Sida 5 av 15 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #121
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    xepez, jag rekommenderar att du scrollar upp och läser

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan kopiera spelet med hjälp av IMGBurn och lägga på datorn, sedan patcha om det korrekt sedan bränna... ja... men det fungerar bara med backups (brända spel), annars måste man ha special program typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Jag förstår inte det här. Varför kostar det så mycket att flasha sin xbox 360 på psxcare när den nya Lite touch kommer ut ? 700 kr ?

    Och behöver jag löda min xbox 360 ?

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jag förstår inte det här. Varför kostar det så mycket att flasha sin xbox 360 på psxcare när den nya Lite touch kommer ut ? 700 kr ?

    Och behöver jag löda min xbox 360 ?
    för att den är krångligare att flasha än tidigare varianter. nej, men läsaren.

  5. #125
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jag förstår inte det här. Varför kostar det så mycket att flasha sin xbox 360 på psxcare när den nya Lite touch kommer ut ? 700 kr ?

    Och behöver jag löda min xbox 360 ?
    mer jobb = mer tid spenderat på att utföra arbetet = högre utgifter för bolaget = högre priser för kunden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #126
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jag förstår inte det här. Varför kostar det så mycket att flasha sin xbox 360 på psxcare när den nya Lite touch kommer ut ? 700 kr ?

    Och behöver jag löda min xbox 360 ?
    Det är inte lite touch i sig som kommer kosta 700:- att flasha, den kommer kosta 400:- att flasha på alla drivar förutom de nyare varianterna av lite-on som kräver en del extra meck innan dom släpper ifrån sig sin unika nyckel så att man kan flasha om dom.

    Och innan lite touch är släppt till dessa lite-on måste vi efter urläsningen montera en äldre dvdläsare, så då tillkommer c:a 500:- för den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #127
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är inte lite touch i sig som kommer kosta 700:- att flasha, den kommer kosta 400:- att flasha på alla drivar förutom de nyare varianterna av lite-on som kräver en del extra meck innan dom släpper ifrån sig sin unika nyckel så att man kan flasha om dom.

    Och innan lite touch är släppt till dessa lite-on måste vi efter urläsningen montera en äldre dvdläsare, så då tillkommer c:a 500:- för den.

    Ahaaaaaaaa Tack , du menar att det kommer kosta 400 kr för dem som har dem äldre drivarna när LT kommer ut ? ( drivar som inte är 9xx och 8***v2 ) 400 kr allt complete ?

  8. #128
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Ahaaaaaaaa Tack , du menar att det kommer kosta 400 kr för dem som har dem äldre drivarna när LT kommer ut ? ( drivar som inte är 9xx och 8***v2 ) 400 kr allt complete ?
    Japp, det som bestämmer priset är ju vad konkurrenterna tar samt hur mycket jobb det är att flasha samt om det krävs ny hårdvara eller inte.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp, det som bestämmer priset är ju vad konkurrenterna tar samt hur mycket jobb det är att flasha samt om det krävs ny hårdvara eller inte.
    Okej men jag tycker ni ändå ska sänka priset med 50 kr.

  10. #130
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är inte lite touch i sig som kommer kosta 700:- att flasha, den kommer kosta 400:- att flasha på alla drivar förutom de nyare varianterna av lite-on som kräver en del extra meck innan dom släpper ifrån sig sin unika nyckel så att man kan flasha om dom.

    Och innan lite touch är släppt till dessa lite-on måste vi efter urläsningen montera en äldre dvdläsare, så då tillkommer c:a 500:- för den.
    Så vad du säger är att det nu finns ett sätt att läsa ut nyckeln från de nya boxarna?

  11. #131
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Så vad du säger är att det nu finns ett sätt att läsa ut nyckeln från de nya boxarna?
    Ja, och det går även att trycka in iXtreme 1.6 i dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #132
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    359 vinkeln. Kör man ett sånt spel i abgx idag så vill den patcha om spelet. Menar du att det är samma procedur som för iextreme <1.4? dvs att i.extreme LT inte patchar den automatiskt? Tack för svaret ang splitvid swizzy.

    Låter som ett tungt jobb att bränna om allt men det är väl smällar man får ta.
    Last edited by Lynx; 2009-12-02 at 09:28.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    359 vinkeln. Kör man ett sånt spel i abgx idag så vill den patcha om spelet. Menar du att det är samma procedur som för iextreme <1.4? dvs att i.extreme LT inte patchar den automatiskt? Tack för svaret ang splitvid swizzy.

    Låter som ett tungt jobb att bränna om allt men det är väl smällar man får ta.
    359 vinkeln lär nog inte kollas av LT tyvärr. ha för vana att använda autofix 359 i abgx360.

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    359 vinkeln. Kör man ett sånt spel i abgx idag så vill den patcha om spelet. Menar du att det är samma procedur som för iextreme <1.4? dvs att i.extreme LT inte patchar den automatiskt? Tack för svaret ang splitvid swizzy.

    Låter som ett tungt jobb att bränna om allt men det är väl smällar man får ta.
    du får bränna om dom spelen som inte har splitvid/359 vinklarna om det är så att du vill ha live säkra spel, jag tror inte att något av dessa påverkar om spelet kommer starta eller ej, men jag är inte säker på om det påverkar detta eller ej... personligen får jag bränna om 13 spel, pga splitvid >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #135
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej

    Kan man på något sätt i abgx360 fönstret se att 359 vinklarna är korrekta? Eller gäller det bara att man ställer in det rätt i programmet innan man kontrollerar spelet?

    //immer

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan se om det stämmer, står det med GUL text något om iXtreme 1.4 > eller något sådant så vet du att du måste fixa dessa... om inte så är dom ok
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #137
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan se om det stämmer, står det med GUL text något om iXtreme 1.4 > eller något sådant så vet du att du måste fixa dessa... om inte så är dom ok
    Tackar för det snabba svaret! Då litar vi på färgerna att allt stämmer =)

    //immer

    edit: dum fråga kanske men man ska fortfarande köra med samma layerbreak?
    Last edited by immer; 2009-12-02 at 18:20.

  18. #138
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, och det går även att trycka in iXtreme 1.6 i dom.
    Är det något ni testat?
    (jag sitter just och försöker göra en fw för 93450c men lyckas inte få till OSIG rätt)
    gissar att man får göra det manuellt ?

  19. #139
    dragonslayer Guest
    ahh... hittade infon:
    1. Open the dump in the target
    note** i. liteon encrypted f/w will not open on the source tab.
    ii. 93 f/w will show as 74 as they are very similar...
    iii. 83 v2 will look like 83 again very similar
    2. right click in the target tab and select "Save Dummy"
    3. now reopen this dummy on the source side.
    4. open which ever Lite-on f/w YOU think is best in the target side
    note** 1.67 will NOT spoof a 93 correctly to non-encrypted types
    however, 167 will not alter the inquiry between lite-on revs
    so if you use the f/w Carranzafp posted the inquiry strings will be unaltered,
    but the key and serial info WILL be transferred.... and there will be no e66....
    Read his warnings
    http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=12990.0
    5. if you are feeling lucky flash it

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    ahh... hittade infon:
    det bästa är med andra ord att vänta på LT för dessa vilket jag ändå tänkt göra själv, innan jag börjar med dom, eller åtminstone en helt färdig FW till dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    dragonslayer Guest
    carranzafp's templates är alltså spoofade från 74 och 83 v1
    fick köra en manuell spoof när jag skulle testa nycklen i en samsung (bara fw versionen som behövde ändras serial osv kom med via jf spoofen)
    fick en röd kvadrant annars

  22. #142
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan se om det stämmer, står det med GUL text något om iXtreme 1.4 > eller något sådant så vet du att du måste fixa dessa... om inte så är dom ok
    hmm, detta borde väl på något sätt gå att kolla på en redan bränd skiva i abgx? det e ju inte så jag kommer ihåg vilka spel som haft vinkelfel och inte..

  23. #143
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    hmm, detta borde väl på något sätt gå att kolla på en redan bränd skiva i abgx? det e ju inte så jag kommer ihåg vilka spel som haft vinkelfel och inte..
    det visas samma information på bränd skiva som om du testar ISO filen, med undantaget att den då inte kan fixa något och kommer varna om detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #144
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det visas samma information på bränd skiva som om du testar ISO filen, med undantaget att den då inte kan fixa något och kommer varna om detta
    så med andra ord så kan jag kolla vilka som haft vinkelfel och inte på skivorna, så jag kan bena ut vilka spel som behöver brännas om och inte

  25. #145
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    så med andra ord så kan jag kolla vilka som haft vinkelfel och inte på skivorna, så jag kan bena ut vilka spel som behöver brännas om och inte
    ja det kan du, utan några som helst problem, du kan även se vilka som har splitvid eller ej, m.m.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #146
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    du har gjort den bästa rätta beslutet tycker jag
    att skapa nya tråd problemet har funnits länge här för länge tycker jag
    den har funnits länge ja, men det finns ett sätt att kringå det, om ni läser det som hansi skrivit... skapa en tråd med ämne/titel "test" och även information "test" och editera det, det ska fungera...

    alla buggarna beror inte på admins för forumet, det är inte heller något vem som helst kan fixa, för att man ska kunna fixa buggar så måste man kunna kodningspråket som forumet är kodat i, och detta är ett "färdigt forum script" som många använder sig av, tror inte dessa buggarna är enbart här hos PSXCare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #147
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Om detta är en bugg i vBulletin borde det vara fixat för länge sedan. Det kan lika gärna vara databasen (deadlock t.ex.).

  28. #148
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror hela servern måste bytas, byggde den för 3-4 år sedan så det är lite gamla versioner på rubbet. För att få bra php prestanda i windows kör vi rätt skumma prylar (som är mer eller mindre inbyggt i nyare windows/iis) och av någon anledning hittar jag inte felet som orsakar "forumbuggen"...jag har kört repair på alla databaser och ändrat en och annan parameter för hur många processer som skall köras.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #149
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Varför är firmwaren så seg för. C4EVA sa typ " it will be realesed soon " för typ 2 månader sen. Vad är det här.


    All heder åt han men han hjärtattackar folk

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jadu, vill du ha en firmware som är full med buggar, och kastar ut dig från live ganska fort hellre än en firmware som har väldigt få buggar, och förhoppningsvis är hyffsat säker på live?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 15 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •