Visar resultat 1 till 30 av 30

Diskussion: Är min 60gb hdd värdelös efter ban?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16

    Är min 60gb hdd värdelös efter ban?

    Som ni vet blev jag bannad nyligen och en av symtomen är att det inte längre går att installera spel på hårddisken. Det anser jag är en straff som är värre än att förlora de 340kr jag betalade för Live. Skitboxen låter som en jävla gräsklippare nu.

    Min fåga är: används hårddisken fortfarande för att cacha speldata när man spelar t.ex Oblivion eller GTA4, eller är den funktionalitet också borta? Jag har ingen minneskort och kan därför inte testa teorin.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den är inte värdelös, formatera och kör på en annan 360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den är inte värdelös, formatera och kör på en annan 360
    Nää, jag vill inte ge M$ mer pengar. Nu kan jag i alla fall patcha om Wave 4 spel till Wave 3 utan några farhågor om att bli bannad

    Har ingen nån aningen om hdd fortfarande cachar? Jag gissar på att den gör det. Jag märker t.ex ingen extrem pop-in på GTA4 som jag vet en del Arcade ägare får uppleva.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Jag undrar också, sitter med en 120Gb som jag inte vet om jag ska sälja eller ha kvar.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Jag undrar också, sitter med en 120Gb som jag inte vet om jag ska sälja eller ha kvar.
    du kan använda den i en annan box men den måste formateras. har du inte startat spel och laddat saves på den så de blibit korrupta så ska du kunna kopiera dem till minneskort eller använda xplorer360 för att göra en backup på alla saves.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Har inga planer på att köpa en ny box faktiskt. Har testat Wolfenstein och Borderlands efter banningen, och sparfilerna är inte korrupta? Kunde ladda och spela utan problem. Funderar på att sälja allt, om jag köper en ny lär ju bara den bli bannad med, och jag tänker inte köpa en oflashad igen.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Har inga planer på att köpa en ny box faktiskt. Har testat Wolfenstein och Borderlands efter banningen, och sparfilerna är inte korrupta? Kunde ladda och spela utan problem. Funderar på att sälja allt, om jag köper en ny lär ju bara den bli bannad med, och jag tänker inte köpa en oflashad igen.
    ja, de fungerar på den bannade boxen, men eftersom du nu spelat och laddat dem så kommer du inte kunna flytta dem till annan box, nu är de korrupta för andra boxar.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Aha, då är jag med. Men kommer den fortsätta göra sparfiler korrupta om jag t.ex. köper ett minneskort att spara på. Eller gäller det bara de sparningarna jag hade när jag blev bannad?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den kommer fortsätta korruptera allt som laddas på den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Så då är ju själva boxen helt värdelös att sälja med andra ord?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nej, den är inte värdelös, du kan spela spel på den, spara etc. men om du flyttar sparningarna till en annan box visas dom som korrupta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Ok, ursäkta min tröghet

  13. #13
    dragonslayer Guest
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FpeyBGdGIN.php

    Tydligen så är det bara när man flyttar datat till en annan 360 som det inte går att använda längre (savegames+profil)... ja och då att det inte går att installera/spela till/från hårddisken som vi upptäckte direkt..

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har läst en ganska mycket i alla trådar här, men kan vi få en snabbsammanfattning här.

    Jag blev bannad imorses eller igårkväll och undrar om ett par saker. Tänkte ta 2 exempel som ni kanske kan besvara.

    Exempel 1: Jag är bannad och har inte spelat ett enda spel sedan jag blivit bannad, kan jag då flytta över min HDD till en ny Xbox 360 och då komma in på Live med min GT? Utan att min GT, Savefiles osv blir Corrupta. För som jag fattade det som så är det bara att flytta över HDD:n till en annan 360 om man inte kört något efter man varit bannad.

    Exempel 2: Jag spelar brännda spel på min bannade konsol och original spel på min obannade konsol som jag även är online på. Tänker då köra med samma HDD och Gamertag. Funkar detta eller går det något fel då?

    Tacksam för svar!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Exempel 2 kommer INTE fungera iaf vad jag förstår av det jag läst här på forumet, har inte kunnat testa då jag inte blivit bannad själv ännu

    Exempel 1 är jag faktiskt osäker på, den får någon annan som har bättre koll svara på... men det är ungefär så jag förstår det hela också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...FpeyBGdGIN.php

    Tydligen så är det bara när man flyttar datat till en annan 360 som det inte går att använda längre (savegames+profil)... ja och då att det inte går att installera/spela till/från hårddisken som vi upptäckte direkt..
    Slött att inte ens orka titta på den sista posten!!

    1. Nej
    2. Nej

  17. #17
    dragonslayer Guest
    modifikation: från den obannade till den bannade fungerar det kanske .. men inte tillbaks sen igen

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av nixxor Visa Inlägg
    Har läst en ganska mycket i alla trådar här, men kan vi få en snabbsammanfattning här.

    Jag blev bannad imorses eller igårkväll och undrar om ett par saker. Tänkte ta 2 exempel som ni kanske kan besvara.

    Exempel 1: Jag är bannad och har inte spelat ett enda spel sedan jag blivit bannad, kan jag då flytta över min HDD till en ny Xbox 360 och då komma in på Live med min GT? Utan att min GT, Savefiles osv blir Corrupta. För som jag fattade det som så är det bara att flytta över HDD:n till en annan 360 om man inte kört något efter man varit bannad.

    Exempel 2: Jag spelar brännda spel på min bannade konsol och original spel på min obannade konsol som jag även är online på. Tänker då köra med samma HDD och Gamertag. Funkar detta eller går det något fel då?

    Tacksam för svar!
    http://www.xbox-scene.com/ kan man läsa mer om konsekvenserna av en ban.

    Exempel 1 funkar inte riktigt. Din GT blir antagligen inte korrumperad eftersom du inte har spelat någonting sedan banningen. Men banningen gör att alla dina saves blir korrupta som jag har förstått det, och kan endast användas på den bannade konsollen. Du borde göra en recovery på din GT genom xbox live på den nya konsollen och formatera hdd för att vara säker.

    Exempel 2 är helt uteslutet tyvärr. Den bannade konsollen "infekterar" alla savefiler den kommer i konstakt med och korrumperar de.

    Fan ta Microcrap! Jag kan acceptera att bli bannad från Live och inte få några achievments överförda men att ta bort hdd funktionalitet är helt åt helvete vidrigt!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Vad menar ni med formatera min HDD?

    En sak till. Om jag har 2st Xbox 360, en Flashad och en Oflashad. Den flashade spelar jag brännda spel offline med och den oflashade bara köpta spel online. Jag andvänder samma hårddisk och Gamertag och båda är Obannade. Det borde väl funka?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har sagt det i en annan tråd men kan va bra att upplysa igen. har ni transferkit så använd xplorer360 för att göra backup på eran disk, innan ni börjar ladda savegames på er bannade box. kanske kan man rädda/flytta dem till ny box eller åtminstonde i framtiden. då har man iaf disken sparad på datorn när man väljer att formatera den.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av nixxor Visa Inlägg
    Vad menar ni med formatera min HDD?

    En sak till. Om jag har 2st Xbox 360, en Flashad och en Oflashad. Den flashade spelar jag brännda spel offline med och den oflashade bara köpta spel online. Jag andvänder samma hårddisk och Gamertag och båda är Obannade. Det borde väl funka?
    formatera, menas att man rensar den, totalt. den blir som ny, ingenting på den. du hittar funktionen i dashboard under memory.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av nixxor Visa Inlägg
    Vad menar ni med formatera min HDD?

    En sak till. Om jag har 2st Xbox 360, en Flashad och en Oflashad. Den flashade spelar jag brännda spel offline med och den oflashade bara köpta spel online. Jag andvänder samma hårddisk och Gamertag och båda är Obannade. Det borde väl funka?
    Sålänge båda är icke bannlysta så är det OK. Men om din flashade xbox skulle bli bannad när din hdd sitter i den, så kommer alla dina sparningar bli "låsta" till den bannade konsollen. Jag har själv inte testat det här men av det jag har läst på forumen på xbox-scene så ska det vara sant.

  23. #23
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av nixxor Visa Inlägg
    Vad menar ni med formatera min HDD?

    En sak till. Om jag har 2st Xbox 360, en Flashad och en Oflashad. Den flashade spelar jag brännda spel offline med och den oflashade bara köpta spel online. Jag andvänder samma hårddisk och Gamertag och båda är Obannade. Det borde väl funka?
    Nu är vi två som länkat till artiklen på Xbox-scene (jag gör det inte igen)

    Du KAN INTE använda en gamertag som funnits på en bannad 360 i en NY 360 ... Varje gång du försöker använda den på den nya efter att du haft den i den gamla behöver du göra en Recovery på gamertag

  24. #24
    dragonslayer Guest
    opps missade sida 2

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ok.. Här har jag en annan klurig fråga vad gäller hdd saves..
    Jag var online igår kväll och jag var inte bannad, tidigare idag ringde jag MS support och fick reda på att ja blivit bannad.. Jag har inte startat den sedan dess.

    Fråga: Går det att starta boxen utan nätverks sladd i, kopiera savesen till ett minneskort utan att dom blir korrupta då?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ZtingRay Visa Inlägg
    Ok.. Här har jag en annan klurig fråga vad gäller hdd saves..
    Jag var online igår kväll och jag var inte bannad, tidigare idag ringde jag MS support och fick reda på att ja blivit bannad.. Jag har inte startat den sedan dess.

    Fråga: Går det att starta boxen utan nätverks sladd i, kopiera savesen till ett minneskort utan att dom blir korrupta då?
    japp, sålänge inte boxen fått "bannad" meddelandet är den obannad. kopiera på du medans du kan, ev. ta ur din hdd och använd den i en ny box.

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    ok låter ju super.. Jag tänkte kopiera savesen till mitt minneskort å sen köra det på min bannade box. Då kan jag ju spara hdd:n tills dess ja köper en ny flashad och fortfarande ha mitt bf1943 kvar jag köpt över liven..

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ZtingRay Visa Inlägg
    ok låter ju super.. Jag tänkte kopiera savesen till mitt minneskort å sen köra det på min bannade box. Då kan jag ju spara hdd:n tills dess ja köper en ny flashad och fortfarande ha mitt bf1943 kvar jag köpt över liven..
    BF1943 kan du inte köra på från den hårddisken nu direkt ändå, måste låsas upp och sedan låsas på nytt till den nya konsollen först...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Det här med att man inte kan flytta över HDD från en bannad till en obannad box, är det något "nytt" eller? För när jag gjorde det vid mitt box-byte under 2008 så gick det utan problem.

    Jag köpte min första box 2006. 2007 blev den bannad och jag spelade offline till början av 2008 då den helt gav upp. Jag fick då ingen support av MS p.g.a. banningen, så jag köpte en ny, flashad och helt enkelt bara flyttade över min gamla HDD till den nya boxen. Allt fungerade helt som det skulle. I EFTERHAND så fick jag reda på att det inte var bra att ha kvar savefiler från gamla brända spel så jag tog bort dessa för säkerhetsskull, trots att de fungerade. Även GT och allt annat fungerade finfint.

    Jag vet inte om min "nya" box är bannad nu i samband med nya vågen. Har inte varit online på mycket länge. Jag började för kanske ett halvår sedan misstänka att min drive var inställd på en lägre läshastighet och har sedan dess i princip konstant haft nätverkssladden utdragen, bara loggat in på live ett mycket, mycket fåtal gånger. Har också alltid checkat isofiler med abgx och aldrig spelat innan rel. Jag har firmwaren från första halvan av 2008, 1.4/5(?) och undrar lite vad jag ska göra nu? Är lite skraj för att logga in och se om jag är bannad (med tanke på att min nuvarande version och läshastighet på drivern) samtidigt som jag gärna vill veta det innan jag åker in och betalar för en uppdatering. Vad skulle ni gjort?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag skulle vänta på den nya firmwaren (LT) och uppgradera när den finns ute, och då kolla live statusen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ang. Ban vågen.
    By niino in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 12:21
  2. Hjälp min X-box är död
    By Dozer666 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 23:33
  3. min brännare funkar inte eller xbox 360?
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:42
  4. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:51
  5. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •