Sida 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #361
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Som sagt, kolla här http://twitter.com/TeamJungle eller på #fw på efnet för riktig info

  2. #362
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Vad är det för skitsnack??? Nyckeln har nån sorts kryptering så den kan inte användas fritt??? Blaha Blaha ...
    det skulle kunna vara möjligt, det var ju snack om att iXtreme 1.7 skulle släppas med krypterad nyckel, det vill säga att firmware filerna distruberades fritt på nätet, men inte kunna användas om man inte betalade för den krypterade versionen av nyckeln...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #363
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    bullshit av högsta rang enligt mig, dessa snubbarna är inte direkt ute efter profit, för tidig aprilskämt förmodligen

    skulle någon som skriver sitt första inlägg sitta inne på sådan här info?

    Ingen aning om det är sant eller inte jag har ingen som helst koppling till sidan/information. Lyckades bara komma upp!

  4. #364
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    <+_DreamZ_> Iriez: whats the site all about? ixtremelt.com
    <@Iriez> looks fake dreamz
    <+_DreamZ_> ahh ok
    <@Iriez> if they were going to charge, it would be announced when ready
    <@Iriez> why would they 'exclusively' announce the charge?
    <@Iriez> to piss everyone off in expectation? lol
    <A|M> Iriez: Unfortunately I think they have pissed off everyone
    <+exo-squad> Iriez, thats the best use of logic ive seen on irc in a long time
    <@Iriez> Logic is all I have.

  5. #365
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara någon skum webshop som gör en fuling för att lura besökare till en sida med deras banner på...

    (ungefär lika fult som att jag lagt upp ps3 hdloader som produkt i webshoppen bara för att dra in lite besökare från sökmotorerna)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #366
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bara någon skum webshop som gör en fuling för att lura besökare till en sida med deras banner på...

    (ungefär lika fult som att jag lagt upp ps3 hdloader som produkt i webshoppen bara för att dra in lite besökare från sökmotorerna)
    Nämen Hansi då vilket fult trick

  7. #367
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    110USD ?!? Vilket dåligt skämt. Man kan köpa en begagnad xbox 360 arcade för den där summan. Man kan lika gärna skaffa sig två xboxar, en vanlig för att köra online och en flashad för offline lir. Precis som hansi säger så är det nog ett fult trick för att locka fler besökare till sidan.
    Last edited by Ratchet; 2010-01-15 at 09:36.

  8. #368
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Topic is '| ? list | ixtremelt.com confirmed fake Dark_Void_XBOX360-SPARE | Divinity_II_Ego_Draconis_NTSC_XBOX360-GameStop | JungleFlasher v0.1.69 beta (x64 support) @ h'
    * Set by Iriez!wario@staff.xbins.org on Fri Jan 15 04:56:54

    fast det visste vi nog nu

  9. #369
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Lite halv ny info från TeamJungle:

    All new checks found, all fws (stealth and non-stealth) will fail these checks and get flagged for banning, except LT!
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  10. #370
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Lite halv ny info från TeamJungle:

    All new checks found, all fws (stealth and non-stealth) will fail these checks and get flagged for banning, except LT!
    du får ta och hänga med lite allewii, den där informationen finns redan på forumet och är ganska gammal
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #371
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hejsan everybody...
    Nu har jag läst hela den här tråden och det är ju tråkigt att höra de stora problem som drabbats oss alla, speciellt nu för mig då min riktigt gamla box börjar bli sliten. Tänke höra om jag skulle kunna få lite råd av eliten gällande köp av nytt xbox; ska jag vänta tills det kommer ut en livesäker fw eller köra med den senaste som psxcare har? (inte livesäker vad jag förstår). Eftersom jag inte spelar! live så borde väl 1.61 vara helt ok för mig, men då återstår frågan: eftersom jag gärna vill ladda ner DLC och liknande riskerar jag då fortfarande ban? (Note: sista delen här kanske inte hör hemma på den här tråden men är ändå relevant anser jag... frågan är oxå ställd på en annan topic...)

  12. #372
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bumosvullo Visa Inlägg
    Hejsan everybody...
    Nu har jag läst hela den här tråden och det är ju tråkigt att höra de stora problem som drabbats oss alla, speciellt nu för mig då min riktigt gamla box börjar bli sliten. Tänke höra om jag skulle kunna få lite råd av eliten gällande köp av nytt xbox; ska jag vänta tills det kommer ut en livesäker fw eller köra med den senaste som psxcare har? (inte livesäker vad jag förstår). Eftersom jag inte spelar! live så borde väl 1.61 vara helt ok för mig, men då återstår frågan: eftersom jag gärna vill ladda ner DLC och liknande riskerar jag då fortfarande ban? (Note: sista delen här kanske inte hör hemma på den här tråden men är ändå relevant anser jag... frågan är oxå ställd på en annan topic...)
    1.61 kör vi inte med längre på PSXCare, vi kör på 1.6 Nostealth, vill man ha 1.61 går även det att ordna... men vi kör 1.61 numera... om du vill ha DLC kör du på en omodifierad konsoll, då det finns risk för ban bara du har modifierad mjukvara... det har alltid funnits en risk att bli bannad på live med modifierad konsoll, risken har dock ökat på senare tid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #373
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    http://twitter.com/teamjungle:

    iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!
    Xbox-scene

    Inofficiella LT-filer finns helt klart ute, men uppenbarligen är det klokt att vänta på den officiella releasen som borde komma inom kort.

  14. #374
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    http://twitter.com/teamjungle:



    Xbox-scene

    Inofficiella LT-filer finns helt klart ute, men uppenbarligen är det klokt att vänta på den officiella releasen som borde komma inom kort.
    skitbra "FreeLT for Liteon 74, 83v1, 83v2, 93" finns på xbox-sky men det är nog dumt att tanka den

    kul att det äntligen händer något

  15. #375
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Avvakta tills det har släppts "officiellt"

  16. #376
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    yeeeay

    NU händer det grejjer


    http://twitter.com/teamjungle

    iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!




  17. #377
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    19
    Har läst lite på interwebs och har förstått det som så att på något sätt så finns det en krypterad LT ute (Vet inte om hela är krypterad eller om det var någon version som de gav till folk för att försöka förbättra) och det verkar som om någon som kallar sig Geremia har knäckt deras kryptering och släppt lt och i och med det så postade Teamjungle deras senaste post på twitter. Så kanske är det rätt LT som verkar finnas ute nu bara att TJ vill släppa det själva? Hittade en tråd skapad av Geremia (men inte hunnit läsa den) http://www.xboxhacker.org/index.php?...&topic=13787.0 ixtremelt .com verkar inte vara en fake sida utan bara fått fel information (Står lite om det i deras senaste postar, även om LT också)

    Edit: Förstår det som att det inte går att byta dvd-keyn på de släppta LTna till sin egen. Men kanske det Geremia knäckt? Vet inte, ska läsa vidare nu.
    Last edited by DemeeX; 2010-01-19 at 15:34.

  18. #378
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Geremia är inblandad i allt som läcker ut verkar det som, trodde inte han hade någon som helst insyn i scenen längre

  19. #379
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
    Har läst lite på interwebs och har förstått det som så att på något sätt så finns det en krypterad LT ute (Vet inte om hela är krypterad eller om det var någon version som de gav till folk för att försöka förbättra) och det verkar som om någon som kallar sig Geremia har knäckt deras kryptering och släppt lt och i och med det så postade Teamjungle deras senaste post på twitter. Så kanske är det rätt LT som verkar finnas ute nu bara att TJ vill släppa det själva? Hittade en tråd skapad av Geremia (men inte hunnit läsa den) http://www.xboxhacker.org/index.php?...&topic=13787.0 ixtremelt .com verkar inte vara en fake sida utan bara fått fel information (Står lite om det i deras senaste postar, även om LT också)

    Edit: Förstår det som att det inte går att byta dvd-keyn på de släppta LTna till sin egen. Men kanske det Geremia knäckt? Vet inte, ska läsa vidare nu.
    Har testat "geremias LT" på en bannad konsoll och det fungerar - inga problem att flasha eller att få igång backup-spel.

    Jag avvaktar däremot innan jag testar på en oflashad konsoll och kopplar upp mig på Live.

  20. #380
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    någon kanske kan göra en comprare i hex(med tex total commander) på "geremis LT" och ixtreme 1.61/patchade ixtreme 1.6

    för att se så att han inte bara bytt ut "FW ID" så att den säger sig vara LT.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  21. #381
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Har testat "geremias LT" på en bannad konsoll och det fungerar - inga problem att flasha eller att få igång backup-spel.

    Jag avvaktar däremot innan jag testar på en oflashad konsoll och kopplar upp mig på Live.
    Är säkert vad geremias säger att det är (lt) men avvaktar nog till tj släpper det, kan ju ske någon förändring i sista sekund

  22. #382
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Har nu lagt in LT och kopplat upp mig mot Live, återkommer med resulat

  23. #383
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    ÄNTLIGEN LT !!!!! EFTER HUNDRA ÅRS VÄNTAN. TACK C4EVA DU ÄR MIN HJÄLTE.

    Nu lämnar jag forumet såfort jag får LT in i boxen

    mvh benzema

  24. #384
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    ÄNTLIGEN LT !!!!! EFTER HUNDRA ÅRS VÄNTAN. TACK C4EVA DU ÄR MIN HJÄLTE.

    Nu lämnar jag forumet såfort jag får LT in i boxen

    mvh benzema
    Den officiella LT är inte släpt ännu, den som finns ute är en version som läckt ut och ingen vet hur säker den är

  25. #385
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    "iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!"

    Jag hade inte vågat flasha med den för att gå ut på xblive iallafall...

  26. #386
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    "iXtreme LT will release shortly as promised for free. Unofficial files are incomplete and unsafe. Protection was to prevent unofficial use!"

    Jag hade inte vågat flasha med den för att gå ut på xblive iallafall...
    Kan säkert vara riktiga LT men eftersom de krypterade den för att den inte skulle användas ännu så finns det ju en risk för att den inte är helt färdig ställd.
    Men tar nog inte lång tid innan de släpper officiella

  27. #387
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    nuså.... nu är den här :F

    # C4eva presents iXtreme Lite Touch (LT) in association with Team Jungle and Team Xecuter: http://bit.ly/4VptGj 13 minutes ago from tircd

  28. #388
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Sweet

  29. #389
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Och en ny version av Jungleflasher på det... 1.70 med full support för LT
    http://jungleflasher.net/files/Jungl....1.70.Beta.rar

    /edit

    Än sålänge finns bara LT för Lite-On verkar det som. Inga andra fw's finns med i rarfilen.
    Last edited by bleppmasta; 2010-01-20 at 03:02.

  30. #390
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    20
    Wunderbaum

Sida 13 av 15 FörstaFörsta ... 31112131415 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •