Vi tar väl och klistrar in infon också:
C4E's iXtreme Lite Touch (LT) in association with Team Jungle & Team Xecuter
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
After a long development and testing process we give you the first official release of the iXtreme LT
- Supports all Liteon Drives (74850, 83850V1, 83850V2, 93450)
- Totally re-written code optimised for minimal patching
- Whole banks of firware now untouched
- New Drive response timing engine accurately mimics original drive timings
- Full disc stealth used by default
- Waveless booting , disc images are assumed to be correct!
- Split-Vid used as default
###### WARNING ######
Warning! Ensure all disc images are checked with abgx as LT assumes all stealth/ss/pfi/dmi is correct. Disc images must also be splitvid and preferred SS v2
Warning! Lt will not save you from being banned if console is already flagged by using a previous firmware or non-stealth discs
It is also advisable to apply all system updates before flashing with LT. All future console system updates (not game updates) must be applied with caution
###### WARNING ######
Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
Thanks also go to Team Xecuter for their generous support to this project.
Nice. Nu blir det nog en 2:a julrush i butiken :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
It is also advisable to apply all system updates before flashing with LT. All future console system updates (not game updates) must be applied with caution
ska man uppdatera xboxet innan man flashar? uppdateringarna kunde man väl ta hem på xbox.se?
trevligt den kom tillslut.
http://rapidshare.de/files/49025260/...me_LT.rar.html
Fråga, är det nya lite-on i alla nya xbox arcade? Kan man ta sin gamla flashade dvd drive från sin bannade xbox flasha om den till ny LT firmwaren och sedan stoppa in i den nya boxen?
Troligen. Du kan göra det om du har den unika nycklen från den NYA boxen...mao så kan du lika gärna flasha den nya.
Sweet, LT är inte livesäker om man blivit flaggad, o inte helt 1005 livesäker skriver dom men bättre med en ny bantad bättre mjukvara än dåliga
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
kan man på något sätt kolla om man är bannad ? för jag har inte vågat vara live sen ca 2-3 månader tillbaka.
ÄNTLIGEN! Nu kommer man få lite att göra igen.
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Ifall jag förstått det rätt så har LT kommit ut, och man kan börja köra live??
Har en hitachi drive, kan man flasha den med LT?
Och vad betyder flaggad?:S
Last edited by Darippsta; 2010-01-20 at 19:49.
Läs det jag skrivit här angående calibration data:
http://forum.psxcare.com/support/sho...4&postcount=15
Vill gärna ha länkar till mer information ute på nätet om hur calibration data påverkar livesäkerheten i ixtreme lt i praktiken. För i praktiken så är calibration data oåterkomligen raderat från alla lite-ons vi flashat med andra metoder än "kapa banor och läs hela firmware".
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Hur funkar det här med calibration data? Är det något nya JF fixar automatiskt om man läst ut hela fw'n? Eller är det något knep med att få in det i iX-LT?
Om man köper en helt ny, flashad box hos er, kommer ni då att apply all system updates before flashing with LT. Eller skippar ni det, och flashar direkt på ny, oanvänd konsol?
vi kör direkt på oanvänd, det har ingen effekt på själva flashningen så, kanske är lite mer livesäkert att gå in på live innan med orig FW och tanka update... men om vi ska göra 50 boxar om dagen, och vi är 2 som sitter och gör det hinner vi fan inte sitta och göra sådant vi har även andra arbetsuppgifter, vi sitter ju inte bara och flashar 360's hela dagarna...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
jag tog mig tiden att skriva om livesäkerhetstråden för nya LT, mer info kommer men det viktigaste ligger där nu iaf.
http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=222551
de tackar vi för att du gjorde int21 va en del inställningar jag hade missat i abgx
någon som lirat på live med LT inu?
dom har säkert sparat nått bus oxo... väntar väl bara på att fler skall hinna köra LT innan dom visar sig på nytt...
ingenting är oändligt.
jag kör på LT och det funkar. hade även Ixtream 1.6 ´nonstealth på den förut.
Verkar funka utan problem.
Verkar heller inte blivit bannad elle flaggad :-)
Greetz
Körde du iXtreme 1.6 innan du flashade finns det fortfarande risk att du blir bannad senare - inte pga LT utan pga en tidigare flaggning av iXtreme 1.6
Om Ms hittar ett sätt att detektera LT (dålig patchade spel etc) så lär de ändå inte banna någon pga detta på flera månader.
Först måste de eventuellt lägga till en koll för detta i samband med en liten eller stor uppdatering.
Sedan samlar de information under några månader innan de bannar en stor mängd boxar ungefär samtidigt.
Som sagt - Om de hittar något sätt att detektera LT dröjer det antagligen till sommaren innan de bannar boxar.
Klart de kan banna om de hittar något med LT.
Jag är dock mycket noga med de spel jag bränner ut att de är okej.
Även efter jag brännt dem så kollar jag dem att de går igenom, innan jag ens tänker på att sätta dem i xboxen.
Men om jag blir bannat senare eller ej lär ju märkas.
Just nu har den varit konstant på live utan det hänt något
Greetz
eftersom banvågen är över så antar jag att det tar till nästa november innan vi vet hur bra lt fungerar, tyvärr. vi som blir bannade då, kommer helt enkelt införskaffa en ny box, för att göra samma sak när vågen är över, iaf om man vill spela live. personligen tycker jag att en originalbox och en jtag box är bra kompliment, men då har man inte livedelen på samma sätt, men det är smällar man kanske får ta. smakar det så kostar det. själv har jag börjat satsa en hel del på ps3, iaf när de gäller bra lir, känns mer rätt, men den är åxå på gång att bli hackad, så vi får se var det bär.
Offtopic:
Kan man läsa mer om detta någonstans?
Ontopic:
Lt firmware pågång till BenQ nu också
http://twitter.com/teamjungle
Bookmarks