Tjo, nu när man är bannad tänke jag kolla om någon vet om man kan göra wave4-spel spelbara på ixtreme 1.6 (eller om de va 1.61) genom att modda ison så det blir wave3.
Vill gärna slippa uppgradera eller köra activate.iso.
Någon som vet.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
My bad
Kasta i en Samsung eller BenQ läsare o spoofa den som din Lite-On lädare då skall du få 1.61 på den.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
lättast för dig att att helt enkelt skaffa en Hitachi och slänga in 1.51, den startar i princip allt (vissa Wave 3 startar den inte, men det är inga stora titlar) spoofa denna som liteon, du kan sedan sälja din Liteon läsare, eller använda den till att rippa dina orginal med
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
så här gör man: (ungefär)
stoppa in en wave2 skiva i läseren (eller ladda en iso) i abgx360
gå till fliken manual patch..
makera extract video & pfi
öppna nu din wave4 image gå till samma flik
inject wave2 video & pfi
ett annat alternativ är att stoppa i den tidigaste Xtreme (ej iXtreme) firmware man kan hitta för sin spelare
Följ den här guiden för att patcha om spel till wave 3 från wave 4:
http://forums.afterdawn.com/t.cfm/f-..._wave3-809023/
Varför använder du inte activate.iso om du ändå har fw 1.6? Jag skulle inte vänta på nästa version ixtreme för liteon, utvecklingen verkar ha lagts på is pga. banvågen.
Last edited by Ratchet; 2009-11-09 at 13:52.
opps glömde ju att du behöver installera senaste dashboard oxo:
http://***********/Guide-Manuell-install-Dashboard.html
/ Pendragon
Jag kör nu iaf med ett program som heter "360 waves Patcher 1.2.1." Funkar klock rent. Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego. Till wave 3 och som sakt ett bra och enkelt program. Bara ladda in ison sen välja wave vänta 1min klart. Jag linkar den inte effer som jag inte vet om jag får.
Har testat guiden på afterdawn nu. Men får hela tiden denna j*vla text i slutet efter att jag valt att patcha ison. Tänkte att den kanske ändå hade fixat den, men kollar jag igenom den efteråt så är det fortfarande wave4.
Cannot check SplitVid due to invalid or uncertain PFI/Video
Hela loggen finns här om någon vill kolla: http://www.yabbah.se/abgx.txt
Testade också precis den guiden då min box blev bannad igår och nu så bryr man sig som inte längre.
Får dock exakt samma logg som dig. Jag testade patcha om nya GTA IV.
Last edited by SH!Ne; 2009-11-09 at 16:01.
Last edited by SH!Ne; 2009-11-09 at 16:13.
Jag hade också problem att patcha om wave 4 till wave 3 i agbx (och lyckades inte uppdatera det franska programmet).
Hursomhelst, jag körde en ppf-o-matic och patchade pfi:n. Sen fungerade det att patcha video.iso och pfi.bin med agbx. Gjorde så på dragon age och spelet funkar fint.
Men tja, 360wavespatcher är nog trots allt det enklaste.
Min box ska vara offline nu iaf, eftersom alla tycks bli bannade ändå så tänkte jag att jag kör så
Funkar detta verkligen på 1.6? För på bilden som shine postade så står det
"will make it functional on all fw except:
1.4
1.5
1.6
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
Last edited by SH!Ne; 2009-11-09 at 20:15.
Sweet. Kanske kan vara något om man inte har planer på att logga in på live igen.
Är inte bannad, men är säkert flaggad för att jag tidigare spelat 3 overifierade spel utan att veta om det. Därför är det inte värt att logga in o bli bannad och få hdd crippled.
Men hur funkar det när man ändrar wave på skivan? Slipper man dashboarduppdateringarna som skulle funnits på skivan då också?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Precis, varje gång det kommer en ny uppdatering på det viset på skiva krävs den för att spelet ska fungera... tyvär... det går inte att starta dom utan den uppdateringen (vad jag vet, kanske går med vissa... inget jag testat själv då jag kör verifierade kopior som INTE är modifierade på mina boxar)
Google is your friend!
Hur lägger man in dashboarduppdateringar manuellt?
http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html en jätte bra guide
Google is your friend!
Bookmarks