Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 73 av 73

Diskussion: Vad gör ni åt era bannade boxar nu då?

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av britneyspears Visa Inlägg
    Sådär, fick nyss såld min eventuellt bannade box (inte kollat den "online", bara via xbox.com) för 1700:- helt klart ok =)
    Det är helt otroligt hur dumma vissa människor är. Att köpa en begagnad xbox 360 som är flashad och kanske bannad för 1700kr!!

Du hade flyt där Britney. Haha

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Jag fick min konsol bannad också, och har nu införskaffat en ny som jag köpte på ******* (965kr inkl frakt, med kablar och minneskort) och helt sonika bara flyttat över min 120GB HDD till den och det verkar fungera bra. Ingen Gamertag-recovery behövde heller göras och allt verkar normalt och mitt guldmedlemskap likaså och jag har förvisso bara testat spela Arcade-spelen än men de save-filerna var inte korrupta iaf. Så fort jag blev bannad så har jag inte spelat ett enda spel på min gamla konsol. Deletade de spel som jag lagt in på HDDn sen förut (förutom Arcade-spelen då) eftersom att de enligt vad jag läst skulle ha varit korrupta (kollade aldrig detta).

Citat Original inlägg av Oddish Visa Inlägg
    Jag köper 2 st helt nya Arcade ("A" & "B"). Dessa får samsas om hårddisken från min gamla bannade box.
    Jag funderar också på att göra något liknande vilket borde vara helt okej då MS inte kan banna ens konsol om den är omodifierad. Om de däremot inser att man håller på med något fuffens skulle man kanske kunna få en account-ban istället för en console-ban.

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det är helt otroligt hur dumma vissa människor är. Att köpa en begagnad xbox 360 som är flashad och kanske bannad för 1700kr!!

Du hade flyt där Britney. Haha
    Mja, han skulle fyllespela med lite polare och köra lir offline, han var ingen onlinesnubbe + att han fick med typ 20st spel :P

Edit: damn, folk vill verkligen ha en xbox nu tydligen.
    Från det att jag skrev det förra svaret har jag fått 3 mail till där folk bjudit mellan 1600-1800:- för boxen =)
    Last edited by britneyspears; 2009-11-20 at 20:08.

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    Jag tror jag skiter i att köpa en ny xbox. Jag kör mest bara single player ändå (har ingen flyt i multiplayer). Det finns många bra singleplayer spel ute just nu och det kommer säkert fler i framtiden. Några exempel: Dragon Age, Assassins Creed 2, The Saboteur, Mass Effect 2, Bayonnetta. Bioshock 2 och Splinter Cell kanske kommer att innehålla multiplayer delar men vem bryr sig ärligt talat, det är single playher spel i grund och botten.

Att det inte går att installera spel på hdd är så himla jobbigt! Laddningstiderna är inte det värsta utan det är det fruktansvärda ljudnivån xboxen håller. Jag fick flytta xboxen ut från TV rummet till en garderob och koppla den till TV:n med en 5m hdmi sladd. Allt för att slippa oljudet.
    Last edited by Ratchet; 2009-11-21 at 01:30.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Okej har försökt läsa runt lite här på forumen men fortfarande inte hittat svar på min fråga så jag ställer väl den med risk för att bli hänvisad till någon som redan ställt den.

kommer jag att kunna fortsätta ladda ner nya spel och bränna ut dem på DL skivor?

Jag har blivit banad och bryr mig inte ett skit om xboxlive eftersom jag gillar att spela spel med mig själv eller kompisar i soffan. Jag använder även min xbox till att spela upp video filer eftersom den är kopplad till min nätverkshårddisk så den kommer alltid vara kopplad mot internet.

Jag är tyvär inte speciellt insatt i dessa frågor så jag vore mycket tacksam för svar

Registrerade
    Jul 2007
    Respekt
    0
    Vad är det som blir bannat i XBOXen?
    Kan man ersätta DVD-läsaren med en ny, eftersom det är den man flashat med hackad firmware?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ninjaniller Visa Inlägg
    Okej har försökt läsa runt lite här på forumen men fortfarande inte hittat svar på min fråga så jag ställer väl den med risk för att bli hänvisad till någon som redan ställt den.

kommer jag att kunna fortsätta ladda ner nya spel och bränna ut dem på DL skivor?

Jag har blivit banad och bryr mig inte ett skit om xboxlive eftersom jag gillar att spela spel med mig själv eller kompisar i soffan. Jag använder även min xbox till att spela upp video filer eftersom den är kopplad till min nätverkshårddisk så den kommer alltid vara kopplad mot internet.

Jag är tyvär inte speciellt insatt i dessa frågor så jag vore mycket tacksam för svar
    ja, du kan fortsätta spela brända spel, på precis samma sätt som tidigare, skillnaden är att du inte kan:

Installera spelet på hårddisken för att minimera ljudet etc. (om du har anslutit till live)
    Flytta dina sparningar/din profil (om du har anstlutit till live)
    Spel med andra över nätet (via live, det går med vissa spel med hjälp av Xlink-Kai, XBConnect etc.)
    Spela upp filmer på Xboxen (DVD Filmer tror jag går bra...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av unirox Visa Inlägg
    Vad är det som blir bannat i XBOXen?
    Kan man ersätta DVD-läsaren med en ny, eftersom det är den man flashat med hackad firmware?
    det som blir bannat i din box är ID nummret som finns i NAND chippet

vad menar du med ersätta läsaren med en ny? det du måste göra för att byta ut läsaren är att spoofa den, och flytta nyckeln... ingenting sådant ändras i boxen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Question Var?

Hej såg att Fool hade köpt en Arcade för 965:- var hittar man en sån?

Snisse

Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Jag är också en sån som ytterst sällan spelar online, så det spelade ingen roll at jag blev bannat.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av supernisse2004 Visa Inlägg
    Hej såg att Fool hade köpt en Arcade för 965:- var hittar man en sån?

Snisse
    jadu, beror på om du vill ha en sprillans ny eller begagnad... sprillans ny lär du aldrig hitta till det priset, däremot en begagnad och bannad kan du lätt hitta för det priset på diverse köp/sälj siter...
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    0
    Jag köpte min på en auktionssajt vars namn jag uppenbarligen försökte nämna utan framgång då det automatiskt censurerades i min post. 965kr inkl. frakt, obannad, 256MB minneskort, inköpt i butik för 3 veckor sedan. Samt att säljaren inte skickade den först efter 5 dagar vilket gjorde att denne sände med Gears of War och Doom 3 som kompensation så det var en riktigt lyckad deal och jag är riktigt nöjd. Flyttade bara över min HDD till den boxen och allt var frid och fröjd. Är nog bäst att helt enkelt hålla utkik lite här och var ^^

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Det var ett bra pris, jag kan fan tänka mig köpa en bannad xbox med alla sladdar och 2 kontroller för 1000kr

Så det är bara messa om nån känner sig träffad som bor i sthlm :P

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

1. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:14
  2. Vad har jag gjort för fel ??
    By passat18t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 18:14
  3. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter...
    By TonyW in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 17:13
  4. Spelkontroller till Wii... vad ska jag välja??
    By TraZer in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 00:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner