Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 64

Diskussion: Modda bort wave4 ?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22

Modda bort wave4 ?

Tjo, nu när man är bannad tänke jag kolla om någon vet om man kan göra wave4-spel spelbara på ixtreme 1.6 (eller om de va 1.61) genom att modda ison så det blir wave3.

Vill gärna slippa uppgradera eller köra activate.iso.

Någon som vet.
    //yabbah

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Tjo, nu när man är bannad tänke jag kolla om någon vet om man kan göra wave4-spel spelbara på ixtreme 1.6 (eller om de va 1.61) genom att modda ison så det blir wave3.

Vill gärna slippa uppgradera eller köra activate.iso.

Någon som vet.
    Vill du verkligen riskera att bli bannad i onödan så ja.
    annars kör man 1.60 + Activate SIo skivior på Lite-On
    1.51 på Hitatchi
    1.61 på Samsung & Benq
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vill du verkligen riskera att bli bannad i onödan så ja.
    annars kör man 1.60 + Activate SIo skivior på Lite-On
    1.51 på Hitatchi
    1.61 på Samsung & Benq
    Om du läser igen, så skriver jag att jag redan är bannad. Och därför tänkte slippa köra activate.iso.
    //yabbah

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    My bad
    Kasta i en Samsung eller BenQ läsare o spoofa den som din Lite-On lädare då skall du få 1.61 på den.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Låter invecklat och drygt. Då väntar jag nog hellre på en ny fw till min liteon.
    //yabbah

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Låter invecklat och drygt. Då väntar jag nog hellre på en ny fw till min liteon.
    lättast för dig att att helt enkelt skaffa en Hitachi och slänga in 1.51, den startar i princip allt (vissa Wave 3 startar den inte, men det är inga stora titlar) spoofa denna som liteon, du kan sedan sälja din Liteon läsare, eller använda den till att rippa dina orginal med
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

dragonslayer Guest
    så här gör man: (ungefär)
    stoppa in en wave2 skiva i läseren (eller ladda en iso) i abgx360
    gå till fliken manual patch..
    makera extract video & pfi

öppna nu din wave4 image gå till samma flik
    inject wave2 video & pfi

ett annat alternativ är att stoppa i den tidigaste Xtreme (ej iXtreme) firmware man kan hitta för sin spelare

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Följ den här guiden för att patcha om spel till wave 3 från wave 4:

http://forums.afterdawn.com/t.cfm/f-..._wave3-809023/

Varför använder du inte activate.iso om du ändå har fw 1.6? Jag skulle inte vänta på nästa version ixtreme för liteon, utvecklingen verkar ha lagts på is pga. banvågen.
    Last edited by Ratchet; 2009-11-09 at 13:52.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Följ den här guiden för att patcha om spel till wave 3 från wave 4:

http://forums.afterdawn.com/t.cfm/f-..._wave3-809023/

Varför använder du inte activate.iso om du ändå har fw 1.6?
    Ja men vad vinner jag på att använda activate.iso då jag ändå redan är bannad? Känns bara som ett totalt onödigt steg.
    //yabbah

dragonslayer Guest
    opps glömde ju att du behöver installera senaste dashboard oxo:
    http://***********/Guide-Manuell-install-Dashboard.html

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ja men vad vinner jag på att använda activate.iso då jag ändå redan är bannad? Känns bara som ett totalt onödigt steg.
    Du slipper disc read error och massa angle error tjosan med nyare mjukvara än med äldre
    Det är väl enda positiva.
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du slipper disc read error och massa angle error tjosan med nyare mjukvara än med äldre
    Det är väl enda positiva.
    Okej, men med 1.6 och wave4_2_wave3-fixen bör det fungera bra antar jag ?
    //yabbah

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Jag kör nu iaf med ett program som heter "360 waves Patcher 1.2.1." Funkar klock rent. Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego. Till wave 3 och som sakt ett bra och enkelt program. Bara ladda in ison sen välja wave vänta 1min klart. Jag linkar den inte effer som jag inte vet om jag får.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Har testat guiden på afterdawn nu. Men får hela tiden denna j*vla text i slutet efter att jag valt att patcha ison. Tänkte att den kanske ändå hade fixat den, men kollar jag igenom den efteråt så är det fortfarande wave4.

Cannot check SplitVid due to invalid or uncertain PFI/Video

Hela loggen finns här om någon vill kolla: http://www.yabbah.se/abgx.txt
    //yabbah

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Jag kör nu iaf med ett program som heter "360 waves Patcher 1.2.1." Funkar klock rent. Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego. Till wave 3 och som sakt ett bra och enkelt program. Bara ladda in ison sen välja wave vänta 1min klart. Jag linkar den inte effer som jag inte vet om jag får.
    Skulle du kunna maila mig en länk tack? niklas.janzon(snabel)gmail.com
    //yabbah

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    Testade också precis den guiden då min box blev bannad igår och nu så bryr man sig som inte längre.

Får dock exakt samma logg som dig. Jag testade patcha om nya GTA IV.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Skulle du kunna maila mig en länk tack? niklas.janzon(snabel)gmail.com
    Skickat.

*EDIT

Skick ny link till proget. Den dom har är gammal men guiden är bra. Guide är lite över kurs. man behöver bara dl patchen sen ladda in ison så sköter den allt.
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-09 at 16:01.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av ouroboros Visa Inlägg
    Testade också precis den guiden då min box blev bannad igår och nu så bryr man sig som inte längre.

Får dock exakt samma logg som dig. Jag testade patcha om nya GTA IV.
    Du måste kanske använda ppf-o-matic och patcha om spelet till Wave 2 först. Sedan ska du göra som guiden säger och patcha om spelet i abgx till wave 3.

Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Programmet är ju på franska! Trots att jag har pluggat franska i 5 år förstår jag ingenting

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Programmet är ju på franska! Trots att jag har pluggat franska i 5 år förstår jag ingenting
    Nej den finns nu på engelska. Dom har updaterat till 1.2.1. Låt den updatera så får du 1.2.1

Varning till folk som INTE är bannade så är detta ett bra sätt att bli det. Vill bara säga det så folk förstår.
    Last edited by SH!Ne; 2009-11-09 at 16:13.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    0
    Jag hade också problem att patcha om wave 4 till wave 3 i agbx (och lyckades inte uppdatera det franska programmet).

Hursomhelst, jag körde en ppf-o-matic och patchade pfi:n. Sen fungerade det att patcha video.iso och pfi.bin med agbx. Gjorde så på dragon age och spelet funkar fint.
    Men tja, 360wavespatcher är nog trots allt det enklaste.
    Min box ska vara offline nu iaf, eftersom alla tycks bli bannade ändå så tänkte jag att jag kör så

Registrerade
    May 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av meto Visa Inlägg
    Jag hade också problem att patcha om wave 4 till wave 3 i agbx (och lyckades inte uppdatera det franska programmet).
    Längst ner till vänster i det programmet är det en fransk och en engelsk flagga. Undra vad de kan vara till

Funkade hur bra som helst, men agbx är fortfarande kinkig. Men wave 3 är dem iaf och det där programmet var ju himla smidigt.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av ouroboros Visa Inlägg
    Längst ner till vänster i det programmet är det en fransk och en engelsk flagga. Undra vad de kan vara till

Funkade hur bra som helst, men agbx är fortfarande kinkig. Men wave 3 är dem iaf och det där programmet var ju himla smidigt.
    LOL! Vad dum jag känner mig nu.

Jag är så van vid att program kör engelska på default.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Funkar detta verkligen på 1.6? För på bilden som shine postade så står det
    "will make it functional on all fw except:
    1.4
    1.5
    1.6
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego
    Det funkar 100% jag har 1.6. Och spelar nu dom jag skrivit ovan.

Om man är osäker iaf använd "wizard".

så här ser "COD6 MW2" Ut i xbox360abgx efter patchning.

Last edited by SH!Ne; 2009-11-09 at 20:15.

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Sweet. Kanske kan vara något om man inte har planer på att logga in på live igen.
    Är inte bannad, men är säkert flaggad för att jag tidigare spelat 3 overifierade spel utan att veta om det. Därför är det inte värt att logga in o bli bannad och få hdd crippled.
    Men hur funkar det när man ändrar wave på skivan? Slipper man dashboarduppdateringarna som skulle funnits på skivan då också?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Sweet. Kanske kan vara något om man inte har planer på att logga in på live igen.
    Är inte bannad, men är säkert flaggad för att jag tidigare spelat 3 overifierade spel utan att veta om det. Därför är det inte värt att logga in o bli bannad och få hdd crippled.
    Men hur funkar det när man ändrar wave på skivan? Slipper man dashboarduppdateringarna som skulle funnits på skivan då också?
    du slipper inte den nej, den får du lägga in manuellt, eller via Live... den kommer fortfarande visa som att det ligger Wave 4 på skivan, men den updaten finns ju inte längre, så du får köra manuellt/via live (i ditt fall blir det väl manuellt?)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du slipper inte den nej, den får du lägga in manuellt, eller via Live... den kommer fortfarande visa som att det ligger Wave 4 på skivan, men den updaten finns ju inte längre, så du får köra manuellt/via live (i ditt fall blir det väl manuellt?)
    Hmm...fan.
    Så om man inte har updaten på boxen så startar inte spelet mao?

I såna är det nog enklare att uppgradera sin fw varje gång, så stödjer man sin lokala moddare och han kan förhoppningsvis fortsätta sin verksamhet.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Precis, varje gång det kommer en ny uppdatering på det viset på skiva krävs den för att spelet ska fungera... tyvär... det går inte att starta dom utan den uppdateringen (vad jag vet, kanske går med vissa... inget jag testat själv då jag kör verifierade kopior som INTE är modifierade på mina boxar)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    Hur lägger man in dashboarduppdateringar manuellt?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Google is your friend!

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

1. ta bort partition??
    By nisse30 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 02:03
  2. ta bort chipp?
    By zyndrom in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 15:21
  3. Hur mycket har jag gjort bort mig nu?
    By burton666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:21
  4. löda bort "antistat-bryggan?
    By Henrix in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 14:35
  5. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 08:53

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner