Sida 14 av 15 FörstaFörsta ... 412131415 SistaSista
Visar resultat 391 till 420 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #391
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Och en ny version av Jungleflasher på det... 1.70 med full support för LT
    http://jungleflasher.net/files/Jungl....1.70.Beta.rar

    /edit

    Än sålänge finns bara LT för Lite-On verkar det som. Inga andra fw's finns med i rarfilen.
    brabra ).. ska prova i eftermiddag.
    Är lite rädd att jag är flaggad bara... laddade ner senaste updaten mitt i banvågen med ixtreme 1.6

  2. #392
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Vi tar väl och klistrar in infon också:

    C4E's iXtreme Lite Touch (LT) in association with Team Jungle & Team Xecuter
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    After a long development and testing process we give you the first official release of the iXtreme LT

    - Supports all Liteon Drives (74850, 83850V1, 83850V2, 93450)
    - Totally re-written code optimised for minimal patching
    - Whole banks of firware now untouched
    - New Drive response timing engine accurately mimics original drive timings
    - Full disc stealth used by default
    - Waveless booting , disc images are assumed to be correct!
    - Split-Vid used as default

    ###### WARNING ######

    Warning! Ensure all disc images are checked with abgx as LT assumes all stealth/ss/pfi/dmi is correct. Disc images must also be splitvid and preferred SS v2

    Warning! Lt will not save you from being banned if console is already flagged by using a previous firmware or non-stealth discs

    It is also advisable to apply all system updates before flashing with LT. All future console system updates (not game updates) must be applied with caution

    ###### WARNING ######


    Thanks go to Team Jungle for their hard work and efforts in the development process.
    Thanks also go to Team Xecuter for their generous support to this project.

  3. #393
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nice. Nu blir det nog en 2:a julrush i butiken :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #394
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    It is also advisable to apply all system updates before flashing with LT. All future console system updates (not game updates) must be applied with caution

    ska man uppdatera xboxet innan man flashar? uppdateringarna kunde man väl ta hem på xbox.se?

  5. #395
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  6. #396
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Fråga, är det nya lite-on i alla nya xbox arcade? Kan man ta sin gamla flashade dvd drive från sin bannade xbox flasha om den till ny LT firmwaren och sedan stoppa in i den nya boxen?

  7. #397
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Troligen. Du kan göra det om du har den unika nycklen från den NYA boxen...mao så kan du lika gärna flasha den nya.

  8. #398
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sweet, LT är inte livesäker om man blivit flaggad, o inte helt 1005 livesäker skriver dom men bättre med en ny bantad bättre mjukvara än dåliga
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #399
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    kan man på något sätt kolla om man är bannad ? för jag har inte vågat vara live sen ca 2-3 månader tillbaka.

  10. #400
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    ÄNTLIGEN! Nu kommer man få lite att göra igen.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  11. #401
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    kan man på något sätt kolla om man är bannad ? för jag har inte vågat vara live sen ca 2-3 månader tillbaka.
    Man begär en service eller ringer ms
    eller provar köra live, fast det sista är inge vidare om den låser din hdd.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #402
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Ifall jag förstått det rätt så har LT kommit ut, och man kan börja köra live??
    Har en hitachi drive, kan man flasha den med LT?
    Och vad betyder flaggad?:S
    Last edited by Darippsta; 2010-01-20 at 18:49.

  13. #403
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs det jag skrivit här angående calibration data:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...4&postcount=15

    Vill gärna ha länkar till mer information ute på nätet om hur calibration data påverkar livesäkerheten i ixtreme lt i praktiken. För i praktiken så är calibration data oåterkomligen raderat från alla lite-ons vi flashat med andra metoder än "kapa banor och läs hela firmware".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #404
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Ifall jag förstått det rätt så har LT kommit ut, och man kan börja köra live??
    Har en hitachi drive, kan man flasha den med LT?
    Och vad betyder flaggad?:S
    LT finns ENBART till Liteon i dagsläget...

    flaggad på live betyder att dom kollar dig extra noga...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #405
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Hur funkar det här med calibration data? Är det något nya JF fixar automatiskt om man läst ut hela fw'n? Eller är det något knep med att få in det i iX-LT?

  16. #406
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Hur funkar det här med calibration data? Är det något nya JF fixar automatiskt om man läst ut hela fw'n? Eller är det något knep med att få in det i iX-LT?
    Enligt c4eva så är det ingen kod i firmwaren i driven som läser in någon calibration data, kanske bara är något som används vid tillverkningen och/eller service av läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #407
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Om man köper en helt ny, flashad box hos er, kommer ni då att apply all system updates before flashing with LT. Eller skippar ni det, och flashar direkt på ny, oanvänd konsol?

  18. #408
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Solros Visa Inlägg
    Om man köper en helt ny, flashad box hos er, kommer ni då att apply all system updates before flashing with LT. Eller skippar ni det, och flashar direkt på ny, oanvänd konsol?
    vi kör direkt på oanvänd, det har ingen effekt på själva flashningen så, kanske är lite mer livesäkert att gå in på live innan med orig FW och tanka update... men om vi ska göra 50 boxar om dagen, och vi är 2 som sitter och gör det hinner vi fan inte sitta och göra sådant vi har även andra arbetsuppgifter, vi sitter ju inte bara och flashar 360's hela dagarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #409
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Enligt c4eva så är det ingen kod i firmwaren i driven som läser in någon calibration data, kanske bara är något som används vid tillverkningen och/eller service av läsaren.
    Låter inte som nån superviktig detalj då iom att dom ser ju ändå ifall den är flashad eller inte direkt med tanke på att man måste öppna dvd'n för att läsa ut den biten.

  20. #410
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag tog mig tiden att skriva om livesäkerhetstråden för nya LT, mer info kommer men det viktigaste ligger där nu iaf.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=222551

  21. #411
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de tackar vi för att du gjorde int21 va en del inställningar jag hade missat i abgx

  22. #412
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    någon som lirat på live med LT inu?

  23. #413
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    någon som lirat på live med LT inu?
    väldigt många har det, är ingen banvåg nu ändå så om man blir flaggad så kommer inte det märkas förrän nästa våg ändå, den ska hantera alla kända bus ms hittat på, då får man lite på det.

  24. #414
    dragonslayer Guest
    dom har säkert sparat nått bus oxo... väntar väl bara på att fler skall hinna köra LT innan dom visar sig på nytt...

  25. #415
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    ingenting är oändligt.

  26. #416
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    jag kör på LT och det funkar. hade även Ixtream 1.6 ´nonstealth på den förut.
    Verkar funka utan problem.
    Verkar heller inte blivit bannad elle flaggad :-)

    Greetz

  27. #417
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    jag kör på LT och det funkar. hade även Ixtream 1.6 ´nonstealth på den förut.
    Verkar funka utan problem.
    Verkar heller inte blivit bannad elle flaggad :-)

    Greetz
    Körde du iXtreme 1.6 innan du flashade finns det fortfarande risk att du blir bannad senare - inte pga LT utan pga en tidigare flaggning av iXtreme 1.6

    Om Ms hittar ett sätt att detektera LT (dålig patchade spel etc) så lär de ändå inte banna någon pga detta på flera månader.

    Först måste de eventuellt lägga till en koll för detta i samband med en liten eller stor uppdatering.

    Sedan samlar de information under några månader innan de bannar en stor mängd boxar ungefär samtidigt.

    Som sagt - Om de hittar något sätt att detektera LT dröjer det antagligen till sommaren innan de bannar boxar.

  28. #418
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Klart de kan banna om de hittar något med LT.
    Jag är dock mycket noga med de spel jag bränner ut att de är okej.
    Även efter jag brännt dem så kollar jag dem att de går igenom, innan jag ens tänker på att sätta dem i xboxen.

    Men om jag blir bannat senare eller ej lär ju märkas.
    Just nu har den varit konstant på live utan det hänt något

    Greetz

  29. #419
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Klart de kan banna om de hittar något med LT.
    Jag är dock mycket noga med de spel jag bränner ut att de är okej.
    Även efter jag brännt dem så kollar jag dem att de går igenom, innan jag ens tänker på att sätta dem i xboxen.

    Men om jag blir bannat senare eller ej lär ju märkas.
    Just nu har den varit konstant på live utan det hänt något

    Greetz
    eftersom banvågen är över så antar jag att det tar till nästa november innan vi vet hur bra lt fungerar, tyvärr. vi som blir bannade då, kommer helt enkelt införskaffa en ny box, för att göra samma sak när vågen är över, iaf om man vill spela live. personligen tycker jag att en originalbox och en jtag box är bra kompliment, men då har man inte livedelen på samma sätt, men det är smällar man kanske får ta. smakar det så kostar det. själv har jag börjat satsa en hel del på ps3, iaf när de gäller bra lir, känns mer rätt, men den är åxå på gång att bli hackad, så vi får se var det bär.

  30. #420
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    192.168.0.1
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    själv har jag börjat satsa en hel del på ps3, iaf när de gäller bra lir, känns mer rätt, men den är åxå på gång att bli hackad, så vi får se var det bär.
    Offtopic:

    Kan man läsa mer om detta någonstans?

    Ontopic:

    Lt firmware pågång till BenQ nu också

    http://twitter.com/teamjungle

Sida 14 av 15 FörstaFörsta ... 412131415 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •