Sida 3 av 15 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 433

Diskussion: Ny Firmware på väg

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Det är väl SplitVid: Ad it if it doesn't exist or isn't valid. man ska kryssa för i ABGX360 för att spelen ska bli "säkra"?
    precis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Tack för infon.
    Men de man bränt innan har alltså invalid/ingen splitvid?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Tack för infon.
    Men de man bränt innan har alltså invalid/ingen splitvid?
    en del backuper kommer med splitvid, andra inte. ganska vanligt att de har splitvid i dagsläget.

  4. #64
    dragonslayer Guest
    Det har tvistats om SplitVid sedan det kom ... jag själv har resonerat som så: att jag vill att kopian skall vara så lik originalet som möjligt...
    Andra har sagt att det är onödigt eftersom xtreme & ixtreme ändå inte använder informationen...

    Vissa Abgx360 guider säger att man skall plocka bort SplitVid... har du följt en sån så måste du tyvärr bränna om

  5. #65
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    skit också har brännt alla mina spel utan splitvid shitten. skit!

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Det har tvistats om SplitVid sedan det kom ... jag själv har resonerat som så: att jag vill att kopian skall vara så lik originalet som möjligt...
    Andra har sagt att det är onödigt eftersom xtreme & ixtreme ändå inte använder informationen...

    Vissa Abgx360 guider säger att man skall plocka bort SplitVid... har du följt en sån så måste du tyvärr bränna om
    precis, de nuvarande firmwares använder inte splitvid, dock kommer de flesta backuper med den inlagd. i framtiden lär vi dock behöva splitvid men det är antagligen bara ett fåtal backuper man behöver bränna om.

  7. #67
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Hur kollar man om ens gamla backups har splitvid?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  8. #68
    dragonslayer Guest
    Jag har inte kollat... men jag tror att abgx360 visar den informationen om du testar skivan...

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag har inte kollat... men jag tror att abgx360 visar den informationen om du testar skivan...


    tittar man i det grönmarkerade området i bilden ovan så ser man att det är splitvid
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #70
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Ric Visa Inlägg
    Det är väl SplitVid: Ad it if it doesn't exist or isn't valid. man ska kryssa för i ABGX360 för att spelen ska bli "säkra"?
    vart hittar ni de? jag kan inte hitta de nånstans. kan inte se nåt me splitvid nånstans

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    vart hittar ni de? jag kan inte hitta de nånstans. kan inte se nåt me splitvid nånstans
    kolla under "misc" det är mitten dropdown rutan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #72
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    haha fan va blind man kan va tack swizzy

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    haha fan va blind man kan va tack swizzy
    ingen fara, jag visste exakt var jag skulle titta så för mig tog det inte mer än några sekunder att hitta dit jag läste igenom allt när jag först började med det här, då fanns den under misc om jag inte minns fel, så tittade där i den här versionen, och se på fan, den fanns juh där
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Vet nån om det här stämmer ?

    Lite-On 74850C - All can be modded (2008 to March 2009)
    Lite-On 83850C - Half can be modded (Manufacture date March 2009 to August can be modded, September 2009 and onward CANNOT be modded)
    Lite-On 9xxxxC - (x= I cannot remember the numbers (aka 9000 series, aka Lite-On V3) CANNOT BE MODDED)

    Isåfall har jag en drive som är från Juli/augusti Eftersom min MFR datum på xboxet är 2009-08-30. Det betyder att jag kan flasha den . Kan någon rätta mig ?


    Och när den nya Firmwaren kommer ut så ska den funka för ALL DRIVES enligt c4eva . Då ska den funka för mig , Vet nån ?

    c4eva has announced that he is working on new firmware for all drives that will be called iXtreme LT (Lite Touch). This firmware will have minimal patching, only what is required to allow backup discs to boot. There will be little (if any) security checks done on the discs by the firmware, meaning that running your backup images through abgx360 and ensuring that they are properly patched and verified will become even more important than it already has been. The idea behind this firmware is to remove as many differences between stock and hacked firmware as possible. Lite-On and Hitachi 1.61 have been canceled and will be replaced by iXtreme LT instead. There is no ETA on the new iXtreme LT firmware so don't ask, we only know that it is in the works. We will update the site as more info is known.
    Last edited by Benzema; 2009-11-26 at 01:28.

  15. #75
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Han har sagt "all drives" så förhoppningsvis kommer den funka till dom i nuläget oflashbara spelarna. Men troligtvis kommer det att bli till en extra kostnad för kunden då det inte kommer vara lika simpelt som till de äldre läsarna. Och troligtvis kommer det att behövas ny hårdvara för att flasha dom också.

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vet nån om det här stämmer ?




    Isåfall har jag en drive som är från Juli/augusti Eftersom min MFR datum på xboxet är 2009-08-30. Det betyder att jag kan flasha den . Kan någon rätta mig ?


    Och när den nya Firmwaren kommer ut så ska den funka för ALL DRIVES enligt c4eva . Då ska den funka för mig , Vet nån ?
    vad gäller listan med modellerna stämmer den ganska bra...

    vad gäller FW till dessa vet ingen exakt hur det ligger till annat än C4eva & Company... troligtvis är det så att ALLA spelarna kommer gå att flasha när den nya Firmwaren kommer ut

    @bleepmasta:
    tvivlar på att man behöver ny hårdvara, tror bara man behöver få instruktioner för hur det nya fungerar, och vad det är för kryptering på den nya...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    tack för svar

  18. #78
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    49
    Respekt
    15
    Har inte varit inne här på ett tag, men blev ju lite nervös när man ser alla panikinlägg om bans och ny fw.

    Har alla blivit bannade med nuvarande fw (1.6) eller är det bara intrycket man fick när man gick in i bantråden?

    Jag har inte lirat något live, nätverkssladden har inte ens varit inkopplad dem senaste månaderna, och jag kör bara skivor som varit gröna enl abgx (dock utan splitvid). Tänkte det var dags att koppla in boxen och fixa nya updatesen som släppts till dashboard mm, men känns som det kanske inte är läge för det längre? Känns onödigt att dra på sig en ban i onödan liksom. Eller tror ni det är safe?

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    iXtreme 1.51 och frammåt har i huvudsak blivit bannade... dom som haft äldre firmware än så har inte blivit bannade pga firmware (dessa har spelat före release och utan att kolla med ABGX360 enligt undersökningen jag gjort)

    du bör vänta på iXtreme LT som kan komma när som helst INNAN du laddar hem updates... du behöver då bränna om alla skivorna utan splitvid också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    har vart och kollat runt lite här och där här inne och inte reggat mig innan för jag fått svar på alla frågor folk skrivit.

    men nu blir jag lite förvirrad tror jag

    (Lite-On 74850C - All can be modded (2008 to March 2009)
    Lite-On 83850C - Half can be modded (Manufacture date March 2009 to August can be modded, September 2009 and onward CANNOT be modded)
    Lite-On 9xxxxC - (x= I cannot remember the numbers (aka 9000 series, aka Lite-On V3) CANNOT BE MODDED)


    och jag har mrf datum som är 2007-09-28. menas det då att min lite-on läsare inte kan fixa det ? tror jag tappat bort mig i all dimma nu


    har inte haft nå problem med mina brända spel på länge men sen forza kom ut vart jag bannad. fast jag itne hade nätverkskabel i eller nånting. men men

  21. #81
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 40rce Visa Inlägg
    har vart och kollat runt lite här och där här inne och inte reggat mig innan för jag fått svar på alla frågor folk skrivit.

    men nu blir jag lite förvirrad tror jag

    (Lite-On 74850C - All can be modded (2008 to March 2009)
    Lite-On 83850C - Half can be modded (Manufacture date March 2009 to August can be modded, September 2009 and onward CANNOT be modded)
    Lite-On 9xxxxC - (x= I cannot remember the numbers (aka 9000 series, aka Lite-On V3) CANNOT BE MODDED)


    och jag har mrf datum som är 2007-09-28. menas det då att min lite-on läsare inte kan fixa det ? tror jag tappat bort mig i all dimma nu





    har inte haft nå problem med mina brända spel på länge men sen forza kom ut vart jag bannad. fast jag itne hade nätverkskabel i eller nånting. men men

    Fanns det liteon redan 2007? :-)

    Är den så gammal och framförallt redan flashad så kan det ju inte vara några problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Fanns det liteon redan 2007? :-)

    Är den så gammal och framförallt redan flashad så kan det ju inte vara några problem.
    Kom inte LiteOn typ Juni 2008??
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #83
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    skickade in min 360 till microsoft för ett tag sen då den pajjade. så antagligen har dom bytt där nere i tyskland. och jag har gula sladdar och det där när man kollar boxen. så har tagit för givet att jag har lite-on då. tänkte inte på vad det var för läsare innan jag skickade in den, kanske var dumt nu i efterhand.


    flashade min till 1.51 hos psxcare iaf och de är samma läsare i som då.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 40rce Visa Inlägg
    skickade in min 360 till microsoft för ett tag sen då den pajjade. så antagligen har dom bytt där nere i tyskland. och jag har gula sladdar och det där när man kollar boxen. så har tagit för givet att jag har lite-on då. tänkte inte på vad det var för läsare innan jag skickade in den, kanske var dumt nu i efterhand.


    flashade min till 1.51 hos psxcare iaf och de är samma läsare i som då.
    du återställde den innan du skickade in den hoppas jag?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #85
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du återställde den innan du skickade in den hoppas jag?




    yeas det gjorde jag. och flashade om den igen när jag fick den
    Last edited by 40rce; 2009-11-26 at 16:04.

  26. #86
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 40rce Visa Inlägg
    yeas det gjorde jag.
    japp de byter oftast läsare till LiteOn när de är inne på lagning
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  27. #87
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    japp de byter oftast läsare till LiteOn när de är inne på lagning


    jo det är väl det jag förståt redan från början att dom gjort.



    men så jag behöver inte vara orolig egentligen kanske
    ?


    det är bara surt att man blivit bannad fast man gjort "rätt" i alla år utan problem.

    tog ut hårdisk och sladd när jag skulle logga in med ett icke bränt spel. sen bara poff så fick man det tråkiga medd att jag var bannad.

    dock går det och spara och allt sånt.

  28. #88
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 40rce Visa Inlägg
    jo det är väl det jag förståt redan från början att dom gjort.



    men så jag behöver inte vara orolig egentligen kanske
    ?


    det är bara surt att man blivit bannad fast man gjort "rätt" i alla år utan problem.

    tog ut hårdisk och sladd när jag skulle logga in med ett icke bränt spel. sen bara poff så fick man det tråkiga medd att jag var bannad.

    dock går det och spara och allt sånt.
    Du blev nog bannad för de började ju kunna detecta FW i slutet...

    Men en fråga till er på forumet . Vad tycks om jag gör en lista med spelen som finns i verifierat tråden som har "SplitVid"?
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  29. #89
    dragonslayer Guest
    Philips LiteOn kom enligt mina anteckningar i April 2008
    Det dröjde till 23 Dec 2008 innan iXtreme firmware fanns tillgänglig till den.

  30. #90
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Philips LiteOn kom enligt mina anteckningar i April 2008
    Det dröjde till 23 Dec 2008 innan iXtreme firmware fanns tillgänglig till den.
    Kan också bekräfta det då jag tidigare haft en lite-on från april.
    Det var 8 långa månader...
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Sida 3 av 15 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 16:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  3. Wavefree firmware
    By Vazzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 22:25
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •