Sida 11 av 15 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #301
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Du får fråga honom om varför han väljer att släppa 1.61 till lite-on. Jag är säker på att han har sina anledningar... men som redan sagts så finns det ingen anledning att använda den. Den är precis lika säker som 1.6 no-stealth... (dvs inte ett jävla dugg säker)

  2. #302
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Så en LIVE-säker firmware kommer antagligen ta ett tag till? Är det Team Jungle's Twitter sida man ska hålla utkik på för den?

  3. #303
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av CorelBlue Visa Inlägg
    Så en LIVE-säker firmware kommer antagligen ta ett tag till?
    Verkar som det - Ja.

    Finns ingen större anledning av TeamJungle att släppa 1.61 några dagar innan LT - Chansen är stor att det dröjer ett tag innan LT kommer (om den kommer alls...)

    Citat Original inlägg av CorelBlue Visa Inlägg
    Är det Team Jungle's Twitter sida man ska hålla utkik på för den?
    Ja.

  4. #304
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Men varför släppte han 1.61 till liteon om han släppte nonstealth till samma ?
    han släppte 1.61 till liteon för folk som vill ha en officiell firmware, iXtreme 1.6_Nostealth är INTE officiell, det är en patchade kopia av iXtreme 1.6... dessutom kommer den INTE från C4eva/Team jungle
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #305
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    han släppte 1.61 till liteon för folk som vill ha en officiell firmware, iXtreme 1.6_Nostealth är INTE officiell, det är en patchade kopia av iXtreme 1.6... dessutom kommer den INTE från C4eva/Team jungle
    Okej men vilken är bäst ? Om du skulle flasha din xbox med någon , vilken skulle det vara ?

  6. #306
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    eftersom alla firmware versionerna som för tillfället finns ute på nätet är lika livesäkra skulle jag säga att iXtreme 1.6 NonStealth är den som är bäst för tillfället, dock vet jag inte hur pass bra den fungerar, vet att den startar Wave 4 spel, men om den innehåller massa buggar kan jag inte svara på... det är den smällen man får ta om man väljer att använda den här firmwaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #307
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Den är bara patchad att vara i one-shoot-boot-läge hela tiden, så ev. samma buggar som var inbyggda redan innan

  8. #308
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    såg att det var släpt en iXtreme V1.61 firmware for Lite-On 73850 / 83850 / 83850v2 / 93850 Xbox 360 drives. New in this rel: Added support for waves 4 and 5.
    Author: C4eva & Team Jungle

  9. #309
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Den är bara patchad att vara i one-shoot-boot-läge hela tiden, så ev. samma buggar som var inbyggda redan innan
    Vad menas med det ? att man måste ha driven öppen hela tiden.

    förresten , är inte 1.61 liteon lättare att ha. Jag tycker den andra ( nonstealth ) är mer komplicerad

  10. #310
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vad menas med det ? att man måste ha driven öppen hela tiden.

    förresten , är inte 1.61 liteon lättare att ha. Jag tycker den andra ( nonstealth ) är mer komplicerad
    det menas med att den startar alla spelen du vill att den ska göra, precis på samma sätt som att du hade bytt till activate.iso mellan varje gång du skulle spela ett spel...

    1.6 nonstealth är inte alls komplicerad, den är precis som vilken annan firmware som helst för dig "the end user" alltså, du som användare av den, informationen om den kanske är lite svårare att förstå, det är allt... vill du har 1.61 till liteons go ahead, ta den... det innebär bara att du måste byta firmware om det visar sig vara så att den inte är Wave free, vilket informationen om den tyder på att den inte ska vara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #311
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Läste om folk som hade problem med att få updaten från skivan när de använde activate.iso
    Gäller samma sak när man använder sig av ixtreme 1.6 nonstealth?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  12. #312
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Läste om folk som hade problem med att få updaten från skivan när de använde activate.iso
    Gäller samma sak när man använder sig av ixtreme 1.6 nonstealth?
    Nej, med iX 1.6 nostealth lär det inte vara några problem att uppdatera från skivan.

    Problemet med att uppdatera från skivan när man kör activate.iso är ju att boxen oftast (kanske tom alltid?) startas om automatiskt innan hela uppdateringsprocessen är färdig, och när uppdateringen sedan ska återupptas efter omstarten så blir det lite problematiskt eftersom spelskivan inte kan läsas korrekt utan activate.iso först. Och man hinner inte mata in+ut den (activate.iso-skivan) och sätta i spelskivan innan uppdateringen fortsätter, eftersom den återupptas direkt efter omstarten, innan dashboard startas upp.

    Men eftersom man inte behöver sätta i någon activate.iso-skiva för att spelet ska kunna läsas korrekt med iX 1.6 nostealth, utan FW'n fixar detta utan activate.iso så lär uppdatering från spelskivan funka fint.

  13. #313
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av X360Spyder Visa Inlägg
    Men eftersom man inte behöver sätta i någon activate.iso-skiva för att spelet ska kunna läsas korrekt med iX 1.6 nostealth, utan FW'n fixar detta utan activate.iso så lär uppdatering från spelskivan funka fint.
    jag kan verifiera att det fungerar alldelles utmärkt bra att uppdatera Wave 4 på en Liteon 93450C med CoD MW2 och då iX 1.6_Nostealth iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #314
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    fuck you internet

    * Now talking in #fw
    * Topic is '| ? list | HO HO HO!!! Happy Holidays from #fw | LT FW RELEASED http://*******.com/253ftf For ALL DRIVES Enjoy!!!!! |'
    * Set by _DiGiTaL_!digital@lost.warezexperiment.org on Tue Dec 29 22:57:24

  15. #315
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    fuck you internet

    * Now talking in #fw
    * Topic is '| ? list | HO HO HO!!! Happy Holidays from #fw | LT FW RELEASED http://*******.com/253ftf For ALL DRIVES Enjoy!!!!! |'
    * Set by _DiGiTaL_!digital@lost.warezexperiment.org on Tue Dec 29 22:57:24
    - Topic: | ? list | LT fw *DELAYED* NO ETA DONT ASK! | iX1.61 for all liteons @ http://is.gd/5FFdB | iX 1.6 non-secure @ http://*******.com/yhsxxyr - READ THE NOTE |
    - Set by [X]nWo[X] at 03:27 today

    *edit:*

    Fan vad mycket fake skit vi får här på forumet, LT lär inte dyka upp än på ett tag, seriöst... kolla på www.twitter.com/teamjungle när vi får en update där lär vi få veta när firmwaren kan tänkas bli klar, ge fan i att posta massa fake skit som ovan är ni snälla? det är bara irriterande...
    Last edited by Swizzy; 2009-12-30 at 08:03.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #316
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Jo. lär ta ett tag.

    såg nu att min länk var censurerad, det var en tiny url till en rickroll på youtube.. Fick nästan hjärtattack först när det stod i topicen att LT hade släppts..
    aja..

  17. #317
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det har varit en J*vla massa sådant skit här nu senaste veckan, speciellt dagarna kring jul, ni får info ganska fort när den är ute, tro mig, skriv inte på forumet innan ni kollat länken så är ni schyssta?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #318
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det har varit en J*vla massa sådant skit här nu senaste veckan, speciellt dagarna kring jul, ni får info ganska fort när den är ute, tro mig, skriv inte på forumet innan ni kollat länken så är ni schyssta?
    jodå... jag visste vad det var för länk jag skickade .. Ville bara dela med mig av rickrollen från topicen #fw..
    ska sluta med sånt

  19. #319
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Verkar nästan som att Ixtreme LT är on hold vi får hoppas att firmwaren blir verklighet

  20. #320
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Den kanske kommer kanske inte, men eftersom testboxarna blev bannade är den iaf sen, men hellre det än att alla våra boxar blir bannade för att den släpts halvklar.

  21. #321
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ClasH Visa Inlägg
    Verkar nästan som att Ixtreme LT är on hold vi får hoppas att firmwaren blir verklighet
    Jo tror vi har Iriez idioten att tacka som sa att C4ev ville ta betalt osv.

    Iriez som han heter http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=697967

    Ska tydligen bara vara C4ev som jobbar på FW och han är en liten barnrumpa som tydligen är arg nu. Som han blev när nån läckte nån FW för ett tag sen.

    Då han slutade göra live logs och tjurade i ett hörn. Sen kom han tillbaks.

    Så LT är på Hold till c4ev tjurat färdigt.

    Iriez skulle fan håla käft då hadde vi haft LT nu.

    Detta är min personliga åsikt om hur det ligger till med LT just nu.
    Detta är inte från nått forum lr nått på FW i mirc.

    Iriez var nog orolig för att det inte skulle vara gratis för alla att flasha själva.
    Men alla hacks kommer ut till slut, svårt att vara hemlig på nätet.

    Skönt att skriva av sig lite... Nu ska vi bara fortsätta vänte länge till.....

    Köper snart en offline box och kör ix 1,61 sålänge.

  22. #322
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Jo tror vi har Iriez idioten att tacka som sa att C4ev ville ta betalt osv.

    Iriez som han heter http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=697967

    Ska tydligen bara vara C4ev som jobbar på FW och han är en liten barnrumpa som tydligen är arg nu. Som han blev när nån läckte nån FW för ett tag sen.

    Då han slutade göra live logs och tjurade i ett hörn. Sen kom han tillbaks.

    Så LT är på Hold till c4ev tjurat färdigt.

    Iriez skulle fan håla käft då hadde vi haft LT nu.

    Detta är min personliga åsikt om hur det ligger till med LT just nu.
    Detta är inte från nått forum lr nått på FW i mirc.

    Iriez var nog orolig för att det inte skulle vara gratis för alla att flasha själva.
    Men alla hacks kommer ut till slut, svårt att vara hemlig på nätet.

    Skönt att skriva av sig lite... Nu ska vi bara fortsätta vänte länge till.....

    Köper snart en offline box och kör ix 1,61 sålänge.
    möjligt scenario, men det är mkt i dimman som vi inte vet om. så fort saker är klara så läcker andra versioner ut rätt lätt, tex modifierade ixtreme till liteon osv. det är få som kan göra grundjobbet, vilket krävs, att editera en redan färdig firmware kan rätt många, vilket är tur.

  23. #323
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    möjligt scenario, men det är mkt i dimman som vi inte vet om. så fort saker är klara så läcker andra versioner ut rätt lätt, tex modifierade ixtreme till liteon osv. det är få som kan göra grundjobbet, vilket krävs, att editera en redan färdig firmware kan rätt många, vilket är tur.
    Var står det att test boxarna är bannade? Har verkligen missat det.

  24. #324
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Var står det att test boxarna är bannade? Har verkligen missat det.
    Läste det på #JungleFlasher för ett tag sedan i en konversation mellan två OP:ar, om det är sant eller ej kan jag ju inte veta men i sammanhanget lät det väldigt tovärdigt iaf
    Last edited by Henkad; 2010-01-09 at 09:27.

  25. #325
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Läste det på #JungleFlasher för ett tag sedan i en konversation mellan två OP:ar, om det är sant eller ej kan jag ju inte veta men i sammanhanget lät det väldigt tovärdigt iaf
    ja, är banvågen över så är det svårt för dem att veta hur det ligger till men "nya" boxar, så mycket möjligt. men det är lätt att spekulera, det är bara att vänta.

  26. #326
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Vad finns det för bevis för att ms kan känna igen flashade boxar? Själv har jag en flashad box som jag köpte för några månader sen. På den har jag bara spelat originalspel online. Och jag har inte blivit bannad vad jag vet. Det tyder väl på att ms inte kan avgöra om en box är flashad, utan att det handlar om spelen. Om det nu var så att ms kan känna igen flashade boxar trots att man spelar originalspel vore det ju väldigt lätt att bevisa. Det måste ju finnas fler än jag som bara spelat originalspel på flashade boxar. Om nu någon sådan box blivit bannad, ja då är det väl bevisat att ms kan detekta flashade boxar. Om inte kan vi nog vara lugna på den fronten.

  27. #327
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är mycket möjligt att man inte blir bannad om man enbart kör original spel på en flashad box, men det är inte något som någon kunnat verifiera ännu, det vi hört är att det inte är livesäkert i huvudtaget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #328
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Nu verkar Wave 6 ha kommit också.....
    http://randomz.mine.nu/bilder/abgx.jpg
    eller vad kan det vara?

  29. #329
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Nej, det är ju inte wave 6 har jag hört. Och när jag patchade spelet i 360 waves patcher stod det att det var wave 4. Har spelat det lite, behövde inte uppdatera något eller så iallafall.

  30. #330
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Mycket av folk som är scenen är lite drama folk.
    Håller även till på Wii scenen och det är lite där.
    De vill ofta känna sej bäst och tål inte att folk kritiserar dem.
    Har de speciell kunskap så sprider de inte dem, utan de vill ha det själva så de kan känna sej bäst.
    Hade c4eva viljat skapa en firmware snabbt som funkar live så hade han kunnat gjort det direkt. Men som vanligt vägrar de ta hjälp från andra och dela med sej sin kunskap.

    mvh

Sida 11 av 15 FörstaFörsta ... 910111213 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •