Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 57 av 57

Diskussion: xbconnect

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Sitter på w7 och kan inte konfiguera kai, den vill öppna något dokument eller nått i firefox men får att de inte funkar.
    Får du "Error initializing PSSDK manager" ?

    detta kan kanske hjälpa:

    Right click Start Kai and select run as administrator.

    Windows 7 Users
    Right Click on Start Kai then goto properties and in compatibility select the compatibility mode as Windows XP SP2 and Run As Administrator

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Xbconnect suger ju ganska hårt, körde de på xbox tiden , men De är ju inget alternativ mot xbox live enligt mig.

  3. #33
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    xlink kai kanske skulle va nåt. men som jag har förstått de så måste man ha router för att kunna spela och man har igång ett program på datorn som man är inloggad på me sin användare. elr har jag fel?

    kan man fixa privata spel? när jag spelar så är de oftast ganska ofta nhl me en kusin. vore då kul om de gick fixa en privat match där man kan snacka o så.

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Har anslutit till en server på xlink kai 7.4 men hur får man upp servers i 360n? Hittar inget när jag söker i system link delen.
    Last edited by Bungalow; 2009-11-13 at 14:21.

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Har anslutit till en server på xlink kai 7.4 men hur får man upp servers i 360n? Hittar inget när jag söker i system link delen.
    Kan vara så att den som lagt upp en server i Xlink kai inte har lagt upp en server på xboxet.

    Pröva att själv lägga upp en server eller anslut till en annan server o kolla.

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    xlink kai kanske skulle va nåt. men som jag har förstått de så måste man ha router för att kunna spela och man har igång ett program på datorn som man är inloggad på me sin användare. elr har jag fel?

    kan man fixa privata spel? när jag spelar så är de oftast ganska ofta nhl me en kusin. vore då kul om de gick fixa en privat match där man kan snacka o så.
    jo, router ska man ha (kan finnas fler alternativ, såsom att nätverksbrygga osv.)

    Om nhl stödjer system link så ska det gå

  7. #37
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Kan vara så att den som lagt upp en server i Xlink kai inte har lagt upp en server på xboxet.

    Pröva att själv lägga upp en server eller anslut till en annan server o kolla.
    Har kollat runt på alla servers (kai) utan att xboxen har hittat något. Även försökt att hosta utan resultat. Hur vet man att xlink kai har hittat min xbox?

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Har kollat runt på alla servers (kai) utan att xboxen har hittat något. Även försökt att hosta utan resultat. Hur vet man att xlink kai har hittat min xbox?
    Nu kör jag i webb interfacet och vet bara hur man kollar där...

    Om du trycker på "Metric" så får du upp en ruta med en massa info. Näst högst upp står det följande: Reachable: Not yet/Yes. Om yes så e du ansluten om not yet så är de ej ansluten

    Kolla även längst ner om xlink hittar din xbox (även detta i metric) för vissa känner xlink kai av en psp konsol istället för en xbox men spelar ingen roll. Huvudsaken är att den hittar en konsol iaf

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Nu kör jag i webb interfacet och vet bara hur man kollar där...

    Om du trycker på "Metric" så får du upp en ruta med en massa info. Näst högst upp står det följande: Reachable: Not yet/Yes. Om yes så e du ansluten om not yet så är de ej ansluten

    Kolla även längst ner om xlink hittar din xbox (även detta i metric) för vissa känner xlink kai av en psp konsol istället för en xbox men spelar ingen roll. Huvudsaken är att den hittar en konsol iaf
    Ok nu såg jag att den är reachable och den har identifierat min 360 som en gammal xbox. Så det jag gör nu är bara att connecta till någon av de ca 11 europa servrarna och vänta på att något dyker upp i min system link i 360n?

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
    Ok nu såg jag att den är reachable och den har identifierat min 360 som en gammal xbox. Så det jag gör nu är bara att connecta till någon av de ca 11 europa servrarna och vänta på att något dyker upp i min system link i 360n?
    YES! ja joinar dig ikväll om du vill kom ihåg att pingen måste vara mindre än 30 för att du ska kunna connecta. Hoppa in i ngn server på xlink o börja sök efter server på system link

    ELLER: skapa en server på xlink (döp den till Sweden lr nå liknande så folk vet att du är från sverige) och skapa en server på xbox system link

    Good Luck

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Heh. Nu har man hittat till xlink osså.
    Hoppas det kommer lite mer folk dit.

    Dock hittar jag inget på själva xboxet. Beror det på att alla har för dålig ping eller har jag missat att ställa in något i konsollen?

    Alla inställningar i router o pc verkar vara ok i af.

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av bepees Visa Inlägg
    Heh. Nu har man hittat till xlink osså.
    Hoppas det kommer lite mer folk dit.

    Dock hittar jag inget på själva xboxet. Beror det på att alla har för dålig ping eller har jag missat att ställa in något i konsollen?

    Alla inställningar i router o pc verkar vara ok i af.
    du ska kunna hitta servrar även om din ping gentemot andra är för hög

    jag har lagt upp en mw 2 server nu kallad "Sweden" se om ni kanske kan joina den

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    82
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    YES! ja joinar dig ikväll om du vill kom ihåg att pingen måste vara mindre än 30 för att du ska kunna connecta. Hoppa in i ngn server på xlink o börja sök efter server på system link

    ELLER: skapa en server på xlink (döp den till Sweden lr nå liknande så folk vet att du är från sverige) och skapa en server på xbox system link

    Good Luck
    Gärna! Men nu har jag testat joina en server som jag vet folk kör på. Fortfarande kan jag inte se servern i 360n. Fattar inte va det är som händer. Kan det vara att min ping är för hög? Men jag borde väl ändå kunna se servern?

    EDIT: såg ditt svar tidigare nu. Är servern fortfarande uppe?
    Last edited by Bungalow; 2009-11-13 at 21:03.

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Hade server uppe förut innan du svara här...

    Många lägger upp en server på Kai o sen kör dom ett tag på xbox men sen stänger dom av xboxet men fortsätter o köra i Kai har jag märkt. Så det kan vara en anledning till att du inte ser någon server.

    Hade jag varit dig så hade jag lagt upp en server på kai, döpt den till "Northern Europe" (jag har spelat med många balter/finnar/svenskar/danskar) Starta en server på system link där tidsbegränsning och point är unlimited och sedan bara vänta tills någon joinar dig. Brukar vara flest som spelar vid kvällar och helger...

    Så kanske vi ses imorgon

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    inga som lirar via Xlink här ifrån? Jag lirar endel.. tycker att det är ett bra alternativ om man tex. har blivit bannad!

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    VIll bara tillägga att det funkar med Windows 7 om man kör kompabilitetsläge med Windows XP

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Jag missar något tror jag.
    Mitt Xbox hittar ingenting.

    Hur vet jag om Xlink har hittat mitt Xbox?

    Reachable har jag fått till yes men det står inget på console.
    Har jag missat någon inställning?

  18. #48
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jag satt hela kvällen igår. För det första port 30000 på datorn måste du öppna inte xboxen.
    Sen, när du trycker på förstorningsglaset och sedan ikonen som ser ut som en mapp, där ska du se massa mac adresser, jag fick upp 1-3 olika ibland. Men din xbox mac adress ska finnas där om allt är korrekt.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  19. #49
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Oki

    Porten är öppnad till datorn men xlink verkar inte hitta mitt xbox.
    Får kolla upp detta med mac-adresserna.
    Kan väl se vad mitt xbox har för mac-adress i routern?

    Edit:
    Mac-adressen finns med i listan.
    Mitt Xbox är hittat men står som PSP.

    Men hittar ingenting på mitt Xbox, ingen lista, ingenting
    Går jag in på join game så e det helt tomt där, trycker jag refreash så verkar det inte hända något.
    Måste jag göra något i Xlink eller?


    NEED HELP!!!
    Last edited by malajo; 2009-11-28 at 14:24.

  20. #50
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Jag fick så också förut också... Tror du måste hitta nån som har under 30ms, tror inte du ser dem annars eller nåt. Testa att skapa ett spel och se ifall nån kan joina dig.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  21. #51
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Jag fick så också förut också... Tror du måste hitta nån som har under 30ms, tror inte du ser dem annars eller nåt. Testa att skapa ett spel och se ifall nån kan joina dig.

    I listan i xlink har jag folk unden 30ms.
    Det känns bara som att mitt xbox inte hittar rätt.

  22. #52
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    I listan i xlink har jag folk unden 30ms.
    Det känns bara som att mitt xbox inte hittar rätt.
    Du ska kunna hitta system link servrar även hos folk som har högre ping än 30ms, bara det att de inte går att joina.

    Att ditt xlink kai hittar en psp-konsoll spelar ingen roll. För mig är det en xbox1 konsoll.

    Vad du kan pröva med är följande (som iaf hjälpte mig):

    i xlink kai inställningar > "enable PAT"
    i xlink kai inställningar > välj ditt nätverkskort istället för "auto"
    gör om din dators Ip (den du kör xlink genom) till en statisk IP
    Starta om routern

    Lycka till

  23. #53
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Du ska kunna hitta system link servrar även hos folk som har högre ping än 30ms, bara det att de inte går att joina.

    Att ditt xlink kai hittar en psp-konsoll spelar ingen roll. För mig är det en xbox1 konsoll.

    Vad du kan pröva med är följande (som iaf hjälpte mig):

    i xlink kai inställningar > "enable PAT"
    i xlink kai inställningar > välj ditt nätverkskort istället för "auto"
    gör om din dators Ip (den du kör xlink genom) till en statisk IP
    Starta om routern

    Lycka till
    Där är ett ställe i configen som jag kan ändra mellan PSSDK och Winpcap.
    I den engelska guiden som var länkad här nånstans fattade jag det som att jag ska välja Winpcap där, stämmer det eller?
    I så fall e det nog där jag har problem för när jag väljer Winpcap krashar programet hela tiden.
    Kan inte starta config utan måste radera config-filen manuellt.
    Hjälper inte ens att installera om xlink.


    Har testat med PAT både på och av.
    Min IP är statisk.
    Hur vet jag vilket nätverkskort jag ska välja?
    Har 2 st i listan.

    I Xlink, hur gör jag där?
    Jag kollar så jag e reacheble, får yes, trycker på globen, väljer 360, FPS, MW2, Europa, Scandinavia.
    Och sen?
    Trycker jag på "mappen" får jag upp vad jag tror är 3 st andra spelare.
    Ska jag göra något mer eller bara lämna det så och sen kolla på xboxet?
    Last edited by malajo; 2009-11-28 at 18:56.

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Jag kör iaf på PSSDK, det står följande om detta på xlink

    Packet Capture Engine

    This the software XLink uses to capture network traffic and tunnel it.

    default is PSSDK.

    if you are having issues and want to try Winpcap you need to download the latest version of the software from

    http://www.winpcap.org/
    Du ska använda dig av det nätverkskortet som du kör uppkoppling på. Förmodligen har du ett trådlöst och ett ethernet

  25. #55
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Nu funkar det äntligen för mig.
    Vet inte riktigt vad som var fel innan men kör med winpcap nu och då funker det.

    Men hur gör man får att sätta upp ett spel själv?
    E det bara att fixa i xboxet eller behöver jag göra något i xlink oxå?

  26. #56
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Nu funkar det äntligen för mig.
    Vet inte riktigt vad som var fel innan men kör med winpcap nu och då funker det.

    Men hur gör man får att sätta upp ett spel själv?
    E det bara att fixa i xboxet eller behöver jag göra något i xlink oxå?
    de e bara o fixa i xboxet (create game). Fast du måste ju vara i ett lobbyrum (ex mw2>EU>Scandinavium) på xlink såklart

  27. #57
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tja (skrev i en bannad for life tråd, men hitta denna sen å kanske är den mer korrekta tråden

    Jag har en bannad flashad xbox.. men har även en obannad oflashad xbox.. på den bannade xboxen vill ja spela vissa spel med en kompis över internet (xlink).. Men min fråga är.. Kan den obannade/oflashade xboxen råka komma i kontakt med xlink? (så att den eventuellt åker på en bann även om ja inte spelar med den) .. eller är det nåt man måste ställa in i xboxen för att den ens ska komma i kontakt med xlink !?

    Sen undrar ja om ja måste koppla min bärbara dator till routern eller xboxen eller funkar det trådlöst med xlink kai med datorn ?

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. xbconnect och 360'n
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 16:27
  2. xbconnect?
    By Malow in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 04:38
  3. Några kanske lätta XBCONNECT frågor
    By The_B_Man in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 18:23
  4. Xbconnect
    By joioi50 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 02:54
  5. Cabel modem usb->pc->xbox XBCONNECT
    By zelcor in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 13:18

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •