to the HDD
    #
    * Cannot use Windows Media Centre extender
    #
    * Cannot be used to get achievements from backups without corrupting your profile

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tråkigt. vilka titlar har du spelat det senaste? spelat innan release?
    Har aldrig spelat något innan release. Alltid väntat 2-3 dagar, kollat med ABGX360 både före och efter jag bränt, använder Verbatim 8,5gb cdn.

    Här är mina spel:
    Borderlands
    Cod WaW
    Resident Evil 5
    WWE smackdown vs raw 2010
    Pes10
    Left4dead
    Fallout 3
    Orange box(orginal)
    Saints row 2 (orginal)
    GTA IV(orginal)

    Tycker inte det är allt för illa då jag har hittat ett sätt att köra "lan" med andra över ett program

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    personligen har jag inte blivit bannad ännu, jag har över 60 titlar hemma, medparten av dom brända... jag fattar inte att jag fortfarande inte blivit bannad o.O

    min syrra körde spel som inte var verifierade på min 360 när jag lånade ut den till henne, visserligen offline men ändå!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    sverige
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Blev lite nervös när jag läste här att en ny ban våg var igång. Så jag drog igång mitt Xbox och kollade om jag var bannad..puuuh..Jag är inte bannad (än så länge)
    Har LiteOn Fw 1.51 och har alltid spelat verifierade spel och ej innan release och dom senaste jag spelat är original spel(Fifa 10 och Forza 3).

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av cornan Visa Inlägg
    Blev lite nervös när jag läste här att en ny ban våg var igång. Så jag drog igång mitt Xbox och kollade om jag var bannad..puuuh..Jag är inte bannad (än så länge)
    Har LiteOn Fw 1.51 och har alltid spelat verifierade spel och ej innan release och dom senaste jag spelat är original spel(Fifa 10 och Forza 3).
    Ban 1 was due to Forza players ( M$ got tired of early playing B$ so they did this one hard)

    ban 2 was the scheduled ban wave ( was the planned wave that would have taken place)

    THIS ban 3 is non-usa region, and those who played codmw2 early (again had to respond to those playing pirated releases early).

    från xbox-scene Blir ofta en "ban wave" när de stora releserna kommer + att folk använder Activate.iso skivan..
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    + att folk använder Activate.iso skivan..
    i samband med dåliga rips/CoD MW2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    personligen har jag inte blivit bannad ännu, jag har över 60 titlar hemma, medparten av dom brända... jag fattar inte att jag fortfarande inte blivit bannad o.O

    min syrra körde spel som inte var verifierade på min 360 när jag lånade ut den till henne, visserligen offline men ändå!
    jag har funderat på om ms kollat på hur många titlar man har för att göra en mer suspekt. jag har många game titlar vilket inte är normalt för användare. dessa går väl inte att radera från ens profil vad jag vet, men de kanske antar man har överdrivet mycket cash och gillar spel.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    förmodligen ja jag hade legat på under hälften nu om jag inte hade haft flashad box o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    förmodligen ja jag hade legat på under hälften nu om jag inte hade haft flashad box o.O
    HAHAHAHAH! min nya box är bannad.. bara några veckor gammal, liteon med 1.6. den gamla fungerar fint. credz till ms

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LOL!!!! den var fan bra dom bannar din sprillans nya box men inte din gamla box... fy fan, det var ett roligt skämt från MS sida
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    HAHAHAHAH! min nya box är bannad.. bara några veckor gammal, liteon med 1.6. den gamla fungerar fint. credz till ms
    Hehe!

    Skönt och veta att du är dödlig också. Men jäkligt synd att det hände. Jag antar att det är en dum fråga om jag undrar om du kollade i abgx ?

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lackan Visa Inlägg
    Har aldrig spelat något innan release. Alltid väntat 2-3 dagar, kollat med ABGX360 både före och efter jag bränt, använder Verbatim 8,5gb cdn.

    Här är mina spel:
    Borderlands
    Cod WaW
    Resident Evil 5
    WWE smackdown vs raw 2010
    Pes10
    Left4dead
    Fallout 3
    Orange box(orginal)
    Saints row 2 (orginal)
    GTA IV(orginal)

    Tycker inte det är allt för illa då jag har hittat ett sätt att köra "lan" med andra över ett program


    Jag tror att verfikationen på borderland är fel av abgx360. Jag laddade både ner den första P2P-versionen och proper-versionen av Borderland.

    Jag läste sedan att microsoft banade spelare som spelade borderland tidigare (antagligen med P2P-versionen). När jag senare kollade releaserna med abgx360 så visade det sig att P2P versionen var helt skyddad men att proper-versionen behövde ändras.

    Jag tror helt enkelt att det är fel av abgx360. Det är ju nästan som man tror att microsoft har laddat upp security-checks till dem.

    Ännu är jag inte bannad.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Larc Visa Inlägg
    Jag tror att verfikationen på borderland är fel av abgx360. Jag laddade både ner den första P2P-versionen och proper-versionen av Borderland.

    Jag läste sedan att microsoft banade spelare som spelade borderland tidigare (antagligen med P2P-versionen). När jag senare kollade releaserna med abgx360 så visade det sig att P2P versionen var helt skyddad men att proper-versionen behövde ändras.

    Jag tror helt enkelt att det är fel av abgx360. Det är ju nästan som man tror att microsoft har laddat upp security-checks till dem.

    Ännu är jag inte bannad.
    senaste spelet jag lirade var just Borderland, P2P versionen, och jag har inte blivit bannad ännu... så tvivlar på att den är fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Hehe!

    Skönt och veta att du är dödlig också. Men jäkligt synd att det hände. Jag antar att det är en dum fråga om jag undrar om du kollade i abgx ?
    allt är abgx'at och xdvdmullat sen skiten kom ut, haha. aja, de ska ha credz.. lite synd man inte kollade xbox.com så man slapp en hdd som ny är obrukbar. men är nog lite som swizzy säger, de slänger in skiten i din profil, som övervakas. nästa box som inhandlas blir med egen profil. skumt att min gamla box lever, den nya har jag knappt spelat på. activate.sio here i come, imorn blir de mw2!!

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Larc Visa Inlägg
    Jag tror att verfikationen på borderland är fel av abgx360. Jag laddade både ner den första P2P-versionen och proper-versionen av Borderland.

    Jag läste sedan att microsoft banade spelare som spelade borderland tidigare (antagligen med P2P-versionen). När jag senare kollade releaserna med abgx360 så visade det sig att P2P versionen var helt skyddad men att proper-versionen behövde ändras.

    Jag tror helt enkelt att det är fel av abgx360. Det är ju nästan som man tror att microsoft har laddat upp security-checks till dem.

    Ännu är jag inte bannad.
    jag märkte också detta att scene patchades om till p2p stealth.. jag har spelat borderlands på nya boxen.

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    senaste spelet jag lirade var just Borderland, P2P versionen, och jag har inte blivit bannad ännu... så tvivlar på att den är fel...
    Dom kanske inte har hittat dig ännu..

    Även om det inte är borderland så tror jag att felet ligger hos abgx360.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Larc Visa Inlägg
    Dom kanske inte har hittat dig ännu..

    Även om det inte är borderland så tror jag att felet ligger hos abgx360.
    jag kan med 100% säga att jag inte använt felaktiga inställningar i abgx360. efter ban tror jag helt och håller på att det är felaktiga stealths i databasen och att trusted users ligger bakom, snabbhet framför säkerhet. jag har i princip bara spelat borderlands på nya boxen, den bannade, något guitar hero också.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag kan med 100% säga att jag inte använt felaktiga inställningar i abgx360. efter ban tror jag helt och håller på att det är felaktiga stealths i databasen och att trusted users ligger bakom, snabbhet framför säkerhet. jag har i princip bara spelat borderlands på nya boxen, den bannade, något guitar hero också.
    Jag håller med dig, tror också att det är fel på stealths i databasen. Just nu tar jag det lite lugnt med att logga in mig på live.

    Fungerar det verkligen att titta på xbox hemsidan om man har blivit bannad genom att försöka begära en reperation av sin registrerade konsol?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Larc Visa Inlägg
    Fungerar det verkligen att titta på xbox hemsidan om man har blivit bannad genom att försöka begära en reperation av sin registrerade konsol?
    Det funkar för vissa personer men inte för mig. Min xbox är bannad men jag kan fortfarande begära en reperation.

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    är helt 100 på att det var forza 3 som fick mig bannad, då jag kört brända titlar i runt 2 år nu utan problem (1-2 veckor efter release, samt korrekt verifierade)

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    äntligen fick man testa mw2 med activate.iso.. blir att lira imorgon.

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Jag skiter i act.iso nu. Jag har patchat Tekken 6 och ny GTA IV funkar skit bra utan act.Iso. Ska test med MW2 oxo snart

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:51
  2. jävligt puckat? (ang ban av live)
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 21:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •