Sida 6 av 15 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #151
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    senaste nytt på twitter är ju:

    Issues with non-verb media, more performance data, more code, more testing.
    about 2 hours ago from API


    så vi kommer nog få vänta ett tag till tyvärr.

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jadu, vill du ha en firmware som är full med buggar, och kastar ut dig från live ganska fort hellre än en firmware som har väldigt få buggar, och förhoppningsvis är hyffsat säker på live?

    Jaja sådär sa du ju för 3 månader sedan också. Måste man säga "snart snart" när den aldrig kommer ut. Dem kan väl ha hållt de hemligt tills dem vet när dem ska släppa den. Inte stressa sönder folk. Skitdåligt , faktiskt.


    Men tack att dem jobbar på det .

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jaja sådär sa du ju för 3 månader sedan också. Måste man säga "snart snart" när den aldrig kommer ut. Dem kan väl ha hållt de hemligt tills dem vet när dem ska släppa den. Inte stressa sönder folk. Skitdåligt , faktiskt.


    Men tack att dem jobbar på det .
    om inte vi som underusers har något att längta efter slutar många modifiera sina konsoller, det handlar lite om psykologi, utöver det så får dom en större motiviation att arbeta på det om dom vet att vi väntar på det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #154
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jaja sådär sa du ju för 3 månader sedan också. Måste man säga "snart snart" när den aldrig kommer ut. Dem kan väl ha hållt de hemligt tills dem vet när dem ska släppa den. Inte stressa sönder folk. Skitdåligt , faktiskt.


    Men tack att dem jobbar på det .
    jag tycker de är bra att dem går ut me o säger att dem håller på me ny fw. de visar att dem håller på att göra nåt nytt o försöker förbättra tidigare versioner. de visar även att dem gör allt dem kan för att förhindra ms från att stoppa oss från att lira live tex
    jag tror att om dem inte skulle säga att dem jobbar me ny fw elr liknande, så skulle folk börja snacka runt på nätet, undra vart dem tagit vägen, om dem åkt dit osv.
    så jag tycker de är bra att dem säger till. o även håller oss informerade om hur de går, om de går framåt, va som måste fixas osv.

  5. #155
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Finns det nån guide för hur man läser ut nyckeln från en 8xxxx v2 eller 9xxxx? Jag försökte häromdan på en 8xxxx v2 med jungleflasher 1.67 beta och dosflash 1.8 men det lyckades inte.

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Finns det nån guide för hur man läser ut nyckeln från en 8xxxx v2 eller 9xxxx? Jag försökte häromdan på en 8xxxx v2 med jungleflasher 1.67 beta och dosflash 1.8 men det lyckades inte.
    om du löder så som jag gjorde med ett motstånd och en strömbrytare ska du kunna läsa ut firmwaren, därefter laddar du den som "target" i JF 1.67 och höger klickar där det står info om FW'n du laddat där väljer du sedan save dummy...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #157
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Du har inte lust att skriva en liten guide på hur du gjorde och vad du använde för motstånd osv? =o) Hade varit kanon!

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kan jag väl ge mig typ 20 minuter eller så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #159
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    A.msg.to.the.scene.and.team.jungle.readnfo.xbox360-dnl

    So some hackers want to make money out of our business █▓
    ▓█ Without us and without other groups, scene/p2p/whatever, █▓
    ▓█ they are nothing. It seems that we have more ethics than █▓
    ▓█ those guys. We don't make money out of hard-working devs █▓
    ▓█ So we will stop releasing if such situation happen and █▓
    ▓█ we make a call to other groups to do so. Even if it's █▓
    ▓█ tempting to release anyway, consider it as a duty to █▓
    ▓█ the community and the video game industry. █▓
    ▓█ ▀ Peace, Team DNL

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Dark2 Visa Inlägg
    A.msg.to.the.scene.and.team.jungle.readnfo.xbox360-dnl

    So some hackers want to make money out of our business █▓
    ▓█ Without us and without other groups, scene/p2p/whatever, █▓
    ▓█ they are nothing. It seems that we have more ethics than █▓
    ▓█ those guys. We don't make money out of hard-working devs █▓
    ▓█ So we will stop releasing if such situation happen and █▓
    ▓█ we make a call to other groups to do so. Even if it's █▓
    ▓█ tempting to release anyway, consider it as a duty to █▓
    ▓█ the community and the video game industry. █▓
    ▓█ ▀ Peace, Team DNL
    BRA!! dom står upp för att vi inte ska behöva betala massa pengar för att få Firmwaren!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #161
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Du har inte lust att skriva en liten guide på hur du gjorde och vad du använde för motstånd osv? =o) Hade varit kanon!
    http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_fw.php sådär ja, nu var den färdig, typ iaf... har lite att finslipa på den, men det är iaf en start, hoppas du förstår dig på den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #162
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Och denna metoden funkar med både 8xxxx v2 och 9xxxx? =oD

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den ska fungera med alla DG-16D2S~
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #164
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Sweet =o) tack som fan för guiden!

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har enbart testat det på Liteon DG-16D2S med FW: 73850C änsålänge, ska testa lite mer imorrn, efter skolan... tillsamans med Pendragon, dock med Jungleflasher (troligtvis) om jag inte hunnit uppdatera guiden till helgen eller så, om du testar det i helgen hör gärna av dig med info som fattas, och/eller om det fungerar i huvudtaget på dom nya läsarna... för din del då...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #166
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har precis köpt en xbox 360 elite med ixtreme 1.6 på psxcare. Bör jag avvakta med att spela live? Är rätt ny på området men det är väl så jag tolkar denna tråd. På psxcares hemsida står det "Kan eventuellt bli problem med nya spel eller XBOX LIVE pga modifierad firmware, men INGA kunder har ännu rapporterat några problem."

  17. #167
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
    Jag har precis köpt en xbox 360 elite med ixtreme 1.6 på psxcare. Bör jag avvakta med att spela live? Är rätt ny på området men det är väl så jag tolkar denna tråd. På psxcares hemsida står det "Kan eventuellt bli problem med nya spel eller XBOX LIVE pga modifierad firmware, men INGA kunder har ännu rapporterat några problem."
    Det är smartast att inte koppla upp sig på live än. Du kommer nästan garanterat att bli bannad då.

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jaja sådär sa du ju för 3 månader sedan också. Måste man säga "snart snart" när den aldrig kommer ut. Dem kan väl ha hållt de hemligt tills dem vet när dem ska släppa den. Inte stressa sönder folk. Skitdåligt , faktiskt.

    Men tack att dem jobbar på det .
    hur kan man bli stressad av en sådan sak? lägg energin på andra saker, den kommer när den kommer..

  19. #169
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av aos08 Visa Inlägg
    Jag har precis köpt en xbox 360 elite med ixtreme 1.6 på psxcare. Bör jag avvakta med att spela live? Är rätt ny på området men det är väl så jag tolkar denna tråd. På psxcares hemsida står det "Kan eventuellt bli problem med nya spel eller XBOX LIVE pga modifierad firmware, men INGA kunder har ännu rapporterat några problem."
    Har inte hunnit uppdatera all information på hemsidan ännu, det är på gång...

    EDIT: Fixat :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #170
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    eftersom ms inte verkar kunna se ixtreme rakt av utan hur den beter sig så skulle jag avvakta med live till den nya lite touch firmwaren är ute. eftersom lite touch firmwaren blir ännu mer försenad pga av att värden skiljer sig pga av vilken media man använder i den så kan man ju dra samma slutsats för ixtreme, att detta kan vara en faktor ms kollat.. vänta och se.

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    BRA!! dom står upp för att vi inte ska behöva betala massa pengar för att få Firmwaren!
    det har väl stått rätt länge i #fw att man inte ska behöva betala/donera för nya firmwares.. eller har ni missat det? team jungle historian är bara sedd från ett håll, hade varit skoj med någon annans synvinkel på det hela.. men men.. allt verkar vara som förr, gratis.

  22. #172
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Dum fråga kanske men man ska fortfarande köra med samma layerbreak när man bränner skivorna?

    Ha det

  23. #173
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av immer Visa Inlägg
    Dum fråga kanske men man ska fortfarande köra med samma layerbreak när man bränner skivorna?

    Ha det
    svar ja.

  24. #174
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Har den äntligen kommit ut?
    Sry, men har inte tid att följa uppdateringarna :S

  25. #175
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Har den äntligen kommit ut?
    Sry, men har inte tid att följa uppdateringarna :S
    Nej dom har lite problems


    Issues with non-verb media, more performance data, more code, more testing.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #176
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    kom igen kan dem inte bli klara med LT snart :/ kommer förmodligen att få Call of DuTy MW2 i julklapp, vill kunna spela online direkt då :/

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du får det i julklapp, borde du få original? i så fall kan du köra på en ny omodifierad box
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #178
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    men det har jag ingen :/

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad har du för spelare i din 360? du kan återställa och köra original på den, jag testade att köra syrrans box återställd på live tidigare, fortfarande inte bannad på den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #180
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    lite-on med ixtreme 1.5

Sida 6 av 15 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •