Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Hur startar man kopior av Electronic Arts spel...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post Hur startar man kopior av Electronic Arts spel...

    CD-R kopior av spel utvecklade av Electronic Arts går inte att starta direkt om man inte använt "EA-patchar" innan man brände kopian.

    För att starta en icke-patchad cd-r kopia av ett EA-spel gör man följande om man har NEO4 monterat:

    Starta PS2 utan någon cd-skiva

    Tryck på X för att komma till browsern

    Tryck på Eject och stoppa i ett valfritt originalspel på CD (blå undersida). Demoskivan bör fungera.

    Tryck på Eject igen, men håll knappen intryckt tills du ser en bild på en blå cd-skiva på tv'n

    Släpp Ejectknappen så åker släden ut igen.

    Byt snabbt skiva till kopian av EA-spelet du vill starta. Efter c:a 3-4 sekunder åker släden automatiskt in igen.

    Se till att den blå skivan på tv-bilden är markerad.

    Tryck på X och spelet startar.


    [This message has been edited by Hansi (edited 22 November 2001).]

    [This message has been edited by Hansi (edited 22 November 2001).]
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Så det att starta EA spel utan patch? Vad bråkar folk om då? Litte swaping imellan åt skadar ju aldrig... tycker jag i alla fall... bara man får igång dom...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Då det inte enbart är Electronic Arts som tillverkar spel som måste startas med "swap" skulle jag uppskatta om ni som testar många spel kommenterar i denna tråd när ni hittar nya titlar som måste patchas/swappas.

    De spel som ni med NEO 2.x chip måste starta med "EA Swap" kräver med allra största sannolikhet fortfarande swap med NEO4.


    [This message has been edited by Hansi (edited 29 November 2001).]
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Lite swap ja men inte typ ALLA nyare spel. GTA3 och Air Blade funkade bra men alla andra nyare spel måste swapas igång ju...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    Huvudsaken det funkar alls tycker jag Mycket bättre än att köpa en 4 olika typer av basenheter så du kan köra importerade spel

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det går inte att köra importerade (original!) med NEO4... endast kopior av importspel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    Jo men om du drar en backup på dom import orginal du har då går dom väl att köra? I sånna fall så funkar det ju

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ja, kopior av importspel fungerar. I vissa fall måste dom patchas för att starta direkt.

    Det är antagligen lika bra att göra det till en vana att söka efter patchar till de spel man vill göra backup på, oavseett vilket chip man använder.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Finns det nån bra sida, där man kan hitta såna patchar? .... Du kanske kommer ihåg mig hansi...det är jag som ändrar min beställning hela tiden .... har nog (kanske) bestämt mig för Neo4 nu... Det är ju inte såååå jätte jobbigt att swappa när man ska spela...man byter ju inte spel var 5e minut precis... men hittar man patchar så e det ju ännu bättre...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du skall få en ny anledning att ändra din beställning...

    Idag monterade vi NEO4 och ORIGA i samma PS2.

    Nu startar ALLT direkt!

    Regionsfri DVD!
    Original Import!
    CD-R!
    DVD-R!

    Vi har inte testat några EA-kopior, men dom borde också starta DIREKT! Vi kommer att ha denna PS2 uppkopplad i butiken på söder f.o.m. MÅNDAG och förhoppningsvis en i city f.o.m. TISDAG.

    Då är alla välkomna att komma in och testa ALLT ni kan hitta hemma och vill prova med...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Talking

    Hahahaha... japp den får det bli... lägga ut nån tusing extra....men då får jag allt komplett ...inge jobbigt...inget man ångrar i framtiden, då man hade gjort av med den där tusingen på nåt onödigt iallafall... Hehe, annars kan man ju gå o köpa 2st orginal ps2 för samma pris.... men vem vill det?... inte jag iallafall, känns ju lite onödigt ... Nu e det bara o vänta på min ps2, hoppas ni skickar den snart.... hmm min beställning blir typ 7500kr totalt..... där rök 3 veckors lön..... men förhoppningsvis får jag några års roligt spelande för de pengarna... hoppas detta startar EA spel utan swap oxå....

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag gjorde en cd-r kopia av NHL2002 igår, den bootade utan swap. Har inte provat på en PS2 med bara NEO4 iofs.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Mitt NHL2002 startade INTE direkt. Men man kaske inte riktigt kan lita på min Ps2 eftersom det verkar vara nått skumt med den...

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    NHL 2002 SKA swappas med NEO4 då är ett EA spel. Eller patchas.

    Men i min PS2 har jag både NEO4 och Origa, så jag behöver inte swappa med några spel...

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question

    Hej!
    Jag kan inte swapa med ea spel. Det fungerade en gång men spelet låste sig direkt. Nu när jag provar står bara skivan och tuggar när jag försöker göra detsamma. Vad gör jag för fel?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Vad e Ar2 V2 s hemsida ngn som kan hjälpa ,mig ? ha re e de ett chipp eller bara fusk mod

Liknande diskussioner

  1. Hur Bränner Man PS2 DVd Spel?
    By Strandberg in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 10:52
  2. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  3. Beskrivning av hur man tankar ner spel osv..
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 13:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 08:25
  5. Hur startar man spel från hårddisken???
    By boxhack in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 13:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •