Sida 10 av 15 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #271
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

    "Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."



    Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

    Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.

    Hansi , betyder det att man kan köra vilka wave som helst och att man slipper activate iso skivan ? Bara bränna och spela ?

    ( Jag har liteon )
    Last edited by Benzema; 2009-12-27 at 15:57.

  2. #272
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Hansi , betyder det att man kan köra vilka wave som helst och att man slipper activate iso skivan ? Bara bränna och spela ?

    ( Jag har liteon )
    Ja, fast den är inte live säker.

  3. #273
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    är den här nya 1.6 live vänlig?
    det är iXtreme 1.6, exakt som den, med undantaget att den bootar ALLT då den är patchad så att den reggar sig själv som att Activate.iso är i maskinen hela tiden...

    observera dock att detta INTE är en officiell firmware, det är en modifikation av originalet, det vill säga en 3:e parts Firmware...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #274
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är en modifikation av originalet, det vill säga en 3:e parts Firmware...
    Som jag skrev...fulpatch...jag satt och funderade över hur svårt det egentligen skulle vara att ändra en compare/jump någonstans i koden för att hoppa över alla checkar, och när jag vaknade på morgonen så hade någon släppt detta paket :-) Bara tacka å ta emot :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #275
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

    "Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."



    Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

    Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
    vart hittar man denna patch?

  6. #276
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    vart hittar man denna patch?
    du hittar firmware filerna på min hemsida t.ex. eller på diverse torrent siter, för att utnyttja detta måste du flasha om din 360 läsare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #277
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    Non Stealth Version för de som redan är bannade.
    Patchad v1.6 så att den tror att activate.iso alltid är isatt.
    Laddar Stealth filer utan att kontrollera dem.
    Finns för alla drivar förutom Hitachi som inte behöver denna.

    betyder det att endast för dem som har blivit bannade

  8. #278
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    En fråga bara swizzy , är det bara att bränna och stoppa in med den där ?

    Som en LT fast inte livesäker ?

    Obs. Jag har ingen bannad , ingen flashad 360. Helt ny !

  9. #279
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    Non Stealth Version för de som redan är bannade.
    Patchad v1.6 så att den tror att activate.iso alltid är isatt.
    Laddar Stealth filer utan att kontrollera dem.
    Finns för alla drivar förutom Hitachi som inte behöver denna.

    betyder det att endast för dem som har blivit bannade
    Nej, vem är det som påstår att den bara är för dom som redan är bannade. Men precis som med "vanlig" iXtreme så blir man bannad om man går online med denna firmware.

    Vill man spela online utan 100% garanterat banning så får man vänta vidare på "iXtreme LT" eller vad dom kommer kalla den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #280
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    Non Stealth Version för de som redan är bannade.
    Patchad v1.6 så att den tror att activate.iso alltid är isatt.
    Laddar Stealth filer utan att kontrollera dem.
    Finns för alla drivar förutom Hitachi som inte behöver denna.

    betyder det att endast för dem som har blivit bannade
    det är exakt så den fungerar, den är inte enbart till för bannade, utan alla som vill ha en "Wave free" firmware, oavsett om man är bannad eller ej, många lirar ju offline, då bryr man sig inte om livesäkert, då kan man lungt köra denna, om man bryr sig om live kör man antingen helt original eller håller sig bort från live med flashad box i största allmänhet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #281
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    En fråga bara swizzy , är det bara att bränna och stoppa in med den där ?

    Som en LT fast inte livesäker ?

    Obs. Jag har ingen bannad , ingen flashad 360. Helt ny !
    den är på sätt och vis som LT ja, men INTE livesäker, den är "Wave Free", men INTE livesäker...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #282
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    har flashat me denna fw nu, inte testat den mer än att kollat om den startar mw2 o de gjorde den. så klart skönt att slippa använda activate.iso.

    hoppas man får igång left 4 dead nu då också

  13. #283
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    har flashat me denna fw nu, inte testat den mer än att kollat om den startar mw2 o de gjorde den. så klart skönt att slippa använda activate.iso.

    hoppas man får igång left 4 dead nu då också
    det är så mycket vi också kunnat testa den vi hade inte L4D2 :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #284
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    har testat me left 4 dead 2 nu o de funkar fint de me fick inte de att funka me activate.iso men nu funkade de visst.
    så nu ska jag bränna assassins creed o testa de me

  15. #285
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag tänkte också slippa att använda activate skivan på min liteon.
    Bara för att vara säker.......jag har en 74850C......skall jag använda ix16-liteon-repack-nostealth då eller?

  16. #286
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Snusgubben Visa Inlägg
    Jag tänkte också slippa att använda activate skivan på min liteon.
    Bara för att vara säker.......jag har en 74850C......skall jag använda ix16-liteon-repack-nostealth då eller?
    Japp.

  17. #287
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Funkar denna FW med liteon 9serien? för dom går att flasha till 100% nu lr?
    har för mig det iaf.

    För er som är ELITE på psxcare och som jobbar med detta, Hur svårt är det att flasha den nyaset 9 liteon från er synpunkt... mycket att göra? svåra lödningar osv?
    Kan det bli fel lätt.....

  18. #288
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Funkar denna FW med liteon 9serien? för dom går att flasha till 100% nu lr?
    har för mig det iaf.

    För er som är ELITE på psxcare och som jobbar med detta, Hur svårt är det att flasha den nyaset 9 liteon från er synpunkt... mycket att göra? svåra lödningar osv?
    Kan det bli fel lätt.....
    om du inte är helt hundra på vad du gör, undvik nya liteon, missar du att flippa tbx strömbrytaren när du ska läsa ur och sedan skriver, då är du rökt, vi på PSXCare (Jag) flashar en gammal liteon med den hackade firmwaren och testar denna i 360'n innan jag flashar direkt till 93450C driven, samma för 83850Cv2

    den här "nya" firmwaren fungerar hur bra som helst, bara du väljer rätt version

    Citat Original inlägg av Snusgubben Visa Inlägg
    Jag tänkte också slippa att använda activate skivan på min liteon.
    Bara för att vara säker.......jag har en 74850C......skall jag använda ix16-liteon-repack-nostealth då eller?
    om ni tankar versionen jag har på min hemsida har jag döpt om filerna lite, där står det version av liteon som dom ska användas med, detta för att ni som inte är helt 100 på vilken som är rätt ska ta rätt från början
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #289
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    dem fw som följer me i packet till liteon är: 838, 83850V2, 93450 och en repack som är till 74850C. vet ej hur många verisioner av liteon de finns men har du 93450 så ska du nog kunna flasha den nu. men vet ej hur man går tillväga så de får dem riktiga experterna hjälpa dig me

  20. #290
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    dem fw som följer me i packet till liteon är: 838, 83850V2, 93450 och en repack som är till 74850C. vet ej hur många verisioner av liteon de finns men har du 93450 så ska du nog kunna flasha den nu. men vet ej hur man går tillväga så de får dem riktiga experterna hjälpa dig me
    japp det stämmer bra det, om man tar den jag har på min sida så slipper man tänka på det där, då jag döpt om alla liteon firmwarsen så att även "noobsen" ska förstå vilken man ska använda på min hemsida finns det även en guide för att läsa ut firmwaren, har ännu inte orkat skriva om den dock så att det står hur man ska göra för att flytta nyckeln etc, har inte heller skrivit rent den... har haft för mycket att göra, får man problem kan man höra av sig till mig så försöker jag hjälpa till så gott jag kan... om man bor i stockholms området kan man svänga förbi PSXCare så kan jag ta en titt på det där, då kostar det dock 700:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #291
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    uppdaterade min liteon med den nya ix16-liteon-repack-nostealth.
    skulle spela tecken 6 då kom det upp en ruta som det står du måste uppdatera
    för att kunna spela denna spel.tidigare har jag inte uppdaterat dashboarden heller så.
    min fråga är om det händer nånting med xboxen om jag uppdaterar den.är inte bannad
    från live.

  22. #292
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    35
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du hittar firmware filerna på min hemsida t.ex. eller på diverse torrent siter, för att utnyttja detta måste du flasha om din 360 läsare...
    Tack för flashfilerna

  23. #293
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    uppdaterade min liteon med den nya ix16-liteon-repack-nostealth.
    skulle spela tecken 6 då kom det upp en ruta som det står du måste uppdatera
    för att kunna spela denna spel.tidigare har jag inte uppdaterat dashboarden heller så.
    min fråga är om det händer nånting med xboxen om jag uppdaterar den.är inte bannad
    från live.
    det är fullkomligt normalt, uppdatera du det är en dashboard uppdatering, eller rättare sagt kernel update (som är inbakad i dashboard updaten...)

    det som kommer hända med din 360 är att den får ett fåtal extra funktioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #294
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Den där nya patchade 1.6 (wavefree) kostar hur mycklet ? flashning hos psxcare ?

    om man inte har den nya liteon asså.

  25. #295
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Den där nya patchade 1.6 (wavefree) kostar hur mycklet ? flashning hos psxcare ?

    om man inte har den nya liteon asså.
    Uppdatering om vi flashat boxen tidigare: 350:-
    Flashning av allt utom senaste liteon: 400:-
    Flashning av nyaste liteon: 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #296
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Uppdatering på Twitter:

    C4eva presents, in association with TeamJungle: LiteOn iXtreme v1.61 - Added support for waves 4 and 5 - http://is.gd/5EitP

    Typ samma sak som tidigare - men numera "officiellt" från TeamJungle (?)

  27. #297
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Uppdatering på Twitter:

    C4eva presents, in association with TeamJungle: LiteOn iXtreme v1.61 - Added support for waves 4 and 5 - http://is.gd/5EitP

    Typ samma sak som tidigare - men numera "officiellt" från TeamJungle (?)
    Ixtreme 1.61 (wave 4+5 stöd) för LITE-ON släpptes för ungefär en halvtimme sedan.

    Men vi ser ingen anledning att använda den versionen, i praktiken är iXtreme 1.6 "nostealth" som släpptes häromdagen bättre att använda då det ändå inte fungerar med livesäkerheten längre.

    Vill du som kund ha iXtreme 1.61 flashad när du lämnar in din 360 eller beställer en ny 360 så är det bara att säga till så ordnar vi det. Annars lägger vi in 1.6 nostealth.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #298
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ixtreme 1.61 (wave 4+5 stöd) för LITE-ON släpptes för ungefär en halvtimme sedan.

    Men vi ser ingen anledning att använda den versionen, i praktiken är iXtreme 1.6 "nostealth" som släpptes häromdagen bättre att använda då det ändå inte fungerar med livesäkerheten längre.

    Vill du som kund ha iXtreme 1.61 flashad när du lämnar in din 360 eller beställer en ny 360 så är det bara att säga till så ordnar vi det. Annars lägger vi in 1.6 nostealth.

    Men varför släppte han 1.61 till liteon om han släppte nonstealth till samma ?

  29. #299
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Det var inte han som släppte no-stealth...

  30. #300
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Det var inte han som släppte no-stealth...
    Men om han såg det borde han väl inte släppa 1.61 ?

Sida 10 av 15 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •