problemet med gamesaves är igentligen gammalt och har inte med banningen att göra!
När du gjort en recover på din gamer-profile så får den ett helt nytt ID .. i savegamet står ditt gamla ID .. så du kan inte öppna det med det nya...
har du två obannade konsoller kan du testa:
skapa ett live-silver konto på xbox 1
spela ett spel och spara
starta xbox 2 och gör en recovery på ditt live-silver konto
gå till xbox 1 kopiera ett save till minnes kort
försök att öppna i xbox 2 ... corrupt
Vet inte om detta gäller alla spel.. men vi har testat med Just-Cause, Simpson, Lego-starwars, lego-indiana jones, viva pinata (detta när grabben fick sin egen 360)
detta stämmer inte till 100%, jag har tidigare gjort en recover gamertag UTAN att mina gamesaves blivit miffade...
*edit:*
däremot har profiler visats som korrupta på andra boxar efter anvädning med min arcade (med inbbyggt minne) efter det att man spelat dom på min box och flyttat vidare tror det var med gamesaves också (som varit öppnad på boxen)
Last edited by Swizzy; 2009-11-12 at 14:54.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
asså att recovera gametagen e inga probs ju, men jag har massa saves jag värderar högt på hdd i min numera bannade 360, tänkte om man väntar ett tag o sen köper en ny när eventuellt lite touch FW finns att få tag på, det är ju då jag vill slippa lägga ner 40 timmar på fable o fallout igen! alla pang pang spel e ingen fara med
ja jag oxo... men då har det handlat om att göra den från en befintlig gamer-profile
Det tar ju rätt så lång tid att göra en recover så jag gissar att den går igenom en massa data...
Dessutom kunde han inte använda sin profil på den ursprungliga xboxen utan att dra ut nätverkssladden... (det behövs inte nu längre när den är bannad)
Någon som vet om en bannad box fortfarande funkar som media extender efter BAN?
Jag ser ju på all min TV via min xbox (mot en windows media center PC med antenn)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Min senaste box (köpt för bara några veckor sedan) bannades för ett par timmar sedan och nu försöker jag fundera ut en lämplig strategi för att kunna spela backups och samtidigt uppdatera mina achievements via Live. Lite av tjusningen med Xbox 360 för mig är att tävla med polarna i achievements-poäng och det är ju totalkört för tillfället.
Vad tror ni om följande idé:
1. Jag köper 2 st helt nya Arcade ("A" & "B"). Dessa får samsas om hårddisken från min gamla bannade box.
2. Jag flashar "A" och korkar igen nätverkskontakten så att den omöjligen kan kommunicera med Live. Sedan spelar jag backups på den.
3. När jag vill uppdatera min gamerscore och mäta mig med polarna så flyttar jag hårddisken från "A" till "B" som är helt orörd (ej flashad) och kopplar upp mig till Live.
Detta bör väl fungera eftersom achievements går utmärkt att föra över mellan två ICKE-bannade boxar?
MS kan ju dock sätta käppar i hjulet om de på något sätt kan upptäcka min flashade box genom att smyga data mellan boxarna via hårddisken som jag flyttar fram och tillbaka, men detta tror jag är väldigt osannolikt.
Vad säger ni om idén?
Någon föreslog i någon annan tråd att det räcker med 1 ny konsoll och att man skulle använda sin bannade box som nr 2 och flytta hårddisken mellan dem. Det verkar ju dock vara kört den här gången:Original inlägg av xbox-scene.com
Last edited by Oddish; 2009-11-13 at 00:52.
Kanske dags att investera i en Ps3:a istället. Jag är trött på MS. Självklart har de rätt att banna mig från LIVE tjänsten men där går gränsen. Funderar just nu även på Linux eller kanske en Mac. BAH!
Jag blev bannad idag och de e ju förbannat surt.. Har ju flashat xboxen själv och det syns ju lite på plasten och på microsoft märket.. Men då ja har drulle garanti kvar på xboxen borde man inte kunna förstöra xboxen så pass mycket att dom inte kan se om de är flashat eller inte? Dom kanske kan se vilket produkt nummer min xbox har på kvitto lr garanti sedel och på så vis se att den är bannad. Men kan man få ut en ny xbox på något sätt med den här drulle garantin??
för det första finns det inget som heter drullegaranti.. däremot en sk. försäkring, kallad drulle, numer allrisk. drullen har inget med ms att göra utan det försäkringsbolag du använder, de avgör fallet, ms har inget med det att göra. däremot kanske du har en fin självrisk, kanske lika bra att köpa ny box.. brukar löna sig mer.
Nu ska jag spela COD:MW2 och Assassins Creed 2 ända till löning!
Då ska jag handal ett Arcade, flytt över min HD och recover gamertag. Sen ska jag inhandla Fifa och COD:MW2 som jag klarar mig på ett tag, samtidigt som jag ska lira igenom Dragon Age och Borderlands på min gamla bannade xbox.
Den har Hitachi 1.51 så det känns bra att slippa behöva uppdatera en bannad konsoll med ny FW iaf. Den får agera prov-konsoll, är spelet tillräckligt bra och jag vill spela online, ja då köper jag spelet!
på så sätt kan jag båda ha kakan och äta den!
Kanske aningen oetiskt.
Men det finns ju exempel på folk som köpt en helt ny produkt, tagit hem den, brutit förpackningen väldigt försiktigt, Skiftat innehåll & lämnat tillbaka den på öppet köp.
Google is your friend!
Att piratkopiera spel är en sak, men att göra som du säger är rent av fysisk stöld. Det skulle t.o.m kunna rubriceras som rån med tanke på att en xbox arcade kostar 2000kr.
Vissa affärer (Siba) vill ha din personummer när du lämnar tillbaka varor så det hjälper inte att du betalar med kontanter heller. Om affären skickar xboxen till M$ för tester kan de se den riktiga konsolid:t, kopppla det till den registrerade gamertagen och till dig till sist.
Om du inte vill sälja på en auktionsajt går det väl byta in xboxen på Gamestop eller Game. De brukar bara kolla om garanti-sogilliet är intakt och om xboxen fungerar. De brukar sällan testa live funktionaliteten.
Hej!,
har som så många andra blivit bannnad i banvågen med min premium 60gb. Nu undrar jag hur jag ska göra? Hur tycker ni? Osv.
Jag vill kunna:
Lira brända spel
spela främst cod mw/2 online
spara på hdd (Nuvarande live profilens gamerscore och saves är inte så viktiga)(kan göra en ny för användning av den befintliga hdd:n)
Har:
trådlös nätverksadapter
6mån live kvar
en bannad 360 premium 60gb
(Kan tillägga att jag kan flasha själv)
En eller två konsoller? En flashad eller en oflashad(live) och en flashad(min bannade)?
Det fungerade ju bra tills nu. Men är vågen över? Eller kommer m$ ta folk så fort de ser en i framtiden?
Jag har två polare som inte blivit bannade än som är mycket på live.
Så hmmmmm
vet ju ix lt är på väg men sitter i ett dilemma här så snälla hjälp!
lättast för dig är att ha 2st boxer just nu, en flashad (din bannade) och en oflashad (live boxen) samt KÖPER du CoD MW2, det kommer i slutändan bli billigare för dig än att springa och köpa en ny 360 varje gång du blir bannad, såvida du inte har lite is i magen och väntar på iX LT som förhoppningsvis kommer vara livesäker...
det du då gör är att formatera din 60gb HDD och recovrar din Live profil, dock är jag osäker på om du får med dig dom 6 månader live du hade kvar eftersom det är en ny box... har för mig live är låst till den boxen man aktiverat det på...
Google is your friend!
What!?
Är livet låst till konsollen?!
Nej, snälla någon säg att det inte är sant!
Om så kan jag behålla min bannade, sälja adaptern och köpa ps3 istället för online spelandet.
jag har för mig det var så, men jag är inte säker på om det är så, du kan juh låna en polares box och testa om du vill...
Google is your friend!
Nej live är inte kopplat till någon särskild konsoll. Det är kopplat till gamertagen.
Live abonnemanget är låst till din gamertag vilket innebär att du kan göra en "gamertag recovery" på din nya konsoll och fortsätta spela online de resterande 6 mån av din live abonnemang.
Om din gamertag är bannad (vilket verkar inte vara problemet i ditt fall), så måste du skapa en ny gamertag och betala för live. (Du får visserligen en månad gratis live på din nya xbox)
Jag tycker faktiskt att PS3:an är en mycket bättre spelmaskin än xboxen. Gör så här: Spela singleplayer spel på din xbox (Mass Effect, Bioshock, Alan Wake, Dantes Inferno etc.) och köp en PS3 för online spel som Modern Warfare 2, Killzone 2, Resistance 2 etc.
Jag har för mig att Live är låst till profilen, även om du har ditt konto på ett litet minneskort kan du med den byta box o spela vidare.
För att bekräfta detta kan man ringa 020 - 79 11 33
Jag ids inte sitta i telefonkö för det
Bannas ens box kan man köra en Recover Gametag på en ny 360.
Då borde allt följa med avseende medlemskap o sånt man köpt på marketplace "Finns att ladda ned på nytt"
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Okej,
jag tar nog det lungt i en månad eller så och ger c4eva lite tid och ser om de(m$) slutar banna folk för en stund. Får hoppas på det bästa och om så fixa en ny 360 då.
Tack för all hjälp å vägledning!
Jag kommer att sälja min förmodat bannade box.
Har bara kollat den via xbox.com och enligt den så är den bannad.
Har dock inte startat den efter det med nätverkskabeln i så den har inte fått den skadliga koden som låser hdd'n, så den är fullt funktionabel, vilket bör öka på begpriset en hel del.
Har köpt en ny elite som inte kommer att flashas (iaf inte än på ett bra tag).
Google is your friend!
Jag köper nytt Elite för live och multiplayer spel.
Och kör det gamla för singelplayerspel.
Tur man inte är nån "Achievment whore"
Bytte bort min elite mot Ps3, fuck m$.. Efter 5 boxar på 5 år så skiter jag i det nu!
"Sen jag gav upp hoppet mår jag bättre.."
Playstation 1, 3, PSP
Xbox, 360
Nintendo Wii
om nån ska sälja sin 360 o bor i sthlm messa med ett pris som inte är orimligt :P
jag har en RROD lagad box du skulle kunna få köpa av mig om du vill kan slänga på ett custom case (genomskinligt) och ge dig en Hitachi med plexiglas så att man kan se skivan snurra... det blir troligen lite för dyrt för dig skulle jag tro, då skalet inte direkt är billigt, och inte heller locket till Hitachi'n...
använd det här formuläret för att kontakta mig om du är intresserad: http://www.swizzy.se/Kontakt/kontakt.php
Google is your friend!
Sådär, fick nyss såld min eventuellt bannade box (inte kollat den "online", bara via xbox.com) för 1700:- helt klart ok =)
Bookmarks