Sida 4 av 15 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #91
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    En liten kommentar i och med kompatibilitet med nya LT. Det har redan diskuterats här att skivorna behöver ha SplitVid. Vad som inte har nämnts är angle 359, vilket enligt ett annat forum också behöver rättas till med abgx360 (ej bekräftat men det verkar ganska troligt om man tänker efter). Min fråga är då följande. Kan man ta sina redan brända skivor, rippa dem till en .iso-fil med t.ex. imgburn, köra .iso-filen i abgx360 med "correct angle 359", och sedan få ut en isofil som det går bra att bränna igen? Tycker det borde gå bra, det e ju inte en original game-disk man rippar då, utan en redan brännd rip, brännaren borde väl kunna läsa allt den redan skrivit?
    Man kan väl inte behöva dra ner original-isofiler igen?

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
    En liten kommentar i och med kompatibilitet med nya LT. Det har redan diskuterats här att skivorna behöver ha SplitVid. Vad som inte har nämnts är angle 359, vilket enligt ett annat forum också behöver rättas till med abgx360 (ej bekräftat men det verkar ganska troligt om man tänker efter). Min fråga är då följande. Kan man ta sina redan brända skivor, rippa dem till en .iso-fil med t.ex. imgburn, köra .iso-filen i abgx360 med "correct angle 359", och sedan få ut en isofil som det går bra att bränna igen? Tycker det borde gå bra, det e ju inte en original game-disk man rippar då, utan en redan brännd rip, brännaren borde väl kunna läsa allt den redan skrivit?
    Man kan väl inte behöva dra ner original-isofiler igen?
    om din brännare klarar av att läsa skivorna går det bra ja, det som krävs för att brännaren ska kunna läsa skivorna är bland annat att skivorna inte är extremt repiga, och dels att layerbreak och sådant stämmer (a.k.a. fungerar den i din 360 fungerar den i din dator)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blahamannen Visa Inlägg
    En liten kommentar i och med kompatibilitet med nya LT. Det har redan diskuterats här att skivorna behöver ha SplitVid. Vad som inte har nämnts är angle 359, vilket enligt ett annat forum också behöver rättas till med abgx360 (ej bekräftat men det verkar ganska troligt om man tänker efter). Min fråga är då följande. Kan man ta sina redan brända skivor, rippa dem till en .iso-fil med t.ex. imgburn, köra .iso-filen i abgx360 med "correct angle 359", och sedan få ut en isofil som det går bra att bränna igen? Tycker det borde gå bra, det e ju inte en original game-disk man rippar då, utan en redan brännd rip, brännaren borde väl kunna läsa allt den redan skrivit?
    Man kan väl inte behöva dra ner original-isofiler igen?
    svar ja. bara spara ner med imgburn igen och köra abgx360 på imagefilen. finns en guide som beskriver detta i bilder i den klistrade livesäkerhetstråden.

  4. #94
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    vart är de man kan följa c4eva o grabbarnas framgångar me LT? de ska väl finnas nån sida där dem brukar skriva de senaste om va som händer osv?

  5. #95
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    vart är de man kan följa c4eva o grabbarnas framgångar me LT? de ska väl finnas nån sida där dem brukar skriva de senaste om va som händer osv?
    www.twitter.com/teamjungle
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  6. #96
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    tackar

  7. #97
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    tackar
    inga problems bara kul att hjälpa till.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  8. #98
    dragonslayer Guest
    Här är en liten guide på hur man rippar sina skivor och reparerar med abgx360
    http://***********/Guide-rippa-reparera.html
    för LT borde mina inställningar för abgx360 funka bra (SplitVid & 359 angle)

  9. #99
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    LT har väl inte kommit ut i marknaden än?

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    LT har väl inte kommit ut i marknaden än?
    inte ännu, men det är inte långt kvar innan den kommer... den kan dyka upp i stort sätt när som helst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    är det troligt att den kommer innan jul? vill spela cod mw2 på julafton

  12. #102
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    LT is complete, more testing!
    about 1 hour ago from API http://twitter.com/TeamJungle

    Great!

  13. #103
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    låter bra! får hoppas den släpps snart då. är så grymt sugen att spela mw2!

  14. #104
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Vad menas med split vid? Kommer vi behöva bränna om tidigare backuper eller gäller det bara gamla rippar? Har kört alla mina backuper genom abgx360 innan bränning.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    Vad menas med split vid? Kommer vi behöva bränna om tidigare backuper eller gäller det bara gamla rippar? Har kört alla mina backuper genom abgx360 innan bränning.
    både gamla OCH nya, vissa har splitvid, andra inte... det är att video partitionen ligger på båda lagrena istället för ena mer eller mindre... vissa äldre firmwares (inte LT) har fixat detta automatiskt, LT kommer inte ha den funktionen tyvär, detta för att den ska vara så lik original firmwaren som möjligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #106
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    kan man kolla om ens spel ahr splitvid då ?

  17. #107
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    kan man kolla om ens spel ahr splitvid då ?
    japp, kolla med ABGX360, jag la upp en bild på hur det ska se ut när man har splitvid tidigare... kan länka till den bilden igen... strax...

    *Edit:*
    Last edited by Swizzy; 2009-12-01 at 20:18.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #108
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    ok tack hur gör man då ? bara lägger i ett gammalt spel i dvd läsarebn på datorn å startar scanning med abgx360?

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, du sätter den i din brännare/läsare och välj burned dvd sin input
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #110
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    aha, men ska den vara eller inte vara split vid ? :O

  21. #111
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    skivorna måste ha splitvid OCH angle 359 för att vara säkra i framtiden... det ska alltså stå som i bilden (på ett ungefär, skiljer lite baserat på om det är Wave 1, 2 eller 3+ det ska stå något om splitvid där bara i det inringade området, står det t.ex. "normal size" bara, då har den inte splitvid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #112
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    Stoppade i The orange box:




    Vad är felet?

  23. #113
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. fel typ av skiva (mindre troligt?)
    2. din brännare/läsare stödjer inte funktionen att läsa layerbreaken från skivan
    3. din brännare/läsare har fått fnatt och behöver bytas

    utöver detta så har skivan INTE splitvid och behöver brännas om, plus att den har felaktiga 359 vinklar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #114
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    Okej, testade att sätta i Call of Duty 4 på andra dvd läsaren och då såg det ut så här:




    Allt ok eller?

  25. #115
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    allt utom Splitvid är korrekt på denna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #116
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    ah ok :/ men då måste jag bränna om spelet? måste jag tanka ner spelet igen då ? :O eller finns det en annan utväg ?

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du vill att spelet ska vara LIVESÄKERT i framtiden måste du bränna om spelet, om du inte kan kopiera in spelet på datorn måste du tanka om det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #118
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    men om spelet inte behöver vara live säkert och man kör de på en bannad konsoll så behöver man inte ändra splitvid eller angle? Är bara att köra vidare även när man uppdaterar till LT?

  29. #119
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det vågar jag inte svara på ännu, men troligtvis ska det fortfarande gå att spela även om du inte har splitvid åtminstone, vet inte hur det är med angle tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #120
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    men kan man inte lägga in spelet på datorn, asså rippa det typ å bränna om det?

Sida 4 av 15 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •