xepez, jag rekommenderar att du scrollar upp och läser
xepez, jag rekommenderar att du scrollar upp och läser
du kan kopiera spelet med hjälp av IMGBurn och lägga på datorn, sedan patcha om det korrekt sedan bränna... ja... men det fungerar bara med backups (brända spel), annars måste man ha special program typ...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Jag förstår inte det här. Varför kostar det så mycket att flasha sin xbox 360 på psxcare när den nya Lite touch kommer ut ? 700 kr ?
Och behöver jag löda min xbox 360 ?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Det är inte lite touch i sig som kommer kosta 700:- att flasha, den kommer kosta 400:- att flasha på alla drivar förutom de nyare varianterna av lite-on som kräver en del extra meck innan dom släpper ifrån sig sin unika nyckel så att man kan flasha om dom.
Och innan lite touch är släppt till dessa lite-on måste vi efter urläsningen montera en äldre dvdläsare, så då tillkommer c:a 500:- för den.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
359 vinkeln. Kör man ett sånt spel i abgx idag så vill den patcha om spelet. Menar du att det är samma procedur som för iextreme <1.4? dvs att i.extreme LT inte patchar den automatiskt? Tack för svaret ang splitvid swizzy.
Låter som ett tungt jobb att bränna om allt men det är väl smällar man får ta.
Last edited by Lynx; 2009-12-02 at 10:28.
"I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."
du får bränna om dom spelen som inte har splitvid/359 vinklarna om det är så att du vill ha live säkra spel, jag tror inte att något av dessa påverkar om spelet kommer starta eller ej, men jag är inte säker på om det påverkar detta eller ej... personligen får jag bränna om 13 spel, pga splitvid >_<
Google is your friend!
Hej
Kan man på något sätt i abgx360 fönstret se att 359 vinklarna är korrekta? Eller gäller det bara att man ställer in det rätt i programmet innan man kontrollerar spelet?
//immer
du kan se om det stämmer, står det med GUL text något om iXtreme 1.4 > eller något sådant så vet du att du måste fixa dessa... om inte så är dom ok
Google is your friend!
ahh... hittade infon:
1. Open the dump in the target
note** i. liteon encrypted f/w will not open on the source tab.
ii. 93 f/w will show as 74 as they are very similar...
iii. 83 v2 will look like 83 again very similar
2. right click in the target tab and select "Save Dummy"
3. now reopen this dummy on the source side.
4. open which ever Lite-on f/w YOU think is best in the target side
note** 1.67 will NOT spoof a 93 correctly to non-encrypted types
however, 167 will not alter the inquiry between lite-on revs
so if you use the f/w Carranzafp posted the inquiry strings will be unaltered,
but the key and serial info WILL be transferred.... and there will be no e66....
Read his warnings
http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=12990.0
5. if you are feeling lucky flash it
Google is your friend!
carranzafp's templates är alltså spoofade från 74 och 83 v1
fick köra en manuell spoof när jag skulle testa nycklen i en samsung (bara fw versionen som behövde ändras serial osv kom med via jf spoofen)
fick en röd kvadrant annars
Google is your friend!
Google is your friend!
den har funnits länge ja, men det finns ett sätt att kringå det, om ni läser det som hansi skrivit... skapa en tråd med ämne/titel "test" och även information "test" och editera det, det ska fungera...
alla buggarna beror inte på admins för forumet, det är inte heller något vem som helst kan fixa, för att man ska kunna fixa buggar så måste man kunna kodningspråket som forumet är kodat i, och detta är ett "färdigt forum script" som många använder sig av, tror inte dessa buggarna är enbart här hos PSXCare...
Google is your friend!
Om detta är en bugg i vBulletin borde det vara fixat för länge sedan. Det kan lika gärna vara databasen (deadlock t.ex.).
Tror hela servern måste bytas, byggde den för 3-4 år sedan så det är lite gamla versioner på rubbet. För att få bra php prestanda i windows kör vi rätt skumma prylar (som är mer eller mindre inbyggt i nyare windows/iis) och av någon anledning hittar jag inte felet som orsakar "forumbuggen"...jag har kört repair på alla databaser och ändrat en och annan parameter för hur många processer som skall köras.
Varför är firmwaren så seg för. C4EVA sa typ " it will be realesed soon " för typ 2 månader sen. Vad är det här.
All heder åt han men han hjärtattackar folk
jadu, vill du ha en firmware som är full med buggar, och kastar ut dig från live ganska fort hellre än en firmware som har väldigt få buggar, och förhoppningsvis är hyffsat säker på live?
Google is your friend!
Bookmarks